Grensoverschrijdende verbindingen
Grensoverschrijdende verbindingen
wacht maar tot ik me in die regio kom bemoeien met een aantal dingen.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Met wat voor dingen?
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Met massademonstraties voor een kwartierfrequentie van de Pimpel-Expres natuurlijkThijs schreef:Met wat voor dingen?
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Hmmmm...Fles schreef:Met massademonstraties voor een kwartierfrequentie van de Pimpel-Expres natuurlijkThijs schreef:Met wat voor dingen?
30" Den Haag - Amsterdam Z - Hannover - Berlin
60" Den Haag - Amsterdam Z - Hannover - Hamburg - Kobenhavn
60" Den Haag - Amsterdam Z - Hannover - Leipzig - Praha
60" Eindhoven - Venlo - Duisburg - Hannover - Berlin
60" Eindhoven - Venlo - Duisburg - Hannover - Hamburg - Kobenhavn
60" Maastricht - Aachen - Köln - Wuppertal - Hannover - Berlin
60" Maastricht - Aachen - Köln - Wuppertal - Hannover - Leipzig - Praha
En dan hebben we een mooie kwartiersdienst op Amsterdam/Roergebied-Hannover-Berlin en halfuursdiensten op Eindhoven-Roergebied, Maastricht-Roergebied, Hannover-Kobenhavn en Hannover - Praha.
Lijkt me prima toch. =')
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Ja gaat dat stootjuk bij Vetschau afbreken?
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Kan ook over Heerlen. ;)
Het is een spectrum.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Precies! Of over een paar jaar via Avantus.Karl schreef:Kan ook over Heerlen. ;)
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Diesel onder de draad en een lokwissel in Herzogenrath of zo?Karl schreef:Kan ook over Heerlen. ;)
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Nee joh, gewoon flink doorgassen tot Landgraaf en dan maar uitrollen. Halverwege nog even een stukje draad om extra aan te zetten. ;-)Fles schreef:Diesel onder de draad en een lokwissel in Herzogenrath of zo?Karl schreef:Kan ook over Heerlen. ;)
Dat stuk gaat toch al voorzien worden van een waslijntje. Kunnen ze daar op meeliften tegen die tijd. Tot die tijd blijft het voor Maastricht bij een Kurswagenverbinding. Mt-Hrl achter het Veolia-GTW'tje, Hrl-Aachen achter de euregiobahn-lint en vanaf Aachen aan de 'echte' trein naar Berlin/Praha.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Zit zich te bedenken welke titel voor dit topic beter passend is en denkt aan "Mag ik even kwijt"
Gezien de OP en bijbehorende poster ook weer niks anders hier verwacht...
Gezien de OP en bijbehorende poster ook weer niks anders hier verwacht...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Oh maar diesel- en electrisch GTW is prima de luxe in staat om een pinkpoppendel te rijden. Dan kan zo'n treincombinatie vast ook wel omgebouwd worden tot 'nachtzug' en als internationale trein gaan rijden waar het dieselstel de tractie overneemt op nog niet geëlectrificeerde gedeelten
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Helaas, de elektrische stelletjes hebben nog wel bovenleiding nodig ;)
[/hapt]
[/hapt]
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Zijn die powerpacks niet koppelbaar, per treinstel gewoon én een elektrische én een dieselpowerpack. ;-)Geert schreef:Helaas, de elektrische stelletjes hebben nog wel bovenleiding nodig ;)
[/hapt]
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Ik dacht toch echt dat ik had gelezen dat de proef met dieseltractie geslaagd was (de electische stellen zijn dan gewoon 'uit')Geert schreef:Helaas, de elektrische stelletjes hebben nog wel bovenleiding nodig ;)
[/hapt]
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Da's dan nieuw voor me, de elektrische stellen kunnen namelijk geen tractie geven als ze niet onder de bovenleiding rijden (als ik mij niet vergis) en dan trekt een trein wel erg traag op. Andersom kan natuurlijk wel, diesel kan overal rijden. Een D-GTW kan dus prima aan een E-GTW worden gekoppeld.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Ik kan me niet voorstellen dat de tractie uit het elektrische stel door de dieselmotor van het andere stel wordt gevoed.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
^^ Dat het minder snel is dan gebruikelijk is toch niet erg? Ik ga liever zonder overstap van Amsterdam naar Hamburg dan dat ik persé wil dat mijn trein altijd op baanvaksnelheid rijdt...
Ik dacht dat het Electrische stel dan als een soort stuurstand zou werken. Iemand die beter op de hoogte is? (Ik volg het Veoleaanse gebeuren niet zo intensief namelijk )Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Het zijn treinstellen: die zijn gemaakt om zich zelf voort te bewegen, niet om te slepen. Ze hebben niet genoeg motorvermogen dus om twee treinstellen te trekken/duwen...
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Behalve bij pech natuurlijk, dan zal het ene stel toch echt het andere stel moeten wegslepen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Klopt, maar dat is niet in normal reizigersdienst :) Heel ander verhaal dus :)
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Zou kunnen, maar waar wil je het vermogen vandaan halen? Als die D-GTW zowel zichzelf als een E-GTW moet trekken/duwen, dan duurt dat natuurlijk een eeuwigheid voordat dat een beetje vaart heeft.Vinny schreef:Ik dacht dat het Electrische stel dan als een soort stuurstand zou werken.Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Gewoon een Lyudmilla ervoor, einde discussie :pos:Daan schreef:Zou kunnen, maar waar wil je het vermogen vandaan halen? Als die D-GTW zowel zichzelf als een E-GTW moet trekken/duwen, dan duurt dat natuurlijk een eeuwigheid voordat dat een beetje vaart heeft.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Als de stellen eenmaal op snelheid zijn, kan de elektrische tractie toch wel uitgeschakeld worden?Daan schreef:Zou kunnen, maar waar wil je het vermogen vandaan halen? Als die D-GTW zowel zichzelf als een E-GTW moet trekken/duwen, dan duurt dat natuurlijk een eeuwigheid voordat dat een beetje vaart heeft.Vinny schreef:Ik dacht dat het Electrische stel dan als een soort stuurstand zou werken.Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...
Dan kunnen ze weliswaar niet oip volle snelheid rijden, maar het meeste vermogen is nodig om op te trekken en dat is dan niet nodig.
De enige consequentie is wel dat er dan niet in Landgraaf en Eygelshoven Markt gestopt kan worden, want dan redt de D-GTW het vermoedelijk niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Ja en als je dan voor de rooie loopt, dan heb je gelijk +1 dag.
Het is een spectrum.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 gasten