Grensoverschrijdende verbindingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door Fles »

wacht maar tot ik me in die regio kom bemoeien met een aantal dingen.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Thijs »

Met wat voor dingen?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Fles »

Thijs schreef:Met wat voor dingen?
Met massademonstraties voor een kwartierfrequentie van de Pimpel-Expres natuurlijk 8-)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Jurjen »

Fles schreef:
Thijs schreef:Met wat voor dingen?
Met massademonstraties voor een kwartierfrequentie van de Pimpel-Expres natuurlijk 8-)
Hmmmm...

30" Den Haag - Amsterdam Z - Hannover - Berlin
60" Den Haag - Amsterdam Z - Hannover - Hamburg - Kobenhavn
60" Den Haag - Amsterdam Z - Hannover - Leipzig - Praha
60" Eindhoven - Venlo - Duisburg - Hannover - Berlin
60" Eindhoven - Venlo - Duisburg - Hannover - Hamburg - Kobenhavn
60" Maastricht - Aachen - Köln - Wuppertal - Hannover - Berlin
60" Maastricht - Aachen - Köln - Wuppertal - Hannover - Leipzig - Praha

En dan hebben we een mooie kwartiersdienst op Amsterdam/Roergebied-Hannover-Berlin en halfuursdiensten op Eindhoven-Roergebied, Maastricht-Roergebied, Hannover-Kobenhavn en Hannover - Praha.

Lijkt me prima toch. =')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Fles »

Ja gaat dat stootjuk bij Vetschau afbreken? :?:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Karl »

Kan ook over Heerlen. ;)
Het is een spectrum.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Jurjen »

Karl schreef:Kan ook over Heerlen. ;)
Precies! Of over een paar jaar via Avantus.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Fles »

Karl schreef:Kan ook over Heerlen. ;)
Diesel onder de draad en een lokwissel in Herzogenrath of zo? :lol:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Jurjen »

Fles schreef:
Karl schreef:Kan ook over Heerlen. ;)
Diesel onder de draad en een lokwissel in Herzogenrath of zo? :lol:
Nee joh, gewoon flink doorgassen tot Landgraaf en dan maar uitrollen. Halverwege nog even een stukje draad om extra aan te zetten. ;-)

Dat stuk gaat toch al voorzien worden van een waslijntje. Kunnen ze daar op meeliften tegen die tijd. Tot die tijd blijft het voor Maastricht bij een Kurswagenverbinding. Mt-Hrl achter het Veolia-GTW'tje, Hrl-Aachen achter de euregiobahn-lint en vanaf Aachen aan de 'echte' trein naar Berlin/Praha.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ruben »

Zit zich te bedenken welke titel voor dit topic beter passend is en denkt aan "Mag ik even kwijt" :P

Gezien de OP en bijbehorende poster ook weer niks anders hier verwacht...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Vinny »

Oh maar diesel- en electrisch GTW is prima de luxe in staat om een pinkpoppendel te rijden. Dan kan zo'n treincombinatie vast ook wel omgebouwd worden tot 'nachtzug' en als internationale trein gaan rijden waar het dieselstel de tractie overneemt op nog niet geëlectrificeerde gedeelten 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Geert »

Helaas, de elektrische stelletjes hebben nog wel bovenleiding nodig ;)
[/hapt]
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Jurjen »

Geert schreef:Helaas, de elektrische stelletjes hebben nog wel bovenleiding nodig ;)
[/hapt]
Zijn die powerpacks niet koppelbaar, per treinstel gewoon én een elektrische én een dieselpowerpack. ;-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Vinny »

Geert schreef:Helaas, de elektrische stelletjes hebben nog wel bovenleiding nodig ;)
[/hapt]
Ik dacht toch echt dat ik had gelezen dat de proef met dieseltractie geslaagd was (de electische stellen zijn dan gewoon 'uit') :?:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Geert »

Da's dan nieuw voor me, de elektrische stellen kunnen namelijk geen tractie geven als ze niet onder de bovenleiding rijden (als ik mij niet vergis) en dan trekt een trein wel erg traag op. Andersom kan natuurlijk wel, diesel kan overal rijden. Een D-GTW kan dus prima aan een E-GTW worden gekoppeld.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door STF »

Ik kan me niet voorstellen dat de tractie uit het elektrische stel door de dieselmotor van het andere stel wordt gevoed.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Daan »

Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Vinny »

^^ Dat het minder snel is dan gebruikelijk is toch niet erg? Ik ga liever zonder overstap van Amsterdam naar Hamburg dan dat ik persé wil dat mijn trein altijd op baanvaksnelheid rijdt... :roll:
Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...
Ik dacht dat het Electrische stel dan als een soort stuurstand zou werken. Iemand die beter op de hoogte is? (Ik volg het Veoleaanse gebeuren niet zo intensief namelijk :oops: )
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door webguy »

Het zijn treinstellen: die zijn gemaakt om zich zelf voort te bewegen, niet om te slepen. Ze hebben niet genoeg motorvermogen dus om twee treinstellen te trekken/duwen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door STF »

Behalve bij pech natuurlijk, dan zal het ene stel toch echt het andere stel moeten wegslepen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door webguy »

Klopt, maar dat is niet in normal reizigersdienst :) Heel ander verhaal dus :)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Daan »

Vinny schreef:
Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...
Ik dacht dat het Electrische stel dan als een soort stuurstand zou werken.
Zou kunnen, maar waar wil je het vermogen vandaan halen? Als die D-GTW zowel zichzelf als een E-GTW moet trekken/duwen, dan duurt dat natuurlijk een eeuwigheid voordat dat een beetje vaart heeft.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Fles »

Daan schreef:Zou kunnen, maar waar wil je het vermogen vandaan halen? Als die D-GTW zowel zichzelf als een E-GTW moet trekken/duwen, dan duurt dat natuurlijk een eeuwigheid voordat dat een beetje vaart heeft.
Gewoon een Lyudmilla ervoor, einde discussie :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Meltrain »

Daan schreef:
Vinny schreef:
Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...
Ik dacht dat het Electrische stel dan als een soort stuurstand zou werken.
Zou kunnen, maar waar wil je het vermogen vandaan halen? Als die D-GTW zowel zichzelf als een E-GTW moet trekken/duwen, dan duurt dat natuurlijk een eeuwigheid voordat dat een beetje vaart heeft.
Als de stellen eenmaal op snelheid zijn, kan de elektrische tractie toch wel uitgeschakeld worden?
Dan kunnen ze weliswaar niet oip volle snelheid rijden, maar het meeste vermogen is nodig om op te trekken en dat is dan niet nodig.
De enige consequentie is wel dat er dan niet in Landgraaf en Eygelshoven Markt gestopt kan worden, want dan redt de D-GTW het vermoedelijk niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door Karl »

Ja en als je dan voor de rooie loopt, dan heb je gelijk +1 dag. :roll:
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDietzen en 43 gasten