(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag in Rotterdam weer enkele Alliances op Citaro-lijnen en andersom:
Zo reed de 823 op lijn 70 en de 918 op lijn 66.
Deze laatste mocht op de foto:
Afbeelding

mb90 had nog andere spots, maar die zal hij zelf wel vertellen. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik kwam vanmiddag aan op mn werk (in Zaandam), en dr stond ineens een bus geparkeerd voor de deur :!: In die 3½ jaar nog nooit gezien :'). Zaten twee chauffeurs in, misschien dat ze effe een lunch hadden gehaald bij de Appie ofzo.
Afbeelding

Afbeelding
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

meltrain schreef:mb90 had nog andere spots, maar die zal hij zelf wel vertellen.
Wat een cliffhanger. :P

Er waren inderdaad nog meer busjes van de RET op opvallende lijnen. De Alliance 829 reed bijvoorbeeld op Citarolijn 44:
Afbeelding

En Citaro 244 reed op Alliance en scholierenlijn 61. De eerste keer dat ik een Citaro hierop zie:
Afbeelding

In plaats van de door meltrain genoemde Alliances 823 (die ik nog op lijn 73 en 76 zag) en 918 (die ik ook nog op lijn 73 en 76 zag) reed de Citaro 342 (die ik opvallend genoeg vanmorgen vroeg nog trof op lijn 44) op Alliancelijn 69 en reed Citaro 354 op Alliancelijn 72.

Tot slot was vandaag de O404 van Van Oeveren op het Zuidplein te vinden en wel op Interliner 395 naar Zierikzee. Het is de Van Oeveren 54 (waar nog net een auto voor kwam):
Afbeelding
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door BR628 »

ziggy schreef:En dat is opvallend omdat... :).
Nee, al die andere busfoto's zijn wel opvallend. Hou toch op. :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Viel me vanmorgen op dat InfoXX tegenwoordig op de schermen in de bus de plaatsnaam weergeeft bij de laatste halte in een plaats. Geen idee wat daar de gedachte achter is, want bij de eerste halte in de volgende plaats wordt geen plaatsnaam weergegeven. Je ziet dus alsnog niet dat je de stadsgrens over bent gegaan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

BR628 schreef:Nee, al die andere busfoto's zijn wel opvallend. Hou toch op. :roll:
Blijkbaar. Daar staat tenminste nog een soort van omschrijving bij met wat voor opvallends er te zien is... :roll: (Hoewel ik zelf nu ook wel deze-Alliance-reed-op-een-Citaro-lijn-foto's bij de RET gezien heb, maarja, het blijkt opvallend te zijn, en het staat er ook bij).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Vanmorgen had de 3239 van Connexxion nog steeds een gare Infoxx: nu filmde-ie afwisselend 074 Zeist Busstation / 099 Zeist Busstation. Hij reed echter naar Vianen Lekbrug...
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Etienne »

Nadat we hier vorige week reserve-buurtbus 7327 op lijn 484 (Delfgauw <--> Pijnacker v.v.) hadden rijden, rijdt er sinds dinsdag de 7350.

Het moet toch niet gekker worden :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Oh ja, ik zag vanmorgen tussen Zeist en De Bilt een Frysker rijden. :shock: Wat die hier moet? Nummertje was 3751 als ik me goed herinner...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Karl »

Qbuzz heeft in het Zuid-Hollandse wagenpark nu drie varianten rondrijden? Een grijze bus, een grijze bus met oranje letters, een grijze bus met oranje/blauwe banen op de zijkant. :?:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Grijs met oranje/blauwe banen is de definitieve huisstijl. Grijs met oranje stickers zijn bussen die in Friesland gereden hebben en daar hun logo's gekregen hebben: die zitten daar immers ook op de bussen in't oranje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door ODRAIL »

Karl schreef:Qbuzz heeft in het Zuid-Hollandse wagenpark nu drie varianten rondrijden? Een grijze bus, een grijze bus met oranje letters, een grijze bus met oranje/blauwe banen op de zijkant. :?:
Kopt helemaal, al kun je van het grijs af en toe beter zwart maken. gatsie wat een vieze zooi :?.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Karl »

Reiziger Ddrs schreef:Grijs met oranje/blauwe banen is de definitieve huisstijl. Grijs met oranje stickers zijn bussen die in Friesland gereden hebben en daar hun logo's gekregen hebben: die zitten daar immers ook op de bussen in't oranje.
Waarom is dat eigenlijk niet direct gedaan? Kost het zoveel meer tijd om ipv grijze letters er oranje/blauwe banen op te plakken? Heeft men in Friesland nu extra bussen rijden zodat het tekort nu is opgevuld?

Om nog even de relatie naar de topictitel te leggen: bij Capelsebrug zag ik een grijze bus, bij Kralingse Zoom één met oranje letters en gisteren een blauw/oranje baan bus.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

De stickers waren nog niet leverbaar december vorig jaar is 't verhaal wat ik gehoord heb :wink: En in Friesland zijn de diensten aangepast waardoor die wel uitvoerbaar waren met het het aanwezige aantal bussen, net als in de regio Rotterdam waar de RET-alliances als tijdelijke wagens aanwezig waren.

Als 't goed is worden er momenteel vier bussen per week in de definitieve kleuren gestickerd, dus die zouden talrijker moeten gaan worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Het gaat nu deze week inderdaad eindelijk hard. Gister zag ik dat de 1032 en 1033 al bestickerd waren en vandaag kwamen daar de 1042 en 1049 bij.

Verder reed op Buslijn 162 (Oud Beijerland - Zuid Beijerland v.v.) TCR Amba 431 i.p.v. een Mercedes Sprinter City.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Viel me vanmorgen op dat InfoXX tegenwoordig op de schermen in de bus de plaatsnaam weergeeft bij de laatste halte in een plaats. Geen idee wat daar de gedachte achter is, want bij de eerste halte in de volgende plaats wordt geen plaatsnaam weergegeven. Je ziet dus alsnog niet dat je de stadsgrens over bent gegaan...
Als het goed is, hebben of krijgen alle "eerste haltes van een plaats" de plaatstoevoeging. Het kan misschen zijn dat de haltenaam nog niet is aangepast of dat de halte in 'niemandsland' ligt.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Gekko123 »

In de omroepen werd altijd al bij de eerstvolgende halte in een plaats de betrokken plaatsnaam mee omgeroepen. Soms tot vervelens toe bij iedere halte :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:Als het goed is, hebben of krijgen alle "eerste haltes van een plaats" de plaatstoevoeging. Het kan misschen zijn dat de haltenaam nog niet is aangepast of dat de halte in 'niemandsland' ligt.
Dan heb ik een zeer sterk vermoeden dat de plaatsnamen achterstevoren zijn toegevoegd. Vanmorgen zat ik in lijn 47 en stond er op een zeker moment op het scherm...

- Anne Frankplein
- Europaplein
- Utrecht Kanaleneiland Zd
- Penitentiaire Inrichting

Eerste drie haltes zijn Utrecht, nummer vier is (volgens de XX-site althans) in Nieuwegein. Terug ook zoiets: zowel gisteren als vandaag "Utrecht Centraal Station" in het rijtje aangekondigde haltes, da's zelfs een halte ergens halverwege de route door Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door |Pim| »

Vanmiddag zag ik op het busstation van uden dat arriva hier nieuwe bussen heeft.Deze hebben namelijk ook van die strijkplanken net zoals de lijn bussen van Hermes in sre.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Dan heb ik een zeer sterk vermoeden dat de plaatsnamen achterstevoren zijn toegevoegd. Vanmorgen zat ik in lijn 47 en stond er op een zeker moment op het scherm...

- Anne Frankplein
- Europaplein
- Utrecht Kanaleneiland Zd
- Penitentiaire Inrichting

Eerste drie haltes zijn Utrecht, nummer vier is (volgens de XX-site althans) in Nieuwegein.
Voor de route de andere kant op klopt het dan natuurlijk wel ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Mja, maar het lijkt me toch vrij logisch dat ze de haltenamen voor beide richtingen afzonderlijk kunnen instellen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Zie je 's ochtends een Frysker rijden die je anders nooit ziet, word je 's middags op de A2 tussen Vianen en Utrecht ingehaald door een GVB-bus (166). Je ziet nog eens wat op een dag :lol:

Bus filmde "79 GVB Amsterdam" voor de liefhebbers ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Het slagje naar de dealer :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door STF »

Ik kwam vanmiddag in een Luxemburgs dorpje een tamelijk nieuwe (platte) goederenwagen tegen in de berm langs de autoweg, ik vraag me af hoe zoiets daar nou terecht komt? Er zaten uiteraard geen autobanden onder maar treinwielen en de spoorlijn is 30 meter verderop...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Marc »

Zo'n 20 minuten geleden kwam in Heerlen aan de Hogeschool een ex-RET bus voorbij. Het nummer van de bus was 639.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten