Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

De Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant heeft antwoord gegeven op de vraag vanuit de Brabantse VVD-Statenfractie of de provincie Noord-Brabant mee betaalt aan lijn 19. En het antwoord luidt als volgt:

Er zijn geen kosten of opbrengsten vanuit de Provincie NoordBrabant
gemoeid met deze lijn. De lijn wordt volledig in opdracht van de
Provincie Zeeland door Connexxion geëxploiteerd.


Verder zeggen ze:
Wijziging of opheffing van lijn 19 is momenteel niet aan de
orde. Mocht de Provincie Zeeland in de toekomst aanpassingen overwegen,
dan verwachten wij dat zij hierover met ons in overleg treden.


Alle antwoorden zijn hier te vinden http://www.brabant.nl/politiek-en-bestu ... ?qvi=60166
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door busfanNL »

http://www.busfoto.net/foto's/diversen/ ... 16%29.html
Ik weet niet of dit al bekend was? Is deze Intouro nieuw of gebruikt? Gaat AMZ deze voor schoollijn 647 gebruiken of rijden ze nog meer school of streeklijnen?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

29 januari 2016 voor het eerst op kenteken gezet volgens de site van het RDW, dus nog vrij nieuw, maar verder weet ik het niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

busfanNL schreef:http://www.busfoto.net/foto's/diversen/ ... 16%29.html
Ik weet niet of dit al bekend was? Is deze Intouro nieuw of gebruikt? Gaat AMZ deze voor schoollijn 647 gebruiken of rijden ze nog meer school of streeklijnen?
Is nieuw bij AMZ in dienst gekomen
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

In OV-Info is al een nieuwe lijn 580 te zien die tussen Goes Station en Kattedijke gaat rijden via Kloetinge en Goes-Oost. Op gezamenlijk traject met lijn 582 in de Goese Meren wordt echter niet op tussengelegen haltes gestopt. Ook een nieuwe lijn 220 tussen Axel en de Dethon in Terneuzen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Etienne schreef:In OV-Info is al een nieuwe lijn 580 te zien die tussen Goes Station en Kattedijke gaat rijden via Kloetinge en Goes-Oost. Op gezamenlijk traject met lijn 582 in de Goese Meren wordt echter niet op tussengelegen haltes gestopt.
Als er via dezelfde route gereden wordt stopt die buurtbus gewoon bij tussenhaltes.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

De wijzigingen voor dienstregeling 2017 zijn bekend.
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/n ... eland/3840
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Een wijziging die mij zo snel opviel: 's avonds om 19.15 uur rijdt lijn 395 één rit vanaf Oude-Tonge naar Zierikzee. Terwijl op hetzelfde tijdstip ook lijn 133 rijdt vanaf Oude-Tonge...
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OmniLezer »

Chrysa schreef:29 januari 2016 voor het eerst op kenteken gezet volgens de site van het RDW, dus nog vrij nieuw, maar verder weet ik het niet.
Het lijkt me een Arriva Brabantliner. Kijk maar naar het interieur. Alsof Arriva een misvatting heeft gemaakt met de Brabantliners. Die zullen ze nu wel terug willen voor het uitbreiden van de Brabantliner.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

Lijkt me vrij sterk, aangezien Arriva nog een Volvo heeft omgebouwd naar Brabantliner als ik me het Brabant-topic goed herinner.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OmniLezer »

Chrysa schreef:Lijkt me vrij sterk, aangezien Arriva nog een Volvo heeft omgebouwd naar Brabantliner als ik me het Brabant-topic goed herinner.
Misschien zijn ze beter af, maar het lijkt wel een ex-Brabantliner als je kijkt naar het interieur.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Hendrik schreef:Een wijziging die mij zo snel opviel: 's avonds om 19.15 uur rijdt lijn 395 één rit vanaf Oude-Tonge naar Zierikzee. Terwijl op hetzelfde tijdstip ook lijn 133 rijdt vanaf Oude-Tonge...
Vermoedelijk een matrit die toevallig in de buurt is.
Zelf vind ik t een slechte oplossing, voeg gewoon een of 2 extra avondritten toe aan 395.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Het zal inderdaad gaan om een bus die dan toch al in Oude-Tonge is, maar maak er dan een (korte) rit van lijn 133 van. Lijn 395 komt normaal gesproken juist niet in Oude-Tonge!
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Mr-W schreef:
Hendrik schreef:Een wijziging die mij zo snel opviel: 's avonds om 19.15 uur rijdt lijn 395 één rit vanaf Oude-Tonge naar Zierikzee. Terwijl op hetzelfde tijdstip ook lijn 133 rijdt vanaf Oude-Tonge...
Vermoedelijk een matrit die toevallig in de buurt is.
Zelf vind ik t een slechte oplossing, voeg gewoon een of 2 extra avondritten toe aan 395.
Het is zo opgelost vanwege het feit dat de 395 een kwartier eerder gaat rijden, en een rit later eigenlijk niet rendabel was. CXX heeft het dus uiteindelijk zo opgelost (dit is wat ik in de herfstvakantie van mijn Rover zeeland collega's te horen heb gekregen, is misschien al weer gewijzigd): de rit komt als 133 aan, blijft een half uur staan en rijdt dan als 395 terug.
Hendrik schreef:Het zal inderdaad gaan om een bus die dan toch al in Oude-Tonge is, maar maak er dan een (korte) rit van lijn 133 van. Lijn 395 komt normaal gesproken juist niet in Oude-Tonge!
Eerst was het ook de bedoeling dat die rit als 133 naar Bruinisse zou gaan rijden, en daar verder als 395 naar Zierikzee. Waarom CXX hiervoor heeft gekozen weet ik ook niet.
TonyV
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 21:00

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door TonyV »

Ik zag in de dienstregeling van lijn 133, dat er een rit op zaterdag om 22:44 en 22:45 vertrekt richting Renesse/Haamstede en dat er 2 ritten vanuit Westenschouwen via Schelphoek terug rijden naar Zierikzee maar niet via Renesse rijden. Ik vraag mij af waarom ze dat gedaan hebben :?:
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

TonyV schreef:Ik zag in de dienstregeling van lijn 133, dat er een rit op zaterdag om 22:44 en 22:45 vertrekt richting Renesse/Haamstede en dat er 2 ritten vanuit Westenschouwen via Schelphoek terug rijden naar Zierikzee maar niet via Renesse rijden. Ik vraag mij af waarom ze dat gedaan hebben :?:
Opmerkelijk...! Zou het misschien te maken kunnen hebben met het feit dat ze geen lege mat ritten willen maken en zo gokken op nog wat reizigers? Wel apart 2 bussen in 1 minuut op een verlate eiland in de wintermaanden!
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

TonyV schreef:Ik zag in de dienstregeling van lijn 133, dat er een rit op zaterdag om 22:44 en 22:45 vertrekt richting Renesse/Haamstede en dat er 2 ritten vanuit Westenschouwen via Schelphoek terug rijden naar Zierikzee maar niet via Renesse rijden. Ik vraag mij af waarom ze dat gedaan hebben :?:

Discoritten. 1 bus is te weinig.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

maar er zijn geen ritten terug? Lijkt me wel zo handig toch om mensen die heen gaan ook terug te brengen?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door busfanNL »

Discoritten door CXX of door TCR of Van Oeveren?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Interesseert dat iets? Mensen die je heen brengt, wil je eigenlijk toch ook terug brengen? wellicht kun je dan meer reizigers trekken richting de disco en dan ook terugbrengen. Wellicht onder een bepaald apart tarief, zodat betalingen simpeler worden (retourtje Disco).
TonyV
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 21:00

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door TonyV »

De 2 matritten die vanaf Westenschouwen vertrekken hadden beter door Burgh-Haamstede en Renesse naar Zierikzee kunnen rijden, er zijn meer reizigers die naar het uitgaansgebied in Renesse gaan dan naar Zierikzee.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door busfanNL »

Welke ritten rijdt TCR eigenlijk op de 102 en 602? Ik zie op OVzoeker nooit een 10xx of 11xx wagen van TCR. Rijden ze eigenlijk nog meer lijnen in deze concessie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

Op de 602 rijdt in elk geval de rit van circa 15:25 met een Integro. Heb deze al tweemaal gefotografeerd in Middelharnis en als het goed is worden ook de schoolritten naar Halsteren door TCR gereden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Van de 602 rijdt de eerste ochtendrit met een integro, de rit van 8:30 vertrek O-T op lijn 102 rijdt ook met een integro. Is trouwens de TCR 94, behalve op woensdagmiddag, dan rijdt de 92. De ritten worden ook altijd door dezelfde chauffeur gereden.

In de Zeeuwse vakanties rijdt CXX zelf alle ritten, en in de flakkeese vakanties rijden de extra ritten op de 102 niet.

Voor de rest rijdt TCR niks in zeeland (behalve de transferiumpendels dan).
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door busfanNL »

Waar hebben ze die 3 Zeeuwse amba's voor dan?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten