Europese Verkiezingen

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Wubbo »

Slachten in Italie gebeurt zodat het vlees het label Parmaham kan krijgen. Dat mag je namelijk alleen voeren als het daar geslacht is. Het gaat echt nergens over...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Geert »

Ik heb ook wel eens gehoord dat het vervoeren van varkens uit Nederland exportsubsidie oplevert, en zo dus voordeliger is dan varkens in Italië fokken. Je vraagt je af... :roll:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Jurjen »

Wubbo schreef:Slachten in Italie gebeurt zodat het vlees het label Parmaham kan krijgen. Dat mag je namelijk alleen voeren als het daar geslacht is. Het gaat echt nergens over...
Oplossing: aanscherpen regels 'Parmaham' tot 'geleefd en geslacht in en om Parma'. Voila. ;-)
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door IC3 »

Heb toch wel even moeten nadenken, maar het wordt de ChristenUnie. Op veel punten zijn ze tegenwoordig toch net iets progressiever dan het CDA. Bovendien ben ik voor een gezonde dosis Europa, alleen sommige zaken kun je naar mijn idee beter in Nederland besluiten. Leuk is dat m'n keuze bevestigd werd toen ik de stemwijzer had ingevuld, daar kwam hetzelfde resultaat uit. Op een of andere manier komt er bij de stemwijzer altijd PvdA, CDA of ChristenUnie uit, niet gek als je een voorstander bent van het huidige kabinet. :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Fles »

kutverkiezingen :neg: Moet je net je trein halen, kun je eerst hele hordes flyeraars van allerlei gezindten aan de kant gaan meppen bij de opgang van de roltrap :neg: zout toch op man
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Wubbo »

Ik was gewoon de enige stemmer in het stembureau vanochtend. Ik heb dus al gestemd!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Daniel »

Tja, ik reis daar ook veel te vroeg voor... het stembureau was nog nieteens open vanmorgen :P In Utrecht nog wel over de flyeraars gestruikeld inderdaad.
Maargoed, vanavond op de terugweg maar eens langs "stembureau CS" in Dordt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Jurjen »

Fles schreef:kutverkiezingen :neg: Moet je net je trein halen, kun je eerst hele hordes flyeraars van allerlei gezindten aan de kant gaan meppen bij de opgang van de roltrap :neg: zout toch op man
Ach, anders is het wel het Coca Cola Zero promoteam waar je over struikelt. ;-)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Daan »

Vanmiddag na schooltijd maar even doen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Vinny »

Ik heb net gestemd. Was me wel weer wat, aangezien mijn ID kaart verlopen was, dus ik moest speciaal mijn paspoort halen :|
In ieder geval: D 66 mag zich verheugen op één stemmetje meer 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Suus »

Ik moest gewoon tien minuten in de rij staan bij het stembureau :shock:

Als ik iets niet had verwacht, was het wel zo'n rij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Mark »

Mark schreef:Het is dat ik nog net geen stemrecht heb, anders was het de VVD geworden hier :pos:
Gisteren alsnog gestemd, tijdens de scholierenverkiezingen. Verbaast me trouwens niks dat de PVV daar gewonnen heeft :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Jurjen »

Bee schreef:Ik moest gewoon tien minuten in de rij staan bij het stembureau :shock:

Als ik iets niet had verwacht, was het wel zo'n rij.
En ik dacht al dat ik het druk had met 3 wachtenden. ;-)

Maar goed:

Afbeelding
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Caspar »

Eerste keer trouwens dat ik met een potlood stemde, de vorige keren altijd op de stemcomputer. Ja het is gewoon weer zoals het altijd was, zei de man van het stembureau. Voor mij was het altijd die computer, zoals het vroeger was, zei ik lachend tegen die man.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door AppleMoose »

Hier is het SP geworden (geen verrassing lijkt me :lol: )

Het heeft wel wat, zo ouderwets stemmen! Mag van mij wel zo blijven :lol:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door tsov »

Voor het eerst van m'n leven met een rood potlood gestemd 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door IC3 »

Caspar schreef:Eerste keer trouwens dat ik met een potlood stemde, de vorige keren altijd op de stemcomputer. Ja het is gewoon weer zoals het altijd was, zei de man van het stembureau. Voor mij was het altijd die computer, zoals het vroeger was, zei ik lachend tegen die man.
Same here! Heb trouwens gestemd op het station in Zevenbergen, heel handig, een stemlokaal zo bij bus en trein. :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door mb90 »

Voor het eerst in mijn leven gestemd en dus ook met een rood potlood. Het was ook lekker rustig bij het stemlokaal van Rotterdam Centraal. Moest toch lang wachten op de trein naar Hoek van Holland, dus daarom heb die wachttijd maar nuttig besteed. 8-)

Ik kreeg daarna overigens nog bijna een roos en een krantje van de PvdA in m'n handen gedrukt, maar daar waren ze mooi te laat mee. :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Meltrain »

Het stemlokaal zit schuin tegenover mijn huis, dus dat was naar het stemlokaal lopen, stemkaart en paspoort laten zien, hokje rood maken en weer naar huis lopen, in nog geen vijf minuten. :wink:
Overigens is het voor mij de SP geworden, omdat die standpunten mij het meest aanspraken. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door reisthijs »

Goed dat ik dit topic nog zie! was bijna de tijd vergeten.
Ondanks dat ik nooit eerder zo'n rood potlood heb mogen gebruiken ga ik dat nu ook niet doen... ik heb echt geen flauw idee waar ik op moet stemmen dus ik denk dat mijn biljet blanco blijft.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Daan »

Zojuist ook voor het eerst gestemd. Was rustig, kon zo doorlopen :-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Fles »

reisthijs schreef: ik heb echt geen flauw idee waar ik op moet stemmen
Ik ook niet. Ben inmiddels ook mn oproepkaart kwijt trouwens. Naja, boejje :)

Is er trouwens een partij die iets wil doen aan de geheimzinnigheid rond internationale treintarieven? :idea:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Daniel »

In Dordrecht stond ook al een rij van tien man ofzo bij stembureau 200 op 't centraal station. Had toch wel wat, ouderwets met een rood potlood stemmen (ook voor mij voor 't eerst).
Ook wel apart om te stemmen tussen een schilderij van een NMBS 2700-loc en een dienstmededeling over de stroomloze brug bij De Vink: het stembureau bevond zich dit keer niet zoals voorheen bij de loketten, maar in de vergaderruimte bij het kantoor van de procesleider perron :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Woepje »

Bij mij:

Verlopen ID kaart = niet stemmen. En mijn directe omgeving doet ook niet aan stemmen, dus iemand machtigen had zo 123 ook geen zin. Dan is het maar helaas pindakaas.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Geert »

Zonde!

Ik heb vanavond gestemd op het gemeentehuis van Zeist en daar was ook een exit-poll van Synovate. Twee keer gestemd dus :P
Niet verrassend dat PVV erg groot is geworden, maar gelukkig niet de grootste partij. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten