Appelflappendienstregeling

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Thom91 »

Als die automatisch Gaat rijden... Anders heb je alsnog personeel nodig..
Komt wel goed schatje.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Obus »

Maar voor de veer heb je toch ook personeel nodig?
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Suus »

Ja, één schipper. Maar je moet varen, anders zitten mensen zonder auto opgesloten in Noord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door MarkNL »

Is dat een reden in Amsterdam? Als de metro stopt met rijden in regio Rotterdam dan zijn er ook flink wat gebieden die niet meer per OV verbonden zijn met Rotterdam/elkaar (en ik heb niet het gevoel dat daar nu een groot probleem van wordt gemaakt).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Suus »

Je hebt in Rotterdam nog twee bruggen over de Maas, er is echter maar een brug over het IJ en die ligt helemaal buiten de rand van de stad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Jef400 »

Of je moet door de Piet Heintunnel, IJtunnel, Zeeburgertunnel of Coentunnel heen. Maar handig is het nog niet als je van A naar B moet. Aan de andere kant blijf ik tegenstander van OV op oudjaarsavond.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door JWM »

Fietsers en voetgangers kunnen merkwaardig genoeg niet door de tunnels, terwijl daar in de regio Rotterdam wel voorzieningen voor zijn (Maastunnel, Heinoordtunnel, Beneluxtunnel).

GVB kondigt nu een onderzoek aan naar een ruimere bediening op oudejaarsavond:
http://www.at5.nl/artikelen/139102/gvb- ... d-en-nieuw
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Jef400 »

Tuurlijk, had je anders verwacht dan?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door JWM »

Het 'onderzoek' kan beperkt worden tot het maken van afspraken met de vakbonden.

GVB had in het vervoerplan 2015 al keurig opgenomen dat er langer zou worden doorgereden op oudejaarsavond. Omdat de vakbonden hier tegen in het verweer kwamen is dat op het allerlaatste moment nog geschrapt zelfs nadat de stadsregio al akkoord was gegaan met het nieuwe vervoerplan: http://www.stadsregioamsterdam.nl/publi ... n_2015.pdf
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Suus »

(Een deel van) de metro van de RET blijft op oudejaarsavond doorrijden en is dan zelfs gratis: http://www.nu.nl/reizen/4350574/openbaa ... brug-.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door pedaalemmerzak »

Ik vind het niet erg dat er niet gereden wordt met oud en nieuw, maar rijd dan alsjeblieft iets langer door. Tot 22 u zou mooi zijn. Dit geldt dan voor alle vervoerders.

Als je tot 22u nog kunt reizen kun je in ieder geval bij feestjes komen die wat later beginnen, en dan kun je vanaf 1 u '(dat mag van mij best 2u worden overigens) weer naar huis, eventueel met extra nachtvervoer.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Karl »

Rijdt er eigenlijk NS-nachtnet? Oud en nieuw is dit jaar in het weekend.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Ardan »

Nee, waarom zou het uitmaken dat het nu in een weekend valt?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door reisthijs »

Met oud en nieuw rijdt altijd vanaf een uur of 1 het reguliere nachtnet, dat zal dit jaar vast niet anders zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door pedaalemmerzak »

Ik blijf bij oud en nieuw feestjes meestal toch ergens slapen, als het buiten mijn stad is.

Ik heb een beetje last van vuurwerkangst dus het idee van een metro bij oud en nieuw word ik niet zo vrolijk van.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Chrysa »

pedaalemmerzak schreef: Ik heb een beetje last van vuurwerkangst dus het idee van een metro bij oud en nieuw word ik niet zo vrolijk van.
Wat is dat nou weer voor redenatie? Als je vuurwerkangst hebt ga je lekker in de metro zitten, onder de grond hoor je het niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13171
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Z2N »

"Mompelt iets over vuurwerk afsteken op plekken waar het niet mag, zoals in de metro."
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Bemined »

Chrysa schreef:Als je vuurwerkangst hebt ga je lekker in de metro zitten, onder de grond hoor je het niet.
En jij hebt een ingang naar het ondergrondse metrostation in je huis zitten? :P Meeste mensen moeten nog een stukje over straat voor ze in het OV zitten.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Chrysa »

Bemined schreef:En jij hebt een ingang naar het ondergrondse metrostation in je huis zitten? :P
Was het maar zo, ik mag al blij zijn met 1x/uur een bus.
Bemined schreef:Meeste mensen moeten nog een stukje over straat voor ze in het OV zitten.
Meteen om half 1 de straat op om naar huis te gaan is niet handig nee, maar iets later valt dat wel mee. Als het uberhaupt zo erg is kan je misschien ook maar beter uit een grote stad weggaan...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Suus »

Bemined schreef:
Chrysa schreef:Als je vuurwerkangst hebt ga je lekker in de metro zitten, onder de grond hoor je het niet.
En jij hebt een ingang naar het ondergrondse metrostation in je huis zitten? :P Meeste mensen moeten nog een stukje over straat voor ze in het OV zitten.
Bijna :P

Ik zie de roltrap naar het perron vanuit mijn woonkamer, maar dit metrostation blijft dicht wanneer de appelflappenmetro rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door Chrysa »

Als je nou wat van die appelflappen voor wat roomsoezen ruilt rijden ze vast wel even heen en weer voor je. Afbeelding
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door pedaalemmerzak »

Chrysa schreef:
pedaalemmerzak schreef: Ik heb een beetje last van vuurwerkangst dus het idee van een metro bij oud en nieuw word ik niet zo vrolijk van.
Wat is dat nou weer voor redenatie? Als je vuurwerkangst hebt ga je lekker in de metro zitten, onder de grond hoor je het niet.
Wat als ze vuurwerkbommen gaan lopen afsteken in het metrostation?

Voor mensen met vuurwerk angst is dat een grote angst, ook al valt het rationeel wel mee met het risico want beveiligers.

Ik kan tegenwoordig wel over straat rondom oud en nieuw maar vroeger was ik daar echt te bang voor. Het is wel een stuk beter dan vroeger dus, gelukkig. Maar het is nog steeds niet de favoriete tijd van het jaar voor mij, oud en nieuw.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door JWM »

Nu kan ik mij moeilijk verplaatsen in de psyche van een vuurwerkvandaal maar doorgaans willen ze alleen materiële schade aanrichten. Vuurwerk afsteken in een metrostation met reizigers zie ik niet zo snel gebeuren.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door AppleMoose »

Er zijn anders gekken en verhalen genoeg die het tegendeel bewijzen :Y Sorry Pedaalemmerzak, wil je niet nog angstiger maken. :@
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
hups
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 19 okt 2016, 19:18

Re: Appelflappendienstregeling

Bericht door hups »

Suus schreef:Je hebt in Rotterdam nog twee bruggen over de Maas, er is echter maar een brug over het IJ en die ligt helemaal buiten de rand van de stad.
Het Buiksloterwegveer vaart met oud-en-nieuw de hele avond en nacht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten