Europese Verkiezingen

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Daantje »

Ik stond vanmorgen om 7.25 uur te wachten tot het stembureau op Rotterdam Centraal open ging. Ben toen nog geinterviewd door een vrouw van RTV West (dus ben misschien nog op de radio geweest :D ) omdat ik de derde kiezer was op dat stembureau vanmorgen. Kon ik mooi stemmen voor ik de trein van 7.41 uur moest halen :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Suus »

RTV West in Rotterdam :shock: Normaal wordt Rotterdam altijd doodgezwegen bij TV West :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Geert »

En terecht, want ze hebben daar RTV Rijnmond ;)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Karl »

NOS Radiojournaal:

CDA: 19,6 procent 5 zetels
PVV: 15,3 procent 4 zetels
PvdA: 13,9 procent 4 zetels
VVD: 11,0 procent 3 zetels
D66: 10,2 procent 3 zetels
GroenLinks: 8,8 procent 2 zetels
SP: 7,9 procent 2 zetels
ChristenUnie/SGP: 7,4 procent 2 zetels
Partij voor de Dieren: 3,8 procent 0 zetels
overige partijen: 2,1 procent 0 zetels

:|
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Geert »

Opmerkelijk aantal stemming in Hardinxveld-Giessendam: 47,7% gaat daar voor ChristenUnie-SGP. Dat is wel erg bovengemiddeld :lol:
Edit: Urk overtreft het; 57,7% voor CU-SGP :shock:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door M57 »

Vandaag heb ik de hele dag op een stembureau gezeten. Ik hield daar de zogenaamde exit-poll die gedurende de dag de voorlopige cijfers geeft over opkomst en resultaten. Na afloop van onze eigen exit-poll en afronding daarvan, heb ik geholpen met het officiële tellen van de stemmen. Het was een ongelofelijk leuke werkdag. Van scheldpartijen over de ID-plicht tot EHBO voor struikelende bejaarden en van banaantjes die door het stembureau vliegen tot het assisteren van blinden en slechtzienden.
Woepje schreef:Verlopen ID kaart = niet stemmen. En mijn directe omgeving doet ook niet aan stemmen, dus iemand machtigen had zo 123 ook geen zin. Dan is het maar helaas pindakaas.
Je kunt ook naar je stemlokaal gaan en een willekeurige vragen. Gebeurde op het stemlokaal waar ik vandaag zat meermaals.
Geert schreef:Ik heb vanavond gestemd op het gemeentehuis van Zeist en daar was ook een exit-poll van Synovate. Twee keer gestemd dus :P
Niet verrassend dat PVV erg groot is geworden, maar gelukkig niet de grootste partij. :)
Heel goed Geert! Op het stembureau waar ik zat, was de PVV twee keer zo groot als de eerstvolgende partij...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Suus »

In welke gemeente was je actief, M57?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door M57 »

De gemeente Amsterdam. Specifieker kan ik niet zijn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Wubbo »

In Kessel is 29,2% van de stemmen naar de PVV gegaan, zo wist Astrid Kersseboom mij te vertellen bij de NOS.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Fles »

Geert schreef:Opmerkelijk aantal stemming in Hardinxveld-Giessendam: 47,7% gaat daar voor ChristenUnie-SGP. Dat is wel erg bovengemiddeld :lol:
Edit: Urk overtreft het; 57,7% voor CU-SGP :shock:
Is Veenendaal al binnen? Staphorst? :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Suus »

Idd, komt de 44 procent van Nunspeet er maar bekaaid van af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Fles »

Kan iemand eens vertellen waarom er NU ineens vreselijk hard gedebatteerd wordt? Is dat niet mosterd na de maaltijd een beetje? Of meer iets van "ouwe jonges krentenbrood, het boeit niet meer, de stemmen zijn verdeeld, laten we ff belangrijk doen"?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Suus »

Het debat op TV gaat helemaal nergens over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Fles »

Bee schreef:Het debat op TV gaat helemaal nergens over.
Oh, okee, ik dacht dat ik wat miste :lol: :pos:
Oud forumgebruiker

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Oud forumgebruiker »

En waarom de hele tijd het gezeik van Wilders over de coalitie. Dit zijn Europeze verkiezingen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Fles »

ziggy schreef:En waarom de hele tijd het gezeik van Wilders over de coalitie. Dit zijn Europeze verkiezingen.
Ja idd, hij wint nu, en hij staat vooraan om daar nu meteen op allerlei manieren munt uit te slaan. Terwijl hij dat helemaal niet hoeft te doen als hij niet zo gretig is. Op een gegeven moment zijn er wel weer RELEVANTE verkiezingen, en dan zal hij wel weer groot worden, en dan zal deze discussie al weer wat meer zinnig worden. Of heeft hij gegronde redenen om aan te nemen dat het met de PVV weleens heel snel afgelopen kan zijn? :idea:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Suus »

Nouja, ik vind het een groot zwak punt van de PVV dat ze zich niet aansluiten bij een europese coalitie. Door dat niet te doen zullen ze in een parlement met 736 zetels echt totaal niets kunnen uitmaken, daar Europa een en al compromissen van grote blokken is.

Door nergens bij aan te sluiten krijg je wel dat 'onversneden geluid', maar kan je er ook niets mee. De kiezer gaat resultaten eisen en ik vermoed dat de PVV die niet kan laten zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Oud forumgebruiker »

En dat is maar goed ook.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Wubbo »

Ik vraag me af of de gemiddelde PVV-stemmer het verschil begrijpt tussen resultaten en vooral hard schreeuwen. Dat laatste zullen ze wel blijven doen namelijk, schat ik zo in.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Fles »

We gaan het zien. Het zal wel net zo gaan als met de LPF destijds.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Geert »

Precies, dat was ook al snel voorbij toen ze eenmaal landelijk aan de macht waren. Verschil is natuurlijk wel dat ze nu alleen in het parlement zitten en dat de frontman nog leeft.

Sowieso snap ik niet dat je stemt op een partij die tegen het Europese parlement is maar daar wel in plaats gaat nemen (stem dan blanco ofzo)...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Suus »

Je gelooft het of je gelooft het niet, maar in Diemen zijn ze nog niet klaar met tellen :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Jurjen »

Geert schreef:Precies, dat was ook al snel voorbij toen ze eenmaal landelijk aan de macht waren. Verschil is natuurlijk wel dat ze nu alleen in het parlement zitten en dat de frontman nog leeft.

Sowieso snap ik niet dat je stemt op een partij die tegen het Europese parlement is maar daar wel in plaats gaat nemen (stem dan blanco ofzo)...
"Om het op te heffen, zullen we onze stem dáár moeten laten spreken," zegt men dan.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door reisthijs »

Woepje schreef:Bij mij:

Verlopen ID kaart = niet stemmen.
Vreemd, ik had ook gehoord dat ID dit keer verplicht was, maar ze hebben er bij mij niet eens naar gevraagd. :roll:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Europese Verkiezingen

Bericht door Karl »

Bij mij vroegen ze om ID kaart, keken ze er aandachtig naar en vroegen ze ter controle mijn geboortedatum...
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten