OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door playertwo »

18b/19b en 4a, scheelt maar een klein beetje, je zal op het verkeerde perron staan :mrgreen:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dexter »

Ja en daar komt dan nog bij dat de automatische omroep spoorwijzigingen 2 minuten voor vertrektijd omroept. Ik geef het je te doen om tijdens de spits in 2 minuten van de ene kant van Utrecht C naar de andere kant te komen. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Alleen al van perron 18b/19b naar de trap gaan is volgens mij al 5 minuten lopen :roll: Je zou korting moeten krijgen op je treinkaartje als je helemaal achterin aankomt, of helemaal voorin instapt :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

De omroep was vanmorgen overigens redelijk op tijd: het bericht kwam toen ik net de stationshal uit liep en pas toen ik bij de halte van m'n bus naar 't werk achteraan het streekbusstation was gearriveerd kwam de trein binnenrijden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door ODRAIL »

Dexter schreef:Ja en daar komt dan nog bij dat de automatische omroep spoorwijzigingen 2 minuten voor vertrektijd omroept. Ik geef het je te doen om tijdens de spits in 2 minuten van de ene kant van Utrecht C naar de andere kant te komen. :lol:
Maak van die 2 minuten maar 1,5 minuten van, want men fluit tegenwoordig een halve minuut van tevoren en doen gelijk de deuren dicht om op tijd te kunnen vertrekken. De oplossing is heel simpel: de automatische omroep zou men op 5 en 3 minuten voor de vertrektijd de spoorwijziging laten omroepen.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dubbele P »

Ik ben dat bandje over het deponeren van de krant in de blauwe afvalbak nu toch werkelijk spuugzat. Bij iedere binnenkomende trein in Roermond wordt dat bandje afgespeeld. Toen ik vanmorgen vervolgens in Maastricht uitstapte, schalde het ook weer direct door de speakers. En iedere keer gaat je blik automatisch richting de CTA omdat je een aangekondigde vertraging verwacht... :?
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Marc »

Werd dat bandje in Maastricht gedraaid? Zover ik weet staan er nog geen blauwe afvalbakken in Maastricht...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal staan ze weer wel, maar heb ik heel dat bandje nog nooit gehoord...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Het is wel gedraaid een tijdje terug, maar de laatste tijd heb ik 'm ook niet meer gehoord.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Caspar »

Vandaag een rondje gemaakt vanaf Hoorn via Maastricht- Namen- Dinant- Brussel- Schiphol- Hoorn.
Op het Nederlandse traject 2x een controle gekregen slechts, te weten tussen Sittard en Maastricht, en tussen Lelylaan en Sloterdijk. Tamelijk weinig :o In Belgie heb ik 8x mijn kaartje moeten laten zien, over ongeveer de helft het aantal kilometers. Verder was het opvallend te noemen dat ik met de t9200 exact op tijd aankwam op Schiphol.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dexter »

Hoelang heb je in totaal over dat rondje gedaan?

Jaren geleden toen er nog Tourtime bestond en je daarmee naar Belgie kon, heb ik ook eens zo'n rondje gemaakt via Rotterdam-Utrecht-Leeuwarden-Harlingen-bus over de Afsluitdijk-Alkmaar-Amsterdam-Maastricht-Luik-Leuven-Antwerpen en dat redde ik net binnen 1 dag.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Caspar »

Ik ben om 7.50u vertrokken en was om 21.40 in Hoorn. Ben wel 2 uurtjes in Dinant gebleven, verder half uurtje Namen, maar andere plaatsen niet het station uit geweest echt.
Trouwens wel leuk dat ik 100% punctueel de reis heb kunnen maken, nooit meer dan 2 minuten te laat.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Karl »

:| Wat zijn de beweegredenen om zoiets te doen... en dan met name Rotterdam - afsluitdijk - België - Rotterdam.
Het is een spectrum.
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door pytoyo123 »

Vanmorgen in Deventer:

ICM IV in de s7000! Check om 8.04 op't Station Deventer.
Opvallend op spoor 2 stond een ICM IV uit Amersfoort op de tijd dat de s1500 altijd aankwam.
Deze was helemaal leeg en stond bij Spoor 2A deuren gingen niet open.
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dexter »

Karl schreef: :| Wat zijn de beweegredenen om zoiets te doen... en dan met name Rotterdam - afsluitdijk - België - Rotterdam.
Jong zijn en iets van het land (en zijn OV) willen zien. En onderweg kom je ook genoeg leuke steden tegen zoals Amsterdam en Maastricht.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

De s2100 was vandaag op Rotterdam Centraal naar spoor 12 gespoorwijzigd, waardoor de aansluiting ri. Utrecht mogelijk bleef (die vertrok van spoor 11). Door de extra stop te Zwijndrecht is die namelijk wat aan de krappe kant geworden.
Wel krap dan, 't gaatje tussen de vertrekkende en aankomende treinen van/naar Utrecht is niet groot.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Er stonden een hoop fotograven bij Moordrecht langs de spoorlijn Gouda - Rotterdam, later zag ik in Gouda ook nog 4 rijtuigen van lang vervlogen tijden staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Gekko123 »

Gisteravond rond kwart over 9 stond SLT 2404 uit te rusten in Zl op spoor 13. Instructie zal het wel niet zijn, dat hebben ze daar redelijk recent (paar maanden geleden) nog gehad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Vinny »

Vanavond in de IC Utrecht - Amsterdam een vrijgezellenfeestje van een aantal dames. Mijn mannelijke charmes werkten weer eens uitstekend, zodat ik nu op de foto sta arm-in-arm met de toekomstige bruid...; nou maar hopen dat ze die foto ook naar mij opsturen (ik heb er een hard hoofd in, vrouwen kennende...) :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door M57 »

Eind deze middag ging er een s800 richting Amsterdam stuk in Utrecht. Iedereen uit die twee treinstellen ging mee met de volgende s3000, die ook veel afkomend winkelpubliek had. Deze trein reed met een enkele 6. Nóg waren er plaatsen over :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Zit nu in de t5672 die met 2x Plan V rijdt. Zit wel lekkerder dan de DDAR die je normaal gesproken zou verwachten in de s5600 :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Ruben »

Gistermiddag 15:10 ging er een luid tyfonerende Plan T door Station Apd, richting Amf.

Vandaag reed de IC van 16:27 naar Rtd/Gvc nogal langzaam Apd uit, pas bij het begin van de Veluwe werd er aanzet gemaakt tot normale snelheid. Leek op een overwegstoring, maar verder geen last van gehad. In Amf met de t1500 vertrokken van spoor 2 (vanwege werkzaamheden), viel ook op dat er erg veel legermannekes aanwezig waren, ze droegen gele hesjes. :?:

De t1500 passeerde Gaasperdammerweg aansluiting en het spoor richting de Fly-over aan de buitenkant, ook nog nooit meegemaakt (normaal binnenste sporenpaar).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door JeePee »

Er waren landmachtdagen in Amersfoort dit weekend. Vandaar alle legermensen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Ruben »

Oh vandaar dat gelul in de trein ook over het bekogelen van ME oid. Had nog niet opgezocht waar die mensen dan wel geweest moesten zijn, thnx. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door pytoyo123 »

Geen s1500 in Deventer!!!

tussen 6 en 8 rijden de serie s1500 toch in Deventer op zondags?

Mensen op spoor 2 die aan het wachen zijn op de s1500 die ''opeens niet kwam'' moest maar de trein nemen naar Den Haag CS/Rotterdam CS die stond op spoor 4!
Opvallend: Vanuit Twente: 13 bakken ICM zonder in Deventer bij te koppelen. :pos:
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten