Mag ik even kwijt #21

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Wubbo »

Vandaag de Jumbo in het Utrechtse winkelcentrum Overkapel uitgeprobeerd. Mooie winkel, goed assortiment, vriendelijk personeel, alleen niet overal de meest logische indeling. De blikken bruine bonen staan naast de pannenkoekenmix bijvoorbeeld, terwijl ik ze in de buurt van de groente zocht. Veel vers ook. Die winkel ga ik vaker bezoeken! :pos:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Ruben »

Komt al 3 kwartier met wat tussenpozen een hoop politie-sirene-geweld over de Weesperstraat. Zal wel met de ongelukken op A1/A2 te maken hebben. :|
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Daar wil je rond 18/19 uur echt niet zijn, over het algemeen. :(
Mja, beetje druk rond die tijd inderdaad. Heb laatst voor 'n onderweg-naar-huis-boodschap eens de AH op de Vondellaan in Utrecht uitgeprobeert, dat beviel ook best aardig eigenlijk.
Voor de deur uit de bus vanaf 't werk stappen, 'n compact winkeltje met goed gevulde schappen, korte rijtjes bij de kassa en zodra ik naar buiten kwam had ik direct weer een bus verder naar het station :)

Vanmiddag op 't werk ook nog 'n mooie: via de intercom werd omgeroepen of iemand de achterdeur wilde openen (de bel daarvan gaat bij de receptie en de labmedewerkers moeten open doen, logisch). Ik zeg tegen de collega die bij me op 't lab aan het werk was dat ik wel ging, blijkt even later dat ze iets voor hem kwamen afleveren. Moet ik 'm dus alsnog gaan roepen om voor ontvangst te tekenen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door STF »

Reiziger Ddrs schreef:Moet ik 'm dus alsnog gaan roepen om voor ontvangst te tekenen :mrgreen:
Dan heeft hij zeker voor mijn fotocamera moeten tekenen want mijn pakje is niet aangekomen maar wel bezorgd en voor getekend volgens het systeem van DHL.
Ik heb maar contact met DHL opgenomen want hier klopt iets niet...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Suus »

Welkom in de wondere wereld van DHL, waar alles op tropische eilanden wordt gedumpt of gewoon van de aardbodem verdwijnt :neg: :neg: :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Daniel »

Neuj, en als dat wel zo was is die camera nu wit want het was een grote zak wit pigment :P Trouwens ook geen DHL die het af kwam leveren maar 'n hele grote vrachtwagen voor één zak van 'n paar kilo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Geert »

Bee schreef:Welkom in de wondere wereld van DHL, waar alles op tropische eilanden wordt gedumpt of gewoon van de aardbodem verdwijnt :neg: :neg: :neg:
Inderdaad, ook al een paar keer meegemaakt (bij meerdere bedrijven zelfs). DHL beweerde keihard dat het pakketje was bezorgd, en als je dan de naam en handtekening opvraagt weten ze van niets of blijkt het iemand te zijn die er helemaal niet werkt. :?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Ruben »

Hoe lang duurt de bezorging van een pakketje via Deutsche Post en TNT hier eigenlijk? Zit nu precies 1 week te wachten, maar wil mijn DDR Boek. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Karl »

TNT heeft toch ook Track and Trace?
Het is een spectrum.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Ruben »

Dat pakket begon bij Deutsche Post, vanaf een boekhandel dus, doen niet aan Track en Trace codes. Althans niet aan het mededelen aan de klant hiervan. :(
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Fles »

Oh, daar is DHL niet alleen in hoor. Pas nogeens 4 tomtoms besteld voor

BEDRIJFSNAAM
STRAATNAAM NUMMER
Postcode PLAATS

wordt er in de postcode 1 cijfer verkeerd getypt.

Maar dat geeft helemaal niet, want het "is gewoon bezorgd" op een adres wat helemaal niet bestaat, in een straat die helemaal geen nummer 34 heeft, laat staan dat daar dat bedrijf zit. Maar ja, de postcode is heilig, en als een postcode+huisnummer niet bestaat, flikkeren we de boel gewoon in een weiland en zeggen we dat het afgeleverd is :pos:

Of we jatten de zooi gewoon, dat kan ook. Maakt praktisch toch niet uit. Mazzel!!! :pos:

zootje hoerengebroed is het.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door M57 »

NS-Reiziger schreef:Komt al 3 kwartier met wat tussenpozen een hoop politie-sirene-geweld over de Weesperstraat. Zal wel met de ongelukken op A1/A2 te maken hebben. :|
En het gekke is dat dat nu - 3 uur later - nog steed is. :shock:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Ruben »

M57 schreef:En het gekke is dat dat nu - 3 uur later - nog steed is. :shock:
Stiekem is er heel iets anders aan de hand waar ze het domme volk maar niet over informeren. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Daniel »

NS-Reiziger schreef:Hoe lang duurt de bezorging van een pakketje via Deutsche Post en TNT hier eigenlijk? Zit nu precies 1 week te wachten, maar wil mijn DDR Boek. :P
Toevallig een tijdje terug op het werk nog iets de andere kant op gestuurd: dat duurde 3 dagen met Economy Express van TNT.

Op de boeking heet dat trouwens dan weer 48N-express, niet helemaal in overeenstemming met het feit dat het een week duurde voordat een tegelijkertijd verzonden pakketje in Italië was. Maarja, een latere zending met dezelfde bestemming duurde nog langer omdat het ineens "dangerous goods" waren.
Zitten er notabene twee LQ-stickers van 10 cm doorsnee op 't pakket en vink ik bij 't boeken "gevaarlijke goederen: nee" aan, en nog denken ze dat 't DG is. Da's dus niet hetzelfde...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Karl »

Btw is DHL niet van Deutsche Post?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Daniel »

Mja :wink: Volgens mij komt 'n pakketje dat met Deutsche Post verzonden is ook met DHL door Nederland. Als ik me niet vergis...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Ruben »

Karl schreef:Btw is DHL niet van Deutsche Post?
Reiziger Ddrs schreef:Mja :wink: Volgens mij komt 'n pakketje dat met Deutsche Post verzonden is ook met DHL door Nederland. Als ik me niet vergis...
Ahh that's just PRECIOUS.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Voor de deur uit de bus vanaf 't werk stappen, 'n compact winkeltje met goed gevulde schappen, korte rijtjes bij de kassa en zodra ik naar buiten kwam had ik direct weer een bus verder naar het station :)
Klinkt hetzelfde als de Emte op de Krispijnseweg in Dordrecht, maar dan met dat verschil dat je de weg moet oversteken. :D Goed concept, gemakswinkels aan hoogfrequente OV-lijnen. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Ronald »

Reiziger Ddrs schreef:Mja :wink: Volgens mij komt 'n pakketje dat met Deutsche Post verzonden is ook met DHL door Nederland. Als ik me niet vergis...
Pakketjes van Deutsche Post komen via SelektVracht door Nederland (ook lid van de grote DHL-familie). Dit bedrijf staat op z'n zachtst gezegd ook niet zo goed bekend :?
Ook eens iets besteld dat via Deutsche Post en SelektVracht kwam. Op dag 1 was ik niet thuis, volgens het briefje zouden ze op dag 2 nogmaals komen, maar niemand gezien (ook geen briefje). Dan maar het telefoonnummer gebeld van het depot of ik het pakket ook af kon halen. Maar dit nummer was twee dagen óf in gesprek óf er werd niet opgenomen :neg:
Op de derde dag namen ze eindelijk de telefoon op en kon ik het pakketje afhalen (ergens in een achterafschuurtje). Anders is het gewoon jammer en gaat het pakje na een week weer retour afzender ...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Daniel »

@Dexter: richting station niet natuurlijk, de andere kant op wel. Da's dus precies hetzelfde als die in Utrecht :wink:

@rkh_amf: nu je het zegt ja, da's waar ook. De pakketjes die op m'n werk binnenkomen doen dat ook op zoveel verschillende manieren: TNT Express, TNT Post, DHL, SelektVracht of een of ander koeriersbedrijf. En soms zelfs een willekeurige vrachtwagen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Suus »

UPS en FedEx zie ik ook wel eens rijden, maar ik geef toch de voorkeur aan TNT. Een van de pakketbezorgers van het distributiecentrum van Amsterdam Zuidoost die het dagelijkse rondje Diemen doet, en ook dagelijks met een hoeveelheid pakketjes voor de deur van de flat staat, doet elke poging mogelijk om het pakje iig in de keuken te krijgen, al moet hij daarvoor alle deurbellen op de verdieping afleuren.

Overigens, sommige pakjes zijn echt te groot, hij kwam van de week met een doos formaat koelkast de entree binnenlopen terwijl ik op weg was naar de supermarkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Karl »

Volgens de site van TGV Europe kun je naar Zuid-Frankrijk op en neer voor €120, ik heb nu al alle mogelijke data uitgeprobeerd, maar ze zijn gewoon nergens. Bij DB bestaan de Sparpreise tenminste echt. (y) Alleen wil ik wel weer eens iets anders zien.
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Fles »

Ik ga morgen eens even mijn neus in de franse boter steken. Of zo. :pos:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Daantje »

Dat ik vandaag te horen heb gekregen dat mijn jaarcontract nu al omgezet wordt in een vast contract in plaats van 1 december pas 8-) :pos:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Karl »

Fles schreef:Ik ga morgen eens even mijn neus in de franse boter steken. Of zo. :pos:
Ben benieuwd naar je resultaat.
Het is een spectrum.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten