Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door CamilleKreemers »

Ik lees het volgende over het traject Doetinchem - Arnhem:
De Gelderlander schreef:Doetinchem wil een sneldienst per trein naar Arnhem. Wethouder Peter Drenth (verkeer) spreekt over een trein die op het traject Doetinchem - Arnhem alleen op de stations in Didam en Zevenaar stopt. Dankzij de sneldienst zouden reizigers in ongeveer twintig minuten in Arnhem zijn.
Hoe haalbaar is een sneltrein hier en hoe moet je dit passen binnen de huidige treindiensten? Het idee is natuurlijk leuk, maar hoe praktisch is het?
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

CamilleKreemers schreef:Ik lees het volgende over het traject Doetinchem - Arnhem:
De Gelderlander schreef:Doetinchem wil een sneldienst per trein naar Arnhem. Wethouder Peter Drenth (verkeer) spreekt over een trein die op het traject Doetinchem - Arnhem alleen op de stations in Didam en Zevenaar stopt. Dankzij de sneldienst zouden reizigers in ongeveer twintig minuten in Arnhem zijn.
Hoe haalbaar is een sneltrein hier en hoe moet je dit passen binnen de huidige treindiensten? Het idee is natuurlijk leuk, maar hoe praktisch is het?
Nu het traject D'chem - Arnhem dubbelsporig is zou het moeten passen. Vraag is inderdaad in hoeverre het in de knoop komt met de treinen ervoor. Zolang die geen vertraging heeft zou het kunnen passen. Het is maar nattevingerwerk echter, ik baseer het nergens op :lol:
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

CamilleKreemers schreef:Ik lees het volgende over het traject Doetinchem - Arnhem:
De Gelderlander schreef:Doetinchem wil een sneldienst per trein naar Arnhem. Wethouder Peter Drenth (verkeer) spreekt over een trein die op het traject Doetinchem - Arnhem alleen op de stations in Didam en Zevenaar stopt. Dankzij de sneldienst zouden reizigers in ongeveer twintig minuten in Arnhem zijn.
Hoe haalbaar is een sneltrein hier en hoe moet je dit passen binnen de huidige treindiensten? Het idee is natuurlijk leuk, maar hoe praktisch is het?
Over een tijdje is dat prima mogelijk. Vergeet niet dat dubbelspoor Didam-Zevenaar al in de planning staat en er ook een baanvaksnelheidsverhoging komt, waardoor je daar niet echt meer hoeft te kruisen met de andere treinserie, dus als je dan vanuit Doetinchem eerder bij Didam komt, kun je gewoon na de stop al wegrijden voordat de trein uit Arnhem binnen is.

Enige nadeel is dat je bij Wehl nog wel moet kruisen en dus met de andere sneltrein (vergelijk het met de treindienst Zutphen-Oldenzaal die bij Laren-Almen moet kruisen), dus de winst voor het overslaan van Wehl is minder dan mogelijk zou kunnen zijn.

Het meest ideale zou zijn dat de sneltrein dan de stoptrein zou passeren bij Wehl (zeker gezien het extra dubbelspoor dat daar al ri. Doetinchem ligt zou de stoptrein dan niet eens al te lang hoeven stil te staan), maar dan moet je de dienstregeling zo schuiven, dat je tussen Winterswijk en Aalten (ik vermoed vanuit Winterswijk gezien net in/na de bocht) weer een stuk dubbelspoor nodig hebt om dat mogelijk te maken. In dat geval zou je er echter wel meteen een doorgaande trein Zutphen - Winterswijk - Arnhem Centraal van kunnen maken (vooral praktisch voor reizigers die over Winterswijk heen reizen en om treinstellen uit te sparen).

Volgens mij kun je de reistijd dan inperken tot zo'n 24 minuten:
t Doetinchem, t+9 Didam, t+14 Zevenaar, t+24 Arnhem Centraal
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Meltrain »

Waarschijnlijk bij de meesten bekend, maar sinds eergisteren staan ook van deze concessie de wijzigingen vermeld op de Arriva-site: https://www.arriva.nl/gelderland/reisin ... geling.htm

Tevens staan de nieuwe lijnennetkaarten er, al heeft de kaart van Rivierenland per ongeluk dezelfde achterkant als de kaart van Achterhoek.

Het ziekenhuis in Winterswijk krijgt weer een bushalte voor de deur in plaats van aan de doorgaande weg. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Dat werd tijd. Als je slecht ter been bent, dan was de halte bij de rotonde (evenals station West) veel te ver van het ziekenhuis af. Ik heb dat zelf mogen ervaren toen ik vanwege een gebroken enkel op krukken liep. Absoluut geen pretje. Prima dus dat ze dat eindelijk aangepast hebben. :D
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door JothamvW »

Vreemd dat op dat kaartje van Rivierenland lijn 36 en lijn 53 nog staan trouwens, je zou toch verwachten dat Arriva heeft meegekregen dat dat lijn 56 gaat worden.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Jurre »

nsimmelink94 schreef:
CamilleKreemers schreef:Ik lees het volgende over het traject Doetinchem - Arnhem:
De Gelderlander schreef:Doetinchem wil een sneldienst per trein naar Arnhem. Wethouder Peter Drenth (verkeer) spreekt over een trein die op het traject Doetinchem - Arnhem alleen op de stations in Didam en Zevenaar stopt. Dankzij de sneldienst zouden reizigers in ongeveer twintig minuten in Arnhem zijn.
Hoe haalbaar is een sneltrein hier en hoe moet je dit passen binnen de huidige treindiensten? Het idee is natuurlijk leuk, maar hoe praktisch is het?
Nu het traject D'chem - Arnhem dubbelsporig is zou het moeten passen.
Doetinchem-Arnhem is geheel dubbelsporig ja? :wink:
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

Grotendeels ja, ze moeten eens wat sneller werken (A)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Is er in Doetinchem überhaupt wel genoeg ruimte?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Suus »

Bijna overal wel zo te zien. Wel jammer van dat fietstunneltje en de spoorbrug in Doetinchem, dat wordt wel erg krap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Ja van die brug weet ik. Dat wordt nog wel een issue denk ik.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Er rijdt weer een touringcar op lijn 44/45 Tiel Wageningen, zag hem om 16:00 als lijn 44 naar Tiel rijden.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door mb90 »

Volgens mij hier nog niet langskomen is de mini Amba 8651. Die heeft een overstap gemaakt van de Achterhoek naar Rivierenland en reed afgelopen zondag op o.a. lijn 45. Hier iets voor 11 uur in Kesteren:
Afbeelding
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Het blijft er zó onhandig uitzien, twee Ambassador's tegelijk bij station Kesteren... :roll:
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

mb90 schreef:Volgens mij hier nog niet langskomen is de mini Amba 8651. Die heeft een overstap gemaakt van de Achterhoek naar Rivierenland en reed afgelopen zondag op o.a. lijn 45. Hier iets voor 11 uur in Kesteren:

Z'n broer de 8652 reed vanavond op 56/23, dus dat is wel even toevallig :P
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

albertjan96 schreef:Het blijft er zó onhandig uitzien, twee Ambassador's tegelijk bij station Kesteren... :roll:
Kun je nagaan, savonds staan er 3 Amba's tegelijk bij het station :lol:
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

nsimmelink94 schreef:
mb90 schreef:Volgens mij hier nog niet langskomen is de mini Amba 8651. Die heeft een overstap gemaakt van de Achterhoek naar Rivierenland en reed afgelopen zondag op o.a. lijn 45. Hier iets voor 11 uur in Kesteren:

Z'n broer de 8652 reed vanavond op 56/23, dus dat is wel even toevallig :P
8651 is tijdelijk in Tiel ivm schadeherstel van de 8410.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door dennistd »

Ik lees net het nieuwe Twents-busboekje, waarin mij opvalt dat lijn 73 ook op zondag van/naar Enschede gaat rijden. Aankomst .13 en vertrek .16
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

In de OVInfo app staan de ritten niet verder dan Haaksbergen -o- :X
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

busentrein schreef:In de OVInfo app staan de ritten niet verder dan Haaksbergen -o- :X
Volgens Arriva 's avonds en in het weekend tot Haaksbergen en Groenlo. Foutje van Syntus :P

https://www.arriva.nl/gelderland/reisin ... 11-12-2016
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door dennistd »

Ik denk eerder een foutje in de tabellen die Arriva aangeleverd heeft, want ze zijn in Arriva-layout in tegenstelling tot alle andere lijnen/boekjes:
Afbeelding

Bekijk je de doordeweekse dienstregeling dat wordt de fout al snel duidelijk:
Afbeelding
Op de een of andere manier is 'Haaksbergen, Busstation' dus vervangen door 'Enschede, Centraal'. Zowel in de dienstregelingen van de 73 als van de 74.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

dennistd schreef:Ik denk eerder een foutje in de tabellen die Arriva aangeleverd heeft, want ze zijn in Arriva-layout in tegenstelling tot alle andere lijnen/boekjes:

Bekijk je de doordeweekse dienstregeling dat wordt de fout al snel duidelijk:
Op de een of andere manier is 'Haaksbergen, Busstation' dus vervangen door 'Enschede, Centraal'. Zowel in de dienstregelingen van de 73 als van de 74.
Het zou ook erg knap zijn om in 12 minuten van Eibergen naar Enschede centraal te komen ja :lol:

Wel slordig dat er bij elke dienstregeling toch veel foutjes in de einddocumentatie staat. Je zou verwachten dat er enige kwaliteitscontrole wordt toegepast en dan specifiek qua inhoud.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Dat geeft de term snelbus (wat 73 en 74 eigenlijk zijn) wel een nieuwe betekenis *bus*
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

:lol:

Je hebt helemaal gelijk. Amba's met straalaandrijving. :lol:
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

Arriva heeft ook weer een nieuwe "feature".

De filmbak aan de zijkant toont rond vertrektijd nu "geplande rit vertrekt zo".

Ik vraag me af waarom dit zinvol is. Voegt niet echt iets toe.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 21 gasten