(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Wubbo »

BRU-bus 3255, een van de bussen met kapotte Infoxx, reed vandaag op lijn 52 (op een papiertje) naar Centraal Station. Jammer dat ie naar Zeist Handelscentrum ging, maar dat is natuurlijk een detail ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Lol, en weer heb ik dat ding ook gezien op Utrecht Centraal :P

Lijn 74 was vanmorgen weereens laat en jawel... het was weer die ene chauffeur die dat als enige voor elkaar krijgt. Van de zes keer dat ik hem als chauffeur gehad heb de afgelopen tijd was de bus vijf keer vertraagd, terwijl al z'n collega's zodanig vroeg al op Utrecht C. zijn dat ze nog rustig even kunnen pauzeren tot het vertrektijd is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Meltrain »

Ik kwam vanochtend ZGT 702 tegen op RET-tramlijn 25. :shock:
Dat is hoogst opvallend, want als er één tramlijn in Rotterdam is die ZGT-vrij is, dan is dat wel 25.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Lijn 25 ZGT vrij?? Ik zie elke dag wel een (of soms meerdere) ZGT('s) op lijn 25. Eigenlijk op elke lagevloerslijn, dus opvallend is het niet meer. :wink:

Ik zag vandaag ook de instructiebus (Berkhofje 641) van de RET van de stalling Kleiweg weer eens rondtuffen. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Meltrain »

Op 21, 23 en 20 zie ik inderdaad geregeld ZGT's terwijl ze daar niet horen (al is laatstgenoemde officieel geen lagevloer-lijn).
Op lijn 25 zijn ze echter hoogst zelden, daar zie ik ze vrijwel nooit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Wubbo »

GVU-LPG-lesbus 4060 filmde vandaag lijn qqq Instructiebus. Gaat iets niet goed daar met de display-instelling denk ik :)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Raymond »

Meestal is het wachten in een bus tot de chauffeur een keer aan komt wandelen. Deze keer was het andersom: op het Eindhovense busstation was een chauffeur op de bus voor lijn 1 aan het wachten, zodat deze kon aflossen, maar die bus kwam niet opdagen en heeft ook niet meer gereden. Reizigers konden afhankelijk van de bestemming binnen 2-10 minuten met een andere bus mee.
Laatst gewijzigd door Raymond op vr 05 jun 2009, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:GVU-LPG-lesbus 4060 filmde vandaag lijn qqq Instructiebus.
Dat zijn geen q's maar negens :wink: Heb de wagen vanmiddag ook van de zijkant gezien waar gewoon 999 zichtbaar was, oftewel het gebruikelijke nummer voor dat soort ritten in InfoXX.

Vanmiddag ging m'n aansluiting in Rotterdam de mist in, dus maar de zowaar op tijd rijdende benelux gepakt en even snel doorgelopen in Dordrecht. Kwam om 18.10 uur het busstation op en dacht dat lijn 3 van 18.10 uur net vertrokken was, dus nam ik lijn 5 die er nog stond maar. Rijden we net weg, zie ik dat de 3 met +1 op de DRIP's stond.
Achja, 't was best 'n lekker weertje om even van Vissershoek naar Oudelandshoek te wandelen, dus zo'n ramp was het nu ook weer niet :wink:

En oja: in Utrecht kwam vlak voor ik bij de halte was lijn 77 voorbij gescheurd, dus vond 't al opvallend dat de eerstvolgende bus die aan kwam rijden wederom lijn 77 was (naar Bilthoven via Centrumwijk i.p.v. Bilthoven via De Leijen weliswaar). Het scheelde niet veel, maar we haalden de rit van op papier 10 minuten eerder net niet in op weg naar het centraal station :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het viel mij gisteren op dat (alle?) combino's voorzien zijn van stickers met: Deze tram rijdt op groene stroom.

Beterr :pos:.

Verder zag ik een DOB Alliance van Connexxion Academy op Zaandam Station. Geen idee wat het nummer was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Ook blokkendozen zijn voorzien.

In Rotterdam was ergens tussen Beurs en Centraal Station een tram ontspoord, tijdens een kwartiertje op het terras bovenop de koopgoot kwamen er minstens 10 trams in zijn achteruit langs, met enkele rare acties en veel gedoe met wisselstangen.

Nooit geweten dat die Citadis-trams buitenomroep hebben :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Ik zat net in de Arriva 8371 waarbij een aantal dingen niet geheel in orde waren. :p

Zo werd de bestemming en het lijnnummer binnen niet getoond, verder liep de halteaanduiding constant 2 of 3 haltes achter.

Verder viel mij op dat de zijfilm een ander lettertype gekregen had. De bestemming werd klein getoond maar het lijnnummer weer op een duidelijkere grootte.. :p
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

Kwam zojuist in Groningen een Amba tegen die "50 Assen" scrollend filmde :shock:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Vinny »

ziggy schreef:Het viel mij gisteren op dat (alle?) combino's voorzien zijn van stickers met: Deze tram rijdt op groene stroom.

Beterr :pos:.
Mompelt iets met raampjes en versieren... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

De trams worden steeds meer rijdende kermissen. Groene stroom, OV-Chipkaart, what's next?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Vinny »

Botsautotjes :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

- diverse verhoogde haltes in Dordrecht worden nog een pijnlijke ervaring voor blinden en slechtzienden: bij enkele haltes eindigt de blindegeleidelijn net voor de ruit van de abri :roll: Er zijn er ook nog een stel waar deze lijn in 't grasveld eindigt.
- geen idee waar 't goed voor is, maar bij de tijdelijke halte Centrum aan de Beverwijckstraat in Dordrecht hangen maarliefst drie vertrekstaten van lijn 141 ri. Rotterdam...
- de chauffeur van m'n bus naar huis vergat vanmiddag op de Oranjelaan rechtsaf te slaan en kon gelukkig nog net omkeren voor we op de Staart beland waren :P

En tot slot: je zal maar hoge nood hebben, dan heb je geen tijd om je bus netjes op het eindpunt neer te zetten...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:De trams worden steeds meer rijdende kermissen. Groene stroom, OV-Chipkaart, what's next?
Ach, het is maar waar je je druk over maakt. Als het meer mensen het OV in krijgt vind ik het alleen maar positief. En van die OV-chip, je kan moeilijk zon kast in de tram hangen zonder verdere informatie erbij. En helemaal in de beginperiode.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Nou, er is eigenlijk al een what's next. Marc doet nu ook bij diverse bus- en tramhaltes aan toeristische informatie. Zo heb ik bij Waterlooplein al 'Hermitage aan de Amstel' gehoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door tsov »

Het achterste metrostel van de combi 3+8 waarin ik zat op lijn 54 naar het Amsterdamse Centraal Station zat volgens de film op lijn M3 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door M57 »

Het was pas mooi geweest als er M57 had gestaan 8-)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Ruben »

Pff soms vraag je je af waar ze de metrobestuurders in opleiden. Had er zojuist 1 op de 50 die heel graag plotseling remde, en het remmen wisselde paar keer snel af met tractie. Dat is niet lekker staan in zo'n ding dan...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Ik zag gisteren overigens nog een Volvo van de stadsdienst Bergen op Zoom op lijn 101 (Rotterdam Zuidplein - Bergen op Zoom) rijden. Zucht.. Zelfs niet genoeg Amba's op een zondag..? :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door STF »

M57 schreef:Het was pas mooi geweest als er M57 had gestaan 8-)
Die zit er niet in, dit is het totaal overzicht van de rol: Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door ODRAIL »

meltrain schreef:Ik kwam vanochtend ZGT 702 tegen op RET-tramlijn 25. :shock:
Vandaag de eer gehad om er zelfs twee keer me eigen ermee te mogen verplaatsen. De tweede keer was het proppen met maarliefst 3 :shock: wandelwagentjes, 1 kinderwagen en schooljeugd.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op do 11 jun 2009, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Om nog eens terug te komen op de plaatsnamen voor haltenamen in InfoXX: da's dus echt volstrekt willekeurig. Vanmorgen in lijn 74...

- Europalaan
- Utrecht Kanaleneiland Zd
- P+R Westraven
- Remiseweg

Dat is dus nieteens de plaatsnaam bij de eerste halte in Utrecht van de tegenrichting, want P+R Westraven ligt ook nog in Utrecht :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten