OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door MdJ »

Ja.. Door werkzaamheden aan spoor 1 in Amf:
140/1600 5(b)/7
500/1700 4 / 6
2800 4B / 7
5800 5B(aankomst) 6A (vertrek)
31300 6B
1500 2 (opgehven Dv-Amf v.v. waar nodig)

Aangezien er van die fantastische schermen (ala CTA, maar dan anders) ophangen waarop staat dat het de IC naar Amsterdam Centraal is ipv Deventer, zou er een belletje moeten gaan rinkelen, dunkt mij.

13 bak ICM: Dat is dan wel opvallend. Vooral op zondag EN met de inkrimping van de NO... :cry:
Bij twijfel: gebruik beton.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Mark »

Trein t1666 had er vandaag ook 13. Doordeweeks is dat trouwens een los viertje.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door JeePee »

De lange treinen op de NO op zondagavond en aan het eind van de middag zullen wel met het studentenvervoer te maken hebben. Al is 13 bakken wel te lang voor de zuidtak...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Mark schreef:Trein t1666 had er vandaag ook 13. Doordeweeks is dat trouwens een los viertje.
Inderdaad, ik zat in die trein. Ik vond 'm inderdaad wel errug lang! :mrgreen:

Verder kwam vanmiddag de t147 netjes om 13.41u Amersfoort binnenrollen. Echter vertrokken wij pas om 13.57u, de reden hiervan? Ik heb geen idee.. :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Justin »

Lekker handige actie vanavond op Zwd met het halteren van alle treinen.

Men was zo leuk geweest om de trappen van spoor 1 af te sluiten met stalen kettingen, waardoor niemand er makkelijk door heen kom. Voor mij geen probleem, maar voor de tig dagjesmensen, bejaarden en meute met koffers was het niet erg fijn. Bovendien is de lift van spoor 1 al maanden kapot geloof ik :roll: .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Het viel me vandaag op dat in diverse treinen de drukte weer teruggekeerd is zoals die er tot eind april was. Op zich opmerkelijk: mei mag dan een hoop feestdagen tellen, maar 'tis geen echte vakantiemaand.
Met name in de t1965 betekende dat weer proppen, de t2114 en t12723 zijn er eigenlijk al op berekend en waren gewoon bovengemiddeld rustig de afgelopen maand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Ruben »

Wat natuurlijk ook meespeelt is dat er meer studenten in de trein moeten doordat het weer tentamenperiode is. Colleges mogen dan misschien geskipt worden. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daantje »

Dan ben ik blij dat ik vanmorgen met de bus van Leidschendam naar Delft ben gegaan en vanmiddag met een collega meegereden ben naar Rotterdam 8-) De afgelopen weken was het telkens al zo druk is de s2200 van Laan van NOI naar Delft dat ik al een aantal keer bijna flauw gevallen ben en me de rest van de dag niet lekker gevoeld heb, echt niet fijn. Was al een alternatief aan het zoeken toen het de laatste maand juist weer wat rustiger werd. Morgen maar weer eens in de trein kijken :)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Freek »

Is er iemand die aan ProRail kan vertellen dat het sinds het laatste wijzigingsblad nu echt niet meer nodig is om elk half om te roepen dat de s3600 naar Nm in Ah van spoor 8 vertrekt en ook nog elk half uur om te roepen dat de s7600 naar Nm van dit zelfde perron vertrekt. Onder tussen mag dit toch als bekent worden verondersteld.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door webguy »

Overigens zat ik vanavond rond 19:00 in de trein met boel mensen die waren omgereisd via Ah naar o.a Apd. Eenmaal in Ah werd echter omgeroepen dat de wisselstoring voorbij was. Er werd keurig omgeroepen welke trein je moest nemen voor Gn, Lw, Zl en Apd. Reizigers richting Amf en Apd werden aangeraden om terug te gaan naar Ed :P Was iig flinke omreis en verwarrend ;)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Ruben »

Als je naar Apd moet terug naar Ed? Lekker advies dan!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Freek schreef:Is er iemand die aan ProRail kan vertellen dat het sinds het laatste wijzigingsblad nu echt niet meer nodig is om elk half om te roepen dat de s3600 naar Nm in Ah van spoor 8 vertrekt en ook nog elk half uur om te roepen dat de s7600 naar Nm van dit zelfde perron vertrekt. Onder tussen mag dit toch als bekent worden verondersteld.
Joh, da's nog niks: in Rotterdam roepen ze al zo ongeveer een half jaar om dat de t9725 van spoor 12 vertrekt. Dat staat notabene ook gewoon op de vertrekstaten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Freek »

Reiziger Ddrs schreef:Joh, da's nog niks: in Rotterdam roepen ze al zo ongeveer een half jaar om dat de t9725 van spoor 12 vertrekt. Dat staat notabene ook gewoon op de vertrekstaten...
Zolang zullen ze het in Arnhem niet volhouden, tegen die tijd is er wel weer een wijzingsblad geweest waarin e.e.a. veranderd is vanwegen een 7de perron of iets dergelijk :wink:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Caspar »

Freek schreef:Is er iemand die aan ProRail kan vertellen dat het sinds het laatste wijzigingsblad nu echt niet meer nodig is om elk half om te roepen dat de s3600 naar Nm in Ah van spoor 8 vertrekt en ook nog elk half uur om te roepen dat de s7600 naar Nm van dit zelfde perron vertrekt. Onder tussen mag dit toch als bekent worden verondersteld.
Staat dat zo ook op de vertrekstaten? Zo nee, dan blijft het omgeroepen worden.
Joh, da's nog niks: in Rotterdam roepen ze al zo ongeveer een half jaar om dat de t9725 van spoor 12 vertrekt. Dat staat notabene ook gewoon op de vertrekstaten...
Op Asd, Shl, Asdz, Dvd worden alle internationale treinen omgeroepen met spoornummer. Dat is toch landelijk zo met die bandjes?

Verder trein t2670 met 2x ICM 3.
Trein t1673 reed naar Bad Bentheim ipv Enschede. Weet niet of 't ICM was? t243 kon ieder geval niet vanuit Schiphol vertrekken.
Laatst gewijzigd door Caspar op ma 08 jun 2009, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Karl »

Maar Gouda is dan ook niet het buitenland. ;)
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Caspar »

Te snel gelezen :oops: Je kan er wel voor zorgen dat ie niet meer omgeroepen wordt automatisch, maar misschien is er een reden voor die we hier niet weten? Of niemand heeft t door 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

NS-Reiziger schreef:Wat natuurlijk ook meespeelt is dat er meer studenten in de trein moeten doordat het weer tentamenperiode is.
Alleen bestaat de drukte in de treinen die ik 's ochtends neem nu juist maar in beperkte mate uit studenten. 't zijn toch met name forensen die er in grotere aantallen in zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door webguy »

Benzineprijzen zijn weer omhoog geschoten in de laatste tijd he... Misschien is dat een rede waarom een aantal mensen overgestapt zijn op het OV.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gisteren reed een pimpelexpress als vervangend materieel voor tr. 1673 tot Deventer :!: Gezien te Schiphol, met erg vriendelijk NSR-personeel dat zelf ook zeer verbaasd en blij verrast was met dit vervangend materieel. Het schijnt dat de compositie na Deventer alsnog door is gegaan als (zeer vertraagde) tr. 243 naar Bh.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Ah, is dit ook weer opgehelderd:
Caspar schreef:Trein t1673 reed naar Bad Bentheim ipv Enschede. Weet niet of 't ICM was? t243 kon ieder geval niet vanuit Schiphol vertrekken.
:)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Mikos »

Gekko123 schreef:Gisteravond rond kwart over 9 stond SLT 2404 uit te rusten in Zl op spoor 13. Instructie zal het wel niet zijn, dat hebben ze daar redelijk recent (paar maanden geleden) nog gehad.
Helaas, toch instructie: Er zijn nog altijd personeelsleden die de instructie nog niet hebben gehad.
Geert schreef:Zit nu in de t5672 die met 2x Plan V rijdt. Zit wel lekkerder dan de DDAR die je normaal gesproken zou verwachten in de s5600 :lol:
Is planmatig. :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Nog even over zondag; De 8637 was ook even onderhanden genomen.. :roll:

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dubbele P »

Hmm, je kunt zeggen wat je wilt, maar op die foto ziet het er wel sfeervol uit zo... :oops:
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

trein naar amersfoort

Bericht door racingweirdo »

Ik zat gisteren in de trein naar amersfoort met een stop in hilversum.

het waren dezelfde soort treinen treinen als vroeger naar venlo reden(zo`n duits type), met een hoge instap en smalle deurtjes.

Echter toen ik binnenkwam leek hij helemaal niet, hij had was schoon(!!!), leek totaal niet oud maar vooral interieur was anders hij had grijs/groene bekleding en daarnaast cabine`s voor 5 personen met boven de zitplaatsen 2 glazen planken(voor bagage?) en daar boven een spiegel, dit was aan elke kant.

Ik dacht dat die gehuurde duitse veebakken ter zijde gesteld, maar nu hebben we dus toch weer nieuwe gehuurd of ....?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: trein naar amersfoort

Bericht door webguy »

Je verwart ICK (wat tussen Venlo en Den Haag in de s1900 reed) met ICL (wat o.a. in de s1500 rijdt). ICL is nieuwer en heeft een andere opstelling dan ICK. ICK is in 2003 ofzo aangeschaft uit Duitsland, ICL wordt geleased en moet weer terug naar Duitsland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten