Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
henk1234 schreef:Voor de rest rijdt TCR niks in zeeland (behalve de transferiumpendels dan).
Of hun eigen concessie.
Is er ergens een overzicht met alle TCR-zooi? Iedereen heeft het wel over nummers maar aangezien dat bij TCR zo ongeveer alles wel kan zijn word ik er niet veel wijzer van.
henk1234 schreef:Voor de rest rijdt TCR niks in zeeland (behalve de transferiumpendels dan).
Of hun eigen concessie.
Is er ergens een overzicht met alle TCR-zooi? Iedereen heeft het wel over nummers maar aangezien dat bij TCR zo ongeveer alles wel kan zijn word ik er niet veel wijzer van.
Jammer die negativiteit. Als je wijzer wilt worden moet je je erin verdiepen. En het geen zooi noemen als je er geen verstand van hebt. Bel gewoon netjes het bedrijf op en je krijgt zo een wagenparklijst. 1 minuut werk en je weet alles.
Dat doet niks af aan de kwaliteit van die wagens natuurlijk (daar slaat 'zooi' denk ik op - en gezien de staat waarin de meeste voertuigen verkeren kan ik mij daar iets bij voorstellen).
BusFreakRotterdam schreef:Niet goed afgestemd door de Provincie Zeeland, niet gecommuniceerd door of met Connexxion? Belgische scholen in gebreken gebleven?
Je zou haast liever naar een Amerikaans model toegaan, waarbij de scholen zélf het leerlingenvervoer regelen met een particulier busbedrijf. En dat dan gesubsidieerd door de overheid en een bijdrage van de ouders.
Alleen gaat het in dit geval om een Belgische school natuurlijk, wat de boel wel lastig maakt om te regelen. EU als europa zonder grenzen is helaas ook anno 2016 nog geen realiteit.
waldo79 schreef:Waarom zou Zeeland vervoer faciliteren/ financieren voor een school die buiten de provincie ligt
Omdat er veel leerlingen uit Zeeuws-Vlaanderen in Belgie op school gaan!
In iedere provincie aan de landsgrens heb je grensoverschrijdende lijnen. Vervoer over de grens is een vervoersplicht welke is opgenomen in de concessie en moet voldoen aan de gestelde eisen. Vaak worden de lijnen door 2 vervoerders uitgevoerd. 1 uit Nederland en 1 uit het buitenland om de kosten te delen en zo efficient mogelijk een lijn uit te baten. Lijn 42 wordt door Connexxion en De Lijn gereden.
In Zeeland heb je veel grensoverschrijdende lijnen: lijn 5,19,42,50,104,395,612,alle lijnen van en naar Tholen.
waldo79 schreef:Waarom zou Zeeland vervoer faciliteren/ financieren voor een school die buiten de provincie ligt
Omdat haar inwoners daar toevalling baat bij hebben?
Maar lijn 5, van waar naar waar rijdt die dan? Het enige wat ik me zo snel kan bedenken is van niks naar nergens. Je bedoelt denk ik lijn 6.
Er is ook nog zoiets als SSZ, zij bepalen samen met de zeeuwse scholen en CXX uiteraard de dienstregeling Van de scholierenlijnen. De 602 en 631 vallen daar dan weer buiten, die scholen zitten niet in SSZ.
Wat pedaalemmerzak noemt aan grensoverschrijdende lijnen is trouwens nog lang niet alles.
Laatst gewijzigd door PatrickM op zo 04 dec 2016, 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Stichting Schoolvervoer Zeeland heeft op OV gebied inderdaad flink krenten in de pap.
pedaalemmerzak schreef:
BusFreakRotterdam schreef:Niet goed afgestemd door de Provincie Zeeland, niet gecommuniceerd door of met Connexxion? Belgische scholen in gebreken gebleven?
Je zou haast liever naar een Amerikaans model toegaan, waarbij de scholen zélf het leerlingenvervoer regelen met een particulier busbedrijf. En dat dan gesubsidieerd door de overheid en een bijdrage van de ouders.
Vroeger was dit model al van toepassing in Zeeland, waarbij de kerk ipv de staat een bijdrage leverde voor het vervoer.
waldo79 schreef:Waarom zou Zeeland vervoer faciliteren/ financieren voor een school die buiten de provincie ligt
In die hoek van Zeeland is waarschijnlijk geen geschikte school te vinden. Daarnaast is het voor conexxion rendabel genoeg om ze met een losse scholierenlijn te vervoeren.
Overigens treft De Lijn hier ook blaam door geen extra bus in te zitten in de spits, waardoor de Nederlandse scholieren niet meer mee kunnen.
Chrysa schreef:De Lijn heeft toch zat harmonicabussen om in te zetten? Die dingen rijden vaak zat half leeg rond, dus kan je prima omwisselen.
Gaat niet zo makkelijk ivm InfoXX en dergelijke. Dan zou je net zo goed 2 limburgse dieselgeledes naar Oostburg kunnen sturen, die zijn volgende week toch over.
Niet alle bussen van de lijn hebben infoxx in de bussen zitten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Zou ik zo niet weten. Als de provincie in de PVE heeft staan dat realtime info van alle bussen verplicht is wel...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Als de Lijn nou extra ritten gaat rijden tussen Sluis en Brugge, dan zou dat wel kunnen lijkt me. Nu rijden er ook een aantal lijnen van en naar Hulst zonder Infoxx.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa schreef:De Lijn heeft toch zat harmonicabussen om in te zetten? Die dingen rijden vaak zat half leeg rond, dus kan je prima omwisselen.
In West Vlaanderen valt het mee met het aantal gelede bussen. Wat mijn betreft wordt die ene Van Hool die er rijdt wel vervangen door een 13m bus.
cassie127 schreef:Niet alle bussen van de lijn hebben infoxx in de bussen zitten
Sterker nog maar een paar bussen hebben dat. Overigens is realtime info volgens mij niet verplicht.
henk1234 schreef:
Chrysa schreef:De Lijn heeft toch zat harmonicabussen om in te zetten? Die dingen rijden vaak zat half leeg rond, dus kan je prima omwisselen.
Gaat niet zo makkelijk ivm InfoXX en dergelijke. Dan zou je net zo goed 2 limburgse dieselgeledes naar Oostburg kunnen sturen, die zijn volgende week toch over.
De Hermes gelede bussen zijn ook over vanaf volgende week, vermoed dat de Limburgse bussen naar Haaglanden gaan.