Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Persoonlijk vind ik dat de tunnel op z'n minst voor auto's afgesloten moet worden, zeker als de voorpoorttunnel er ligt.
Verkeer van 4 richtingen door een enkelbaanstunneltje leiden is nou eenmaal niet ideaal. Bussen vind ik een moeilijker punt; de alternatieve routes duren langer en zijn drukker (de veenendaalse weg is bijna een busbaan geworden door de knip bij de klomp) Daarnaast zou je moeten omrijden om Veenendaal-de klomp te bedienen, zeker lijn 83!
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

Zouden bus 50 en 83 eigenlijk niet aan de zuidzijde van het station kunnen halteren, alleen lijn (X/2)80 moet eigenlijk echt door de tunnel heen :p
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Bluearrow »

Leuk hoor, die tunneldiscussie. Ik neem aan dat Syntus de meeste dingen wel uitgeprobeerd heeft en niet alleen maar uitgaat van de hobbyistendiscussies.... :)
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ik wist niet dat het tunneltje van de Gemeente Ede was. Inderdaad, leuke discussie onder hobbyisten. Kunnen mooie dingen uit komen. Nu maar hopen dat de 50 ri Wageningen wel een Setra is. Wat mij betreft mag het zondag zijn zodat we iets (moois) gaan zien.

Als begint ov-hobbyist: wat waren alternatieve op de Setra's?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

dylanwild94 schreef:Ik zal maar even fotografisch bewijs leveren dat het echt niet past. :X
AfbeeldingConnexxion 4134 by Dylan Wildschut, on Flickr
Hoezo niet?

Die bus komt toch uit de tunnel gereden?

Het wordt pas leuk met die tunnel als er veel water in staat. *bus*
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

regenmaker schreef:Ik vraag me vooral af of chauffeurs vanuit de Veluwe ook diensten in Amersfoort/Veenendaal/Wageningen gaan rijden en andersom.
De vaste chauffeurs niet, wel veel uitzendkrachten. En niet alleen van de Veluwe, maar ook uit Overijssel en zelf een aantal uit Twente.
dnmw2705 schreef:
Over de Amsterdamsestraatweg reed ook een geheel witte bus met "Syntus" op de bestemmingsdisplay en een hoop mensen er in. Spannend :Y
Kennismakingsrondje? Ik hoop persoonlijk dat de 50 vanaf het begin met die Setra's bereden gaat worden. Heb ook zo'n gevoel dat Syntus met lijn 50 wilt 'shinen' aangezien op deze lijn het meest veranderd, maar dat is een aanname.
Er wordt deze week volop gereden voor de lijnverkenning.
lee-yawn
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 20:31

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door lee-yawn »

Ik weet niet of dit algemeen bekend was:

Op busfoto.nl staat een heel album met foto's van de Setra 415 LE's voor Syntus Utrecht, inclusief interieurfoto's. De foto's zijn geplaatst op 1 december.

Ik heb in die foto's ook een paar witte Citaro's gespot, waar gisteren in deze thread over werd gesproken (en een foto werd geplaatst). Ook zie ik een groenkleurige bus. Met mijn verstand over bussen kan ik er echter verder niets over zeggen.. ik kwam hier alleen eventjes kijken en kwam dit toevallig tegen via Google..
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door HJDrost »

Blijf het jammer vinden dat ze die rode ronding aan de linkervoorzijde hebben verwijderd.
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Speedmaster »

lee-yawn schreef:Ik weet niet of dit algemeen bekend was:

Op busfoto.nl staat een heel album met foto's van de Setra 415 LE's voor Syntus Utrecht, inclusief interieurfoto's. De foto's zijn geplaatst op 1 december.
Aardig overzicht, dus er staan er daar circa 80 klaar voor de eerste instroom als ik zo naar de voertuignummering kijk
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Meltrain »

Ik vind het mooie en (ogenschijnlijk) comfortabele bussen, al vrees ik dat niet door iedereen wordt gewaardeerd dat alle stoelen op een verhoging staan...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

dennistd schreef:Er wordt deze week volop gereden voor de lijnverkenning.
Zijn er dan zoveel nieuwe chauffeurs bijgekomen, of zoveel meer ritten? Ik dacht dat iedereen van CXX mee zou gaan in deze consessie
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Speedmaster »

Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat er 125 chauffeurs via Randstad bij gaan komen, deze zullen waarschijnlijk een deel van de ritten gaan draaien. Waarom dit aantal nodig is weet ik niet. Mogelijk is er meteen een stukje uitstroom bij CXX of werd daar ook al met inleen chauffeurs gewerkt
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jurre »

lee-yawn schreef:Ik weet niet of dit algemeen bekend was:

Op busfoto.nl staat een heel album met foto's van de Setra 415 LE's voor Syntus Utrecht, inclusief interieurfoto's. De foto's zijn geplaatst op 1 december.
Het lijndisplay aan de achterkant oogt erg klein naar mijn mening. Ik kan overigens ook de stopknopjes niet vinden aan de binnenkant, maar dat zal wel aan mij liggen.
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Speedmaster »

Jurre schreef: Het lijndisplay aan de achterkant oogt erg klein naar mijn mening. Ik kan overigens ook de stopknopjes niet vinden aan de binnenkant, maar dat zal wel aan mij liggen.
Op deze foto zie je linksonder net voor de rugleuning de rode stopknop zitten op de plint van het raamkozijn
Afbeelding
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage ... play_media
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Aking »

Zugführer schreef:Over de Amsterdamsestraatweg reed ook een geheel witte bus met "Syntus" op de bestemmingsdisplay en een hoop mensen er in.
Een bus? :o met mensen er in? :shock:

Dat meen je niet! :P
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Is het al bekend hoe de huidige cxx-chauffeurs verdeelt worden over de concessie? Hoorde vandaag een cxx-chauffeur met standplaats Wageningen zeggen dat hij maandag moet beginnen op lijn 107 naar Gouda en nog geen idee heeft hoe die lijn loopt
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Speedmaster »

Overigens is hier ook een deel van het tijdelijk materieel te vinden:

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage ... play_media
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

BasFrancken schreef:Is het al bekend hoe de huidige cxx-chauffeurs verdeelt worden over de concessie? Hoorde vandaag een cxx-chauffeur met standplaats Wageningen zeggen dat hij maandag moet beginnen op lijn 107 naar Gouda en nog geen idee heeft hoe die lijn loopt
Dat is een lange mat-rit
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door flipje »

BasFrancken schreef:Is het al bekend hoe de huidige cxx-chauffeurs verdeelt worden over de concessie? Hoorde vandaag een cxx-chauffeur met standplaats Wageningen zeggen dat hij maandag moet beginnen op lijn 107 naar Gouda en nog geen idee heeft hoe die lijn loopt
Is de standplaats Wageningen een gedeelde stalling (Cxx Provincie Utrecht en Breng)?
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door flipje »

Speedmaster schreef: Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat er 125 chauffeurs via Randstad bij gaan komen, deze zullen waarschijnlijk een deel van de ritten gaan draaien. Waarom dit aantal nodig is weet ik niet. Mogelijk is er meteen een stukje uitstroom bij CXX of werd daar ook al met inleen chauffeurs gewerkt
Ik meende een tijd terug te hebben gelezen dat er een deel van de chauffeurs mee gaat met CXX (o.a. chauffeurs die reden vanuit de stalling Uithoorn).
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Speedmaster »

flipje schreef: Is de standplaats Wageningen een gedeelde stalling (Cxx Provincie Utrecht en Breng)?
Stalling in Woerden van CXX komt te vervallen. Syntus is een nieuwe stalling aan het inrichten op het Tasveld - industrieterrein Montfoort.
Zag gisteren dat er al portocabins, mobiele Dieselpomp en betonplaten lagen. Als ze dat Zaterdag/Zondag willen gaan gebruiken zullen ze echt nog even vol aan de bak moeten daar.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Standplaats Wageningen is een gedeelde stalling ja, daarom rijden er ook cxx-chauffeurs op de Breng-bussen tussen Arnhem en Wageningen.
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

Worden de tijdelijke bussen nog voorzien van stickers of blijven ze ''kaal'' rondrijden?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Als je altijd de 80 of 50 gereden hebt en je nu 107 moet gaan rijden, dan baal je ook behoorlijk!
Setra's zien er goed uit, hoop stiekem een beetje dat ze tussen Utrecht en Wageningen rijden :D.

Als ik alles zo lees over de buschauffeurs en de hele organisatie van deze consessie, dan heb ik er wel een goed gevoel bij dat Syntus veel van de beloftes waar kan maken. Ik zit alleen nog in twijfel met de vertrektijden.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
DingeZ
Berichten: 457
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door DingeZ »

lee-yawn schreef:Ik weet niet of dit algemeen bekend was:

Op busfoto.nl staat een heel album met foto's van de Setra 415 LE's voor Syntus Utrecht, inclusief interieurfoto's. De foto's zijn geplaatst op 1 december.
Het valt mij op dat de schermen met reisinformatie ook nog niet in de bussen zitten. Worden (of werden) die nog op het laatste moment geïnstalleerd? Ik heb ook de USB-poorten nog niet gespot.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten