Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door pedaalemmerzak »

ArrivaBas schreef:Je begon zelf met het feit dat Amerikaanse scholen zelf hun leerlingenvervoer regelen. Mr-W vulde daarop aan dat ze in Zeeland de kerk hadden om leerlingenvervoer voor scholen te regelen. Het is makkelijker te snappen dan je denkt. :wink:
Maar daar klopt helemaal niks van, de kerk regelt helemaal geen leerlingenvervoer.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

Er zouden komend weekend enkele (precieze aantallen weet ik niet) Utrecht Amba's naar Zeeland verhuizen. Heeft CXX een tekort aan bussen in Zeeland?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Bron? Ik weet er niks van, ik ga het navragen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

henk1234 schreef:Waarom staat die laatste niet in het lijstje "belangrike wijzigingen" van CXX? Nu was ik he bijna vergeten op de wiki :X
Je moet sowieso elke lijn in de concessie nakijken op wijzigingen en niet alleen de wijzigingen van de vervoerder gebruiken. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door waldo79 »

Moeten klinkt nogal gebiedend :')

@pedaalemmerzak: de overheid hoeft niet de reizen te subsidiëren naar scholen waarvan de ouders vinden dat dat de beste school is gezien hun eigen overtuigingen. de bemoeienis zou niet verder hoeven reiken tot de dichtstbijzijnde middelbare school.

Maar dat is een politieke discussie, die hier niet op zijn plek is :lol:
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

flipje schreef:Er zouden komend weekend enkele (precieze aantallen weet ik niet) Utrecht Amba's naar Zeeland verhuizen. Heeft CXX een tekort aan bussen in Zeeland?
Een en ander teruggehaald van de bijhuur, 4 omlopen dus 4 bussen extra nodig.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door pedaalemmerzak »

waldo79 schreef:Moeten klinkt nogal gebiedend :')

@pedaalemmerzak: de overheid hoeft niet de reizen te subsidiëren naar scholen waarvan de ouders vinden dat dat de beste school is gezien hun eigen overtuigingen. de bemoeienis zou niet verder hoeven reiken tot de dichtstbijzijnde middelbare school.

Maar dat is een politieke discussie, die hier niet op zijn plek is :lol:
Ik begin geen politieke discussie.

De ouders betalen gewoon voor het busvervoer van die leerlingen. Of ze nu naar de dichtstbijzijnde s chool gaan, of naar een school een uur verderop.

Dus ik zie geen nkele reden om dan dingen te gaan lopen roepen zoals 'de kerk regelt het busvervoer', want dat is simpelweg niet waar. De provincie regelt dit busvervoer en de ouders betalen daarvoor, zoals dit met alle scholierenlijnen het geval is.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Dat zeg ik ook niet, de kerk levert een bijdrage aan de school, en die maakt daarmee de busabonnementen goedkoper.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:
henk1234 schreef:Waarom staat die laatste niet in het lijstje "belangrike wijzigingen" van CXX? Nu was ik he bijna vergeten op de wiki :X
Je moet sowieso elke lijn in de concessie nakijken op wijzigingen en niet alleen de wijzigingen van de vervoerder gebruiken. ;)
Ook als je dat wel doet, kun je een nieuwe lijn missen als je simpelweg niet weet dat die bestaat. :wink:
Op de site van de RET, het GVB en HTM staat een overzicht van alle lijnen, maar de "landelijke" vervoerders hebben dat begrijpelijkerwijs niet.
Verder staat de nieuwe lijn 580 niet op de lijnennetkaart, dus als hij ook niet in het lijstje met wijzigingen staat, kun je zo'n lijn alleen bij toeval ontdekken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

Cxx Amba 4213 reed/rijdt vanochtend rond in Middelburg op lijn 50.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Uit pure nieuwsgierigheid: weet iemand met wat voor bus(je) lijn 604 wordt gereden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Al eens gekeken op ovzoeker? Ik weet het zelf niet, ik zal er eens eventjes naar kijken.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ZO6176 »

Ik zag gisteren op OV-Zoeker wagen 3362 op lijn 53. Is dit een ex-Hermeswagen?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Die zag ik vandaag ook. Ik ga kijken.

EDIT: is inderdaad een EX-hermesbus.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door waldo79 »

pedaalemmerzak schreef:
waldo79 schreef: @pedaalemmerzak: de overheid hoeft niet de reizen te subsidiëren naar scholen waarvan de ouders vinden dat dat de beste school is gezien hun eigen overtuigingen. de bemoeienis zou niet verder hoeven reiken tot de dichtstbijzijnde middelbare school.

Maar dat is een politieke discussie, die hier niet op zijn plek is :lol:
Ik begin geen politieke discussie.

De ouders betalen gewoon voor het busvervoer van die leerlingen. Of ze nu naar de dichtstbijzijnde school gaan, of naar een school een uur verderop.

Dus ik zie geen enkele reden om dan dingen te gaan lopen roepen zoals 'de kerk regelt het busvervoer', want dat is simpelweg niet waar. De provincie regelt dit busvervoer en de ouders betalen daarvoor, zoals dit met alle scholierenlijnen het geval is.
Overigens bedoel ik nergens dat je een politieke discussie start, alleen dat ik er geen politiek verhaal van wil maken. Zolang als de ouders zelf betalen voor het vervoer is het wat mij betreft prima. Ik zie daarin geen rol voor de overheid weggelegd onder het mom van scheiding van kerk en staat.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ICE11 »

Hier http://www.hvzeeland.nl/nieuws/31331-fi ... paign=home is een Crossway te zien aangeduid als lijn 185. Ik dacht op die lijn rijden maar Sprinter?
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Sinds de nieuwe dienstregeling is ingegaan wordt er op lijn 185 met een normale bus gereden. Te vaak moest de sprinter reizigers laten staan bij de halte omdat het aanbod hoger was dan de 8 zitplaatsen. Door het schrappen van de avond- en weekendritten en het geld wat daar mee bespaard wordt kan er een normale bus ingezet worden! *bus*
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ICE11 »

Merci! :)
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

waldo79 schreef:

@pedaalemmerzak: de overheid hoeft niet de reizen te subsidiëren naar scholen waarvan de ouders vinden dat dat de beste school is gezien hun eigen overtuigingen. de bemoeienis zou niet verder hoeven reiken tot de dichtstbijzijnde middelbare school.

Maar dat is een politieke discussie, die hier niet op zijn plek is :lol:
Het is deels een politieke discussie, maar het heeft zeker ook met openbaar vervoer te maken. In Nederland kennen we namelijk het recht op vrijheid van onderwijs. Ouders mogen dus voor hun kinderen kiezen welke school het beste bij hun past (christelijk, openbaar, enzovoort). Dit hoeft dus niet de dichtstbijzijnde school te zijn (denk naast het scholierenvervoer in Zeeland bijvoorbeeld ook aan het Van Lodensteincollege in Amersfoort en het Pieter Zandt College in Kampen en de vervoersverbindingen die daarnaartoe rijden). De vrijheid van onderwijs brengt kortom dus gewoon een bepaalde vervoersvraag met zich mee. In Zeeland wordt er op deze manier prima aan deze vervoersvraag invulling gegeven.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

Maar ook hier in Overijssel staat de vraag ter discussie of de provincie bussen deze bussen moet betalen voor scholieren die de hele regio door moeten reizen om bij hun school te komen. Het is daarom niet voor niks dat de vanaf januari 2017 het vervoer op de Pieter Zandtlijnen als besloten vervoer verder gaan en de school binnen afzienbare tijd haar eigen vervoer moet gaan regelen. Iets wat trouwens al langere tijd wordt door het Greidanus in Zwolle, welke touringcars inzet richting Dronten.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door wouter15 »

Er schijnen ex Hermes wagens en ex CXX Utrecht wagens naar deze concessie gekomen te zijn. Weet iemand welke nummers er precies voor deze concessie bedoeld zijn?
Rkl
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Rkl »

Bussen uit Utrecht:
4214
4215

Hermes bussen:
3358
3359
3362
3363

De 4214 is al voorzien van de Zeeuwse huisstijl.
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Wageningen1998 »

De 4213 ook.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Zag net dat de Waaslandtunnel wordt afgesloten, hoe rijdt lijn 19 dan?
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

Enige afsluitingen die ik kan vinden zijn op weekdagen van 20 tot 4 uur, dan rijdt lijn 19 niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten