Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wow. Wat een prachtig ding zeg. De Limburg kleuren staan deze bussen ook goed. *bus* :pos:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De zaken lijken nog niet helemaal soepel te lopen, zeker bij de treinen: De 32035 klokt +30 op de Heuvellandlijn. Bussen lijkt beter te gaan hier in Maastricht, alles rijdt wel in iedergeval.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De Veolia bussen staan nu in Eindhoven. Een deel is verkocht aan Oost-Europa en de rest staat nog te koop.wouter15 schreef: Welke Veolia wagens zijn er dan eigenlijk voor TCR? En waar gaat de rest van de busvloot van Veolia eigenlijk heen?
Ik weet niet precies welke wagens van Veolia over zijn gegaan naar TCR. Wel heb ik enkele foto's van de ombouwoperatie van Veolia naar TCR van de afgelopen dagen. En daarop is te zien dat de Veolia 5368, 5369, 5370, 5371, 5372, 5373, 5374, 5386 en de 6759 overgenomen zijn door TCR.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Rond Sittard rijdt veel met +15/+20 momenteel. De automatische omroep in de Flirt klinkt trouwens wel een beetje Google-Translate-achtig :)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Yes mijn grootste hoop word werkelijkheid. Een gelede MAN naar TCR. Geweldig. *bus* :pos: Krijgen deze wagens wel de limburg kleur.datm schreef: De Veolia bussen staan nu in Eindhoven. Een deel is verkocht aan Oost-Europa en de rest staat nog te koop.
Ik weet niet precies welke wagens van Veolia over zijn gegaan naar TCR. Wel heb ik enkele foto's van de ombouwoperatie van Veolia naar TCR van de afgelopen dagen. En daarop is te zien dat de Veolia 5368, 5369, 5370, 5371, 5372, 5373, 5374, 5386 en de 6759 overgenomen zijn door TCR.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Alle treinen van Arriva rijden met vertraging. Bij st Maastricht Noord stond het zo vol dat je zeker een half uur wachten moet om een bus naar het centrum te bemachtigen. De nieuwe volvo's zitten wel lekker comfortabel :)
Verder heb ik ook wat nieuwe bushaltes gezien in Nederweert en Maasbree. Ze zijn bijna marineblauw, dus wat donkerder dan op de afbeelding.
Verder heb ik ook wat nieuwe bushaltes gezien in Nederweert en Maasbree. Ze zijn bijna marineblauw, dus wat donkerder dan op de afbeelding.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Over de lijnkleuren op de Matrixen: deze lijken overeen te komen met de kleuren op de lijnennetkaarten. Echter gaat dat nog lang niet bij alle bussen goed, en rijden er bussen rond zonder lijnkleur. Er rijden er ook meerdere bussen rond hier in Maastricht met 'Sorry, buiten dienst', terwijl ze wel gewoon lijndiensten rijden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ook al meerdere bussen gezien met alleen lijnnummer maar geen bestemming.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
realtime Zuid-Limburg herstelt, had dus wel wat met die voorloop-nullen te maken.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het is een grote chaos op station Maastricht. Treinen geven Maastricht-Randwyck aan, terwijl ze op een kopspoor staan, de meeste treinen rijden überhaupt niet, en wat er rijdt, is met ten minste 15 minuten vertraging....
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Op station Sittard heb ik een Scania gezien op lijn 40 met het wagenparknummer 0032.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Waar komen de leen-Citea's vandaan? Friesland of Brabant?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva is lekker begonnen, heerlen-maastricht en heerlen-sittard nauwelijks treinen en beide lijnen worden uitgevoerd met gtw, waar alle flirts zijn weet ik niet.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ook lekker hoe ze bij de klantenservice op de hoogte zijn, vanochtend uitdrukkelijk toegezegd gekregen dat lijn 3 alle haltes aandoet, hierover was navraag gedaan bij de verkeersleiding.
Wat blijkt: er wordt vanaf de Burgemeester van Oppenstraat linea recta via de Terblijterweg en Viaductweg doorgereden naar het Kemenadeplein.
De tussenliggende haltes zijn dus voor lijn 3 vervallen zonder enige communicatie.
Vervolgens lijn 4 maar eens in de gaten gehouden en die lijkt tussen de Burgemeester van Oppenstraat en de Terblijterweg een ommetje te maken via het Geusselt bad.
Wat blijkt: er wordt vanaf de Burgemeester van Oppenstraat linea recta via de Terblijterweg en Viaductweg doorgereden naar het Kemenadeplein.
De tussenliggende haltes zijn dus voor lijn 3 vervallen zonder enige communicatie.
Vervolgens lijn 4 maar eens in de gaten gehouden en die lijkt tussen de Burgemeester van Oppenstraat en de Terblijterweg een ommetje te maken via het Geusselt bad.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Heeft dat niet te maken met die te lage tunnel?
Even iets anders arriva zou toch een regionaal hoofdkantoor in heerlen en een servicepunt in maastricht openen? Iemand daar nog iets van vernomen?
Even iets anders arriva zou toch een regionaal hoofdkantoor in heerlen en een servicepunt in maastricht openen? Iemand daar nog iets van vernomen?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat heeft alles te maken met die lage tunnel inderdaad, maar er wordt doodleuk gezegd dat alle haltes toch aangedaan worden volgens de verkeersleiding en vervolgens blijkt dat beide lijnen toch een aanpassing in de route hebben. Dat is communicatief erg zwak.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De Flirts rijden in de stoptreinen Heerlen-Maastricht en Roermond-MaastrichtIcloud schreef:Arriva is lekker begonnen, heerlen-maastricht en heerlen-sittard nauwelijks treinen en beide lijnen worden uitgevoerd met gtw, waar alle flirts zijn weet ik niet.
Sittard-Kerkrade is GTW en de sneltrein Heerlen-Maastricht ook.
Precies zoals ik al had verwacht.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat is typisch Arriva, gebeurt in meerdere nieuwe concessies van ze in de eerste weken dat de klantenservice nog erg slecht op de hoogte is van de situatie ter plaatse.Roel043 schreef:Ook lekker hoe ze bij de klantenservice op de hoogte zijn, vanochtend uitdrukkelijk toegezegd gekregen dat lijn 3 alle haltes aandoet, hierover was navraag gedaan bij de verkeersleiding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja, dit is een eersteklas blunder en volgens een chauffeur pas op het laatste moment gebleken/beslist: omdat de bussen (wrsch. de e-bussen, die een wat hogere dakopbouw hebben?) niet door de tunnel tussen Nazareth en het Geusseltbad kunnen, rijdt lijn 3 vanaf het Miradorplein via de oude route van lijn 2 langs de Meerssenerweg tot de Viaductweg, gaat daar linksaf, steekt de N2 over en dan voor het BP station rechtsaf Witte Vrouwenveld in, aldus de haltes rondom het sportpark overslaand. Dit stuk route wordt idd overgenomen door lijn 4, die daar gelukkigerwijs op weg richting Berg en Terblijt ook langs komt.Icloud schreef:Heeft dat niet te maken met die te lage tunnel?Roel043 schreef:Ook lekker hoe ze bij de klantenservice op de hoogte zijn, vanochtend uitdrukkelijk toegezegd gekregen dat lijn 3 alle haltes aandoet, hierover was navraag gedaan bij de verkeersleiding.
Wat blijkt: er wordt vanaf de Burgemeester van Oppenstraat linea recta via de Terblijterweg en Viaductweg doorgereden naar het Kemenadeplein.
De tussenliggende haltes zijn dus voor lijn 3 vervallen zonder enige communicatie.
Vervolgens lijn 4 maar eens in de gaten gehouden en die lijkt tussen de Burgemeester van Oppenstraat en de Terblijterweg een ommetje te maken via het Geusselt bad.
De reisinformatie in de bus geeft de eigenlijke haltes aan. Het is echt niet alleen de klantenservice die steken laat vallen in de infovoorziening overigens, ook het personeel ter plekke weet zich weinig raad. Niemand vertelt je bij het instappen iets. Richting Nazareth zaten gasten van het Apple Park hotel bij mij in de bus, die na de Van Oppenstraat keurig op de bel duwden voor de Geusselt. Zelfs dat doet dan bij de chauffeur geen belletje rinkelen, hij rijdt doodleuk richting Viaductweg en wacht tot de verbaasde reiziger zich komt melden, maar dan is er niks meer aan te doen en moet die mee naar Nazareth.
Ook leuk: de vervallen haltes aan de Meerssenerweg 71, ter hoogte van de Liebeekstraat worden nu wel gepasseerd, maar iemand die daar wilde uitstappen kreeg de wind van voren: de halte was immers vervallen, men mocht uitstappen aan het Kemenadeplein.
Het opladen van de bussen gaat ook nog niet soepeltjes. Mijn chauffeur kreeg aan het Miradorplein de lader niet tegen de paal, beklaagde zich dat er geen ondersteuning op de halte was en besloot vervolgens maar verder te rijden tot de accu leeg zou zijn. "Ik zie wel waar ik strand."
Laatst gewijzigd door jorgo op zo 11 dec 2016, 19:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik ga ervanuit de serie 5368 t/m 5391 en de ex Brabantse 5248. Maar zoals ik al zei de praktijk zal dat gaan uitwijzen.wouter15 schreef:Welke Veolia wagens zijn er dan eigenlijk voor TCR? En waar gaat de rest van de busvloot van Veolia eigenlijk heen?Michael schreef:Er zou sprake zijn dat er 25 Ambassadors naar TCR gaan. Ik was ook in Heerlen en alle TCR wagens waren bussen die oorspronkelijk uit Zeeland kwamen. De Zeeuws Vloot bestaat uit 24 Ambassadors en samen met de Brabantse 5248 die ik hier al gepost heb zou dat op 25 bussen uitkomen en zou het plaatje dus rond zijn. Let wel: Dit is een gok en is dus niet zeker dat dat ook zo is. De praktijk zal dat gaan uitwijzen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Waarom had je dit al verwacht?reisthijs schreef:De Flirts rijden in de stoptreinen Heerlen-Maastricht en Roermond-MaastrichtIcloud schreef:Arriva is lekker begonnen, heerlen-maastricht en heerlen-sittard nauwelijks treinen en beide lijnen worden uitgevoerd met gtw, waar alle flirts zijn weet ik niet.
Sittard-Kerkrade is GTW en de sneltrein Heerlen-Maastricht ook.
Precies zoals ik al had verwacht.
Ik had eigenlijk verwacht dat de GTW's op de Heuvellandlijn zouden blijven en dat de "nieuwe" lijnen Flirts zouden krijgen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat kan niet omdat een gedeelte van de heuvellandlijn is gekoppeld aan heerlen-sittard.
Ik zag in heerlen een bus die efteling filmde, heeft limburg uberhaupt een rechtstreekse bus naar de efteling? vanuit weert mischien?
Ik zag in heerlen een bus die efteling filmde, heeft limburg uberhaupt een rechtstreekse bus naar de efteling? vanuit weert mischien?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nee. Gewoon met de bestemmingen lopen spelen waarschijnlijk.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vandaag uiteindelijk een rondje Limburg kunnen doen.
De elektrische bussen zijn toch wel echt de mooiste aanwinst. Ze rijden lekker stil. Ik had er een op lijn 88 Venray-Venlo.
Die bus was - volgens mij als een van de weinige vandaag - continu te vroeg, omdat de bus enorm snel optrekt en afremt.
Verder zijn ze erg wendbaar en kunnen ze makkelijker door lastige bochtjes.
Edit: Volgens mij rijden alle Scania's in Zuid-Limburg. Iemand iets gezien van het kleine materieel?
De elektrische bussen zijn toch wel echt de mooiste aanwinst. Ze rijden lekker stil. Ik had er een op lijn 88 Venray-Venlo.
Die bus was - volgens mij als een van de weinige vandaag - continu te vroeg, omdat de bus enorm snel optrekt en afremt.
Verder zijn ze erg wendbaar en kunnen ze makkelijker door lastige bochtjes.
Edit: Volgens mij rijden alle Scania's in Zuid-Limburg. Iemand iets gezien van het kleine materieel?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Stoptrein uit Roermond keert in Randwyck op de de stoptrein naar Heerlen. Dus is het handig dat het hetzelfde materieel is. Dan blijft GTW over voor de rest.Meltrain schreef:Waarom had je dit al verwacht?reisthijs schreef:De Flirts rijden in de stoptreinen Heerlen-Maastricht en Roermond-MaastrichtIcloud schreef:Arriva is lekker begonnen, heerlen-maastricht en heerlen-sittard nauwelijks treinen en beide lijnen worden uitgevoerd met gtw, waar alle flirts zijn weet ik niet.
Sittard-Kerkrade is GTW en de sneltrein Heerlen-Maastricht ook.
Precies zoals ik al had verwacht.
Ik had eigenlijk verwacht dat de GTW's op de Heuvellandlijn zouden blijven en dat de "nieuwe" lijnen Flirts zouden krijgen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten