(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Ruben »

'verschillende metrostoringen' op van der Madeweg - Gein zorgden voor max. 25 minuten vertraging zo rond half 9, 9 uur. In ieder geval een defect CAF ding op Bijlmer, richting Gein. Daardoor linkerspoor moeten rijden tot en met Bullewijk. :|
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zag gisteren een stadswagen op lijn 123 Alkmaar Station - De Rijp Wollandje terwijl een streekwagen lijn 10 naar de Hoef verzorgde :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Waarom liggen er bij het Kwakersplein in Amsterdam resten van wissels in de sporen? In de zijstraat is niets van sporen te zien :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Jurjen »

Bee schreef:Waarom liggen er bij het Kwakersplein in Amsterdam resten van wissels in de sporen? In de zijstraat is niets van sporen te zien :?
Hierom.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag reed m'n lijn 3 naar huis gewoon via de Noordendijk in Dordt, maar de tegemoetkomende bus heb ik nooit langs zien komen. Blijkbaar is die omgereden vanwege de avondvierdaagse, alleen geldt de omleiding daarvoor alleen op 12 juni :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Vandaag zat ik in RET-Citaro 217 op lijn 66 in Rotterdam en daarvan was de halteomroep een beetje vaag. Alle haltes werden verkeerd omgeroepen. Iets wat ik overigens ook al in de 223 tegengekomen ben.

De halte Ikazia Ziekenhuis werd Asterlo (halte voor buslijn 63/64, 70/71)
De halte Strevelsweg werd Salem (halte voor BOB-buslijn B16)
De halte Lange Hilleweg werd Smeetslandsedijk (halte voor tramlijn 2 en 20 en buslijn 76)
De halte Polderlaan en Hillevliet werden Hoogvliet (halte voor BOB-buslijn B7)
De halte Spoorweghaven werd Begraafplaats Charlois (halte voor buslijn 63/64)
De halte Station Zuid werd Langenhorst (halte voor buslijn 63/64 en 70/71)
De halte Burgdorfferstraat werd Willbrordusstraat (een straat achter de Bergweg, ik ken echter geen halte met deze naam)
De halte Entrepot werd Columbusstraat (halte voor buslijn 69)

Er zat dus totaal geen logica in.

Verder ging gisteravond in RET Citaro 365 op lijn 44 in Rotterdam de stopknop telkens direct na het vertrekken van de vorige halte aan. In het begin viel dit nog niet op, omdat er telkens iemand uitstapte, maar later kreeg de chauffeur door dat er vaker niemand uitstapte en daarom reed hij telkens maar langzaam langs elke halte zonder te stoppen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Om nog eens terug te komen op de plaatsnamen voor haltenamen in InfoXX: da's dus echt volstrekt willekeurig. Vanmorgen in lijn 74...

- Europalaan
- Utrecht Kanaleneiland Zd
- P+R Westraven
- Remiseweg

Dat is dus nieteens de plaatsnaam bij de eerste halte in Utrecht van de tegenrichting, want P+R Westraven ligt ook nog in Utrecht :roll:
Is er niet *een* lijn die als eerste halte in Utrecht dat Kanaleneiland Zd heeft?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Jawel, dat is uitsluitend voor lijn 47 Houten -> Utrecht en lijn 63 Vianen -> Utrecht het geval. Maar haltenamen zijn toch wel per lijn instelbaar mag ik aannemen? Lijn 47 heeft immers ook als enige "Europaplein" in de halteaankondiging, terwijl elke andere lijn die bij exact dezelfde halte stopt 'm als "Europalaan" omroept en op de schermen toont.

Overigens wordt ook bij alle lijnen "Utrecht Centraal Station" getoond op de schermen in de bus...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Etienne »

Vandaag ben ik wezen touren richting Noord-Nederland:
Een opvallende wagen in Meppel was de 8225 als aflosbus :shock:, daarnaast reed ook de B88 van Taxi Prins Reizen uit de Wijk.

In Groningen reed alliance 2218 nog op dienst, helaas niet de Citea gezien :( . In Meppel stonden nog een boel O408'n opgelegd en op de brug in de garage stond de 5877.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Utrecht Centraal Station is anders zo gek nog niet, dan weet je tenminste welk station er bedoeld wordt :)
Ze zijn wel bezig geweest afgelopen week met die haltenamen, Kanaleneiland Zuid is inderdaad veranderd naar Utrecht Kanaleneiland Zd en Busstation Lekbrug 63+65 heet nu Vianen Busstation Lekbrug 63+65+74+287.

Iets anders: ik besloot vanmiddag uit Vianen maar te blijven zitten in bus 74 (normaal stap ik over bij de Lekbrug en neem dan lijn 63 of een interliner naar Utrecht C.), en bij Utrecht Centraal uitgestapt om wat boodschapjes te doen. Komt een kwartiertje later bus 53 aangereden die ik moet hebben, blijkt het dezelfde bus te zijn :lol:. Normaal rijdt lijn 74 altijd door, maar kennelijk is het busje uitgewisseld: de Infoxx was blijven hangen op 8.46 uur, dus dat lijkt wel aannemelijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Da's wel zeldzaam inderdaad: heb zelf eigenlijk in veruit de meeste gevallen een van de doorgaande lijnen (74 of 77 dus) naar 't station, maar ze nog niet eerder uitgewisseld zien worden. Die lijn 53 zal wel een dienst geweest zijn die eerder richting garage moest, anders heeft 't nog niet veel zin natuurlijk :P

Over Vianen Lekbrug: past dat dan, met al die lijnnummers erachter? Een van de enkele keren dat ik via Vianen gereisd ben de afgelopen paar maanden heb ik ook al eens "Busstation Lekbrug 63+65+74+287" op het scherm zien staan waarbij 287 er niet meer op paste zodat er dus 28 stond.
In Amersfoort schijnt InfoXX nu ook de aansluitende treinen weer te geven, maar in Utrecht houden ze het tot nu toe bij de aansluitende bussen. En da's ook weer niet altijd het geval. In de 3202/77 werden die aansluitingen trouwens al voor halte Bleekstraat afwisselend met de overige info getoond vanmiddag, zo vroeg heb ik het niet eerder gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Dat paste ja, maar volgens mij is het lettertype ook verkleind.
Overigens heb ik nog maar een paar keer de aansluitingsinformatie mogen zien, is dat nog niet op elke lijn toegepast?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Eerder nog niet in elke bus: heb 't pas één keer op een 6x-lijn gezien en hooguit een keer of twee op de 77 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Gekko123 »

In totaal al 2x gezien op lijn 56. Bij de eerste keer alleen voor de halte Doorn Postkantoor, bij de tweede keer ook bij overstaphaltes verderop de route. Beide keren doorgereden naar het eindpunt Amersfoort CS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen weer wat nieuws in InfoXX: lijn 47 met "Houten NS" (niet-scrollend) i.p.v. "Houten Station" (scrollend) als bestemming, da's in ieder geval al een verbetering.
Verder kwam ik even voor 8 uur een lijn 700 met passagiers tegen op de Beneluxlaan in Utrecht :o
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Oké, dat laatste is wel heel erg opmerkelijk :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Tramlijn 2 in Amsterdam had een probleem, ik zag op de Lairessestraat een dubbelkoptrapwagen op lijn 2 rijden met Extra dienst als bestemming, hij ging richting Museumplein.

Verder bij de Leidsebosjes in Amsterdam een bus en een auto waarvan de spiegels in elkaar zaten. De auto moest achteruit, (met vele auto's achter hem), dan een stukje naar rechts en vervolgens weer rechtdoor. Voor de rest weinig schade.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Jawel, dat is uitsluitend voor lijn 47 Houten -> Utrecht en lijn 63 Vianen -> Utrecht het geval. Maar haltenamen zijn toch wel per lijn instelbaar mag ik aannemen?
Waarom zou je per lijn een andere halte willen hebben? Het is juist wel handig om halteinformatie (locatie, gedeelde lijnen etc.) aan slechts een halte te koppelen. Scheelt weer extra handelingen en mogelijke fouten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Handig voor de vervoerder misschien, maar als je naar je passagiers wilt communiceren dat de bus een andere plaats in rijdt dan moet je wel consequent zijn en niet soms de eerste halte in 'n plaats noemen en soms de tweede en in de tegenrichting juist de laatste halte.

Overigens heb je ook nog lijn 65 en 66 die wel bij P+R Westraven stoppen, maar niet bij Kanaleneiland Zuid. Mogen de reizigers van die lijnen dan niet weten dat ze Utrecht binnengekomen zijn? Immers, als je de plaatsnaam voor elke lijn aan dezelfde halte (Utrecht Kanaleneiland Zd) koppelt dan zal je 'm op deze twee lijnen nooit zien op 't display in de bus :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Karl »

Maar je mag toch aannemen dat van elke halte in een database bekend is in welke plaats die ligt? Dan stel je toch een regel in als: Als [plaats eerstvolgende halte] is ongelijk aan [plaats vorige halte], dan [plaats eerstvolgende halte] tonen. :?:
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door webguy »

[technicus-modus]Nee, maar stel je voor :P Dat gebruikt een extra variabel, ik denk niet dat het systeem dat wel aan kan hoor :oops: [/technicus-modus]
Oftewel, het kan wel. Het zou misschien wel kunnen dat niet voor elke halte een gemeente bekend is, dan lukt wat je net zegt alsnog niet...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Mja, dat leek me ook aannemelijk. Immers, ze kunnen er ook op de vertrekstaten en op de website een plaats voor zetten dus zou het niet moeilijk moeten zijn dat ook in de bus te doen.
Al lijken de gegevens van de halte-informatie en InfoXX nog niet echt gekoppeld te zijn: op de connexxion-site heb je tegenwoordig voor alle lijnen een halte "Europaplein" in de dienstregeling staan, terwijl op de vertrekstaten, het haltebord en het display in de bus "Europalaan" als haltenaam staat. Met uitzondering van lijn 47 dan, daarbij zijn ze wel consequent.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Raymond »

Hermes had gistermorgen een beetje pech in Eindhoven: Lijn 1 rijdt op dit moment vanwege een afgesloten kruising in de Achtse Barrier een omleidingsroute. Helaas was er op een deel van de omleidingsroute een ongeluk gebeurd en was de hele boel afgezet. Toen kon de omleiding nog wat uitgebreid worden en werden er wat haltes overgeslagen. Voor mij een voordeel: op de plek waar de route weer hervat werd, waren we weer precies op tijd terwijl de oorspronkelijke omleiding een paar minuten vertraging oplevert :)

En in de eerste bussen is er nu InfoXX in Hermes kleurtjes (Blauw, wit, geel) waar ook de aansluitingen op trein+bus op worden weergegeven. Helaas heb ik tot nu toe alleen precies de bus gehad waar die overstapinfo dan weer niet instaat.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door MdJ »

Zojuist (16:55:10) komt Ex-Cxx, Ex-Hermes Duvedec 7811 langs rijden vanaf de A1->Busgarage Apeldoorn. Opvallend, zo'n witte bus, met rode opschriften (en het blauwe van SRE) en een groen dak :mrgreen:

Edit: Op lijn 293 van rond 17.00u>Apeldoorn busstation rijdt een Citaro... Maandag reed er nog een volvo 7700 op. Zijn ze toch tot de conclusie gekomen dat stadsbussen + snelweg niet werkt? :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag zag ik al lopend van 't werk naar de bushalte een lijn 77 langsrijden die ik niet meer kon halen, maar tot m'n verbazing kwam er toen ik net bij de halte stond alweer een lijn 77 aan gereden. Die laatste was gezien de tijd op tijd, wat betekend dat z'n voorganger met zeker 10 minuten vertraging reed en dat bij een 10-minutendienst.
Maakte weinig uit trouwens dat ik die eerste bus miste: beide bussen waren zo goed als tegelijk op Utrecht Centraal. Sterker nog, mijn bus haalde bij de uitstaphalte z'n voorganger in :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten