Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

busfanNL schreef:Ja maar VDL Midcity of die busjes die syntus in midden overijssel en de veluwe gebruikt of weer andere?
Witte busjes met buurtbus logo inderdaad ongeveer het model wat er op de veluwe gebruikt wordt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door MdJ »

De MAN Caetano's betreffen iig de 1154, 1155 en 1156.
Op lijn X2 reed vanavond rond 18:30 de 1511 (via ovinfo app), op lijn 272 rijdt momenteel de 1503 (ovzoeker). Ook tijdelijke wagens?
Bij twijfel: gebruik beton.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OVinspecteur »

Wat voor doucheregime geldt er voor die nieuwe Setra's? Begin deze week zagen ze er nog zo maagdelijk mooi uit, maar nu lijkt het al of je ergens in het oosten van Oekraine terecht bent gekomen als je zo'n ding ziet. :oops:

Sowieso lijkt wit me wat dat betreft niet zo'n handige kleur voor een bus, al zijn er meer regio's waar witte bussen rondrijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

OVinspecteur schreef:Wat voor doucheregime geldt er voor die nieuwe Setra's?
Zwembroek verplicht en alleen met badslippers de doucheruimte betreden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

OVinspecteur schreef:Wat voor doucheregime geldt er voor die nieuwe Setra's? Begin deze week zagen ze er nog zo maagdelijk mooi uit, maar nu lijkt het al of je ergens in het oosten van Oekraine terecht bent gekomen als je zo'n ding ziet. :oops:

Sowieso lijkt wit me wat dat betreft niet zo'n handige kleur voor een bus, al zijn er meer regio's waar witte bussen rondrijden.
De Connexxion bussen waren ook zo smerig, alleen door de groene kleur leek het minder :wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

OVinspecteur schreef:Wat voor doucheregime geldt er voor die nieuwe Setra's? Begin deze week zagen ze er nog zo maagdelijk mooi uit, maar nu lijkt het al of je ergens in het oosten van Oekraine terecht bent gekomen als je zo'n ding ziet. :oops:

Sowieso lijkt wit me wat dat betreft niet zo'n handige kleur voor een bus, al zijn er meer regio's waar witte bussen rondrijden.
Wat ik afgelopen zaterdag begreep zou er morgen (donderdag) een wasstraat geplaatst gaan worden, in ieder geval te Montfoort. De rest van de stallingen zal ook eind deze week wel een voorziening hebben.
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door nvdw »

Suus :D

De wegen zijn ook wel behoorlijk smerig hoor. Nog steeds zoute smurrie van de afgelopen pekelperiode en afhankelijk van je route een hoop modder van tractors en graafmachines. Ik had van de week een Citea op lijn 121 Gorinchem-Den Bosch, dwars door Hak Country; ruiten waren om 13.00 uur al compleet dicht en heb de spiegels vier keer moeten schoonmaken :6
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

Nouja, de eerste tijdelijke bus van Qbuzz is alweer gesloopt :wink: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1550221 ... e-bus.html
Laatst gewijzigd door noahjo3 op wo 14 dec 2016, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door nvdw »

Die bus voelt er niets van. De vrouw op de scooter daarentegen... :(
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Speedmaster schreef:
Daniel schreef:
Speedmaster schreef:Heb een privé foto van iemand gekregen waarop het lijnnummer wel zichtbaar is, vandaar dat ik wist dat het om de 107 ging.
Sowieso was dat niet zo moeilijk te raden: 107 is de enige lijn van Syntus die met grote bussen naar Gouda rijdt en onder het spoor door moet.
Ik denk dat je weer even aan lijnverkenning moet gaan doen.....
Nouja, onder het spoor door is dan misschien een foutje maar het blijft toch echt zo dat 107 de enige Syntus-lijn is die met grote bussen richting Gouda rijdt.

Meer de vraag dan wat die bus überhaupt op de plek deed waar de instructies verkeerd opgevolgd werden, hij hoort sowieso niet op de Spoorstraat thuis immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

OVinspecteur schreef:Wat voor doucheregime geldt er voor die nieuwe Setra's? Begin deze week zagen ze er nog zo maagdelijk mooi uit, maar nu lijkt het al of je ergens in het oosten van Oekraine terecht bent gekomen als je zo'n ding ziet. :oops:
Sommige bussen zijn blijkbaar ook wat vaker door een plas gereden :P Ik zag vandaag in Utrecht bijvoorbeeld zowel een "zwarte" Citaro LE rondrijden als eentje die nog maagdelijk wit was.
(De ruiten van de U-OV bus die ik vanmorgen had waren trouwens net zo ondoorzichtig, zoals gezegd ligt het dus waarschijnlijk meer aan het weer dan aan het wassen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:Meer de vraag dan wat die bus überhaupt op de plek deed waar de instructies verkeerd opgevolgd werden, hij hoort sowieso niet op de Spoorstraat thuis immers.
Waarschijnlijk vanaf de Blekerssingel richting Gouda Station de verkeerde 'rechtsaf' genomen. Haaks rechts is de Spoorstraat (met tunnel), schuin rechts de Vredebest die naar het stationsplein leidt. Zie ook de Streetview (waar de bus staat is de juiste weg, de Spoorstraat daar rechts van, de Blekerssingel daar weer rechts van).

Maar dan zat de verkeersregelaar ook lekker te slapen...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Hainje schreef:
OVinspecteur schreef:Wat voor doucheregime geldt er voor die nieuwe Setra's? Begin deze week zagen ze er nog zo maagdelijk mooi uit, maar nu lijkt het al of je ergens in het oosten van Oekraine terecht bent gekomen als je zo'n ding ziet. :oops:

Sowieso lijkt wit me wat dat betreft niet zo'n handige kleur voor een bus, al zijn er meer regio's waar witte bussen rondrijden.
Wat ik afgelopen zaterdag begreep zou er morgen (donderdag) een wasstraat geplaatst gaan worden, in ieder geval te Montfoort. De rest van de stallingen zal ook eind deze week wel een voorziening hebben.
Ik betwijfel of de tijdelijke stalling in Amersfoort voor een paar maanden een wasstraat gaat krijgen... En aangezien er niks geen uitwisseling is tussen de stallingen worden ze alleen maar smeriger.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Leuk weetje: Tijdelijke amba 1116 komt uit 2002 en is de allereerste en oudste ambassador van Nederland
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door nvdw »

Het is nog mijn lesbus geweest bij E&R in Nieuwegein... dat zo'n ding dan nog weer terugkomt op de lijndienst is toch best bijzonder. Wijkt ook behoorlijk af van andere Ambassadors, met zo'n 'zeeslag'-dashboard dat je ook in de Wright Commander had.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Milco »

Bij welk bedrijf is de bus dan begonnen in 2002 (en met welk wagenparknummer)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Even teruggezocht op Wikipedia: 'tis de ex-MTI 02-25 die later nog bij BBA (dat nam het failliete MTI over) heeft gereden. En voordat hij naar E&R ging heeft hij ook nog even als Connexxion 3156 gereden.
Bouwjaar van dat ding is trouwens 2001 dus aannemelijk ooit als demo gebouwd. De eerste echte seriebestellingen waren voor Connexxion Hoeksche Waard en NoordNed in 2002.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

nvdw schreef:Het is nog mijn lesbus geweest bij E&R in Nieuwegein... dat zo'n ding dan nog weer terugkomt op de lijndienst is toch best bijzonder. Wijkt ook behoorlijk af van andere Ambassadors, met zo'n 'zeeslag'-dashboard dat je ook in de Wright Commander had.
Wat voor dashboard bedoel je daarmee? Zoiets misschien?
Afbeelding
Deze is van een Syntus-Ambassador ergens uit de serie 3050-3060.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door nvdw »

Ja inderdaad, met die ingeprikte grijze paneeltjes!
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

BasFrancken schreef:Leuk weetje: Tijdelijke amba 1116 komt uit 2002 en is de allereerste en oudste ambassador van Nederland
Hier trouwens nog een plaatje van het ding, naast de 1115:
Afbeelding

De SOLD-stickers zijn trouwens van Womy dus blijkbaar stond ie daar al.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Terwijl ik dit typ klop ik het meteen af: heb het idee dat het al iets beter ging vandaag dan de voorgaande dagen.
Nog wel zoekende chauffeurs, maar niet echt bizar grote vertragingen op mijn traject.

Klopt dit Maxim?

Hoe zijn jullie meningen?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

Ik heb hetzelfde idee, de meeste bussen hebben een vertraging van ongeveer 4 á 7 minuten i.p.v. 15 á 20 min. Ik heb wel op Twitter gelezen dat reisorganisatie Rover zich ermee aan het bemoeien is wegens de aanhoudende problemen.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dennistd schreef:
BasFrancken schreef:Leuk weetje: Tijdelijke amba 1116 komt uit 2002 en is de allereerste en oudste ambassador van Nederland
Hier trouwens nog een plaatje van het ding, naast de 1115:
Afbeelding

De SOLD-stickers zijn trouwens van Womy dus blijkbaar stond ie daar al.
Wel leuk om te zien dat alle ambassadors qua uiterlijk nagenoeg identiek zijn aan elkaar
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door busentrein »

MdJ schreef:De MAN Caetano's betreffen iig de 1154, 1155 en 1156.
Op lijn X2 reed vanavond rond 18:30 de 1511 (via ovinfo app), op lijn 272 rijdt momenteel de 1503 (ovzoeker). Ook tijdelijke wagens?
Ik zag vanmiddag op diezelfde app een 1508 het station aantikken, en bij een check van deze bus/lijn was het de Besseling 508. Ik weet niet hoe die Setra's van hun verder genummerd zijn, maar dan zou dit een goede aanwijzing kunnen zijn (A)
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

noahjo3 schreef:
dnmw2705 schreef:Terwijl ik dit typ klop ik het meteen af: heb het idee dat het al iets beter ging vandaag dan de voorgaande dagen.
Nog wel zoekende chauffeurs, maar niet echt bizar grote vertragingen op mijn traject.

Klopt dit Maxim?

Hoe zijn jullie meningen?
Ik heb hetzelfde idee, de meeste bussen hebben een vertraging van ongeveer 4 á 7 minuten i.p.v. 15 á 20 min. Ik heb wel op Twitter gelezen dat reisorganisatie Rover zich ermee aan het bemoeien is wegens de aanhoudende problemen.
Bemoeien? Ik kan het zo snel niet vinden
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten