Die kleine dingen werken gewoon goed. Veolia heeft ze ook bij de 5200/5300 serie geplaatst en daar komt voldoende lucht uit. Alleen zie je binnen wel een soort box hangen met allemaal ventilatoren. Zulke soort gelijke airconditioners heb je ook in de Qlink bussen.dylanwild94 schreef:waarschijnlijk even groot als de huidige 8300 serie. :( Dus alleen de chauffeur heeft airco.
Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Even een snelle vraag: klopt het dat ik over de afgelopen twee maanden andere series Amba's heb zien rijden in VPR?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
De afgelopen 2 maanden hebben hier geen aparte wagens gelopen voor zover ik weet. Gewoon de standaard wagens 8327, 8329-8340 en 8806.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Voor m'n gevoel was het twee maanden, kan ook 3/4 zijn. Zijn een paar Amba's die niet zijn zoals ik ze gewend ben zeg maar.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Vorig jaar of een halfjaar geleden reed de 8795 in vpr en die was groen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
8795 is alweer bijna een jaar weg.dylanwild94 schreef:Vorig jaar of een halfjaar geleden reed de 8795 in vpr en die was groen.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Nieuwe vervoerplan 2018 staat online.
http://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/file ... VP2018.PDF
Vervoerskundige Connexxion Voorne-Putten heeft denk ik de meest makkelijke baan!
Ieder jaar een opsomming van lijnen en welke type bussen er worden ingezet....
Het getuigd wederom weer van weinig creativiteit!
Ze kunnen bij Connexxion net zo goed ieder jaar het vervoerplan van het vorige jaar indienen!
Er zijn binnen de concessie echt wel meer mogelijkheden. Buurtbus / Maatwerk vervoer Maasvlakte? Oude lijn 113 trok 60/70 reizigers op weekdagen en 100 reizigers in het weekend van en naar Oostvoorne/Futureland.
Concessiegrens overschrijdende lijn Spijkenisse - Oud-Beijerland zodat deze verbinding hersteld wordt?
Belbuslijn 107 omzetten van belbuslijn naar buurtbus?
Lijn 205 in de ochtend- en middagspits ritten naar Vopak Botlek - Welplaatsweg?
Ik noem nu zomaar even voor de vuistweg 4 dingen op, iemand nog andere ideeen?
http://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/file ... VP2018.PDF
Vervoerskundige Connexxion Voorne-Putten heeft denk ik de meest makkelijke baan!
Ieder jaar een opsomming van lijnen en welke type bussen er worden ingezet....
Het getuigd wederom weer van weinig creativiteit!
Ze kunnen bij Connexxion net zo goed ieder jaar het vervoerplan van het vorige jaar indienen!
Er zijn binnen de concessie echt wel meer mogelijkheden. Buurtbus / Maatwerk vervoer Maasvlakte? Oude lijn 113 trok 60/70 reizigers op weekdagen en 100 reizigers in het weekend van en naar Oostvoorne/Futureland.
Concessiegrens overschrijdende lijn Spijkenisse - Oud-Beijerland zodat deze verbinding hersteld wordt?
Belbuslijn 107 omzetten van belbuslijn naar buurtbus?
Lijn 205 in de ochtend- en middagspits ritten naar Vopak Botlek - Welplaatsweg?
Ik noem nu zomaar even voor de vuistweg 4 dingen op, iemand nog andere ideeen?
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Gaat er nog een buslijn (81?) komen over de Groenoordweg in Spijkenisse? Aangezien men al wel jaren geleden een aanzet tot een halte heeft gemaakt.
https://www.google.com/maps/@51.848512, ... djMiKA!2e0
https://www.google.com/maps/@51.848512, ... djMiKA!2e0
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Van lijn 101 en 102 een ringlijn maken in Hellevoetsluis zodat Den bonsenhoek ook buiten de spits een directe verbinding hebben met Spijkenisse. Dus zoals lijn 97 en 98 in krimpen aan de ijssel.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Waarom zal het zo makkelijk zijn om daar een vervoerplan in te leveren? Als er geen problemen zijn pas je toch niks aan.BusFreakRotterdam schreef:Nieuwe vervoerplan 2018 staat online.
http://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/file ... VP2018.PDF
Vervoerskundige Connexxion Voorne-Putten heeft denk ik de meest makkelijke baan!
Ieder jaar een opsomming van lijnen en welke type bussen er worden ingezet....
Het getuigd wederom weer van weinig creativiteit!
Ze kunnen bij Connexxion net zo goed ieder jaar het vervoerplan van het vorige jaar indienen!
Er zijn binnen de concessie echt wel meer mogelijkheden. Buurtbus / Maatwerk vervoer Maasvlakte? Oude lijn 113 trok 60/70 reizigers op weekdagen en 100 reizigers in het weekend van en naar Oostvoorne/Futureland.
Concessiegrens overschrijdende lijn Spijkenisse - Oud-Beijerland zodat deze verbinding hersteld wordt?
Belbuslijn 107 omzetten van belbuslijn naar buurtbus?
Lijn 205 in de ochtend- en middagspits ritten naar Vopak Botlek - Welplaatsweg?
Ik noem nu zomaar even voor de vuistweg 4 dingen op, iemand nog andere ideeen?
Ik zou wel de volgende dingen onderzoeken:
- Lijn 103 in de spits door laten rijden naar Hellevoetsluis in schoolweken. Hierdoor kan wellicht wat DRU's worden bespaard (of route versneld) door opheffen van lijn 110.
- Het koppelen van lijn 105 en 106 te Rozenburg. Door een deel van de 105 ritten door te trekken naar Brielle kan wellicht ook DRU's te Rozenburg worden bespaard.
- Routes te Hellevoetsluis. Momenteel rijden de 101, 106 en 111 door Hellevoetsluis. Wellicht zijn er nog wat DRU's te besparen door een iets andere routevoering.
- Materieel lijn 81 is 8-pers bus met 10-minuten dienst. Een kwartiersdienst met groter materieel zit er niet in (besparing dan in personeelskosten)?
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Wat bedoel je?
Ik lees al 3 jaar hetzelfde vervoerplan zonder enige visie of innovatie om meer reiziger te trekken of te bedienen.
Elke jaar weer een opsomming van buslijnen met hoeveel en welke lengte bussen er worden ingezet. We weten nu wel dat er op lijn 81 een taxibusje wordt ingezet en op lijn 103 een 12- en 18 meter bus rijdt.
Iemand een idee hoeveel reizigers lijn 106 trekt tussen Brielle - Rozenburg v.v.? Volgens mij vervoerd deze lijn op dat trajectgedeelte alleen maar lucht.
Makkelijkere lijnvoering in Hellevoetsluis zou ook wel is fijn zijn net zoals Krimpen a/d IJssel 2 ringlijnen, etc.
Ik lees al 3 jaar hetzelfde vervoerplan zonder enige visie of innovatie om meer reiziger te trekken of te bedienen.
Elke jaar weer een opsomming van buslijnen met hoeveel en welke lengte bussen er worden ingezet. We weten nu wel dat er op lijn 81 een taxibusje wordt ingezet en op lijn 103 een 12- en 18 meter bus rijdt.
Iemand een idee hoeveel reizigers lijn 106 trekt tussen Brielle - Rozenburg v.v.? Volgens mij vervoerd deze lijn op dat trajectgedeelte alleen maar lucht.
Makkelijkere lijnvoering in Hellevoetsluis zou ook wel is fijn zijn net zoals Krimpen a/d IJssel 2 ringlijnen, etc.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
het is voornamelijk in de schoolspits druk ivm het maarland en wellant college waar veel leerlingen uit Rozenburg op zitten.BusFreakRotterdam schreef:
Iemand een idee hoeveel reizigers lijn 106 trekt tussen Brielle - Rozenburg v.v.? Volgens mij vervoerd deze lijn op dat trajectgedeelte alleen maar lucht.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
In een regio waar weinig verandert (geen grote nieuwbouwwijken, geen nieuwe stations, etc.), hoef je - wanneer je eenmaal een goed vervoerplan hebt - ook niet zoveel te veranderen.
CNX is er al jarenlang de vervoerder en blijkbaar leveren ze nu een goed vervoersproduct, als er geen behoefte aan verandering is.
Wijzigingen zoals een andere vormgeving van lijn 81, of van een andere opzet in Hellevoetsluis, zijn meer iets voor bij de start van een nieuwe concessie, in plaats van middenin een lopende concessie.
CNX is er al jarenlang de vervoerder en blijkbaar leveren ze nu een goed vervoersproduct, als er geen behoefte aan verandering is.
Wijzigingen zoals een andere vormgeving van lijn 81, of van een andere opzet in Hellevoetsluis, zijn meer iets voor bij de start van een nieuwe concessie, in plaats van middenin een lopende concessie.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Die hebben ze nu ook al door de koppeling van lijn 101 en 102.dylanwild94 schreef:Van lijn 101 en 102 een ringlijn maken in Hellevoetsluis zodat Den bonsenhoek ook buiten de spits een directe verbinding hebben met Spijkenisse.
Een ringlijn lijkt me niet zo'n goed idee, omdat dat ofwel tot meer bussen tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis (en dus tot hogere kosten) leidt, ofwel tot een lagere frequentie binnen Hellevoetsluis leidt. Daarnaast hebben ringlijnen het nadeel dat eventuele vertragingen niet opgevangen kunnen worden.
Wat ik dan liever zie is dit:
Lijn 101: Spijkenisse - Geervliet - Hellevoetsluis Kickersbloem - De Kooistee - A.I. laan - Den Bonsen Hoek - Kickersbloem
Lijn 102: Spijkenisse - Geervliet - Hellevoetsluis Kickersbloem - Den Bonsen Hoek - A.I. laan - De Kooistee - Kickersbloem
In de praktijk betekent dit dat in de daluren de helft van de huidige aan elkaar gekoppelde lijnen 101/102 als 101 gaat rijden en de andere helft als 102.
Tijdens de spitsuren kan de frequentie hetzelfde blijven als nu, maar hebben de lijnen ook echt een fysiek eindpunt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
De situatie nu is dat je in de daluren vanuit den bonsenhoek of heel Hellevoetsluis door gaat of mag gaan overstappen op de kickersbloem op lijn 101.
Door een ringlijn te maken zoals in Krimpen aan de IJssel is die overstap niet meer nodig en bedien den bonsenhoek beter buiten de spits.
Door een ringlijn te maken zoals in Krimpen aan de IJssel is die overstap niet meer nodig en bedien den bonsenhoek beter buiten de spits.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Ik snap het idee wel, maar een echte ringlijn lijkt me in dit geval niet zo handig.
Vandaar ook mijn voorstel waarin lijn 101 en 102 beide naar Spijkenisse rijden, maar wel een echt eindpunt hebben in Hellevoetsluis.
Vandaar ook mijn voorstel waarin lijn 101 en 102 beide naar Spijkenisse rijden, maar wel een echt eindpunt hebben in Hellevoetsluis.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Dan heb je dus wel meer bussen nodig omdat je op de kickersbloem weer terug het rondje moet maken.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Tijdens de daluren niet meer dan in de huidige situatie.
Nu: 4x/uur 101 Spijkenisse - Geervliet - Hellevoetsluis Kickersbloem - De Kooistee - A.I. laan wordt 102 - Den Bonsen Hoek - Kickersbloem
In mijn voorstel:
2x/uur 101: Spijkenisse - Geervliet - Hellevoetsluis Kickersbloem - De Kooistee - A.I. laan - Den Bonsen Hoek - Kickersbloem
2x/uur 102: Spijkenisse - Geervliet - Hellevoetsluis Kickersbloem - Den Bonsen Hoek - A.I. laan - De Kooistee - Kickersbloem
Tijdens de spitsuren zou ik de huidige situatie handhaven.
Nu: 4x/uur 101 Spijkenisse - Geervliet - Hellevoetsluis Kickersbloem - De Kooistee - A.I. laan wordt 102 - Den Bonsen Hoek - Kickersbloem
In mijn voorstel:
2x/uur 101: Spijkenisse - Geervliet - Hellevoetsluis Kickersbloem - De Kooistee - A.I. laan - Den Bonsen Hoek - Kickersbloem
2x/uur 102: Spijkenisse - Geervliet - Hellevoetsluis Kickersbloem - Den Bonsen Hoek - A.I. laan - De Kooistee - Kickersbloem
Tijdens de spitsuren zou ik de huidige situatie handhaven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Zowel in mijn voorstel als die van jou krijg je een ringlijn echter eindigt jou ringlijn op de kickersbloem ipv Spijkenisse metro centrum.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
dylanwild94 schreef:Van lijn 101 en 102 een ringlijn maken in Hellevoetsluis zodat Den bonsenhoek ook buiten de spits een directe verbinding hebben met Spijkenisse. Dus zoals lijn 97 en 98 in krimpen aan de ijssel.
Een goede ja, maar gaat dat niet ten koste van de aansluitingen van de 101? Lijkt me sterk dat Connexxion op beide een kwartierdienst naar Spijk wil/kan/gaat aanbieden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
2x per uur 101 linksom en 2x per uur 102 rechtsom.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Dan ga je qua reizigersaantallen toch een beetje mank? De 101 zit voor Kickersbloem al redelijk 'bezet'. En hij zo'n halfuurdienst ziet je met een extra reistijd van 20 minuten als je vanuit de 101 via 102 naar Spijkenisse gaat. Zeker buiten de spits nadelig. Is het opwerpen van een lijn die alleen binnen Hellevoet rijdt met een aansluiting op een snellere lijn naar Spijk dan niet beter? Dus zeg: Stadslijn 1 en 2 die is als verlengde rijden van de 101 en 102 en op beide lijnen op Kickersbloem een rappe aansluiting op een snellere lijn richting de metro?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
reizigers houden niet van overstappen.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Klopt, maar als je door een overstap sneller op bestemming kunt zijn is het op saldo niet erg.CamilleKreemers schreef:reizigers houden niet van overstappen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Dan zou je de huidige situatie in stand kunnen houden. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten