Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ICE11 »

busje10 schreef:Alle bussen kunnen er nu op rijden, omdat men met de Dc800 alle kaartjes kunt uitprinten dus ook de Duitse.
:D Dan krijgen wij toch iets afwisseling in Aken....
Overigens moet voor het uitprinten van Duitse kaartjes nog een software geinstalleerd worden, zodat AVV-tickets in Arriva-bussen voorlopig nog van een blok verkocht en dan afgestempeld worden.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

Dat is niet waar, als het goed is kunnen die gewoon uit de dc800 uitgeprint worden..
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door groningen »

Leuk die nieuwe bestemming van Arriva op de vrije baan genaamd "Wachten voor rood sein". Hoop dat we daar niet te vaak voor hoeven te stoppen. De vertragingen waren behoorlijk zondag. De stoomtrein van Valkenburg (om 17.32) naar Simpelveld vertrok met een vertraging van 30 minuten.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Klaasje »

Als die erin staat dan zal er vast vaker gestopt moeten worden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ICE11 »

busje10 schreef:Dat is niet waar, als het goed is kunnen die gewoon uit de dc800 uitgeprint worden..
Ok..... :?: Wij hebben op werk de infos over de tickets van de blok gekregen, dat wij deze in onze bussen accepteren....
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Vandaag een Flirt gespot op S3 Sittard - Kerkrade.
Misschien heeft het te maken met de aangepaste dienstregeling, aangezien er nu een GTW pendelt tussen Maastricht en Randwyck, maar hopelijk blijven ze vaker een beetje schuiven met het materieel.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door MaartenD »

Voor mensen die ook met de wiki bezig zijn: Ik heb een lijstje met de OV-Shuttles gemaakt: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Overl ... 17-2031%29
Ik mis er alleen nog (iig) twee: lijn 421 en 422. Ik hoop dat er na 461 niks meer komt en dat 550 en 551 de enigen in de 500 serie zijn.
Laatst gewijzigd door MaartenD op wo 14 dec 2016, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

Hoe zien de ex-veoliatreinen er eigenlijk uit nu?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door reisthijs »

Die zien er nu uit als ex-Veoliatreinen. Ze hebben er alleen een paar Arriva-stickers op geplakt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Ik heb op het internet een foto voor je gevonden van de oude Veolia GTW treinen die nu met Arriva logo's rond rijden.
Afbeelding
Bron: http://www.treinennieuws.nl/arriva-veol ... in-limburg
Felix046
Berichten: 2
Lid geworden op: di 13 dec 2016, 14:48

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Felix046 »

Chrysa schreef:Hoe zien de ex-veoliatreinen er eigenlijk uit nu?
reisthijs schreef:Die zien er nu uit als ex-Veoliatreinen. Ze hebben er alleen een paar Arriva-stickers op geplakt.
In deze video kun je zien hoe de GTW's uiteindelijk van buiten ongeveer worden: https://youtu.be/sqj21Mpzum4. Ik geloof dat ze in de loop van 2017 opgeknapt worden in Duitsland. (Dan gaat de 6+4 opstelling van de banken er ook uit!)
Plutona schreef:Vandaag een Flirt gespot op S3 Sittard - Kerkrade.
Misschien heeft het te maken met de aangepaste dienstregeling, aangezien er nu een GTW pendelt tussen Maastricht en Randwyck, maar hopelijk blijven ze vaker een beetje schuiven met het materieel.
Ik zag vanmorgen dat de ex-veolia 501 en 504 tussen Sittard en Kerkrade rijden, samen met de nieuwe 460 Flirt.
Op emplacement Heerlen stond de 502. De 503 reed de stoptrein Heerlen - Maastricht. Blijft de 505 over voor de extra trein Maastricht - Mt Randwyck.
Vanavond stond de 503 overigens ook op emplacement Heerlen, ik geloof dat vanavond alleen nog Flirts tussen Maastricht en Heerlen rijden.
Gisteren heb ik in Sittard op de stoptrein Maastricht-Roermond een 3-delige GTW gezien. Afgelopen zondag ook twee gekoppeld. Volgens de reisplanner-app van NS reed deze daar vandaag ook weer. Of ze alle drie hier rijden heb ik niet gezien.
Ben benieuwd of ze uiteindelijk een vaste lijn krijgen, of dat ze willekeurig tussen de Flirts ingezet worden. Er rijden nu toch 7 Lint's op de Maaslijn tussen Venray en Nijmegen, zodat hier samen met de trein uit/naar Roermond een kwartiersdienst ontstaat? Zouden de GTW's die misschien gaan vervangen na elektrificatie?
Ben sowieso wel benieuwd wat er gaat gebeuren met alle treinen, er staan nog een aantal Flirts stil in Heerlen en Maastricht en over één(?) jaar zijn de huidige al niet meer nodig op de sneltrein door de komst van de multicourante Flirts.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door frankberg19 »

De Flirts die 'over' zijn zullen neem ik aan naar de Maaslijn gaan. Het was overigens de bedoeling dat de Flirts op Roermond - Maastricht Randw. en op de stop- en sneltreinen Maastricht Randw. - Heerlen gingen rijden. En de GTW's op Sittard - Kerkrade en als versterking op de andere lijnen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Kan het niet gewoon zijn dat de overgebleven Flirts de versterking is als het schooljaar begonnen is?
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door MaartenD »

Weet iemand of de elektrische bussen in de regio Venlo op bepaalde lijnen worden ingezet?
Felix046
Berichten: 2
Lid geworden op: di 13 dec 2016, 14:48

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Felix046 »

frankberg19 schreef:De Flirts die 'over' zijn zullen neem ik aan naar de Maaslijn gaan. Het was overigens de bedoeling dat de Flirts op Roermond - Maastricht Randw. en op de stop- en sneltreinen Maastricht Randw. - Heerlen gingen rijden. En de GTW's op Sittard - Kerkrade en als versterking op de andere lijnen.
Dat kan best, Veolia reed met 16 diesel-GTW's. Er komen nog 13 driedelige Flirts voor Arriva zodra de maaslijn geëlektrificeerd is. Daar kunnen dus nog wel een aantal treinen bij.
Wat ik me trouwens ook afvroeg: Nieuwe GTW's worden niet meer toegelaten in Nederland, kunnen de elek. GTW's nog wel 15 jaar gebruikt worden? (Ze zijn overigens in het najaar van 2008 geleverd, dus 8 jaar oud.)
Maar wie weet wat er nog allemaal gaat veranderen zodra Landgraaf-Herzogenrath en de Maaslijn geëlektrificeerd zijn en alle treinen geleverd zijn.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

MaartenD schreef:Weet iemand of de elektrische bussen in de regio Venlo op bepaalde lijnen worden ingezet?
Ik had ergens gelezen dat er in Kaldenkirchen een laadpaal komt te staan voor de elektrische citea's, dus denk sowieso op lijn 1. Maar kan zo snel even de bron niet meer vinden...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Meltrain »

Hebben de GTW's bij Arriva eigenlijk hun oude nummer behouden of zijn ze vernummerd?
De E-GTW 2/6 waren bij Veolia bijvoorbeeld genummerd in de 500-serie, maar Arriva heeft die nummers ook al in gebruik voor de GTW 2/8 op de Merwede Linge Lijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael »

Even over de ex Veolia 5248 die nu bij TCR rijdt en ik dus afgelopen zaterdag in Limburg op de foto zette waarbij ik suggereerde dat hij daar zou blijven. Hij rijdt nu weer in Brabant rond. Heb hem nu al 2 dagen achter elkaar op lijn 617 naar Breda zien rijden.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

regenmaker schreef:
MaartenD schreef:Weet iemand of de elektrische bussen in de regio Venlo op bepaalde lijnen worden ingezet?
Ik had ergens gelezen dat er in Kaldenkirchen een laadpaal komt te staan voor de elektrische citea's, dus denk sowieso op lijn 1. Maar kan zo snel even de bron niet meer vinden...
Kijk ff op ovzoeker en je weet het..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Hebben de GTW's bij Arriva eigenlijk hun oude nummer behouden of zijn ze vernummerd?
Ze zijn allemaal omgenummerd. Exacte nieuwe nummers zijn ergens op Somda wel te vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Michael schreef:Even over de ex Veolia 5248 die nu bij TCR rijdt en ik dus afgelopen zaterdag in Limburg op de foto zette waarbij ik suggereerde dat hij daar zou blijven. Hij rijdt nu weer in Brabant rond. Heb hem nu al 2 dagen achter elkaar op lijn 617 naar Breda zien rijden.
De 5248 werd afgelopen zaterdag gebruikt voor lijnverkenning en voor een aantal chauffeurs/medewerkers van TCR die dat weekend hebben geholpen in Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael »

Ik was er dus vanuit gegaan dat hij in Limburg zou blijven omdat hij het Arriva logo zoals de Limburgse bussen heeft (dus met de vermelding a DB company erbij)
JuulStikkelbroek
Berichten: 70
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door JuulStikkelbroek »

Op de lijnen 631 en 652 die worden gereden door de ex-Veolia Amba's van TCR kun je nog altijd niet in- en uitchecken. Dus ik neem aan dat dit bij alle Amba's nog het geval is, de chauffeur vond het allemaal erg lang duren. Reisinformatie in de bus werkt ook nog niet.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
Melvinjg
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Melvinjg »

Na een week Arriva merk ik toch wel dat de geleden bussen niet meer rijden in Heerlen en dat de 120 lijn (RIchting hogeschool Zuyd) is weggevallen. Weet iemand waar en of Arriva de MAN Lion City bussen van Veolia inzet?
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door maaslynx »

Ik heb ze zelf nog niet gezien. Het valt mij sowieso op dat het Arriva niet per se bepaald materiaal aan bepaalde lijnen koppelt, op de stadsdienst van Maastricht zie ik zowel LLE als SLF'jes en ik heb nog geen link kunnen leggen tussen lijn en materieel :D . De meeste bonte verzameling van materieel kom je tegen op lijn 10, daar heb ik tot nu toe LLE (zowel 99 als 120), SLF en Volvo 8900 gezien. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten