Berichten samengevoegd met het treinreiservaring-topic. Een eigen topic is een beetje overdreven voor zo'n vraag.racingweirdo schreef:Ik zat gisteren in de trein naar amersfoort met een stop in hilversum.
OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Re: trein naar amersfoort
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
En ICL is vanaf 14 juni ook veer verleden tijd, als het goed is.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Vanmorgen in Maastricht Randwyck werd voor vertrek in de trein het volgende omgeroepen:
"Dames en heren, jongens en meisjes, u bevindt zich in de trein...(stilte)...die zal gaan rijden als stoptrein naar Maastricht, Bunde, ..., Echt en het altijd zonovergoten Roermond."
"Dames en heren, jongens en meisjes, u bevindt zich in de trein...(stilte)...die zal gaan rijden als stoptrein naar Maastricht, Bunde, ..., Echt en het altijd zonovergoten Roermond."
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Nou 3x raden waar die mcn/hc vandaan komt...
Vanmorgen even voor 12:00 uur ging op station Dordrecht de omroepinstallatie aan en was er minutenlang een keiharde ruis te horen over de perrons, het leek wel een gaslek. Hoelang het duurde weet ik niet, want ik moest weer weg.
Vanmorgen even voor 12:00 uur ging op station Dordrecht de omroepinstallatie aan en was er minutenlang een keiharde ruis te horen over de perrons, het leek wel een gaslek. Hoelang het duurde weet ik niet, want ik moest weer weg.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
In de s1500 wel ja, volgens mij rijden er vanaf volgende week nog 2 stammen in de s14300(dat zijn 4 treinen per dag :neg: )Daan schreef:En ICL is vanaf 14 juni ook veer verleden tijd, als het goed is.
Pommes.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Klinkt als een test van de omroepinstallatie :)Dexter schreef:Vanmorgen even voor 12:00 uur ging op station Dordrecht de omroepinstallatie aan en was er minutenlang een keiharde ruis te horen over de perrons, het leek wel een gaslek. Hoelang het duurde weet ik niet, want ik moest weer weg.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
ICL gaat uit de s1500, maar zolang NS betaald voor de lease van deze rijtuigen, moet je je er niet over verbazen dat ze ondanks dat ze op Dijksgracht worden verzameld, toch gaan worden ingezet in bijv. de s1900.Daan schreef:En ICL is vanaf 14 juni ook veer verleden tijd, als het goed is.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Mmm, toen we belden met de CTA/Omroepdame op Post T wisten ze niets van een test en als het een testbericht is zeggen ze dat er meestal wel expliciet bij. Het leek er meer op alsof er iets was blijven hangen.Geert schreef:Klinkt als een test van de omroepinstallatie :)
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Was best toepasselijk vanmiddag op Utrecht Centraal: de vertraagde t12554 zag ik vertrekken met de oranje 4241 voorop gevuld met Oranje-supporters op weg naar Rotterdam Als gevolg van de +10 van die trein was de t2856 redelijk rustig, al stapte er nog verbazingwekkend veel volk in deze trein die slechts 5 minuten na z'n voorganger vertrok.
Op Rotterdam Centraal leek het dan weer alsof er na de t5065 geen treinen meer naar Rotterdam Stadion zouden rijden: daar werd aardig wat oranje en een enkele verdwaalde Noor in gepropt. De extra pendeltreinen werden overigens door een nieuwe IRM-IV gereden.
Op Rotterdam Centraal leek het dan weer alsof er na de t5065 geen treinen meer naar Rotterdam Stadion zouden rijden: daar werd aardig wat oranje en een enkele verdwaalde Noor in gepropt. De extra pendeltreinen werden overigens door een nieuwe IRM-IV gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Ik hoor al de hele avond tyfonerende treinen, gevalletje overwegstoring vermoed ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Volgens mij een kleine wisselstoring in Zl vanavond. Spoor 6 en 7 werden niet gebruikt. De t12569 werd afgehandeld op 3a, t569 op 3b. De 12569 vertrok met +7 (onduidelijk waarom, de 569 vertrok met +2. Daar had de 12569 dus geen last van). De vertrekkende s3600 werd gedaan op 5a, maar moest uiteraard wel wachten op de vertrekkende s5600 die daar al stond. De 3600 met +10 weg dus. De t9169 en t8069 bleven wel wachten. De binnenkomende s3600 stond al die tijd te wachten op Zlge omdat alles al bezet was. Die mensen hebben de aansluitingen naar het noorden dus gemist, ondanks dat de trein wel op tijd in Zl aankwam, sneu... De aankomende s7900 stond nog ergens in de weilanden bij de gevangenis te hopen op een plekje.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Zonde, ze zouden daar juist het oudste van het oudste materieel in moeten laten rijden, vooral bij voetbalvervoer. :neg:Reiziger Ddrs schreef:De extra pendeltreinen werden overigens door een nieuwe IRM-IV gereden.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Nog steedsBee schreef:Ik hoor al de hele avond tyfonerende treinen, gevalletje overwegstoring vermoed ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Onderzoek (ik meen in het kader van Euro2000) heeft uitgewezen dat je beter nieuw materieel in kan zetten: men is dan minder geneigd om te gaan slopen. En het liefst met de kachel op standje sauna ook.Dexter schreef:Zonde, ze zouden daar juist het oudste van het oudste materieel in moeten laten rijden, vooral bij voetbalvervoer. :neg:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Klopt helemaal. Dat heb ik ook ooit ergens gelezen, kan het alleen niet zo snel terug vinden.Wubbo schreef:Onderzoek (ik meen in het kader van Euro2000) heeft uitgewezen dat je beter nieuw materieel in kan zetten: men is dan minder geneigd om te gaan slopen. En het liefst met de kachel op standje sauna ook.Dexter schreef:Zonde, ze zouden daar juist het oudste van het oudste materieel in moeten laten rijden, vooral bij voetbalvervoer. :neg:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Al heb ik zo het vermoeden dat ze daar gewoon gepakt hebben wat beschikbaar was, in plaats van expres een gloednieuwe trein te pakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Waarschijnlijk wel, want die pendels rijden niet standaard met het allernieuwste materieel. Mat'64 (wat zowiezo in de extra stoppende stoptreinen rijdt) komt er regelmatig in voor en ze zijn ook al eens met SGMm gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Ik heb als ik naar De Kuip ga al van alles gezien in die pendeltreinen. VIRM, DDM-1, ICM(m), SGMm, DD-AR, Mat'64. Nu moet ik wel zeggen dat de laatste 3 (en dan vooral Mat'64) het meeste voorkomen.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op do 11 jun 2009, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Koog Bloemwijk neem ik aan
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Yup, overwegstoring aan de ADOB in Diemen. Mijn IC t1576 vertrok met +10 vanaf Amf (kwam pas op vertrektijd aan uit de richting Asd, wellicht door het buiten dienst zijn van de sporen 1 en 2 te Amf gisteravond; trein naar Es vertrok van spoor 7), en kwam ook tot stilstand voor de overweg; al heb ik geen getoeter gehoord. ;-) Ze waren met een busje aanwezig om er aan te werken.Bee schreef:Ik hoor al de hele avond tyfonerende treinen, gevalletje overwegstoring vermoed ik.
's Middags nog heerlijk last gehad van verstoringen om Ut. M'n vriendin kwam uit Mt, maar strandde wegens een persoonsongeval in Ht, en kreeg zo'n +90 door omreizen via Ah. In Ah haalde ze nog net de overstap op de IC naar Shl, maar door de vertraging van de trein uit Ht zullen de meeste omreizers die aansluiting helaas gemist hebben.
Ikzelf werd, na een 1-minuut overstap van de stadsbus op IC t3059, omgeleid via Hvs vanwege een defecte trein op het spoor van Asdm naar Dvd. Blij toe dat ik de overstap gehaald had, want zo te zien was de s800 opgeheven Asd-Ut v.v. Op Asd en Ut ook aardige volksstammen op de perrons. Maar goed, geen stoptreinen voor ons (bij Asdm nog via het buitenspoor even 'voorgedrongen' op de stoptrein naar Almere, en alleen in Hvs en op het emplacement van Ut een minuutje of 2-3 stil gestaan. Vertraging in Ut slechts +15. :)
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Ik heb ook last van die verstoring gehad, maar heb door het nemen van stoptreinen (tussen Eindhoven en Utrecht) de vertraging beperkt. Opvallend was vooral dat nogal wat mensen in de eerste klas zaten die daar geen recht op hadden... (herkenbaar aan het feit dat ze na een stationnement in de tweede klas een zitplaats opzochten)'s Middags nog heerlijk last gehad van verstoringen om Ut. M'n vriendin kwam uit Mt, maar strandde wegens een persoonsongeval in Ht, en kreeg zo'n +90 door omreizen via Ah. In Ah haalde ze nog net de overstap op de IC naar Shl, maar door de vertraging van de trein uit Ht zullen de meeste omreizers die aansluiting helaas gemist hebben.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
In Diemen er is er een volledige slagboom verdwenen. In plaats daarvan sleept een mannetje elke keer als de bellen gaan rinkelen met van die wegwerkzaamheden hekjes zodat de overweg is afgesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Zo heet het station van het dorp Koog aan de Zaan inderdaad. Het dorp zelf heet niet zo. Als je in de bus zit hoor je ook: Koog aan de Zaan, Koog-Bloemwijk NS.Caspar schreef:Koog Bloemwijk neem ik aan
Nog een tweetal plaatjes:
en het filmpje:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_pSE9yoEyQc[/youtube]
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Gekoppelde DD-AR's die binnen de reizigersdienst gaan splitsen. Het moet echt niet gekker worden. Weet NS zeker dat ICL eruit moet deze zondag?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten