Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

olof schreef:Er is al lange tijd in Tilburg de bushalte Prof. Cobbenhagenlaan. Op de DRIS staat echter halte Belastingkantoor.
Dat is inderdaad al sinds de invoering van de T-bus in 2005. Iedereen is het eigenlijk altijd halte Professor Cobbenhagenlaan blijven noemen. Die naam zal er denk ik wel op blijven staan totdat de DRIS op een dag vervangen wordt.
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Chrysa schreef:Nah, vind het alleen wat vreemd dat de naam niet matcht. Eerlijk gezegd niet op gelet of ze een hokje verplaatst hebben, alhoewel het me wel logisch lijkt. Zou wel een erg makkelijke quizvraag zijn. :p

Ach joh, halte in Essenboom hebben ze slechts de helfst van de vertrekstaten vervangen, als je toch bezig bent... Brabant. :X
Bij Breng in Elst/Bemmel staan ook verschillende hokjes met hun oude haltenaam erop en de paal die een nieuwe haltenaam aangeeft. Dus zo vreemd is dat niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Rdaalwil schreef:VDL rammelt van alle kanten zucht
Daar hebben alle lagevloersbussen van welk merk dan ook last van. Volvo, Mercedes etc Dat is het nadeel van lagevloer. Elke bus hier in Brabant gaat elke 56 dagen weg voor onderhoud (56 dagenbeurt). als een bus net die beurt heeft gehad merk je dat heel goed want dan rammelt het veel minder. Alles wordt helemaal nagelopen bij die onderhoudsbeurt.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Michael schreef:
Rdaalwil schreef:VDL rammelt van alle kanten zucht
Daar hebben alle lagevloersbussen van welk merk dan ook last van. Volvo, Mercedes etc Dat is het nadeel van lagevloer.
Dat is bij producten van VDL toch aanzienlijk erger dan bij Setra, Mercedes, MAN, Volvo. Ik zou dit niet puur als nadeel van lagevloerbussen willen zien.
olof schreef: - Rond Strijp nog altijd even druk als anders, ondanks de frequentieverhogingen en nieuwe lijn 10. Nog steeds blijven daar heel wat reizigers achter op de haltes tussen het station en de Cederlaan.
lijn 10 stopt niet op Strijp S, zelf vind ik het wel jammer dat er geen halte is bij station Beukenlaan.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Michael schreef:
Mr-W schreef:Daar hebben alle lagevloersbussen van welk merk dan ook last van. Volvo, Mercedes etc Dat is het nadeel van lagevloer.
Dat is bij producten van VDL toch aanzienlijk erger dan bij Setra, Mercedes, MAN, Volvo. Ik zou dit niet puur als nadeel van lagevloerbussen willen zien.
Volvo bussen rammelen anders ook behoorlijk is mijn ervaring. Net zoals MAN en Mercedes. Alleen het verschilt letterlijk per bus. Er zijn ook bussen bij (ook van VDL) die nauwelijks tot helemaal niet rammelen. Alleen omdat veel mensen VDL bussen k*t vinden zijn ze niet realistisch meer en zullen er dus nooit iets positiefs over zeggen. Alle busssen hebben zo zijn voor en nadelen.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rdaalwil »

Ik vind de kwaliteit van VDL gewoon persoonlijk minder. Heb zelf nooit gezegd dat het kut bussen zijn. Daarbij waren de Volvo stadsbussen naar mij weten van Veolia best prima? De Ex Volans bussen bij Veolia waren wel dikke prima ;). Dikke stoelen, goede airco etc. Bij Arriva in Brabant was de airco in het eerste jaar verschrikkelijk. Deed het niet naar behoren ^^.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Die opmerking dat mensen VDL bussen vaak kut vinden was niet specifiek naar jou gericht maar een algemene opmerking. In Roosendaal word er volgens mij op de stadsdienst voornamelijk over geasfalteerde wegen gereden. In Breda heb je veel straten die geen asfalt hebben maar gewoon stenen. De Volvo's van Veolia rammelden daar soms gewoon letterlijk uit elkaar voor het gevoel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Meltrain »

Ik ga vanavond bij een vriend in Breda op bezoek en dan zijn de haltes Tolbrug of Schorsmolenstraat de beste opties.
Google zegt dat bij eerstgenoemde halte lijn 1 en 7 stopt en bij laatstgenoemde halte lijn 1 en 2, maar volgens de lijnennetkaart is het alleen lijn 1 resp. 2. :?
Wat is nu juist?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rick Vlodrop »

Tolbrug rijdt alleen lijn 1 naar Nieuw Wolfslaar, Schorsmolenstraat rijdt alleen 2 naar Haagse Beemden. Andere lijnen zijn oude data
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Chrysa schreef:Nah, vind het alleen wat vreemd dat de naam niet matcht. Eerlijk gezegd niet op gelet of ze een hokje verplaatst hebben, alhoewel het me wel logisch lijkt. Zou wel een erg makkelijke quizvraag zijn. :p
Hij is verplaatst. Hokje stond inderdaad eerst aan de Van Randwijklaan richting Werkendam Plein, maar heeft hier meer nut.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Alle bussen kraken, de ene wat meer dan de ander. Vooral torderen is erg, bijvoorbeeld een hoge drempel in een scherpe bocht. Mijn bus, met kickdown overigens, had nogal behoefte aan een smering nadat ik met de 136 langs de Burgemeester van Houtplein halte reed. Ook klinkerwegen, zoals in Haarsteeg, zijn niet bepaald de fijnste plekjes. Onze Volans Volvo's kunnen soms ook wel een beetje stuiteren, dit zou aan de banden liggen oid.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stefan »

In de Hoeksche Waard hebben ze op een aantal plaatsen ook deze abri's staan, met inderdaad hetzelfde 'euvel'.. Straatnaam staat op de abri in plaats van de haltenaam...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Hier in de buurt heb je ook nog dit.

De halte heet Kruispunt, dus dat klopt wel, maar wat dat getal erachter betekent? :?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef:maar wat dat getal erachter betekent? :?
Lijkt mij zone- en haltenummer.
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ah, ik zie het hier wel op meer haltes staan, vond het al zo vreemd. Dan is het wel weer raar dat het er in Werkendam niet op staat.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Dat is het haltenummer (uit de systemen van Veolia). De eerste vier cijfers zijn het zonenummer en de andere 3 het volgnummer. De cijfers horen verrassend genoeg eigenlijk niet op de abri thuis.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

Schoolliner 601 reed vanmiddag in Tilburg,in ieder geval 1 rit,met een Citaro.reed echter via Hart van Brabantlaan(rond 1452 bij het station) ipv via spoorlaan-ringbaan oost.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Etienne »

Hij staat ook gepland via de Hart v. Brabantlaan en Ringbaan West :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

In de plannen van afgelopen najaar stond deze lijn ook als een ringlijn ingetekend. Zelf denk ik dat zolang de Spoorlaan nog in twee richtingen te gebruiken is, de bus de huidige route blijft volgen. Zodra de Spoorlaan op de schop gaat zal lijn 601 ongetwijfeld via de Ringbaan Oost gaan rijden.
🍉
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Je hebt via de Ringbaan West denk ik in totaal wel minder verkeerslichten op de route en ook een stuk waar je 70 mag rijden (Ringbaan Zuid), dat scheelt natuurlijk ook wel enkele minuten.
🍉
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

Ik denk dat de afstand via Ringbaan West wel korter is,maar naar mijn gevoel is die ook drukker,vooral van de Bredaseweg tot aan de Ringbaan Zuid
overigens zag ik vandaag de 8141 op lijn 601 rijden,en ja idd,reed via Hart v Brabantlaan naar Stappegoor
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

http://www.bndestem.nl/regio/breda/bred ... -1.6770342
De pendeldiensten die zijn opgezet worden beschouwd als 'verdienmodel'', die nog wel eens wat zouden kunnen opbrengen.
Wat voor pendeldienst rijdt er in Breda dan? Heb niets gezien hier.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Auto / Park&Pendel

Gratis parkeren op de parkeerterreinen NAC Breda aan de Rat Verleghstraat en Breepark aan de Bavelseparklaan. Vanaf deze parkeerterreinen rijden er om het half uur pendelbussen. Bij grote drukte rijden de bussen om het kwartier. Een enkele reis kost € 2,- per persoon. Kinderen jonger dan twaalf jaar mogen gratis mee. Deze service is beschikbaar vanaf 10.00 uur tot minimaal 24.00 uur actief.

Pendelroute
Vanaf NAC Breda rijdt de pendelbus naar de Emmastraat
Vanaf Breeparkterrein rijdt de pendelbus naar de Oude Vest/Halstraat
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten