Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Zie wikipedia, daar schijnt per datum per treinserie de instroom te staan
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door regenmaker »

Dankje voor de info. Vanaf 28 december 2016 wordt waarschijnlijk ook tussen Arnhem en Nijmegen gereden met de FLIRT, dat is mooi. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

Als ze het doen dan he. Tussen Gouda en Alphen a/d Rijn ligt de dienst momenteel stil doordat alle R-net FLIRTjes stuk zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

De helft van de sprinters ([serie=Stoptrein|2017|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie]) natuurlijk.

De [serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] is later, zoals je ziet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door regenmaker »

Er rijdt nu een FLIRT van Ede-Wageningen naar Zutphen. Ja op de [serie=Stoptrein|2017|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie] heb ik aansluiting dus dat is de enige die me interesseert. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door cassie127 »

Ik zit nu inde FLIRT van Zutphen Naar Ede-Wageningen... Alleen kan de omroep niet zo goed overweg met stations als Ede-Wageningen
Laatst gewijzigd door cassie127 op zo 18 dec 2016, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door SLToilet »

Wagen'ngen, zo klonk het ongeveer:

het volgende station is: Ede-Wagen'ngen

In ieder geval was dat dinsdag zo, rond 12:00.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Als ze het doen dan he. Tussen Gouda en Alphen a/d Rijn ligt de dienst momenteel stil doordat alle R-net FLIRTjes stuk zijn.
Alle treinen stuk?

Vanochtend hoorde ik dat er twee stellen stuk waren en er werd met enkele stellen een treindienst gereden. Ook zouden er twee stellen in de werkplaats in Leidschendam staan.
Bemined
Berichten: 5938
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

Er zijn vanmorgen vier stellen ingezet (twee setjes van twee), het eerste setje ging al vrij snel stuk, het andere setje is toen gesplitst maar ook deze twee gingen blijkbaar stuk waarna er niks meer reed. Uiteindelijk zijn halverwege de middag de twee stellen van Leidschendam overgebracht om in eerste instantie een uurdienst te gaan rijden en later zijn ze losgekoppeld om de volledige halfuurdienst te rijden.
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door dennistd »

cassie127 schreef:Ik zit nu inde FLIRT van Zutphen Naar Ede-Wageningen... Alleen kan de omroep niet zo goed overweg met stations als Ooterbeek en Ede-Wageningen
Dit dus: https://soundcloud.com/dennistd/ns-flirt
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door microshit »

Ho eens wat slecht - dit klinkt meer als spraaksynthese dan opnames. Tuurlijk, fijn dat het wat flexibeler is. Maar dat naast Tuffy, Loes, omroep in de SMG die weer net wat anders klinkt dan Loes én de nieuwe Engelse stem in de SLT die overduidelijk weer iemand anders is... Is nu de uniformiteit wel erg ver te zoeken. Hoop echt niet dat dit definitief is :?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door AppleMoose »

Nou heb ik sowieso al een hekel aan automatische omroepen, maar dit klinkt wel heel erg slecht...
En die begintune mag er van mij ook uitgehaald worden, net als bij SLT. Verschrikkelijk irritant :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door SuperGhost »

Haha, het lijkt net alsof gezegt wordt "het volgende station is Zutphen-Zutphen" en "spoor 3 Apeldoorn", etc. :')
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Durashift »

SuperGhost schreef:Haha, het lijkt net alsof gezegt wordt "het volgende station is Zutphen-Zutphen" en "spoor 3 Apeldoorn", etc. :')
Naar mijn idee ontbreken een paar woorden in de tekst.
Zoals 'richting'


ff beter programmeren. :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Ardan »

microshit schreef:Ho eens wat slecht - dit klinkt meer als spraaksynthese dan opnames.
Dat ís het ook. Jemig wat slecht, die van Zutphen is er haast niet door te verstaan.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ODRAIL »

MetroRET schreef:Zie wikipedia, daar schijnt per datum per treinserie de instroom te staan
Is daar ook een linkje naartoe?

Zoek me de tandjes, maar kan het niet vinden :? .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ODRAIL »

Bemined schreef:Er zijn vanmorgen vier stellen ingezet (twee setjes van twee), het eerste setje ging al vrij snel stuk, het andere setje is toen gesplitst maar ook deze twee gingen blijkbaar stuk waarna er niks meer reed. Uiteindelijk zijn halverwege de middag de twee stellen van Leidschendam overgebracht om in eerste instantie een uurdienst te gaan rijden en later zijn ze losgekoppeld om de volledige halfuurdienst te rijden.
Als ik het goed gehoord heb zijn er ook bussen ingezet geweest als vervangende treindienst.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

KM46 schreef:
MetroRET schreef:Zie wikipedia, daar schijnt per datum per treinserie de instroom te staan
Is daar ook een linkje naartoe?

Zoek me de tandjes, maar kan het niet vinden :? .
Gewoon de pagina van de NS FLIRT... niet te moeilijk lijkt me...
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door pedaalemmerzak »

dennistd schreef:
cassie127 schreef:Ik zit nu inde FLIRT van Zutphen Naar Ede-Wageningen... Alleen kan de omroep niet zo goed overweg met stations als Ooterbeek en Ede-Wageningen
Dit dus: https://soundcloud.com/dennistd/ns-flirt
Dit is gewoon onacceptabel slecht :')
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Globetrotter »

Op de wiki-pagina van de Nachttrein staat een treinserie 400 genoemd. Dit was in het dienstregelingsjaar 2016 de nachttrein naar Zurich. Komt er in dienstregelingsjaar 2017 een nieuwe treinserie 400 of moet deze serie even van die pagina worden verwijderd?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Geert »

Snap niet waarom men niet Tuffy gebruikt om alle automatische omroepen te doen. Die voor SGM/SLT is ook al best slecht, maar in ieder geval nog ingesproken, en nu hebben ze weer iets nieuws bedacht voor FLIRT. Hoeveel afdelingen werken daar langs elkaar heen? :roll: (En hoe komt zoiets door de eindcontrole :X )
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door webguy »

Denk dat de deadline van 11 december 2016 voor de FLIRT al een tijdje vrij hard was.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Ezra schreef:Op de wiki-pagina van de Nachttrein staat een treinserie 400 genoemd. Dit was in het dienstregelingsjaar 2016 de nachttrein naar Zurich. Komt er in dienstregelingsjaar 2017 een nieuwe treinserie 400 of moet deze serie even van die pagina worden verwijderd?
Die pagina is al 2 jaar niet meer bijgewerkt, dus er klopt niet veel meer van dat lijstje.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: RE: Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Jultar »

Geert schreef:Snap niet waarom men niet Tuffy gebruikt om alle automatische omroepen te doen. Die voor SGM/SLT is ook al best slecht, maar in ieder geval nog ingesproken, en nu hebben ze weer iets nieuws bedacht voor FLIRT. Hoeveel afdelingen werken daar langs elkaar heen? :roll: (En hoe komt zoiets door de eindcontrole :X )
Omroep staat nog op de to-do lijst. Een grote update moet begin volgend jaar komen, geloof ik.

Probleem van een stemacteur is dat bij veranderingen alles opnieuw ingesproken moet worden omdat een menselijke stem altijd iets anders klinkt. Dus zou je enkel de veranderingen laten inspreken, dan klinkt het, ondanks dat het door dezelfde acteur is ingesproken, anders.
Text-to-speech zit standaard in het Obis systeem (al vanaf het begin) maar werd tot nu toe nog niet gebruikt.
Ik heb inmiddels al een aantal sampels gehoord met andere parameters voor het text-to-speech gedeelte en die klinken al een heel stuk beter, dus verbetering komt er aan ;)

Het mooie van text-to-speech is dat in de toekomst ook automatisch (storings)informatie eventueel omgeroepen zou kunnen worden, door simpelweg een tekstbestand naar de betreffende trein te sturen. Het systeem moet dus in de toekomst veel dynamischer worden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Geert »

Een stemacteur (of -actrice) is inderdaad minder flexibel, maar de kwaliteit is wel veel beter. Wat ik vooral niet begrijp is dat er twee belangrijke systemen in gebruik zijn met ingesproken woorden (namelijk de automatische omroep en het dit jaar in gebruik genomen systeem voor verstoringsinformatie), waar exact dezelfde argumenten voor gelden, en waarvan de ingesproken tekstfragmenten bijna één-op-één overgenomen hadden kunnen worden.

Maar goed dat er iig een update komt en dat die veel beter gaat klinken. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 94 gasten