Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ah zo, ja ben ik t wel met je eens. In Heerlen zie ik vooral Scania's en Citea's rijden (Welke specifiek weet ik niet, geen idee waaraan je dat herkent ). Daarnaast zie ik af en toe ook nog enkele Ambassadors van Veolia rijden en heb een keer een Volvo gespot.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die Volvo komt van de 350 af en doet dan een slag lijn 10. Is alleen in de avond. Morgen heb ik die slag, leuk met een Volvo op de stadsdienst :-)maaslynx schreef:Ik heb ze zelf nog niet gezien. Het valt mij sowieso op dat het Arriva niet per se bepaald materiaal aan bepaalde lijnen koppelt, op de stadsdienst van Maastricht zie ik zowel LLE als SLF'jes en ik heb nog geen link kunnen leggen tussen lijn en materieel :D . De meeste bonte verzameling van materieel kom je tegen op lijn 10, daar heb ik tot nu toe LLE (zowel 99 als 120), SLF en Volvo 8900 gezien. :)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Haha dat is wel nice. Ik heb hier wel eens een volvo op de lijn 40 (Sittard - Gulpen) gezien. Geen idee van welke Qliner die afkomstig zou kunnen zijn hahaha.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat kan kloppen, er heeft er een op gereden toen er een bus geruild is. En s'avonds zit er een omloopmatig op lijn 56, niet erg handig bij station Nuth en die gaat ook nog die avond op de 40 gulpen-Heerlen rijden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Toch lijkt Arriva wat vaker met materieel te schuiven: zojuist de 7417 (een 8900 dus) gezien als Lijn 6 richting Amby.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dit zal niet omlooptechnisch zo moeten, waarschijnlijk gevalletje er is niks anders dus neem die maar....
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er wordt een hoop geschoven zo te zien: De 4 SLF-E's die op lijn 3 rijden zijn nergens te bekennen en de hele lijn rijdt op dit moment met LLE materieel.
Sowieso: weet iemand of met de instroom van elektrisch materieel er meer SLF's komen dan nu het geval is? De totale vloot is nu 23, terwijl Veolia 35 Volvo 7700's had.
Edit: Ambassador 51 nu ook gezien op lijn 6.
Sowieso: weet iemand of met de instroom van elektrisch materieel er meer SLF's komen dan nu het geval is? De totale vloot is nu 23, terwijl Veolia 35 Volvo 7700's had.
Edit: Ambassador 51 nu ook gezien op lijn 6.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De 4 electrische staan allemaal aan de ankerkade buiten dienst, dus logisch dat er ander materiaal op moet.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ben wel benieuwd waarom ze buiten dienst zijn dan..
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik heb in herinnering, dat er volgens eisen van de provincie geen reclame op de bussen mag. Is dat juist? Gisteren heb ik namelijk een Citea met reclame-stickers gezien (was trouwens mijn eerste rit op de "nieuwe" 44, bevalt mij persoonlijk uit chauffeurs-zicht beter dan de oude route.... :) ).
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De kaartjes worden inderdaad nog van blok verkocht:ICE11 schreef::D Dan krijgen wij toch iets afwisseling in Aken....busje10 schreef:Alle bussen kunnen er nu op rijden, omdat men met de Dc800 alle kaartjes kunt uitprinten dus ook de Duitse.
Overigens moet voor het uitprinten van Duitse kaartjes nog een software geinstalleerd worden, zodat AVV-tickets in Arriva-bussen voorlopig nog van een blok verkocht en dan afgestempeld worden.
De bovenste 4 kaartjes worden ook verkocht op de Arriva-bussen van lijn 44. Deze kaartjes zijn van lijn 364 (Roermond-Heinsberg).
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Tenminste tot 1 januari zijn er wel de foute prijzen op gedrukt! Preisstufe 1 kost nog 2,65 en Preisstufe 2 kost 3,55!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als ik de kaartjessoorten doorloop van Arriva is er van duidelijkheid tov Veolia weinig terechtgekomen.TomSteyl schreef:De kaartjes worden inderdaad nog van blok verkocht:ICE11 schreef::D Dan krijgen wij toch iets afwisseling in Aken....busje10 schreef:Alle bussen kunnen er nu op rijden, omdat men met de Dc800 alle kaartjes kunt uitprinten dus ook de Duitse.
Overigens moet voor het uitprinten van Duitse kaartjes nog een software geinstalleerd worden, zodat AVV-tickets in Arriva-bussen voorlopig nog van een blok verkocht en dan afgestempeld worden.
De bovenste 4 kaartjes worden ook verkocht op de Arriva-bussen van lijn 44. Deze kaartjes zijn van lijn 364 (Roermond-Heinsberg).
Dagkaarten zijn weer niet geldig op lijn 44 en vreemdgenoeg ook niet op 364.
Expliciet staat er dan op 1, 21, 24 en 27 deze wel geldig zijn. Maar de regel van lijn 350 snap ik niet, in een dagkaartsoort situatie mag je er een enkele rit op deze lijn mee rijden. Hoe controleren ze dat en de logica ontgaat me.
Daarnaast staan de grensoverschrijdende lijnen soms gemeld op de kaartsoort waar deze niet rijdt...
Het wordt in het overzicht ook niet duidelijk wat ik nu moet kopen voor lijn 44 en 365...
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 18 dec 2016, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald
Reden: Foto uit quote gehaald
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik zit nu in de S1 van Nijmegen naar Roermond. Vanaf Venray kan er niemand meer in. Dankje Arriva een extra treinstel had er zeker niet afgekund. -o-
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Je mag in Limburg zo veel rijden als je wilt, maar alleen een keer over de grens van of naar Aken. Ik heb het in het verleden meestal zo gedaan, dat ik s ochtends met een Duitse lijn naar Vaals ben, daar in (toen) lijn 50 gestapt, een Daldagkaart gekocht en op de terugweg naar Aken met lijn 50 doorgereden.huibf schreef:Maar de regel van lijn 350 snap ik niet, in een dagkaartsoort situatie mag je er een enkele rit op deze lijn mee rijden. Hoe controleren ze dat en de logica ontgaat me.
Tenminste wat lijn 44 betreft kan ik het uitleggen, omdat ik daar vaak zelf achter het stuur zit. Binnen Nederland of binnen Duitsland zijn de gewone binnenlandse tarieven geldig. Voor grensoverschrijdende ritten op deze lijn zijn geldig:Het wordt in het overzicht ook niet duidelijk wat ik nu moet kopen voor lijn 44 en 365...
- Enkele reis of 4-ritten-kaart AVV-Übergangstarif (Preisstufen H2 t/m H4)
- Abonnementen AVV-Übergangstarif
- Euregioticket
Als je in NL of D een abonnement heeft, moet je natuurlijk alleen tot/vanaf de grens betalen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hoe ver kunnen die LLE-E bussen rijden op hun accu, want ik zie er wel een paar op lijn 88.
https://ovzoeker.nl/voertuig/ARR:9657
https://ovzoeker.nl/voertuig/ARR:9653
Krijgen we geen Eindhovense praktijken zoals uitvallende bussen?
https://ovzoeker.nl/voertuig/ARR:9657
https://ovzoeker.nl/voertuig/ARR:9653
Krijgen we geen Eindhovense praktijken zoals uitvallende bussen?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Rijdt SB3 Sittard - Geilenkirchen daadwerkelijk? Arriva en AVV hebben er dienstregelingen voor, maar 9292ov heeft hem niet (en ja, ik kijk door de week).
Wat me bij 9292ov dan wel opvalt dat er veel puur duitse AVV bussen in zitten. Voor een reis Sittard - Geilenkirchen krijg ik een route met de 40 naar Heerlen, 44 naar Richterich, AVV47 naar Herzogenrath, AVV430 naar Ubach Palenberg, AVV431 naar Baesweiler, AVV71 naar Geilenkirchen.
Wat me bij 9292ov dan wel opvalt dat er veel puur duitse AVV bussen in zitten. Voor een reis Sittard - Geilenkirchen krijg ik een route met de 40 naar Heerlen, 44 naar Richterich, AVV47 naar Herzogenrath, AVV430 naar Ubach Palenberg, AVV431 naar Baesweiler, AVV71 naar Geilenkirchen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
9292 importeert AVV data dus alles van AVV zou er in moeten staan, zou kunnen dat ze SB3 uit beide datasets gehaald hebben omdat ze aan het prutsen zijn. SB3 staat bij Arriva als 803, en bij AVV als SB3. Is geloof ik de enige lijn die ook bij Arriva erin staat.
Via mijn eigen dataconversie staat de Arriva-versie nu iig op Here. Bestemming is grappig maar zo staat ie dus in Arriva databestand.
https://wego.here.com/directions/public ... 3%9Fe%2021
Via mijn eigen dataconversie staat de Arriva-versie nu iig op Here. Bestemming is grappig maar zo staat ie dus in Arriva databestand.
https://wego.here.com/directions/public ... 3%9Fe%2021
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik kan bevestigen dat deze daadwerkelijk rijdt. Kwam hem donderdagavond tegen in Sittard ;)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vandaag op lijn 350 werd er regelmatig Gulpen->Maastricht met 2 bussen achter elkaar aan gereden. Bus zat behoorlijk vol de hele dag door (beide richtingen). Lijn 44 zat in Duitsland ook goed vol. Overigens liet één bus van lijn 350 mensen staan op de Akersteenweg. Lijn 1 op de Wilhelminasingel in Maastricht richting De Heeg iets voor 17:00 ook een man of 10 staan. Bus na Wilhelminasingel helemaal vol.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zelfs een aardige chauffeur van aseag die mijn vrije arriva kaartje accepteerde op lijn 44. :) Maar klopt de 350 zat prop vol net als de 44.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Is er een kerstmarkt ergens of zo?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Heel de maand gratis reizen op zondag met een E-ticket! Dan zit je bus al snel vol....
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Of trein :6
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 47 gasten