Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

In mijn transactieoverzicht zie ik hetzelfde terug op de stadslijnen, maar er zit geen logica in: een rit Station - Rijssellaan v.v. is 2 cent duurder geworden. Roubaixlaan - Station kostte me zaterdag 4 cent extra (op een kortere afstand), waarbij ook opgemerkt moet worden dat de OV-chipkaartapparatuur hierbij als uitstaphalte Gildelaan heeft geregistreerd, dus de werkelijke verhoging is nog hoger. Beiden met gebruik van het Dalurenabonnement.
9292 geeft echter weer te hoge prijzen voor beide voorbeelden (ook in vergelijking de oude dienstregeling), dus in die database zit ook iets niet goed.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Ik betaalde juist ongeveer 3 weken geleden ruim 1,5 week lang ruim 30 cent te weinig.
Normaal 1.88 en toen 1.51. Vreemde was dat de terugrit in de middag met dalkorting geen verschil maakte.

Inmiddels is het weer het normale tarief.

Dat er enkele centen wijziging inzitten kan natuurlijk best. Alle ritten en halten lijken met met de nieuwe dienstregeling weer ingemeten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Klopt Huib, maar ik vind dat er geen verschillen mogen zijn op trajecten waar lijnen dezelfde route rijden, ook al worden ze apart ingemeten. Een rit CS - X via de dezelfde route moet altijd hetzelfde kosten ongeacht welke lijn, niet een paar cent afwijken ten opzichte van elkaar.
"Een touringcar is geen bus"
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door sealynx »

Raymond schreef:Sluiten van de deuren blijft niet meer klinken tot de deuren helemaal dicht zijn. Erg prettig..
Als ze nu ook nog iets doen aan die deuren die spontaan dicht gaan terwijl er nog reizigers tussen staan. Wanneer de knop gebruikt is, gaat de deur vanzelf dicht, en er lijkt totaal geen sensor te zijn voor de veiligheid, de deur zet je gewoon klem.
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door sealynx »

Gisteren mijn eerste ervaring gehad met de elektrische bussen. Ik was erg enthousiast over het uiterlijk, maar werd wat teleurgesteld door de binnenkant. Met name de verlichting sprak me niet aan, veel te wit. Iedereen krijgt daardoor een erg ongezond uiterlijk.

Op de vloer hebben ze aangegeven waar je bagage kwijt kan, bijvoorbeeld onder de stoelen. Rechtst voorin, achter de stoelen voor mindervaliden, hebben ze echter slechts zo'n 10cm vrijgelaten tussen deze vlakken. Je voeten mogen hier dus niet langer dan 10cm zijn. Mooi is ook anders trouwens, die vlakken maken de vloer erg druk (zeker tussen alle zwarte strepen op de witte vloer). Ook het vlak voor de rolstoelplaats heeft geen enkele relatie tot het formaat van een rolstoel, veel te klein.

De beenruimte leek me minder dan in de MAN's, maar dat kan optisch bedrog zijn door de grotere zetels.

De usb-punten vind ik ook ook niet erg handig gemaakt. Ze steken erg uit, waardoor ze erg vandalismegevoelig zullen zijn. Ziet er ook erg cheap uit. In de MAN's waren ze bijna vlak weggewerkt.

De ophanging van het scherm midden in de voorste wagen ziet er ook wat cheap uit. Geen mooie gelaste stangen, maar gewoon geschroefde profielen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Daniel »

Vandaag ook wat ritjes met die elektrische bussen gemaakt en de beenruimte is idd erg krap. Op een zeker moment zat ik achter het schot bij het rolstoelbalkon waar m'n voet nieteens recht kon staan. Die moest ik gedraaid houden om ertussen te passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Betreft de OV-chipkaart, ritten Eindhoven - Beek en Donk zijn ook raar. Krijg ik voor de richting Eindhoven tarieven van 3,55 voor 321 en 3,73 voor 322/323, richting Beek en Donk is het 3,67 en 3,75. Vooral die 3,67 is een vreemde in de bijt. Heen/terug scheelt bij lijn 322/323 2 cent, maar liefst 12 cent bij de 321. Enkele centen is altijd te verklaren door bochten en rotondes, maar ook hier zou moeten gelden dat de verschillen voor heen/terug wel dicht bij elkaar moeten liggen. 12 cent verschil is wel erg groot.
"Een touringcar is geen bus"
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Hier in Breda is dat ook ja. Volgens Arriva komt het omdat de bussen op een ander perron vertrekken op het station. :')
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Bij een enkele cent wil ik het nog geloven, niet bij deze verschillen.
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Somoht »

Die tarieven worden berekend op hectometers btw, dus afronding verschil kan iets uitmaken. KM-Tarief in Brabant is 0,145 dus elke hectometer zou 0,0145 euro verschil kunnen maken, niet meer.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Volgens de OVinfo-app zat vandaag op buurtbus 258 TCR-wagen 3404. Is deze lijn zo druk dat het met groot materieel moet worden gereden of tekort aan buurtbusjes?
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

ZO6176 schreef:Volgens de OVinfo-app zat vandaag op buurtbus 258 TCR-wagen 3404. Is deze lijn zo druk dat het met groot materieel moet worden gereden of tekort aan buurtbusjes?
Een aantal ritten wordt inderdaad gereden met groot materieel.
zie: Lijn 258 Weert Station - Heeze Station
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Die lijn is inderdaad zo druk dat er enkele ritten met versterking worden gereden.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Inderdaad dacht dat het de eerste rit is vanuit Someren naar Weert. En de rit vanuit Heeze naar Someren (tbv de school).
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Mr-W schreef:Die lijn is inderdaad zo druk dat er enkele ritten met versterking worden gereden.
Waarom maken ze er dan van die betreffende ritten geen 600-lijn van? Nu moet het materieel en personeel ook van TCR gehuurd worden.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Maar wordt het daar voor de reiziger duidelijker op. Je heb dan weer 2 lijnen die dezelfde route rijden.
De extra spitsrit op lijn 28 zijn dan weer 628 moeten worden. Of lijn 23 met een afwijkende rit, of lijn 11.
GvL20
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door GvL20 »

Een interessant filmpje over de concessie, laadinfrastructuur en de nieuwe bussen van Bravo/Hermes.

https://youtu.be/Q6q9PKtu-2s
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

:-) ik sta dr ook op. ff heel vlug :-)
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Net als Huib, sta ik ook op het filmpje!
En ik kom ook nog aan het woord. Ruim half uur bezig geweest voor die paar 'seconde of fame' :-)
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Had het al gezien op je FB. daar ging het ook ergens rond.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Wat betreft Eindhoven - Budel. Vroeger was de dienstregeling veel beter als je met trein ging tot aan Maarheeze/Weert en vervolgens de bus nam. Want toen waren de uren goed verdeeld. Men kon het vergelijken als om de halfuurdienstregeling. De intercity van :01 over en de sprinter :34 van Eindhoven station. Nu is het 01: en :09 over. Is best jammer dat NS zo heeft bedacht want het is geen halfuurdienstregeling van Eindhoven naar Budel en andersom en tja dan moet Hermes ook helaas de dienstregeling veranderen voor lijn 11. Best jammer. Ik hoop dat ze dat gauw gaan verranderen naar de oude.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Wubbo »

Sinds wanneer rijdt NS van Eindhoven naar Budel? Of ik begrijp gewoon niet wat er staat natuurlijk, dat kan ook.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

De NMBS zal er wel gaan stoppen in de toekomst :wink:
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Ik snap 'm ook niet helemaal.
De sprinter die in Eindhoven om .09 en .39 vertrekt biedt in Budel aansluiting op de bus (in de brede spits nog steeds een halfuurdienst), om .01 en .31 vertrekt de intercity in Eindhoven naar Weert die dan in Weert aansluiting biedt op de bus de andere kant op naar Budel.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Zugführer schreef:Ik snap 'm ook niet helemaal.
De sprinter die in Eindhoven om .09 en .39 vertrekt biedt in Budel aansluiting op de bus (in de brede spits nog steeds een halfuurdienst), om .01 en .31 vertrekt de intercity in Eindhoven naar Weert die dan in Weert aansluiting biedt op de bus de andere kant op naar Budel.
Ja dat bedoelde ik. Maar wat jammer is dat in de avonden het niet zo is. Was het maar dat het ook zo is in de avonden
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten