Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
geert4OV schreef:Kaartje bijgevoegd. Let wel 75 is alleen in de spits een bus daarbuiten belbus! En Valthe en Valthermond worden goed bediend door 74 van heel vroeg tot heel laat. jammer genoeg kan ik hier nergens een kaartje bijvoegen, dus houdt dat op....
En de versterkingsbussen als dat alleen Qliners vanuit Borger zijn en er rijden rond 8:00 uur 3 extra qliners die helemaal vol zitten. Even conservatief ingeschat 57 zit- en 10 staplaatsen is 201 mensen uit Borger die dan de bbbus nemen
Lijn 74 rijdt elk uur, met lijn 75 erbij heb je twee bussen per uur tijdens de spits, daarmee heb je meer capaciteit en maak je die verbinding aantrekkelijker. De problemen in Borger zijn ontstaan na het opheffen van lijn 600, die reed dezelfde route als lijn 300, maar reed na het station door richting Angelslo. Het gaat hier dus enkel om de relatie Borger - Emmen, en niet om de tussengelegen plaatsjes die bedient worden door lijn 59.
De Qliners van Qbuzz hebben 69 zitplaatsen en (theoretisch) 42 staanplaatsen. Geen idee overigens wat je bedoelt met "bbbus".
geert4OV schreef:Kaartje bijgevoegd. Let wel 75 is alleen in de spits een bus daarbuiten belbus! En Valthe en Valthermond worden goed bediend door 74 van heel vroeg tot heel laat. jammer genoeg kan ik hier nergens een kaartje bijvoegen, dus houdt dat op....
En de versterkingsbussen als dat alleen Qliners vanuit Borger zijn en er rijden rond 8:00 uur 3 extra qliners die helemaal vol zitten. Even conservatief ingeschat 57 zit- en 10 staplaatsen is 201 mensen uit Borger die dan de bbbus nemen
Lijn 74 rijdt elk uur, met lijn 75 erbij heb je twee bussen per uur tijdens de spits, daarmee heb je meer capaciteit en maak je die verbinding aantrekkelijker. De problemen in Borger zijn ontstaan na het opheffen van lijn 600, die reed dezelfde route als lijn 300, maar reed na het station door richting Angelslo. Het gaat hier dus enkel om de relatie Borger - Emmen, en niet om de tussengelegen plaatsjes die bedient worden door lijn 59.
De Qliners van Qbuzz hebben 69 zitplaatsen en (theoretisch) 42 staanplaatsen. Geen idee overigens wat je bedoelt met "bbbus".
Laat ik het anders zeggen, de mensen die er wonen hebben liever één keer per uur een bus naar hun buren dan 300 x per uur naar Groningen. Maar goed dat zijn gebruikers en geen 'OV professionals'. Die laatse groep die denkt dat men alleen maar gelukkig wordt als je maar naar Groningen kunt tig keer per uur of af en toe een heel klein beetje naar Emmen kunt.
Aan de ene kant ben ik het met je eens, al zou ik lopend naar mijn buren gaan. (dat is dichterbij dan de bushalte).
Wat ik wel weet is dat de bussen richting Groningen veel meer forenzen vervoeren dan de bussen richting Emmen (op basis van eigen waarneming). Een hogere frequentie vragen van de vervoerder moet dus wel door meer forenzen worden betaald, en daar zit direct denk ik het probleem. Er ligt een heel mooi industrieterrein rond Emmen (die wel kleiner is dan Groningen), maar daar is de eis dat je met eigen auto naar het terrein komt en er vinden daar veel bedrijven met wisselende diensten plaats. Dan is OV niet meer haalbaar, dus wordt het niet geboden.
JP13357 schreef:Gek genoeg heeft arriva een groot te kort aan Q-liners. Ze rijden nu als q-liner een VDL ambassador. Daar word je ook niet heel erg blij van.
Inderdaad zojuist een Citea van NZW-Fryslân op 335 en hij zat vol ook. Zij liever dan ik...
Warneer gaat lijn 6 richting de hoofdingang van het umcg in gebruik genomen
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 19 dec 2016, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Routestrip uit post verwijderd, die is helemaal nergens zinvol voor
Als de verkeersregelinstallatie Damsterdiep is aangepast, gemeente wil dat bus meegaat in de reguliere fase voor linksaf. Qbuzz zit hier niet op te wachten omdat dit te veel tijd kost.
Vanochtend weer signalen gehoord dat er weer achterblijvers waren bij de 07:45 rit gisteren op lijn 9. Wederom aansluitend op de vlucht uit Gdansk.
Misschien verstandig om te melden bij de Qbuzz klantenservice ivm de planning. Ik denk dat die er wel wat mee doen. Er is toch ook straks en evaluatie van DR 2017
Weet je ook vanaf welke halte de bus vol is?
Laatst gewijzigd door gebruiker77 op di 20 dec 2016, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Nicketick schreef:Als de verkeersregelinstallatie Damsterdiep is aangepast, gemeente wil dat bus meegaat in de reguliere fase voor linksaf. Qbuzz zit hier niet op te wachten omdat dit te veel tijd kost.
Zo ken ik er nog wel een paar. De gemeente moet een schop onder z'n kont hebben
Ik was heel even verbaasd toen er een C2 de bocht om kwam met Q-link bestickering op lijn 1. Ik dacht eerst dat het om een ontstickerde blauwe bus ging (kleurverschil), maar het was de 3458 die wit bestickerd is.
Hopen dat de andere reserve bussen (oa de 3400) ook witte stickers krijgen.
Vandaag 2 vdl citea's gezien in Groningen met de lijn 315. Gelukkig zat ik in een echte qliner met lijn 315
Gezien de tijd van deze quote op deze forum is dit een nieuwe melding. Om 9.30 gisteren de 8533 Frysk Ferfier (licht blauwe bus) naar Emmeloord. En alle bussen van Arriva vertrekken van het busstation en dus niet voor het station. Met grootste kans op vertraging, want moet ook met andere bussen rekening houden daar. Gaat wel via Emmaviaduct en niet bij Hereweg de N7 op.
Nicketick schreef:Ik was heel even verbaasd toen er een C2 de bocht om kwam met Q-link bestickering op lijn 1. Ik dacht eerst dat het om een ontstickerde blauwe bus ging (kleurverschil), maar het was de 3458 die wit bestickerd is.
Hopen dat de andere reserve bussen (oa de 3400) ook witte stickers krijgen.
Vreemd, ik dacht dat deze bussen bedoeld waren voor de roze en paarse lijn. Waarom maken ze van een aantal oude gelede Citaro's geen reservebus?
De 3020 is voorzien van een meter voor het brandstofverbruik (aldus chauffeur) onder de stoplampjes. Hij zei dat hij al meerdere bussen had gehad waar ze in zaten, Qbuzz gaat proberen het brandstofverbruik terug te dringen?
Nicketick schreef:De 3020 is voorzien van een meter voor het brandstofverbruik (aldus chauffeur) onder de stoplampjes. Hij zei dat hij al meerdere bussen had gehad waar ze in zaten, Qbuzz gaat proberen het brandstofverbruik terug te dringen?
Daar lijkt het wel op. Maar ik vraag me af in hoeverre deze ook daadwerkelijk werkt. Apart systeem, bij een drempel schiet dat ding ook alle kanten op.
Nogmaals; de 25, 26 en 100 op de A28 zijn nog geen succes te noemen op dit moment. (Zal het door de Kerst komen) Richting het zuiden om 16.20 helemaal leeg. De eerste bus van 25 had de verlichting binnen uit en Sorry Geen Dienst voor op. Gevolgd door een Q-link bus van lijn 25. Even later de 26 en 100.
Ik zou voorstellen om een lijn van P + R Hoogkerk naar P + R Haren via Martini Ziekenhuis te laten rijden of is die er al? Verder komt er ook een bus van P + R Hoogkerk (over de nieuwe weg) richting Eelderwolde?