Dienstregeling 2018
- Pascal1998
- Berichten: 682
- Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Mag ik even weten of ik ook over de bus/tram/metro concessies mag praten hier? Want dan heb ik een opmerking: Syntus komt met het busvervoer naar Almere
Instagram: https://www.instagram.com/ovspotter_pascal/
Re: Dienstregeling 2018
Maar je wilt ook niet dat je 's avonds op Eindhoven - Maastricht andere patroontijden hebt dan overdag. Dat is funest voor de overstaprelaties in Roermond en Sittard.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregeling 2018
Dit topic is vooral bedoeld voor de trein, over Syntus in Almere staat in dit topic al het een en ander :)Pascal1998 schreef:Mag ik even weten of ik ook over de bus/tram/metro concessies mag praten hier? Want dan heb ik een opmerking: Syntus komt met het busvervoer naar Almere
- Pascal1998
- Berichten: 682
- Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: RE: Re: Dienstregeling 2018
Als je goed kijkt/leest gebruik ik dat topic al.... Maar ik wou even weten of het ook hier geplaatst mocht worden.Zugführer schreef:Dit topic is vooral bedoeld voor de trein, over Syntus in Almere staat in dit topic al het een en ander :)Pascal1998 schreef:Mag ik even weten of ik ook over de bus/tram/metro concessies mag praten hier? Want dan heb ik een opmerking: Syntus komt met het busvervoer naar Almere
Instagram: https://www.instagram.com/ovspotter_pascal/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
We houden dergelijke discussies graag in één topic, zodat alles wat over één onderwerp gaat bij elkaar staat. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2018
Dit is juist funest voor de aansluitingen in Roermond.SuperGhost schreef:Persoonlijk denk ik dan eerder dat je zoiets zal krijgen (tijden fictief, die zijn alleen om de verdeling weer te kunnen geven)
Overdag:
.00/.30 IC Den Helder - Nijmegen
.00/.30 IC Schiphol - Venlo
.10/.40 IC Enkhuizen - Maastricht
.15/.45 IC Schiphol - Nijmegen
.20/.50 IC Alkmaar - Heerlen (met zo'n 5 min. langere stops in Amsterdam en Eindhoven om kwartiersdiensten te kunnen verzorgen op de uiteinden)
Late avond:
.00/.30 IC Den Helder - Nijmegen
.00/.30 IC Schiphol - Venlo
.15/.45 IC Enkhuizen - Maastricht
waarbij dus de IC naar Maastricht 5 minuten verschuift ten zuiden van Amsterdam (iets langere stop op Amsterdam C) en die naar Venlo blijft rijden.
Het ideaalste (ivm aansluitingen) is dat de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] om .22/.52 vertrekt uit Utrecht. Je verknoopt Schiphol-Venlo met die trein dus die vertrekt ook om .22/.52. Enkhuizen-Maastricht volgt 10 minuten later met .02/.32. Deze komt .00/.30 aan in Den Bosch, .21/.51 aan in Eindhoven en .24/.54 aan in Roermond. Hiermee is het dag aansluiting in Roermond en een enorme verslechtering van de dienstregeling.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2018
De 3000 vertrekt nu om .24 vanuit Utrecht Centraal
De 800 nu om .39 en komt om .01 aan in Roermond en vertrekt om .03. Ga je dat dus 5 minuten vervroegen, dan krijg je een vertrek van .28/.58 in Roermond.
De stoptrein uit Nijmegen komt om .55 aan, dus dat wordt net te krap. Dan zou je hem dus nog 1 minuut moeten uitbuigen. Dat is wel te doen lijkt me.
Moest er bovendien komend jaar ook niet een baanvakversnelling komen op de Maaslijn (of is dat pas later)? Dan zou je namelijk ook al iets eerder in Roermond aan kunnen komen.
De 800 nu om .39 en komt om .01 aan in Roermond en vertrekt om .03. Ga je dat dus 5 minuten vervroegen, dan krijg je een vertrek van .28/.58 in Roermond.
De stoptrein uit Nijmegen komt om .55 aan, dus dat wordt net te krap. Dan zou je hem dus nog 1 minuut moeten uitbuigen. Dat is wel te doen lijkt me.
Moest er bovendien komend jaar ook niet een baanvakversnelling komen op de Maaslijn (of is dat pas later)? Dan zou je namelijk ook al iets eerder in Roermond aan kunnen komen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Ga je het vertrek in Roermond niet met 5 minuten vervroegen, dan is er dus niks aan de hand.SuperGhost schreef:De 800 nu om .39 en komt om .01 aan in Roermond en vertrekt om .03. Ga je dat dus 5 minuten vervroegen, dan krijg je een vertrek van .28/.58 in Roermond.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2018
Man man man, wat een speculaties hier. Zullen we het houden op de feiten (en vragen over de feiten) en zelfverzonnen constructies gewoon in de daarvoor bedachte forumdelen plaatsen? Zolang we geen duidelijkheid hebben over wat de constructie overdag is heeft het weinig zin om na te denken over de constructie 's avonds volgens mij, maar voel je vooral vrij om dat te doen in Ideeen over OV.
Re: Dienstregeling 2018
De verbinding met Amsterdam Centraal zijn steden als Zwolle en Enschede ook kwijt geraakt ten faveure van Schiphol. Ik zie niet in waarom Maastricht deze dan wel perse zou moeten behouden. De verbinding vanaf Eindhoven met Amsterdam Centraal blijft het grootste deel van de dag sowieso wel bestaan en wellicht kunnen er 's avonds ook wel wat langer 4 treinen blijven rijden tussen Utrecht en Eindhoven. Daar is men sinds dienstregeling 2017 al mee begonnen.reisthijs schreef:De verbinding Amsterdam Centraal - Utrecht - Eindhoven is veel te druk, die gaat echt niet verdwijnen.
Schiphol - Utrecht is niet voor niets 's avonds uitgedund tot een halfuurdienst: er zijn dan gewoon niet zo veel reizigers.
Amsterdam C - Utrecht is altijd druk, daar wil je echt niet minder dan 4x/uur rijden.
Maargoed, sowieso zou ik liever Den Haag - Venlo weer terug zien keren en een eventuele 5e/6e IC op de A2 corridor kan ook prima in Eindhoven eindigen. De ooit prima aansluitingen in Eindhoven lijken nu nergens meer naar en dat zal volgend jaar niet beter worden. Maarja, die succesvolle verbinding over de HSL...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Dat stukje wat je qoute gaat niet over Maastricht.
Amsterdam C - Eindhoven is de door NS aangewezen A2-corridor, die verbinding blijft sowieso de hele dag bestaan. Dat is ook het geval in het eindbeeld dat NS voor ogen heeft: 6 treinen per uur op de corridors Alkmaar-Eindhoven en Schiphol-Arnhem.
ETMET in dienstregeling 2018 is de eerste stap richting dat eindbeeld.
Amsterdam C - Eindhoven is de door NS aangewezen A2-corridor, die verbinding blijft sowieso de hele dag bestaan. Dat is ook het geval in het eindbeeld dat NS voor ogen heeft: 6 treinen per uur op de corridors Alkmaar-Eindhoven en Schiphol-Arnhem.
ETMET in dienstregeling 2018 is de eerste stap richting dat eindbeeld.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2018
Ik dacht dat het nog allerminst zeker was dat alles vanaf Eindhoven naar Amsterdam C gaat en alles vanaf Arnhem C naar Schiphol. Volgens mij gaat NS ook enorm veel gezeur krijgen als ze dat daadwerkelijk doen. Het zou me niets verbazen als het uiteindelijk om en om zal worden. Maar dat is nog jaren vooruit.
Re: Dienstregeling 2018
Zeeland
Vanaf december komen er vier extra spitsritten tussen Rtd en Vs: om iets na 6:30 en 7:30 vanaf Vs naar Rtd en rond 16:50 en 17:50 vanaf Rtd naar Vs. Deze treinen doen 90 minuten over de reis en stoppen tot/na Bgn alleen in Goes, Middelburg en Vlissingen. Dit is het resultaat van onderhandelingen tussen de NS en de provincie.
http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2017 ... ItSvFPhBtQ
Vanaf december komen er vier extra spitsritten tussen Rtd en Vs: om iets na 6:30 en 7:30 vanaf Vs naar Rtd en rond 16:50 en 17:50 vanaf Rtd naar Vs. Deze treinen doen 90 minuten over de reis en stoppen tot/na Bgn alleen in Goes, Middelburg en Vlissingen. Dit is het resultaat van onderhandelingen tussen de NS en de provincie.
http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2017 ... ItSvFPhBtQ
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Dienstregeling 2018
*O*
Ben alleen wel benieuwd of dat ook daadwerkelijk gaat lukken eind december...
Ben alleen wel benieuwd of dat ook daadwerkelijk gaat lukken eind december...
Re: Dienstregeling 2018
Nou, dat lijkt mij niet zo moeilijk. De twee ritten die in Vs gaan beginnen zijn nu ritten van de [serie=Intercity|2017|(Vlissingen -) - Bergen op Zoom - Roosendaal12200[/serie] die nu in Bgn beginnen, waarna in Rsd tijdens een lange stop de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] er tegenaan gezet wordt.
De ritten naar Vs zijn twee reguliere [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] die naar Rsd rijden, waarna het voorste stel dan een supercity wordt en het achterste treinstel de "normale" intercity blijft. Zeker aangezien de vertrektijden van de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] in Rtd nu om :21 en :51 liggen.
Ik weet zo snel niet of de huidige [serie=Intercity|2017|(Vlissingen -) - Bergen op Zoom - Roosendaal12200[/serie] leeg wordt voorgereden uit Roosendaal of helemaal leeg uit Vlissingen komt, als het dat eerste is gaan er twee stellen extra in Vlissingen overnachten, lijkt mij ook niet problematisch.
De ritten naar Vs zijn twee reguliere [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] die naar Rsd rijden, waarna het voorste stel dan een supercity wordt en het achterste treinstel de "normale" intercity blijft. Zeker aangezien de vertrektijden van de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] in Rtd nu om :21 en :51 liggen.
Ik weet zo snel niet of de huidige [serie=Intercity|2017|(Vlissingen -) - Bergen op Zoom - Roosendaal12200[/serie] leeg wordt voorgereden uit Roosendaal of helemaal leeg uit Vlissingen komt, als het dat eerste is gaan er twee stellen extra in Vlissingen overnachten, lijkt mij ook niet problematisch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2018
Ik hoop juist dat die spitsritten dan als verlenging van de IC die dan in Dordrecht eindigen gezien worden, dus dat je dan krijgt:
Vlissingen - Amsterdam Centraal (stoptrein tot Roosendaal, via Haarlem - reguliere trein)
Vlissingen - Lelystad Centrum (via Amsterdam Zuid - 2 ritten per dag per richting)
Dat levert een kwartiersdienst (gedurende 1 uur per dag per richting) op tussen Bergen op Zoom - Dordrecht (- Leiden Centraal) en levert ook (weer) een rechtstreekse verbinding op voor Zeeland/West-Brabant met Schiphol, Zuidas en Flevoland.
Vlissingen - Amsterdam Centraal (stoptrein tot Roosendaal, via Haarlem - reguliere trein)
Vlissingen - Lelystad Centrum (via Amsterdam Zuid - 2 ritten per dag per richting)
Dat levert een kwartiersdienst (gedurende 1 uur per dag per richting) op tussen Bergen op Zoom - Dordrecht (- Leiden Centraal) en levert ook (weer) een rechtstreekse verbinding op voor Zeeland/West-Brabant met Schiphol, Zuidas en Flevoland.
Re: Dienstregeling 2018
De 12229 en 12231 worden allebei voorgereden uit Roosendaal.Suus schreef:Ik weet zo snel niet of de huidige [serie=Intercity|2017|(Vlissingen -) - Bergen op Zoom - Roosendaal12200[/serie] leeg wordt voorgereden uit Roosendaal of helemaal leeg uit Vlissingen komt, als het dat eerste is gaan er twee stellen extra in Vlissingen overnachten, lijkt mij ook niet problematisch.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Dienstregeling 2018
Als je de sneltrein waarde wil geven moet deze in de knoop van Roosendaal vallen, dat kan alleen als je het als vleugel van de huidige [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] doet. Daar komt bij dat de door NS gecommuniceerde vertrektijden in Rotterdam de huidige vertrektijden van de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] zijn.SuperGhost schreef:Ik hoop juist dat die spitsritten dan als verlenging van de IC die dan in Dordrecht eindigen gezien worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2018
Grotendeels oneens.
Wil je die IC in Roosendaal overstap laten hebben ri. Breda, dan moet de stop-IC vervroegd worden met 2-3 minuten. Naast dat die langere wachttijd natuurlijk niet echt wenselijk is voor die overige Zeeuwse stations, kan dat ook voor de (buurt)busaansluitingen van belang zijn. De vraag is of dat dus wel wenselijk is (ken de exacte bustijden daar niet).
Als je die IC niet aanpast, dan zal de snelle IC juist géén overstap hebben in Roosendaal. Dan zou alleen de ri. Rotterdam overhouden. Dan zou zo'n snelle spits-IC juist een grotere meerwaarde hebben als die een eigen verbinding heeft i.p.v. exact dezelfde als de stoppende IC.
Enige wat ik met je eens ben is dat NS waarschijnlijk het exact dezelfde IC laat zijn. Wat niet duidelijk is, is of NS dus die stop-IC dan aanpast, of dat de overstap in Roosendaal er niet zal zijn voor de spits-IC. Ik vrees eigenlijk dat laatste, want NS is niet zo van afwijkende tijden.
Wil je die IC in Roosendaal overstap laten hebben ri. Breda, dan moet de stop-IC vervroegd worden met 2-3 minuten. Naast dat die langere wachttijd natuurlijk niet echt wenselijk is voor die overige Zeeuwse stations, kan dat ook voor de (buurt)busaansluitingen van belang zijn. De vraag is of dat dus wel wenselijk is (ken de exacte bustijden daar niet).
Als je die IC niet aanpast, dan zal de snelle IC juist géén overstap hebben in Roosendaal. Dan zou alleen de ri. Rotterdam overhouden. Dan zou zo'n snelle spits-IC juist een grotere meerwaarde hebben als die een eigen verbinding heeft i.p.v. exact dezelfde als de stoppende IC.
Enige wat ik met je eens ben is dat NS waarschijnlijk het exact dezelfde IC laat zijn. Wat niet duidelijk is, is of NS dus die stop-IC dan aanpast, of dat de overstap in Roosendaal er niet zal zijn voor de spits-IC. Ik vrees eigenlijk dat laatste, want NS is niet zo van afwijkende tijden.
Re: Dienstregeling 2018
Als ik het goed begrijp ben je 's ochtends sneller in Roosendaal maar staat de trein daar vervolgens een eeuwigheid stil om uiteindelijk te combineren met de stoppende Intercity die later uit Vlissingen is vertrokken?
Re: Dienstregeling 2018
Dat is bij de huidige [serie=Intercity|2017|(Vlissingen -) - Bergen op Zoom - Roosendaal12200[/serie] wel zo, dus zou best kunnen. Ik vind het maar raar.
Re: Dienstregeling 2018
Een extra trein vanuit Dordrecht verlengen is niet realistisch, ten eerste is dit erg duur, ten tweede is de capaciteitsverdeling op dat baanvak al lastig genoeg. Het recyclen van de [serie=Intercity|2017|(Vlissingen -) - Bergen op Zoom - Roosendaal12200[/serie] is veel voordeliger, je vertrekt 18 minuten na de 2229 uit Vlissingen (06:40) en komt 3 minuten na aankomst van de 2229 in Roosendaal aan (07:27) en koppelt aan, en om 7:31 vervolg je de rit naar Dordrecht. In de middag doe je hetzelfde met de 2250, aankomst 17:29 in Roosendaal, de 2250 vertrekt weer om 17:36, de intercity kan dan om 17:33 vertrekken en om 18:21 in Vlissingen aankomen. Je mist dan weliswaar de cross-platformoverstap met de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie], maar de normale [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] blijft ook gewoon rijden, dus die reizigers gaan er niet op achteruit. Ik kan me ook niet voorstellen dat men iets anders in gedachte heeft dan dit.
Re: Dienstregeling 2018
Hoe ze het ook doen, een echte intercity naar Vlissingen is natuurlijk wel een enorme sprong vooruit *O* Naar 1975 ofzo :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Dienstregeling 2018
Ik begrijp niet zoveel van het hele plan van die Zeeuwse IC..
Als die uit Vlissingen vertrekt om 6:30, dan knalt die achterop de trein die om 6:22 vertrekt.. Bij Goes ontstaat er dan al een opvolgconflict.
Het makkelijkste lijkt mij om de snelle IC een vleugeltrein te laten zijn van de langzame IC. De snelle IC moet dan ongeveer een kwartier later uit Vlissingen vertrekken. In Roosendaal is meer dan genoeg tijd voor combineren/splitsen.
Als die uit Vlissingen vertrekt om 6:30, dan knalt die achterop de trein die om 6:22 vertrekt.. Bij Goes ontstaat er dan al een opvolgconflict.
Het makkelijkste lijkt mij om de snelle IC een vleugeltrein te laten zijn van de langzame IC. De snelle IC moet dan ongeveer een kwartier later uit Vlissingen vertrekken. In Roosendaal is meer dan genoeg tijd voor combineren/splitsen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten