OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dubbele P »

Hmm, dat is wel heel apart. Is deze trein ook daadwerkelijk tot Maastricht en Heerlen gereden?
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gebeurt dagelijks te Den Bosch (s16000 -> s13600) en Amsterdam (s4000 -> s4500) :wink:. Deze reden overigens tot Utrecht Centraal (was waarschijnlijk nog niet bekend in Amsterdam), vanaf daar weer VIRM, geen koppelproblemen vandaag dus :D.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door M57 »

Ga weg met die DDAR's! Ik had deze week een dienst met 12 treinen. Je raadt het al: 12 keer DDAR. :cry:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Is dat voor personeel net zo erg als de reiziger?

Volgens een vriend die gisteren een excursie had naar Nedtrain in Leidschendam gaat de renovatie voorlopig nog niet door omdat SLT nog teveel problemen heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Ruben »

Wel voor tellend personeel dat daarna ook op die bankjes moet zitten. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik vind het best uit te houden in een DDAR, zolang het maar banken zijn. Er zijn slechts 3 stammen met enkel planken (7420, 7426, 7432) de rest heeft op z'n minst 1 bak met banken :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Caspar »

Ik zat vanavond in mat-64 treinstel 449 als IC Amsterdam- Enkhuizen t4580. Was een welkome afwisseling met altijd maar die Ddarretjes.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Is dat voor personeel net zo erg als de reiziger?
Ik vind DDAR-etjes anders heerlijk rijden (en vooral remmen) en op ritten zoals de 5000/5700 is het een hele welkome afwisseling met Mat '64, waar je na een hele dienst op dat spul thuis op de bank nog van na zit te schudden. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Bee schreef:Is dat voor personeel net zo erg als de reiziger?
Ik vind DDAR-etjes anders heerlijk rijden (en vooral remmen) en op ritten zoals de 5000/5700 is het een hele welkome afwisseling met Mat '64, waar je na een hele dienst op dat spul thuis op de bank nog van na zit te schudden. :lol:
DDAR is prima materieel vind ik, enige minpunten zijn de vaak trage deuren ( bij DDM-1 is dat overigens nog erger), de temperaturen bij erg warm weer, en het klappen van die bakken in krappe wisselstraten is een crime. Al heb ik verder aan Mat ook geen hekel
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Marc »

Vanochtend is trein t6815 defect geraakt net ten zuiden van Roermond. In Maastricht is een nieuwe trein (30)t6815 gemaakt, gereden door VIRM-stel 9423.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een stukje van de achtergrond van het regelmatig veel te ver doorrijden door de t12723 in Utrecht meegekregen. De machinist kan uiteraard aan het treinnummer zien of 'ie ver door moet om te combineren of in 't midden kan stoppen, maar dan moet je wel het juiste nummer weten. Naast me op 't balkon stond de HC die via de porto contact had met het Service & Veiligheid-team wat voor assistentie kwam en de machinist die vroeg of de deuren nog even dicht moesten blijven. In die discussie had men het continu over trein eenentwintig zeven drie-en-twintig... lijkt erg op elkaar, 21723 en 12723, maar 'tis een wereld van verschil in stopplaats :P

Verder waren de roltrappen van Utrecht Centraal naar het streekbusstation vanmorgen door een Engelsman aan gezet: vanuit de gang vanuit 't station gezien ging de linker naar beneden en de rechter omhoog :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Die S&V-mannen zag ik nog vanaf de roltrappen naar voren rennen bij die trein. Gevalletje zwartrijder? ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Geen idee: ik en de HC stonden op 't voorste balkon van het achterste stel, de S&V-mannen werden naar het voorste stel gestuurd. Kennelijk had een collega-conducteur dan iemand betrapt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dubbele P »

Marc schreef:Vanochtend is trein t6815 defect geraakt net ten zuiden van Roermond. In Maastricht is een nieuwe trein (30)t6815 gemaakt, gereden door VIRM-stel 9423.
Was best wel een chaos daardoor vanmorgen. Die trein (2x plan V) stond op een wisselstraat net voor het perron, waardoor spoor 1 en 2 onbruikbaar waren. Gelukkig vertrok de stoptrein naar Maastricht Randwijck wel en bestond die uit 3x Plan V.
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door pytoyo123 »

hee....

Vandaag laatste keer ICL :P in de s1500.
Of met toeval kan het nog in het weekends zijn.
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door M57 »

Bee schreef:Is dat voor personeel net zo erg als de reiziger?
Het punt is meer dat ik al zó vaak DDAR heb... En dan ook nog een hele dienst van maarliefst 12 treinen! Gelukkig had ik de dienst erna alleen maar ander materieel :pos:

Over tot de orde van de dag :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Zit nu in de t2856 die gereden wordt door de losse 4209. Niet zo'n succes in de vrijdagavondspits: 5 min. voor vertrek uit Ut al zitvol (hij was bijna leeg nadat de uitstappers eruit waren) en nu staan de gangpaden vol.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door playertwo »

Gistermiddag met de s13600 van Tb naar Ht gegaan. De vrouwelijke HC zat in de cabine bij de machinist (sleutelen, en terug de cabine in, maar er werd wel netjes gewacht op een drietal laatkomers hierdoor + 30 seconden). Op de werkplaats van Tb staan een hele boel witte locs Class 66?, en nog enkele grijze exemplaren van eenzelfde vervoerder; Railcargo dacht ik zo te lezen vanuit de DDAR waar ik inzat. Verder staan er een aantal rijtuigen Plan-D, een 1826 en een 1828 zover ik kon zien. Door het iets latere vertrek was het langzaam rijden ter hoogte van Vught om een s3500 richting Boxtel voorlangs te laten kruisen (is normaal andersom).

Rondom de vertrektijd van zowel de s5200 als de 13600 werden er bandjes afgedraaid dat de dienstregeling wordt aangepast per 14-06 voor deze treinen. Voor de 5200 werd verwezen naar NS.nl, en dat de trein tot Ehv gaat rijden, voor Deurne te Ehv overstappen. Voor de 13600 werd omgeroepen dat deze 1 minuut eerder gaat rijden.

Op de terugweg had de s3600 +5 in Ht, maar dat was niet te zien op de borden en werd ook niet omgeroepen (wel een bandje dat de de 3600 eerder ging vertrekken richting Nijmegen. De 3500 aan de overzijde van het perron kwam aan rond de aankomsttijd van de 3600, maar stond er na vertrek van de 3600 nog steeds (er liggen 3 sporen tot aan Vga, dus waarom deze zo lang werd vastgehouden weet ik niet
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Reiziger Ddrs schreef:Zit nu in de t2856 die gereden wordt door de losse 4209. Niet zo'n succes in de vrijdagavondspits: 5 min. voor vertrek uit Ut al zitvol (hij was bijna leeg nadat de uitstappers eruit waren) en nu staan de gangpaden vol.
Gisteren meerdere treinen in die serie gezien met een losse ICM-III, dat is zelfs buiten de spits nog proppen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

De t9767 werd vanmiddag gereden met 3x Plan V, toch enigzins overkill als je bedenkt dat daar normaal een los SGMm-II'tje rijdt :P
En ik heb medelijden met de reizigers die met de t12767 mee wilden: die reed met hetzelfde losse ICM-IV'tje als mijn t2856. Er stond in Rotterdam niks op spoor 14 klaar om bij te plaatsen en de tuin was er ook leeg, dus 't was domweg onmogelijk 'm te versterken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Vanmorgen zat er volgens mij ook al een setje Mat '64 in de s9700.
Blij dat ik de t12767 niet heb genomen vanavond maar nog even Rotterdam in ben gegaan voor wat inkopen, zo te lezen :P

Overigens vanuit de t20573 bij Rtng een DDAR ingehaald (die op een zijspoortje voor het TNT-gebouw was neergezet). Gevalletje defecte s4000?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Er zit al heel de week Mat'64 in de s9700 geloof ik, maar de afgelopen dagen was het steeds een los V'tje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door BR628 »

Trein 12569 vertrok pünktlich (19:34) uit Amf, maar ging via de buitenste sporen richting Ama. Vrijwel meteen kwam de trein weer tot stilstand. Defect wissel... Na 20 minuten is er besloten om te rijden via Dv, aangezien het wissel in die stand stond. Apeldoorn werd voorbij gereden, aankomst Deventer 20:21, kopmaken en vertrek 20:29. Bijsturing kon blijkbaar goed werk doen, want onze trein zou ook na Zl doorgaan naar Lw. Prima dus.

In Zwolle werden we op spoortje 6 binnengenomen, aankomst 20:47 ofzo. Zonder enige omroep in de trein, CTA's stonden uit. Helemaal niks. Ook op het perron werd niks omgeroepen. Rond 20:53 kwam de 771 op spoor 3 binnen, voorste stel Leeuwarden, rest Groningen. 1 ICM-III mocht trein 10771 spelen, afgeladen vol. Geen enkele omroep dat op spoor 6 maar liefst 7 bakken stonden te wachten op vertrek, eveneens naar Leeuwarden.

Afijn, trein 10771 naar Lw vertrekt, trein 771 naar Groningen er achteraan. Ondertussen werd in onze trein, nog steeds de 12569, omgeroepen dat we alleen in Swk en Hr zullen stoppen. Vlak voor Mp werd dit opeens te niet gedaan, toch stoptrein naar Lw dus. Voor wie? Tja geen idee, want vrijwel alle reizigers zitten natuurlijk in de afgeladen volle 10771. Uiteindelijke aankomst in Lw: +49. Aansluitingen naar Gn, Hlg en Stv werden wel vast gehouden. Ik zag geloof ik nog geen 10 mensen uit de 12569 stappen...

Dat had natuurlijk beter gekund. Trein 771 in zijn geheel naar Groningen laten rijden, trein 12569 (op sp6) als stoptrein naar Lw rijden. Maar nee, nu moest er gepropt worden om iedereen maar in trein 10771 te krijgen en mocht de 12569 vrijwel leeg gaan bezemen... Jammer, gemiste kans.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Jurjen »

Net even retourtje Amr-Ut gedaan om m'n vriendin naar huis te brengen. Met t3087 zonder bijzonderheden heen, even heen en weer met de bus naar d'r huisje, half uurtje wachten op Ut op m'n trein (tsja, geen halfuursdienst meer rond half 1, en ook de bussen van d'r huis naar het station gingen juist over van een 10-minuten dienst op een halfuursdienst, waarbij de volgende dus te laat was. ;-)

Bezoekje Burger King dus maar, en in de t1405 op naar Asd. +2 bij vertrek, maar in Asd toch 4 minuten. Voor Asdh stil komen te staan. Actuele vertrektijden op den mobiel raadplegen, Hm, tegentrein op spoor 3, en wij ook. Tsja, dan moeten we nog even wachten. Dan maar even naar de conducteur. Vlak voor we met zo'n +5 Asb binnen rijden bereikte ik hem, en hij ging het regelen. Ik was er net op tijd, want op Asb liep de Arena leeg na een De Toppers concert. Na Asb had ik de trein nauwelijks nog doorgekomen. ;-) Allemaal roze petjes en asociale Hollanders in de trein dus, en blij dat ik er na 10 minuten uit mocht, én de trein zou wachten. Maar goed ook, want toen we om 01:50 Asd binnen reden, had m'n trein allang weg moeten zijn. Snel trein uit, als eerste de trap af, en perron verder weer omhoog. Gehaald, en zelfs nog de hele DDAR langs gelopen zodat ik bak voor mezelf had. Na een paar minuutjes wachten gingen we om 01:54 met +8 toch als t4790 vertrekken. Deuren sluiten, en juist dan (ik keek eens uit het raampje) kwamen er nog twee Toppers het perron op waggelen. Tsja, te laat. En weg reed de laatste trein van de dag, zo voor hun neus. De conducteur in de t1405 had natuurlijk niet voor niks omgeroepen dat 'de trein naar Alkmaar voor u wacht op perron 11b. Wel is het de bedoeling dat u opschiet, want dan kunnen de reizigers in die trein ook weer naar huis!' In Amr overigens weer geheel pünktlich om 2:34 aangekomen. Dat is nog eens vakmanschap. Bedankt dus, personeel van beide treinen, en ander ondersteunend personeel. En voor de rest: mijd komende avond na middernacht treinen die Amsterdam Bijlmer aandoen. De Toppers spelen nog een keer.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Caspar »

Ik zit nu in Thalys 9326 en we staan al kwarties stil in Roosendaal. Op het perron staan paar honderd mensen en een lege Benelux. Sommigen beginnen op de deuren te kloppen omdat ze mee willen. In de trein wordt niets omgeroepen. Goed werk dus Hispeed!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten