Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door pytoyo123 »

zoals bekend vormen Deventer, Zutphen en Apeldoorn als regio Stedendriehoek.
Het openbaar vervoer in eind 2006:
Nieuwe stations:
Apeldoorn Osseveld
Apeldoorn De maten
Voorst-Empe
Twello

Het openbaar vervoer in eind 2008:
stoptreinen rijden vanaf Almelo door naar Enschede
ook zaterdag's.
Doordeweeks 2X p/uur Weekends 1X per uur

Het openbaar vervoer in april 2009:

Oude treinen type Mat'64 werd vervangen door Sprinters type SGMm.

Het openbaar vervoer in de toekomst.

Nieuwe stations:
Apeldoorn West
Deventer Zuid (Deventer Epse)
Zutphen de Hoven
Batmhen.

Heeft u zelf nog nieuws? doe het dan hier!
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Stedendriehoek topic

Bericht door pytoyo123 »

Stedendriehoek: meer mensen uit de auto

DEVENTER - Met onder meer de invoering van een 'driehoeksarrangement' willen overheid en bedrijfsleven in de Stedendriehoek het openbaar vervoer aantrekkelijker maken.

Daarover is vanmiddag een convenant getekend...

Lees verder (en bron) op de site van De Stentor
Laatst gewijzigd door JeePee op zo 31 mei 2009, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hele artikel veranderd in een deel van het artikel ivm auteursrecht
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Wubbo »

Topic opgeschoond en het verhaal over grensoverschrijdende verbindingen hier naar toe afgesplitst.
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door pytoyo123 »

Laatste nieuws:

* Per zomer Nachttrein Enschede - Deventer - Apeldoorn - Schiphol
hij rijdt elke nacht (behalve Zondag op Maandag. Alleen wat voor mat. hiervoor rijdt weet ik niet! Volgens mij VIRM
* Aangepaste dienstregeling voor zomer, Herfst van 2010 en Zomer 2011 vanwege Verbouwingen Arnhem.
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Suus »

ICM lijkt mij logischer. In Enschede komt normaal geen VIRM, dus ga je er ook niet één slag mee rijden 's nachts.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door dennistd »

Bee schreef:ICM lijkt mij logischer. In Enschede komt normaal geen VIRM, dus ga je er ook niet één slag mee rijden 's nachts.
Inderdaad. ICM is sowieso al logischer ivm meer ruimte voor koffers. Als de trein eerst van Shl naar Es zou rijden en dan terug zou het evt wel VIRM kunnen zijn, maar dat lijkt me daarnaast nogal overkill. Een ICM-III'tje moet toch genoeg zijn denk ik zo.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Caspar »

Aangepaste dienstregeling voor zomer, Herfst van 2010 en Zomer 2011 vanwege Verbouwingen Arnhem.
Wat heeft dat met de dienst tussen Deventer- Apeldoorn- Zutphen te maken?

(wat verandert er dan zoal in de dienstregeling)
Laatst gewijzigd door Caspar op zo 07 jun 2009, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door pytoyo123 »

Nou omdat Deventer en Zutphen ook een aangepaste dienstregeling krijgt.

Apeldoorn heeft hiermee niets mee te maken.
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Bastiaan »

pytoyo123 schreef:Zutphen de Hoven
Zutphen Hoven, zonder 'de'. Er was wel sprake van een station Deventer De Hoven, maar dat wordt nu aangegeven als Deventer Zuid of Deventer Epse.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ruben »

Bastiaan schreef:Zutphen Hoven, zonder 'de'. Er was wel sprake van een station Deventer De Hoven, maar dat wordt nu aangegeven als Deventer Zuid of Deventer Epse.
In de verschillende mediaberichten alsmede op Stationsweb is het toch echt De Hoven hoor. Dat het wijkje aan die kant van de IJssel officiel "Hoven" heet is misschien waar, het station heet "De Hoven", net als de wijk in de volksmond heet.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
NS-APD
Berichten: 2
Lid geworden op: di 09 jun 2009, 11:55

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door NS-APD »

Weet iemand wanneer de nieuwe stations er komen? (wanneer ze worden gebouwd)
En op welke baanvak(ken) ze komen?
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door MdJ »

Wil je nog meer stations hebben? :o
Bij twijfel: gebruik beton.
NS-APD
Berichten: 2
Lid geworden op: di 09 jun 2009, 11:55

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door NS-APD »

Van mij hoeft dat niet hoor, maar er komen toch meer stations?

Dat is in dit topic besproken
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door pytoyo123 »

zoals ik weet is staton Deventer Oost/Epse geplend.
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ardan »

Deventer Zuid/Epse staat inderdaad al lang in de planning, in verband met een nieuw te ontwikkelen industrieterrein ten zuiden van de A1. Ben wel benieuwd hoe ze de dienstregeling dan gaan uitvoeren, gaat de s3600 daar dan ook stoppen? Zelf lijkt het me het handigste, ook met het oog op een nieuw station in Deventer Noord, dat al jaren in de toekomstvisie van de gemeente staat, dat de 3600 weer een intercity wordt die Olst en Wijhe overslaat, en dat de sprinter Nijmegen-Zutphen wordt doorgetrokken naar Zwolle, en de stations Deventer-Epse, -Noord, Olst en Wijhe aandoet.
Laatst gewijzigd door Cookie op za 20 jun 2009, 16:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' voor treinserie gezet t.b.v. mouse-over
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ruben »

In het geval van Deventer/Epse lijkt het me sowieso markttechnisch interessanter om de sprinter in ieder geval tot Dv door te trekken. Nu wordt dit misschien een kleine ramp met kerende treinen daar, dus in dat geval is een stop van de s3600 wel een optie inderdaad.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Wubbo »

Mwah, met de huidige ligging moet je de s7600 volgens mij op Deventer wel kunnen keren op spoor 2. Wel even wat versnellen zodat hij de s3600 voorblijft en nog een redelijke keertijd heeft. Maar dat moet lukken met SLT :).
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door MdJ »

Met de huidige ligging moet je de sprinter 6 tot 8 minuten voor en achter(als de ene kant ervoor moet, moet de andere kant erachter) de 3600 gooien. Anders krijg je nogal probleempjes tussen Deventer-Olst...
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Wubbo »

Ik ging uit van keren van de s7600 in Deventer, dan hoef je dus geen rekening te houden met het enkelspoor.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Thijs »

Wubbo schreef:Mwah, met de huidige ligging moet je de s7600 volgens mij op Deventer wel kunnen keren op spoor 2. Wel even wat versnellen zodat hij de s3600 voorblijft en nog een redelijke keertijd heeft. Maar dat moet lukken met SLT :).
Kom je in Deventer niet met de problemen met de knoop om .13-.15? En de cargo die er nog doorheen rijdt? Dat is altijd een van mijn voornaamste argumenten geweest waarom ik zo'n station niet zie zitten. Een stop van de s3600 is onmogelijk én onwenselijk. Dus moet je er een stoptrein laten rijden, verlenging van de s7600 dus. Echter, bij een beetje vertraging raak je in Deventer al in de problemen, zeker omdat je twee keer moet kruisen (bij de aansluiting, en van 4 naar 2, als je daar wilt keren). Het lijkt mij totaal niet robuust en betrouwbaar.

Sowieso hoop ik dat Deventer haar plannen met al die extra stations niet zal uitvoeren.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Wubbo »

De knoop Deventer is te omzeilen door je stoptrein in het juiste pad te leggen, da's het probleem niet (als in: dat kun je in je dienstregeling wegmasseren). Hoe het goederenpad door Deventer ligt weet ik niet uit mijn hoofd, maar het lijkt me sterk als die vlak voor de NoordOost door Deventer gaat. Op Deventer-Zutphen liggen geen goederenpaden.

Bijkomende inframoeilijkheden: brugopening IJsselbrug bij Zutphen en perroncapaciteit Zutphen. Misschien dat de wens om een aantal nieuwe stations te openen ervoor kan zorgen dat met name die laatste eens goed aangepakt gaat worden, een extra perron zou in Zutphen nu al geen kwaad kunnen volgens mij.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Thijs »

Wubbo schreef:De knoop Deventer is te omzeilen door je stoptrein in het juiste pad te leggen, da's het probleem niet (als in: dat kun je in je dienstregeling wegmasseren).
Ik ben toch benieuwd hoe, en hoe robuust dat zal zijn.
Wubbo schreef:Op Deventer-Zutphen liggen geen goederenpaden.
Nog niet, maar vanaf 16 juni zou er een goederentrein van Zutphen naar Hengelo via Deventer, omdat via Goor niet meer mag vanwege geluidsoverlast. Daarnaast is het goed mogelijk dat er in Deventer extra goederentreinen komen vanuit de Betuweroute.
Wubbo schreef:Misschien dat de wens om een aantal nieuwe stations te openen ervoor kan zorgen dat met name die laatste eens goed aangepakt gaat worden, een extra perron zou in Zutphen nu al geen kwaad kunnen volgens mij.
Ik heb wel eens gepleit voor het plan om in Zutphen spoor 1 en 2 te behouden, maar spoor 3 op te schuiven en het perron breder maken, zodat je aan zowel de Apeldoornse kant als de andere kant een zakspoor kunt maken. De stoptrein Apeldoorn-Zutphen kan dan op het zakspoor, eveneens de stoptrein Zutphen-Oldenzaal. De s3600 heeft dan per richting een eigen perron en kan daardoor tegelijk in Zutphen behandeld worden.

Ik vind het een mooi plan, maar het zal wel véél te duur zijn. :D
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Wubbo »

Nogmaals: via Deventer-Zutphen liggen geen goederenpaden. Dat er incidenteel wel eens een trein rijdt geloof ik gelijk, maar de vraag is of je daarvoor de hele week lang en de hele dag door je reizigerstreindienst aan moet passen. Voorlopig (lees: in ieder geval ook nog in 2010) zal het verkeer Bentheim - Kijfhoek ook nog wel gewoon via Amersfoort-Breukelen afgewikkeld worden.
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door pytoyo123 »

Van mij mag de hele dienstregeling op zijn kop!

Voor Zutphen:
Sneltrein (1X per uur) Apeldoorn - Zutphen - Winterswijk LINT (spoor 2a)
Stoptrein (1X per uur) Apeldoorn - Zutphen - Winterswijk LINT (spoor 2b)
Sprinter (2X per uur) Deventer - Zutphen - Arnhem - Nijmegen SGMm/VIRM (spoor 3 naar Deventer, Spoor 4 naar Arnhem)
Intercity (2X per uur) Zwolle - Zutphen - Arnhem - Roosendaal ICRm/VIRM (spoort 3 naar Deventer, Spoor 4 naar Arnhrm)

Voor Apeldoorn

Intercity (3X per per 2 uur) Enschede - Deventer - Apeldoorn - Schiphol - Den Haag CS ICMm (spoor 1 naar Amersfoort spoor 4 naar Deventer)
Intercity (1X per 2 uur) Berlin - Deventer - Apeldoorn - Schiphol - Den Haag CS DB Mat. (spoor 1 naar Amersfoort spoor 4 naar Deventer)
Intercity (2X per uur) Deventer - Apeldoorn - Utrecht CS - Rotterdam CS VIRM (spoor 1 naar Amersfoort spoor 4 naar Deventer) (Rijdt tussen Deventer en Amersfoort als Sprinter en rijdt met losse IV of VI)
Intercity (spits 2X uur) Deventer - Apeldoorn - Amsterdam CS - Hoorn - Enkhuizen DD-AR/ICMm (spoor 1 naar Amersfoort spoor 4 naar Deventer)
Sneltrein (1X per uur) Apeldoorn - Zutphen - Winterswijk LINT (spoor 3)
Stoptrein (1X per uur) Apeldoorn - Zutphen - Winterswijk LINT (spoor 3)

Voor Deventer

Intercity (3X per per 2 uur) Enschede - Deventer - Apeldoorn - Schiphol - Den Haag CS ICMm (spoor 4 naar Apeldoorn spoor 4 naar Almelo)
Intercity (1X per 2 uur) Berlin - Deventer - Apeldoorn - Schiphol - Den Haag CS DB Mat. (spoor 4 naar Apeldoorn spoor 4 naar Almelo)
Intercity (2X per uur) Deventer - Apeldoorn - Utrecht CS - Rotterdam CS VIRM (spoor 2A) (Rijdt tussen Deventer en Amersfoort als Sprinter en rijdt met losse IV of VI)
Intercity (spits 2X uur) Deventer Epse - Deventer - Apeldoorn - Amsterdam CS - Hoorn - Enkhuizen DD-AR/ICMm (spoor 2 naar Deventer Epse spoor 4 naar Apeldoorn)
Intercity (2X per uur) Zwolle - Deventer - Zutphen - Arnhem - Roosendaal ICRm/VIRM (spoor 3 naar Zutphen spoor 4 naar Zwolle
Sprinter (2X per uur) Deventer - Almelo - Enschede SGMm (spoor 3)
Sprinter (2X per uur) Deventer - Zutphen - Nijmegen SGMm/ICMm (spoor 2B)
Sprinter (2X per uur) Deventer - Zwolle - Almere C SLT (spoor 5)

Nadelen/Voordelen: Twello/Apeldoorn Osseveld krijgt geen rechtstreekse verbinding met Twente maar nu met Utrecht/Rotterdam
Laatst gewijzigd door pytoyo123 op za 13 jun 2009, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Suus »

Veel te veel treinen. 6 intercities in de spits en 4 buiten de spits tussen Deventer en Amersfoort is echt niet nodig :roll:

Een sprinter Deventer - Almere Centrum is ook onzin, als de Hanzelijn open is, is Zwolle - Amsterdam Centraal een stuk logischer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten