Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Voor het Schipholnet is het vrij weinig. Dat rijdt nu op het kerntraject elke 10 minuten de hele nacht.
Wellicht dat de N97 en N30 elk half uur gaat rijden. De N70-bundel heeft al hogere frequenties in het weekend.
Of gaat men weer een 188/N88 experimentje doen. :X
Wellicht dat de N97 en N30 elk half uur gaat rijden. De N70-bundel heeft al hogere frequenties in het weekend.
Of gaat men weer een 188/N88 experimentje doen. :X
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Er staat dat er meer R-netlijnen komen en deze praktisch 24-uur per dag gaan rijden.
Hierbij kan je denken aan het ook 's nachts laten rijden van de huidige R-netlijnen, maar ook aan het ver-R-net-ten van bijvoorbeeld lijn 197 en de bundel over de Amstelveenseweg (142, 170,172, 174, 242).
Nou zou het mij niets verbazen als het restje 142, dat overblijft nadat de Uithoornlijn in gebruik genomen wordt, gekoppeld wordt aan de 340.
Mochten GVB en Connexxion eens serieus gaan samenwerken, dan is een koppeling tussen de 63 en 194 een optie, evenals een betere samenwerking in Buitenveldert.
Hierbij kan je denken aan het ook 's nachts laten rijden van de huidige R-netlijnen, maar ook aan het ver-R-net-ten van bijvoorbeeld lijn 197 en de bundel over de Amstelveenseweg (142, 170,172, 174, 242).
Nou zou het mij niets verbazen als het restje 142, dat overblijft nadat de Uithoornlijn in gebruik genomen wordt, gekoppeld wordt aan de 340.
Mochten GVB en Connexxion eens serieus gaan samenwerken, dan is een koppeling tussen de 63 en 194 een optie, evenals een betere samenwerking in Buitenveldert.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Iemand al een idee wie 2e is geworden?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De Amstelveensewegbundel blijft niet veel van over....alleen lijn 172 volgens de plannen. Eventueel wat 2xx lijen, maar dat is het wel.Wievank schreef:Er staat dat er meer R-netlijnen komen en deze praktisch 24-uur per dag gaan rijden.
Hierbij kan je denken aan het ook 's nachts laten rijden van de huidige R-netlijnen, maar ook aan het ver-R-net-ten van bijvoorbeeld lijn 197 en de bundel over de Amstelveenseweg (142, 170,172, 174, 242).
Nou zou het mij niets verbazen als het restje 142, dat overblijft nadat de Uithoornlijn in gebruik genomen wordt, gekoppeld wordt aan de 340.
Mochten GVB en Connexxion eens serieus gaan samenwerken, dan is een koppeling tussen de 63 en 194 een optie, evenals een betere samenwerking in Buitenveldert.
Wat Buitenveldert betreft, las ik van de week in de buurtkrant dat de Gelderlandpleinlijnen 461-463 een groot succes zijn en dat men nu kijkt naar uitbreiding naar het VU en B'veldert-Oost. Misschien dan toch maar lijn 62 in volledige eer herstellen?
Van samenwerking zie ik niet zoveel komen, er is eens geopperd o.a. vanuit Rover, om lijn 199 stukken van lijn 62 over te laten nemen op plekken waar de 62 nu niet meer komt. Ik heb daar zelf ook met CXX over gecommuniceerd, maar men was bij CXX onverbiddelijk: lijn 199 was een streeklijn en problemen met de GVB lijn 62 was niet hun pakkie aan.....
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Die Buitenveldertbusjes zijn gratis, dus ja dat wil wel.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja, dat is waar......sneltram schreef:Die Buitenveldertbusjes zijn gratis, dus ja dat wil wel.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Uit het Haarlems Dagblad:
"Connexxion scoorde 96 van de 100 punten die de Stadsregio Amsterdam had opgesteld."
en
"Je kunt straks vanuit de R-net bus een soort privétaxi bestellen die je thuisbrengt en andersom word je thuis voor de deur opgehaald"
"Connexxion scoorde 96 van de 100 punten die de Stadsregio Amsterdam had opgesteld."
en
"Je kunt straks vanuit de R-net bus een soort privétaxi bestellen die je thuisbrengt en andersom word je thuis voor de deur opgehaald"
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Een wérkelijk revolutionair idee waar absoluut nog nooit iemand op gekomen was :')
Volgens mij betekent dat in principe dat alleen Uithoorn zijn directe verbinding met Schiphol weer terug krijgt.In de nieuwe concessie krijgt elke kern groter dan tienduizend inwoners een directe verbinding met Schiphol.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Volgens OV Magazine zal deze 'privétaxi'/deeltaxi het huidige Abel zijn.sneltram schreef: "Je kunt straks vanuit de R-net bus een soort privétaxi bestellen die je thuisbrengt en andersom word je thuis voor de deur opgehaald"
Ben benieuwd welk deelfiets systeem we gaan krijgen, een eigen variant zoals Syntus nu in Utrecht heeft?Connexxion wil qua reissnelheid en gemak van deur tot deur concurreren met de auto. Daarbij zet het bedrijf onder meer deelfietsen en het Transdev-deeltaxiconcept Abel in.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De KeoBike is meer een Gelders initiatief en is breder ingezet in Gelderland dan in Utrecht.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De Uithoornlijn wordt pas enkele jaren nadat de nieuwe concessie is ingegaan in gebruik genomen. Tot die tijd blijven de huidige verbindingen noodzakelijk, met bijbehorende hoge frequenties. Deze frequenties kunnen een (weliswaar slecht) argument kan zijn om er R-net van te maken.fred1954 schreef:De Amstelveensewegbundel blijft niet veel van over....alleen lijn 172 volgens de plannen. Eventueel wat 2xx lijen, maar dat is het wel.
Wat Buitenveldert betreft, las ik van de week in de buurtkrant dat de Gelderlandpleinlijnen 461-463 een groot succes zijn en dat men nu kijkt naar uitbreiding naar het VU en B'veldert-Oost. Misschien dan toch maar lijn 62 in volledige eer herstellen?
Van samenwerking zie ik niet zoveel komen, er is eens geopperd o.a. vanuit Rover, om lijn 199 stukken van lijn 62 over te laten nemen op plekken waar de 62 nu niet meer komt. Ik heb daar zelf ook met CXX over gecommuniceerd, maar men was bij CXX onverbiddelijk: lijn 199 was een streeklijn en problemen met de GVB lijn 62 was niet hun pakkie aan.....
Maar zoals in het Uithoornlijn-topic al besproken, zelfs na ingebruikname van de Uithoornlijn blijft de vervoersvraag tussen Amstelveen Busstation en Station Zuid enerzijds en omgeving Leidseplein anderzijds dusdanig dat er een hoge frequentie nodig is om het aantal reizigers te kunnen vervoeren.
Dat in de huidige concessie samenwerking er niet in zat was inderdaad wel duidelijk. Een nieuwe concessie kan nieuwe voorwaarden opleveren, en uit angst de concessie te verliezen kan een ov-bedrijf opeens flink draaien.
N.b. Heeft trouwens iemand enig idee waar de streekbussen straks in de buurt van het Leidseplein hun haltes krijgen?
Volgens de herinrichtingsplannen van het Leidseplein mogen alleen de nachtbussen gebruik maken van de tramhaltes op/rond het plein, en moeten de daglijnen rechtdoor over de Stadhouderskade/Nassaukade rijden. Ik kan alleen op geen enkele tekening een halte vinden op deze route (tussen de haltes Rijksmuseum en Elandsgracht).
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Volgens de OVinfo app rijdt er op lijn 197 tussen Schiphol en Amsterdam nu een bus met het wagenparknummer 9245. Of de gegevens juist zijn weet ik niet, maar als dat wel zo is, dan zou het een MAN Lion's City G van Hermes moeten betreffen.:)
Edit: ook de 9242 schijnt op lijn 197 rond te karren.
Edit: ook de 9242 schijnt op lijn 197 rond te karren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Klopt, er komen een aantal ex Hermes wagens voor schiphol Sternet of de oudste bende te vervangen.
Ook komen er een aantal ex Provincie Utrecht wagens.
Ook komen er een aantal ex Provincie Utrecht wagens.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Inmiddels de wagenparknummers weten te achterhalen:
9242 - MAN Lion's City G - Schiphol Sternet
9244 - MAN Lion's City G - Schiphol Sternet
9245 - MAN Lion's City G - Schiphol Sternet
9256 - Mercedes-Benz Citaro G - Schiphol Sternet
9261 - Mercedes-Benz Citaro G - Schiphol Sternet
9262 - Mercedes-Benz Citaro G - Uithoorn (groen)
9263 - Mercedes-Benz Citaro G - Uithoorn (groen)
Daarnaast gaan er waarschijnlijk enkele gelede bussen (Schiphol of Almere?) naar Delft, vermoedelijk voor lijn 69.
9242 - MAN Lion's City G - Schiphol Sternet
9244 - MAN Lion's City G - Schiphol Sternet
9245 - MAN Lion's City G - Schiphol Sternet
9256 - Mercedes-Benz Citaro G - Schiphol Sternet
9261 - Mercedes-Benz Citaro G - Schiphol Sternet
9262 - Mercedes-Benz Citaro G - Uithoorn (groen)
9263 - Mercedes-Benz Citaro G - Uithoorn (groen)
Daarnaast gaan er waarschijnlijk enkele gelede bussen (Schiphol of Almere?) naar Delft, vermoedelijk voor lijn 69.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Okee :)
Pure nieuwschierigheid, hoe kom je aan deze informatie?
Pure nieuwschierigheid, hoe kom je aan deze informatie?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De info over de MAN's heb ik via Facebook, OV vrienden. Hoe ik aan de info van de Citaro's kom weet ik even niet meer, maar ook vast via Facebook. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Even een vraag. Op het Schiphol Sternet geldt op (delen van) Schiphol een open instap: reizigers mogen instappen bij alle deuren. Geldt dit op heel Schiphol of alleen tussen P30 en P40? Iemand die dit weet toevallig?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Bij mij geheel schiphol, uitgezonderd van de 287 en lijn 197 op Knooppunt Noord.
300 en 310 hele lijn open instap.
300 en 310 hele lijn open instap.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geinig, hier in Delft gaat juist het verhaal dat het om standaard 12m wagens zou gaan voor lijn 61.Milco schreef:Daarnaast gaan er waarschijnlijk enkele gelede bussen (Schiphol of Almere?) naar Delft, vermoedelijk voor lijn 69.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Oh, nou we gaan het vast merken
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Hoe zit dat dan bij Sternet? Ik neem aan dat er toch een beleid is waar je de reizigers bij alle deuren mag laten instappen en waar enkel bij de voordeur?Mike schreef:Bij mij geheel schiphol, uitgezonderd van de 287 en lijn 197 op Knooppunt Noord.
300 en 310 hele lijn open instap.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Op het hele Schiphol terrein met sternet dus oost/noord/zuid/centrum/rijk enz. is open instap. Buiten Schiphol is voor in stappen met elke lijn.Milco schreef:Hoe zit dat dan bij Sternet? Ik neem aan dat er toch een beleid is waar je de reizigers bij alle deuren mag laten instappen en waar enkel bij de voordeur?Mike schreef:Bij mij geheel schiphol, uitgezonderd van de 287 en lijn 197 op Knooppunt Noord.
300 en 310 hele lijn open instap.
Ook ik houd de uitzondering voor lijn 197 aan op knooppunt noord ri Amsterdam dus daar moeten de mensen voor instappen.
Voor RNET 300/310 is op de gehele route open instap muv nachtdienst.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wanneer worden die rolluiken in die Zuidtangent-Citaro's eigenlijk gebruikt? Lijkt me niet dat je zoiets planmatig doet, kost je behoorlijk wat extra diesel om met een harmonicabus te rijden ipv een normale dacht ik...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het is ooit aangekondigd om zo de sociale veiligheid in de bussen te verbeteren, maar ik heb het nog maar hoogst zelden gezien dat ze het in de praktijk ook deden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het gebruik ervan is al ergens in 2007 of 2008 gestopt, reizigers bleken de nooddeuropening te gebruiken om toch achterin te kunnen zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 149 gasten