(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

Zat vanmorgen in een Citaro op lijn 52 (De Punt - Groningen) die voorzien was van een informatiescherm dat de komende haltes aangaf. Nieuw?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:
meltrain schreef:Ik kwam vanochtend ZGT 702 tegen op RET-tramlijn 25. :shock:
Vandaag de eer gehad om er zelfs twee keer me eigen ermee te mogen verplaatsen. De tweede keer was het proppen met maarliefst 3 :shock: wandelwagentjes, 1 kinderwagen en schooljeugd.
Gisteren de ZGT 713 op lijn 25 gezien. Ik vraag me af of er een aantal Citadis trams in onderhoud of defect zijn omdat ik dinsdag (9Juni 2009) zag ik ook al een (onbekende) ZGT op lijn 25 rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Daan schreef:Zat vanmorgen in een Citaro op lijn 52 (De Punt - Groningen) die voorzien was van een informatiescherm dat de komende haltes aangaf. Nieuw?
Nouja zeg, gaan ze in Groningen ook al onze TFT-schermen afpakken :P D'r rijden hier een stuk of twee Citaro's rond waarin wel het bevestigingsframe voor zo'n scherm hangt, maar het scherm zelf ontbreekt en waar enkele draadjes uit steken.

Maar om op je vraag terug te komen: dat zal dus nieuw zijn in 't Noorden ja. Je vraagt je wel af waarom Arriva daar nog zoveel in investeert na het verliezen van de concessie, maar achja, het maakt ze wel weer geschikter voor de regio's waar ze volgend jaar nog wel rijden: Waterland, DAV en Brabant-Oost hebben allemaal van die schermen in de bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag reed CXX O405G 7839 op lijn 101 van Spijkenisse naar Hellevoetsluis. :D Een aangename verrassing, want ik wist wel dat de 7839 in Spijkenisse zat, maar niet dat deze ook in dienst zou gaan. Hier de 7839 wachtend bij Spijkenisse Centrum toen ik net uit de metro kwam:
Afbeelding

En hier net na aankomst, na een rit over de racebaan / busbaan langs de Groene Kruisweg, in het natte Heenvliet (met ook grappige chauffeur):
Afbeelding
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Robin2239 »

Je hebt geluk gehad! Hij mag alleen rijden als er echt niks anders meer staat.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door M57 »

Doet die chauffeur nou "de Dolf" ? :lol:
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door |Pim| »

M57 schreef:Doet die chauffeur nou "de Dolf" ? :lol:
Je zei precies wat ik wou gaan zeggen :p.

Ik zie steeds vaker hier in Brabant Noord Oost bij Arriva de Blauw witte bussen rijden terwijl hier normaal de kleur Rood Wit is.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Er rijden in Brabant een aantal extra blauw-witte bussen, omdat er een aantal rood-witte naar de stadsdienst van Den Bosch verhuisd zijn. Die vervangen daar namelijk de ex-RET Berkhofjes die te oud werden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Op OV in Boskoop staat dat Zuid-Holland de concessie Duin- en Bollenstreek/Leiden en Rijnstreek/Hollands Midden met 2 jaar heeft verlengd aan de huidige vervoerder Connexxion. Verbaasd me niets. Zeker met de doelstelling de concessie ooit met de RijnGouweLijn te integreren. Nu zal de concessie van de NS ook wel verlengd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door STF »

mb90 schreef:
En hier net na aankomst, na een rit over de racebaan / busbaan langs de Groene Kruisweg, in het natte Heenvliet (met ook grappige chauffeur):
Heet de halte aan de overzijde van de weg Terugvliet? :mrgreen:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

Vandaag weer twee Citaro's getroffen met infoschermen. Viel me op dat ze ook andere info tonen, zoals reclame voor de Qliner, eurokaartje en 9292ov, en een mededeling dat de bus voorzien zou zijn van camerabewaking. De bussen die sowieso uitgerust zijn met de infoschermen zijn de 533 en 540.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

Ook voorzien zijn de 554 en de 534, waarvan de laatste niet helemaal lekker werkte. Deze toonde af en toe ook info over Embedded DVR, het systeem waar het hele handeltje blijkbaar op werkt. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Leuk zo'n avondvierdaagse, maar de gemeente Dordt mag toch nog eens hoognodig naar de verkeerssituatie in de stad kijken: de enige toegangsweg richting centrum die nog open was (Provincialeweg - Crayensteynstraat) stond van Stadspolders tot de laatste overweg voor het station compleet vast.
Mijn bus had daardoor op z'n voorgaande rit al zoveel vertraging opgelopen dat 'ie ook weer vertraagd terugkeerde. En dan stond 't op het laatste stukje de wijk in ook nog vast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Job
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Job »

Ik had er gelukkig net geen last van. Maar ik zag ze wel lopen. Om 16:40 reed ik er langs, en om 20:00 uur. Maar ik weet nog wel van een paar jaar terug dat de bussen van lijn 3 en 5 soms bomvol zaten, en dat in ieder geval lijn 5 ook omreed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Job schreef:Om 16:40 reed ik er langs, en om 20:00 uur.
Huh, je reed er langs om 20.00 uur, maar 'tis nu pas net na half acht :P Of heb je 't nu over gisteren?

Gister inderdaad een bomvolle lijn 5, vol met vierdaagse-lopers, gezien die toen nog doorgelaten werd over de Reeweg vanwege de drukte op de Crayensteynstraat volgens de berichten over 't bakkie. Vanavond zag ik ook een lijn 3 naar Crabbehof van het Oranjepark komen dus die zal ook doorgelaten zijn via de Reeweg.
Lijn 10 werd trouwens vanaf 18.20 uur volledig opgeheven vanwege de afsluiting van de binnenstad voor de vierdaagse.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Job
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Job »

ja, sorry ik bedoelde gisteren.

Ook net toen alle bussen die richting op wilden vertrekken gisteren kwam er vanuit het station een hele colonne mensen aanstromen. Ik kon het niet goed zien, maar volgens mij werden ze allebei(3 en 5) best vol.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Vinny »

Evenement in Amstelveen Westwijk (Midzomernachtmarkt, voor degenen die vanavond niets te doen hebben...). Dit werd natuurlijk weer 'window-dressing' ten top: bezoekers werd aangeraden met de bus te komen. Heel leuk allemaal, maar net de bushalte bij het evenement werd vanwege dat evenement opgeheven. Lekker bezig... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Vandaag merkte ik goed dat de nieuwe aardgas Lion's City's van Connexxion in Zeeland (te) weinig vermogen hebben. Ik kwam namelijk met de 2981 als lijn 20 van Goes naar Terneuzen de Westerscheldetunnel uit en dat ging tergend langzaam. Ik schat dat de bus op een gegeven moment maar 50 km/h reed. De bus was hierbij overigens nog geen eens vol, want er waren maar een paar staanplaatsen. Ben benieuwd hoe dat gaat bij een volle gelede bus.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daantje »

Weet je hoe steil sommige stukken in de westerscheldetunnel zijn? Op sommige stukken 4,5%. Ik denk dat er weinig normale Nederlandse lijndienstbussen zijn die daar goed tegenop kunnen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Integro's en Alliances hebben er stukken minder last van. ;) Amba's gaan ook niet zo hard naar boven. :p

Sowieso is een aardgasmotor niet voor steile hellingen bedoeld, diesel heeft stukken meer koppel. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Amba's gaan ook niet zo hard naar boven. :p
Waren de Zeeuwse Amba's niet speciaal gemodificeerd, met extra motorvermogen, om de tunnel uit te kunnen komen?

Wat heel anders: vanmiddag kwam ik een Qbuzz-bus tegen die aan de voorkant een donkergrijze bumper had en voor de rest geheel logo en nummerloos was. Kennelijk was die zo hard nodig voor de dienst, dat 'ie halverwege het bestickeren is ingezet :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Volgens mij is dat de 1075, die zag ik vanmiddag ook namelijk. ;)

Dat van die Zeeuwse Amba's weet ik overigens niet zeker, maar veel sneller als de Amba's hier zijn ze in ieder geval niet. :p
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Job
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Job »

Ja, de Amba's zijn indertijd inderdaad gemodifeerd. Omdat hij de heuvels niet op kwam.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Maar die modificatie hebben toch alle Amba's gehad, die in 2002 en 2003 afgeleverd waren? De bussen werden gechiptuned en het schakelprogramma werd aangepast.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Daantje schreef:Weet je hoe steil sommige stukken in de westerscheldetunnel zijn? Op sommige stukken 4,5%. Ik denk dat er weinig normale Nederlandse lijndienstbussen zijn die daar goed tegenop kunnen.
Ben tot vorig jaar al een paar keer met een bus door de Westerscheldetunnel gegaan, maar dat was met een Volvo 8700 en een Alliance. Daarbij was het veel minder te merken dan bij de Lion's City van gisteren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten