(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door tsov »

Och, ik heb al foto's gezien van zo'n ding in Visé :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door mb90 »

Volgens mij heeft de familie Zwaan ook naar Fitna gekeken, want ik heb vanmorgen een terreur-zwaan gezien. :P
Iets ten noorden van metrostation Schenkel in Rotterdam vloog een zwaan heel laag over de metrobaan. Met z'n rechtervleugel gaf hij een flinke knal aan de bovenleiding die daardoor aardig heen-en-weer ging en een soort knetterend geluid maakte. Gelukkig bleef de bovenleiding intact en vloog de zwaan gewoon door, anders had ik een stuk later thuis geweest.
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Sebastiaan »

Vandaag reed er in Vleuten een Volvo op lijn 127 :)
mvg,
Sebastiaan
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Marc »

Vanmiddag zag ik dat het een leuke chaos was op het busstation in Heerlen: normaal kunnen de bussen normaal wegrijden van de perrons en gaan dan de busbaan op. Er waren echter werkzaamheden, waardoor de bussen achteruit weg moesten rijden (en dan maar hopen dat er geen andere bussen achterstonden) of reden vooruit, keerden voor de werkzaamheden en reden weer andersom langs het perron terug.
Laatst gewijzigd door Marc op za 29 mar 2008, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Geert »

Vanmiddag moest ik een aantal mensen ophalen van de bushalte bij mij in Zeist en bijna alle bussen reden met +10 :?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Wubbo »

Sebastiaan schreef:Vandaag reed er in Vleuten een Volvo op lijn 127 :)
Waren die dingen over? Ik kwam ook al een GVU-Volvo tegen op lijn 30 bij Oorsprongpark. Toch wel zeker 6 reizigers geteld...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Vanmiddag moest ik een aantal mensen ophalen van de bushalte bij mij in Zeist en bijna alle bussen reden met +10 :?
Vindt je het gek met een file van De Bilt tot Zeist :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door math1985 »

De provinciale weg Utrecht-Wijk bij Duurstede is ook afgesloten ter hoogte van Bunnik. Dat zorgde tot aan de Weg tot de Wetenschap (Utrecht, bus 12) voor file.
Misschien zorgt dat ook wel voor extra drukte bij Zeist.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Geert »

Dat zou zomaar kunnen. In de spits is het hier wel druk, maar zo druk als het gisteren was heb ik niet eerder meegemaakt...
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door mb90 »

Vanmiddag stapten 2 jongens bij het treinstation van Gouda op Buslijn 196 van Connexxion naar Rotterdam Capelsebrug. Ze moesten naar Gouderak. De eerste jongen toonde bij het instappen een Dalkaartje van Arriva in de Drechtsteden. :shock: De chauffeur zei uiteraard dat die hier niet geldig was. Daar was die jongen nog verbaasd over ook. De tweede jongen liet een 2-sterren abonnement zien met de zone 5344. De chauffeur wist dat dat de zone van Alblasserdam was en ook deze werd dus afgekeurd.

Ze moesten daarom dus allebei een Dalkaartje à € 2,20 kopen. Ook daar waren ze verbaasd over, omdat ze dachten dat het maar € 1,20 kostte, omdat ze dachten dat Gouderak bij Gouda hoorde. :lol: De chauffeur vertelde dat het gewoon een apart dorp is en daarom namen ze maar de streekdalkaart van € 2,20.

Onderweg vroegen ze nog welke halte Gouderak was en de chauffeur zei daarop dat ze dat vanzelf zouden zien. Uiteindelijk werden ze bij een aantal winkels net achter de dijk in Gouderak gedropt. Ik ben benieuwd of ze hun eindbestemming ooit bereikt hebben. :P
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

Zaterdag reed er een (voor streeklijnen bedoelde) Ambassador op de Apeldoorse stadsdienst, en wel op lijn 5.

Zondag keek ik daar vreemd op dat ik de lijnen 6 en 8 op het busstation zag verschijnen, dit waren namelijk kwartierdienst-toevoegingen die alleen reden op werkdagen tot 19:00 en op koopavonden tot 22:00, kennelijk hoort dat al sinds 2 maart zo :lol: Dienstregeling uitgebreid, het bestaat nog! De helft van lijn 8 en de hele lijn 6 rijden opeens het hele jaar door, elke dag als toevoeger. :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Fles »

Nog een mooie maandafsluiten: Vanochtend vielen er bij onze GVU-vrienden niet minder dan DRIE bussen achter elkaar uit op lijn 11. Het begint er een beetje op te lijken dat de vingerverf gedeeld moet gaan worden :roll:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door JeePee »

Hmmm misschien moeten we aan het eind van het jaar maar de grote OVNL Vingerverftrofee uitreiken aan de winnende josti organisatie...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Fles »

de Gouden Prutskwast :!:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

Zag vandaag een tram op lijn 5 (zo'n BN dubbelkoppertje) die bij de achterste cabine een spiegel had die zijn eigen leven aan het leiden was; het ding klapte telkens in en uit, onafgebroken achter elkaar door. :lol:
Mijn tram 5 werd opgeheven na Stadionweg, hij reed nog ff door naar Stadionplein vanwege een technisch mankement, geen idee wat er kapot was.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:hij reed nog ff door [..] vanwege een technisch mankement,
Dat is wel opmerkelijk natuurlijk. Meestal stoptie dan gewoon ;)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

He, zit niet zo manipulatief te knippen. :lol:
Ik bedoel uiteraard, dat ie richting remise ging, ipv Amstelveen. Daarbij mochten reizigers nog ff mee tot Stadionplein. Met het rijden van het kreng was op zich dus niks mis. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door M57 »

Blijkbaar heeft het haltesysteem in de GVB-tram een herhaalknopje :D

*plong* "De Dam"
*plong* "De Dam"
*plong* "De Dam"
*plong* "De Dam"
*plong* "De Dam"
*plong* "De Dam"
"Dames en heren, dit is dus de Dam!"
*plong* "De Dam"
*plong* "De Dam"

En het ging nog door toen ik uitstapte :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

Vanavond in bus 165 (Amsterdam Zuid - Amstelveen Busstation) klopte de halte-afroep wel, maar het infoscherm liep telkens 1 halte achter.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daantje »

Gesloten omdat de maand maart alweer voorbij is. Voor nieuwe reiservaringen verwijzen we je naar het topic van april :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten