Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Sowieso rijden de meeste bussen ook al rond met de zij-film een klein beetje off-centre waardoor het laatste karakter er vaak af valt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Hmm die is wel apart, lijkt wel dubbel geprogrammeerd zo. Reden dat ik 't vroeg is dat ik weleens heb gezien dat de filmbakken van Citaro's soms de filmtekst herhalen als die blijkbaar aan het eind niet goed afgesloten is, maar bij dat probleempje zou de tweede 7 aan de andere kant gestaan hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Goed idee, maar misschien moet je je de volgende keer eerst even verdiepen in de dienstregeling, want beide relaties worden al bedient. Hoogkerk - Martiniziekenhuis door lijn 8, 85 en 189 en Martiniziekenhuis - Haren door lijn 26.groningen schreef:Ik zou voorstellen om een lijn van P + R Hoogkerk naar P + R Haren via Martini Ziekenhuis te laten rijden of is die er al? Verder komt er ook een bus van P + R Hoogkerk (over de nieuwe weg) richting Eelderwolde?
Basislijn
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
waarom zou men naar eelderwolde willen vanaf Hoogkerk? Ik zou dan eerder voor een verbinding Hoogkerk - Gasunie gaan. Dat is denk ik beter te halen. is een evenementen lijn Groningen hoofdstation - Martini plaza nog haalbaar?groningen schreef:Ik zou voorstellen om een lijn van P + R Hoogkerk naar P + R Haren via Martini Ziekenhuis te laten rijden of is die er al? Verder komt er ook een bus van P + R Hoogkerk (over de nieuwe weg) richting Eelderwolde?
Verstuurd van mobiel, dus typo's vergeven graag.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik zou dus juist die nieuwe halte bij de Gasunie wel in gebruik willen zien bij evenementen op de drafbaan. Martiniplaza lijkt mij vrij nutteloos, daar is verder niks en de evenementen waar extra bussen nodig zijn zijn op een hand te tellen. Die halte van de Gasunie ligt vlak naast de zijingang van de drafbaan. Bijvoorbeeld met het Bevrijdingsfestival moet men nu vanaf de Paterswoldseweg of Verzetsstrijderslaan (vrij ver) lopen, en die bussen zitten echt super vol dan. Als je bijvoorbeeld P+R Hoogkerk - Gasunie - Hoofdstation zou rijden zou je heel veel druk er af halen.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Kan een streeklijn als 133 niet worden verlegd, zodat dit tracé in elk geval van maandag tot en met vrijdag overdag wordt bediend?
Overigens zijn er natuurlijk ook nog andere manieren om bij het Bevrijdingsfestival te komen, namelijk lijn 2 halte Concourslaan of nog iets verder lijn 9 halte Parkbrug. Is natuurlijk wel zo dat als er een zondagdienstregeling wordt gereden, de frequenties van deze lijnen vrij beperkt zijn.
Iets anders wat me vandaag opviel: Airportlink rijdt ook volgens de zondagdienstregeling op Tweede Kerstdag, waardoor er geen aansluiting is op Gdansk vluchten. Nou is dat niet zo'n probleem als je vanuit Gdansk-komende wilt reizen met lijn 9 ri Groningen om 8 uur of 9 uur (die bussen zijn op Tweede Kerstdag nog niet zo bezet - al is de uurdienst voor die mensen uit Polen wel jammer), maar wel als je vanuit Groningen naar GAE wilt om te vliegen naar Polen. De eerste bus van lijn 9 vertrekt om 08.03 en komt aan om 08.35 op Airport (vlucht vertrekt om 8.20). Dan kon men vandaag dus niet met het Openbaar Vervoer reizen, terwijl het gros daar wel van afhankelijk is en het vliegveld zelf meldt dat er op alle vluchten naar Kopenhagen/Londen/Polen een aansluiting is met de Airportliner. Dan kan je dus voor een nare verrassing komen te staan.
Overigens zijn er natuurlijk ook nog andere manieren om bij het Bevrijdingsfestival te komen, namelijk lijn 2 halte Concourslaan of nog iets verder lijn 9 halte Parkbrug. Is natuurlijk wel zo dat als er een zondagdienstregeling wordt gereden, de frequenties van deze lijnen vrij beperkt zijn.
Iets anders wat me vandaag opviel: Airportlink rijdt ook volgens de zondagdienstregeling op Tweede Kerstdag, waardoor er geen aansluiting is op Gdansk vluchten. Nou is dat niet zo'n probleem als je vanuit Gdansk-komende wilt reizen met lijn 9 ri Groningen om 8 uur of 9 uur (die bussen zijn op Tweede Kerstdag nog niet zo bezet - al is de uurdienst voor die mensen uit Polen wel jammer), maar wel als je vanuit Groningen naar GAE wilt om te vliegen naar Polen. De eerste bus van lijn 9 vertrekt om 08.03 en komt aan om 08.35 op Airport (vlucht vertrekt om 8.20). Dan kon men vandaag dus niet met het Openbaar Vervoer reizen, terwijl het gros daar wel van afhankelijk is en het vliegveld zelf meldt dat er op alle vluchten naar Kopenhagen/Londen/Polen een aansluiting is met de Airportliner. Dan kan je dus voor een nare verrassing komen te staan.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik zou je opmerking over Airportlink ook even direct naar Qbuzz mailen. Er komen nog wel meer feestdagen aan, waarbij bepaalde vluchten wel vertrekken op de normale dag. Bij dit product zal denk ik dan extra versterking geboden moeten worden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Meende wel eens gelezen te hebben over "afstemmen op vluchtschema".
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Om 16.27 een lege lijn 100 richting het vliegveld zien rijden op de A28. Ik zie dat er 2 vliegtuigen uit Londen en Kopenhagen vlak na 18.30 zijn geland. De enige voor de hele dag.
Heb ook lijn 324 gezien naar Emmeloord gezien. Schijnt dus ergens in Drachten te stoppen, dus niet meer nonstop naar Heerenveen. Vroeger was het (meen ik 45 minuten); nu (even de reisplanner raadplegen). Het schijnt dat deze lijn de 315 vervangt op zondag. Bijna 1 uur reistijd dus via het Knobeldorffsplein in Drachten.
Maar je moet wel overstappen. Nu moet dat overstappen op het hoofdstation gebeuren.Goed idee, maar misschien moet je je de volgende keer eerst even verdiepen in de dienstregeling, want beide relaties worden al bedient. Hoogkerk - Martiniziekenhuis door lijn 8, 85 en 189 en Martiniziekenhuis - Haren door lijn 26.
Heb ook lijn 324 gezien naar Emmeloord gezien. Schijnt dus ergens in Drachten te stoppen, dus niet meer nonstop naar Heerenveen. Vroeger was het (meen ik 45 minuten); nu (even de reisplanner raadplegen). Het schijnt dat deze lijn de 315 vervangt op zondag. Bijna 1 uur reistijd dus via het Knobeldorffsplein in Drachten.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat klopt niet, er is wel degelijk een vlucht uit Polen aangekomen. Zie: https://www.flightradar24.com/data/flig ... 3/#8df616dgroningen schreef:Om 16.27 een lege lijn 100 richting het vliegveld zien rijden op de A28. Ik zie dat er 2 vliegtuigen uit Londen en Kopenhagen vlak na 18.30 zijn geland. De enige voor de hele dag.
De betreffende vlucht is om 7.40 geland. Zowel de rit van 7.52, als de rit van 8.52 van lijn 9 hebben ook ongeveer 2-2.5 minuut bij GAE gehalterd (OVINFO-APP).
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dan is hij natuurlijk al van Teletekst 769 gehaald. Vroeger kwam die poolse vlucht om plusminus 16.15 binnen op Eelde. Hebben ze dat weer veranderd! Ik heb Flightradar24 onder mijn favorieten staan, want soms wil ik wel eens kijken wat voor vlucht over mijn hoofd heen vliegt. Die Gdanskvlucht vliegt nog maar 2 keer per week. Al vertrek daar om 6.10. Die mensen moeten vroeg de bed uit. Vertrek om 8.20 uit Eelde en terug in Polen om 9.45. Maar wat is de nut van lijn 100 als er geen passagiers van een vliegtuig komen?
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
In het zomerseizoen ging de vlucht 's middags. In het winterseizoen is de vlucht in de ochtend gepland. Ik moet eerlijk toegeven dat ik hem ook op een ander moment zou verwachten, danwel een later moment in de ochtend.groningen schreef:Dan is hij natuurlijk al van Teletekst 769 gehaald. Vroeger kwam die poolse vlucht om plusminus 16.15 binnen op Eelde. Hebben ze dat weer veranderd! Ik heb Flightradar24 onder mijn favorieten staan, want soms wil ik wel eens kijken wat voor vlucht over mijn hoofd heen vliegt. Die Gdanskvlucht vliegt nog maar 2 keer per week. Al vertrek daar om 6.10. Die mensen moeten vroeg de bed uit. Vertrek om 8.20 uit Eelde en terug in Polen om 9.45. Maar wat is de nut van lijn 100 als er geen passagiers van een vliegtuig komen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik herhaal:groningen schreef:Maar je moet wel overstappen. Nu moet dat overstappen op het hoofdstation gebeuren.
je kunt toch overstappen bij het Martiniziekenhuis? Maar los daarvan, wie wil er nou van een parkeerplaats naar een andere parkeerplaats?Hoogkerk - Martiniziekenhuis door lijn 8, 85 en 189 en Martiniziekenhuis - Haren door lijn 26.
Basislijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nou als ik met de auto ga altijd, ik moet dat ding namelijk wel ergens kwijt.Lijn65 schreef:Maar los daarvan, wie wil er nou van een parkeerplaats naar een andere parkeerplaats?
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Maar auto's zijn ook gewoon stom. En je laat het zelf al heel mooi zien: je rijdt een stukje, zet 'm ergens neer en doet er vervolgens een tijd lang niks meer mee, om er vervolgens weer mee terug te rijden en de auto weer te parkeren. Wanneer jij de bus uit stapt rijdt de bus verder om andere mensen te vervoeren. *bus*Hainje schreef:ik moet dat ding namelijk wel ergens kwijt.
Basislijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
En hoe is een AUTObus precies geen auto? (A)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Als je van Leek/Roden naar Emmen wilt, maar misschien kun je dan beter over Norg gaan rijden.je kunt toch overstappen bij het Martiniziekenhuis? Maar los daarvan, wie wil er nou van een parkeerplaats naar een andere parkeerplaats?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het kan aan mij liggen, maar volgens 9292, OvInfoBeta en de schermen bij de haltes lijkt lijn 4 vandaag van de aardbodem verdwenen.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
In de avonden en de weekenden worden 314+315 inderdaad samen 324. Hoop alleen dat dit snel weer teruggedraaid wordt.groningen schreef:Heb ook lijn 324 gezien naar Emmeloord gezien. Schijnt dus ergens in Drachten te stoppen, dus niet meer nonstop naar Heerenveen. Vroeger was het (meen ik 45 minuten); nu (even de reisplanner raadplegen). Het schijnt dat deze lijn de 315 vervangt op zondag. Bijna 1 uur reistijd dus via het Knobeldorffsplein in Drachten.
Nog los van de extra reistijd kunnen op zondagavond in Drachten geen mensen mee richting Groningen, want de bus zit daar al vol met alle studenten uit Heerenveen en eerder op de route. Hierdoor moet iedereen uit Drachten met de 304 en heb je effectief nog maar 1 bus per uur Drachten - Groningen. 314 zat op de zondagavond namelijk ook altijd vol.
Doordeweeks werkt het verder wel prima, los van de extra reistijd voor reizigers die verder dan Drachten moeten.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ben tamelijk nieuw hiee. Volg de discussie al wel een tijdje
Ff een klaag blokje
Vandaag totale lijn 4 uit de online dienstregeling en ook van de elektronische borden. Hoe kan dat in godsnaam?
Om maar te zwijgen over de elektronische borden. Heel leuk systeem. Maar merk de laatse tijd dat de tijden zo weinig kloppen dat ik ze op het moment weinig vind toevoegen. In mijn wereld duren 2 min 2 min en geen 15 om maar ff een voorbeeldje te noemen
Laatse punt. Wanneer wordt bus 6 voorzien van een roze al dan niet lila lijnkleurtje. Vind best falend dat dit nog niet is gedaan
Ff een klaag blokje
Vandaag totale lijn 4 uit de online dienstregeling en ook van de elektronische borden. Hoe kan dat in godsnaam?
Om maar te zwijgen over de elektronische borden. Heel leuk systeem. Maar merk de laatse tijd dat de tijden zo weinig kloppen dat ik ze op het moment weinig vind toevoegen. In mijn wereld duren 2 min 2 min en geen 15 om maar ff een voorbeeldje te noemen
Laatse punt. Wanneer wordt bus 6 voorzien van een roze al dan niet lila lijnkleurtje. Vind best falend dat dit nog niet is gedaan
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Fout in de aangeleverde dienstregeling, ik gok dat er ergens iets mis is gegaan met de speciale dagen deze week. Het is vervelend, maar het kan gebeuren: het blijft mensenwerk. Het is echter niet te corrigeren op de dag zelf. Volgende week dinsdag zal het als het waarschijnlijk opgelost zijn.Karimbu schreef: Vandaag totale lijn 4 uit de online dienstregeling en ook van de elektronische borden. Hoe kan dat in godsnaam?
Als je goed kijkt naar de displays zie je bovenop een antenne zitten voor mobiel dataverkeer. De voertuigen versturen hun berichten ook over het mobiele dataverkeer. Mobiel dataverkeer is sowieso langzamer als het gaat om latency (ping), daar gaat al een klein beetje tijd in zitten. Het voorbeeld wat je noemt over 2 minuten die 15 minuten duren kan hem er in zitten dat deze rit onverwachts oponthoud oploopt, volgens de weergave richtlijnen wordt dan de tekst "Oponthoud" alternerend getoond. Dit om reizigers te informeren dat de bus vertraging oploopt, een oplopende teller is natuurlijk vreemd. Ik kan je aanraden het ontwerpadvies DRIS te lezen, al zijn er hier wel een paar kleine verschillen. Meer informatie over DRIS kan je lezen in de CROW DRIS-wijzerKarimbu schreef: Om maar te zwijgen over de elektronische borden. Heel leuk systeem. Maar merk de laatse tijd dat de tijden zo weinig kloppen dat ik ze op het moment weinig vind toevoegen. In mijn wereld duren 2 min 2 min en geen 15 om maar ff een voorbeeldje te noemen
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Daar kan ik mij geheel in vinden. Net als dat alle bestickering (nog) niet is aangepast/aangebracht. Zoiets doet behoorlijk afbreuk aan je product.Karimbu schreef:Ben tamelijk nieuw hiee. Volg de discussie al wel een tijdje
Laatse punt. Wanneer wordt bus 6 voorzien van een roze al dan niet lila lijnkleurtje. Vind best falend dat dit nog niet is gedaan
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wat een gezeur.nielsie600 schreef:Daar kan ik mij geheel in vinden. Net als dat alle bestickering (nog) niet is aangepast/aangebracht. Zoiets doet behoorlijk afbreuk aan je product.Karimbu schreef:Ben tamelijk nieuw hiee. Volg de discussie al wel een tijdje
Laatse punt. Wanneer wordt bus 6 voorzien van een roze al dan niet lila lijnkleurtje. Vind best falend dat dit nog niet is gedaan
Op veel nieuwe zit al gewoon bestickering. Ook de 'oude' bussen van lijn 5 zijn deels al voorzien van nieuwe teksten en dubbele kleuren. Ze kunnen toch niet toveren? Die bussen zijn ook nodig hè, stickeren moet gebeuren op momenten dat ze niet nodig zijn en kan me voorstellen dat die soms schaars zijn.
En zoals hier eerder aangegeven moet die lijnkleur per bus met de hand met een USB-stick worden aangepast. Zo belangrijk is dat nou ook weer niet, zo lang er maar 6 op staat.
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ze hadden ook wel al eind november/begin december kunnen beginnen met het omstickeren van de oude/nieuwe bussen en zoveel mogelijk op lijn 140 en 5 inzetten.
Bij veel bedrijven is de marketing het allerbelangrijkste( en dat is het ook). De kunst is bij een nieuw product en gouden regel (Q-link 6) is om direct je marketing goed te hebben en niet naar 2/3 week zoals nu het geval is.
Bij veel bedrijven is de marketing het allerbelangrijkste( en dat is het ook). De kunst is bij een nieuw product en gouden regel (Q-link 6) is om direct je marketing goed te hebben en niet naar 2/3 week zoals nu het geval is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Qbuzz GD @QbuzzGD 13.56: let op; lijn 4 (Beijum-Roden) rijdt vandaag gewoon! Vanwege een storing wordt hij o.a. niet weergegeven in de reisplanner, waarvoor excuses!
Lijn 6 had even voor 18.30 Ketwich Verschuurbrug als eindbestemming met als toevoeging (Gro. Het past natuurlijk niet op de bus; aan alle kanten niet. Wat is die bus van plan? Achteruit rijden en naar de depot gaan. Een P + R Haren bus had Linie 5 op de zijkant staan. Ik kan me vergissen, maar zag toch echt een paarse bus met lijn 314 erop.
Lijn 6 had even voor 18.30 Ketwich Verschuurbrug als eindbestemming met als toevoeging (Gro. Het past natuurlijk niet op de bus; aan alle kanten niet. Wat is die bus van plan? Achteruit rijden en naar de depot gaan. Een P + R Haren bus had Linie 5 op de zijkant staan. Ik kan me vergissen, maar zag toch echt een paarse bus met lijn 314 erop.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten