Moet je wel bovenleiding hebben als je vertrekt...meltrain schreef:Als de stellen eenmaal op snelheid zijn, kan de elektrische tractie toch wel uitgeschakeld worden?
Grensoverschrijdende verbindingen
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Nou ja, zullen we dan maar een 'good old' dieselloc inzetten. Of gewoon de TEE-tijden laten herleven...?
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Ik heb meegemaakt dat er een V-tje kapot ging in de toenmalige stoptrein Bd - Wt bij Gz. Het ging niet al te snel (60-80km/h) en met 15-20 minuten vertraging aangekomen in Tilburg, maar het motorvermogen van het V-tje was sterk genoeg om de complete trein op sleeptouw te krijgen (met het nodige kabaal tijdens de hele rit dat wel) en met de tussenstops in Gz, Tbr en Tbwt (moest er in Tb uit, dus het stuk naar Ehv en Wt heb ik maar niet meer gedaan). Met een diesel-GTW moet het dan ook wel lukken om een E-GTW mee te slepen.
- webguy
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8451
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Klopt, maar "lukken" en "rendabel in reizigersdienst" is wat anders. Als dat gebeurt, dan slijten allemaal onderdelen veel sneller omdat er enorme stress op de motor wordt gezet. Dat lijkt me niet gezond en een recept om over 10 jaar die GTWtjes naar de sloop te sturen 

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Daan schreef:Moet je wel bovenleiding hebben als je vertrekt...meltrain schreef:Als de stellen eenmaal op snelheid zijn, kan de elektrische tractie toch wel uitgeschakeld worden?
Daarom kan dat ding ook niet in Landgraaf en Eygelshoven Markt stoppen, zoals ik al in mijn eerdere post aangaf.

I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Ja, en als je dan onverhoopt een rood sein tegenkomt sta je als een blok... Zie ook de hele discussie hierboven, dacht dat dat zo onderhand wel duidelijk was na twee pagina's eraan besteed te hebben...
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 15 jun 2009, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto passend gemaakt mbv smallimg
Reden: Foto passend gemaakt mbv smallimg
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
In Polen wel ja, maar in Polen is alles beter.
-
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Ja, vooral dat de treinen daar standaard maximaal 40 km/h rijden, IC of niet, en dan zelfs nog op tijd blijken te rijden.
(Althans, dat is mijn ervaring tot nu toe
)

(Althans, dat is mijn ervaring tot nu toe

Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Dan hoeven ze helemaal geen nieuwe treinen te kopen, en kunnen ze net zo goed weer overstappen op de stoomtrein, die ook 40 kan 

Re: Grensoverschrijdende verbindingen
De stoomtrein is zelfs in staat om in een kwartiersligging met reguliere treinen tussen Haarlem en Zandvoort te pendelen, zonder de dienstregeling in gevaar te brengen. Ik vraag me dan af: waarom zijn we er dan ooit van afgestapt....? 

"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Oh, ja, inderdaad tijdens 100 jaar Haarlem.
Ik vond die Blokkendoos toch ook wel erg leuk. En stukke sneller.
Ik vond die Blokkendoos toch ook wel erg leuk. En stukke sneller.
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Reiziger Delft schreef:Ja, vooral dat de treinen daar standaard maximaal 40 km/h rijden, IC of niet, en dan zelfs nog op tijd blijken te rijden.![]()
(Althans, dat is mijn ervaring tot nu toe)
Nouwwww tussen Berlin en Warszawa wordt standaard gewoon 160 gereden hoor

- JeePee
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Volgens mij wordt in heel Oost Europa harder gereden dan hier... Sowieso in Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië wordt op de belangrijkste hoofdlijnen 160 of harder gereden.
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
JeePee schreef:Volgens mij wordt in heel Oost Europa harder gereden dan hier... Sowieso in Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië wordt op de belangrijkste hoofdlijnen 160 of harder gereden.
Dat is niet harder hè? Doen we hier ook met de Thalys.
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Ja boohoo, een trein die een paar keer per dag rijdt en dan op zo'n lullig stukje is niet gelijk aan 160 km/h rijden op de belangrijkste lijnen.
Het is een spectrum.
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Karl schreef:Ja boohoo, een trein die een paar keer per dag rijdt en dan op zo'n lullig stukje is niet gelijk aan 160 km/h rijden op de belangrijkste lijnen.
Niet gelijk aan, nee. Maar ook niet harder.

Maar iets serieuzer: ik rijd liever op het hele net 100-140 dan op de 'main lines' 160 en daarbuiten 40-80.
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
JeePee schreef:Volgens mij wordt in heel Oost Europa harder gereden dan hier... Sowieso in Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië wordt op de belangrijkste hoofdlijnen 160 of harder gereden.
Ja

Jurjen schreef:Dat is niet harder hè? Doen we hier ook met de Thalys.
Nee

Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Een uursdienst naar København klinkt me wel leuk in de oren. Hoppa waar blijft de Fehrmanbeltbrug! Oh jah, 2018 

Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Ach, binnenkort weer naar Kopenhagen en daarom maar eens gekeken voor een alternatief. Vliegen met SAS is ook goedkoop, goedkoper dan met de trein en ergens onderweg overnachten... Van Zvb naar Kopenhagen op een dag met de trein vind ik eigenlijk toch iets te ver en vooral te lang duren. 

Re: Grensoverschrijdende verbindingen
Ik vermaak me juist altijd prima, zowel met de CNL als overdag. En ik ben ook al een keer met een SchönesWochenendeTicket geweest tot aan Puttgarden, daarna lopende naar de boot en de eerste ICE naar Køb. H.
Overdag is het opzich wel fijn dat je lekker een half uurtje kan chillen in Osnabrück, daarna anderhalf in Hamborg en op de boot nog 45 min.
Overdag is het opzich wel fijn dat je lekker een half uurtje kan chillen in Osnabrück, daarna anderhalf in Hamborg en op de boot nog 45 min.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten