OVer je treinreiservaringen in juni 2009
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Teletekst 751 meldt een defecte bovenleiding tussen Essen en Kapellen. Er rijden geen treinen tussen Roosendaal en Antwerpen en bussen tussen Essen en Antwerpen, maarja, hoe kom je nu in Essen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden dat er in de trein nog steeds niets is omgeroepen na 3 kwartier stilstaan, ook is er nergens personeel in de trein te vinden. (ja oke de barman heeft t druk met reizigers af te wimpelen; hij weet ook niets )
Laatst gewijzigd door Caspar op za 13 jun 2009, 11:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Heb je de bar al geprobeerd?
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Het begint grimmig te worden; de airco en verlichting in de trein gaat nu ook uit, iemand staat de nooddeurbediening te gebruiken om naar huis terug te gaan.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Hmm, dat klinkt bekendCaspar schreef:Het begint grimmig te worden; de airco en verlichting in de trein gaat nu ook uit.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Wat slordig, dat zou je niet verwachten in de Thalys want die blinken normaal zo uit in het geven van info. Ik hoorde vandaag op Rtd, Gv, Shl en Asd diverse malen bandjes over opgeheven Thalyssen, met als enige advies dan maar naar de Servicebalie van Hispeed te gaan. Daar sta je dan met je goeie gedrag (en je tas voor een weekendje Parijs).
Ik zag trouwens dat de V250 weg is van de Watergraafsmeer, of hij moet in de hal staan.
Ik zag trouwens dat de V250 weg is van de Watergraafsmeer, of hij moet in de hal staan.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Net een retourtje maaslijn gehad. Mooie lijn.
En in de 5 keer dat ik van trein wisselde geen 1 conducteur gezien.
En in de 5 keer dat ik van trein wisselde geen 1 conducteur gezien.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Er zijn geen vaste conducteurs op de Maaslijn; er wordt daar enkel met enige regelmaat door controleploegen gecontroleerd.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Door al genoemde problemen in Belgie reden er dus pendeltreinen tussen Asd en Rsd. Om de traditie van de Benelux in ere te houden reden veel treinen daarvan te laat. Waarschijnlijk hierdoor stond er op spoor 3 van Rtd een Traxx met Benelux-stam + Bs en achterop nog een Traxx:
Op de CTA's stond deze aangegeven als IC van 15:08 uur naar Amsterdam Centraal, maar om 15:13 uur (toen ik vertrok) stond deze er nog. Ik heb geen omroep over deze trein gehoord, alleen wat info voor reizigers richting Parijs. Die moesten zich melden bij het personeel van de Benelux van 14:55 uur die met +20 reed. Die reed overigens gewoon naar Belgie volgens de omroep.
Op de CTA's stond deze aangegeven als IC van 15:08 uur naar Amsterdam Centraal, maar om 15:13 uur (toen ik vertrok) stond deze er nog. Ik heb geen omroep over deze trein gehoord, alleen wat info voor reizigers richting Parijs. Die moesten zich melden bij het personeel van de Benelux van 14:55 uur die met +20 reed. Die reed overigens gewoon naar Belgie volgens de omroep.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
De Benelux van 17:55 van Rotterdam Centraal naar Brussel is zelfs uitgevallen, de omroep meldde alleen dat de eerstvolgende mogelijkheid een uur later was. Dat dat voor reizigers naar de stoptreinstations in Zeeland ook gelijk +60 betekent, vertellen ze er echter nooit bij.
De t9233 reed met +30. Oorzaak: Bs 28.101 had er geen zin meer in. Hij reed dus ook met de Bs direct achter de loc.
Verder reed de t1957 met een VIRM-IV die op Rtd een storing aan vermoedelijk de deuren kreeg. Uiteindelijk vertrok hij met +20. De t1959 kwam met +10 binnen.
Ook in de Noord-Oost waren er vertragingen rond 16:00. De IC naar Enschede van 16:03 kwam pas om 16:05 binnen en vertrok met +5. De Schothorst Express van 16:17 vertrok ook met +5, waardoor de s4000 van 16:20 ook enkele vertraging opliep. deze laatste kwam overigens ook pas rond 16:15 binnen op Rotterdam Centraal.
De t9233 reed met +30. Oorzaak: Bs 28.101 had er geen zin meer in. Hij reed dus ook met de Bs direct achter de loc.
Verder reed de t1957 met een VIRM-IV die op Rtd een storing aan vermoedelijk de deuren kreeg. Uiteindelijk vertrok hij met +20. De t1959 kwam met +10 binnen.
Ook in de Noord-Oost waren er vertragingen rond 16:00. De IC naar Enschede van 16:03 kwam pas om 16:05 binnen en vertrok met +5. De Schothorst Express van 16:17 vertrok ook met +5, waardoor de s4000 van 16:20 ook enkele vertraging opliep. deze laatste kwam overigens ook pas rond 16:15 binnen op Rotterdam Centraal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Gisteren wéér een storing tussen Zevenaar en Doetinchem. Ik stond in Ww waar dus wel gewoon treinen zouden rijden naar Dtc. Trein 30962 had een onbekende vertraging aldus de omroep. Om 17.00(10 minuten na vertrektijd) was er nog geen trein aangekomen uit Ah en werd een een bus van stal gehaald om reizigers richting Ah te vervoeren, Volvo 1401 was de gelukkige. :pos: Uitendelijk met +20 in Atn aangekomen.
Pommes.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Vandaag viel me op dat de 1900 met veel bakken reed, ik zag verschillende treinen met V-IRM IV + V-IRM VI rijden. Terwijl het normaal of V-IRM VI of V-IRM IV is.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Zal wel een gevolg zijn van Guus Meeuwis concerten in Eindhoven. De stoptreinen waren hier ook versterkt naar 3*V..
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Jahoor, voor herr Meeuwis gaan ze van Venlo tot Den Haag met meer capaciteit rijden, maar voor de Toppers verlengen ze een lullig nachttreintje niet?
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Dat het ding er stopt is natuurlijk al heel wat. Het liefst rijden we station Bijlmer met 6 sporen gewoon keihard voorbij.Jurjen schreef:Jahoor, voor herr Meeuwis gaan ze van Venlo tot Den Haag met meer capaciteit rijden, maar voor de Toppers verlengen ze een lullig nachttreintje niet?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Ja, maar dat vereist wel een dienstregelingswijziging. Nachttreinen stoppen er immers standaard.NS-Reiziger schreef: Dat het ding er stopt is natuurlijk al heel wat. Het liefst rijden we station Bijlmer met 6 sporen gewoon keihard voorbij.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Alleen de eerste nachttrein hè. De rest rijdt het station ook liever hard voorbij.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Oh, okay. Nouja, die had ik dus laatst toevallig. ;-)NS-Reiziger schreef:Alleen de eerste nachttrein hè. De rest rijdt het station ook liever hard voorbij.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Wat wijzigingsbladachtige aanpassingen...
- t5114 met 2x V i.p.v. 3x V
- t5016 met 8 bakken SGMm i.p.v. Mat'64
- t2114 met 6 i.p.v. 10 bakken IRM. 10 bakken waren tot Rtd inderdaad overkill, 't was nu nog nieteens zitvol, maar er werd niks bijgeplaatst: da's potentieel knus na Gv.
Verder ruikt het nu in de 12723 alsof iemand een bakkerij in stel 4203 begonnen is, krijg je honger van. Ook was een achter me zittend groepje reizigers ineens verdwenen toen de HC de coupé in kwam, valt niet zo'n klein beetje op
Edit: en op het moment dat ik op bevestig druk komt naast me op Rta Plan T 524 als s9700 binnen.
- t5114 met 2x V i.p.v. 3x V
- t5016 met 8 bakken SGMm i.p.v. Mat'64
- t2114 met 6 i.p.v. 10 bakken IRM. 10 bakken waren tot Rtd inderdaad overkill, 't was nu nog nieteens zitvol, maar er werd niks bijgeplaatst: da's potentieel knus na Gv.
Verder ruikt het nu in de 12723 alsof iemand een bakkerij in stel 4203 begonnen is, krijg je honger van. Ook was een achter me zittend groepje reizigers ineens verdwenen toen de HC de coupé in kwam, valt niet zo'n klein beetje op
Edit: en op het moment dat ik op bevestig druk komt naast me op Rta Plan T 524 als s9700 binnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Die Plan T stond gistermiddag al klaar op spoor 16 in Rotterdam.
Boehoe: er stoppen wel meer treinen op Asb, en anders is er ook nog de metro. En reed die nachtnettrein niet nog verder naar Eindhoven door?Jurjen schreef:Jahoor, voor herr Meeuwis gaan ze van Venlo tot Den Haag met meer capaciteit rijden, maar voor de Toppers verlengen ze een lullig nachttreintje niet?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Nog meer SGMm in de s5000 / s5700: de t5722 zag ik te Ut langskomen met iets van 5 bakken SGMm.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Oh, dacht dat dat allemaal planmatig was.Geert schreef: Boehoe: er stoppen wel meer treinen op Asb
Beetje lastig als je naar Den Haag o.i.d. moet. (En ja, daar gingen velen heen.), en anders is er ook nog de metro.
Ja, klopt. Best grappig op Bijlmer: 'dit is de Intercity naar Eindhoven', en dan toch moeten instappen voor Amsterdam C...En reed die nachtnettrein niet nog verder naar Eindhoven door?
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Verschil moet er wezen natuurlijk. Alhoewel: de NS schijnt de Benelux extra te laten stoppen in Oudenbosch als Frans Bauer weer eens zijn populariteit onder het volk moet bewijzen door te gaan trouwen. Dat snap ik dan weer niet. Maar goed, als Madonna een optreden geeft in de ArenA verwacht ik zeker wel extra ingelegde ICE's vanuit Duitsland...Jurjen schreef:Jahoor, voor herr Meeuwis gaan ze van Venlo tot Den Haag met meer capaciteit rijden, maar voor de Toppers verlengen ze een lullig nachttreintje niet?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009
Asb? Heet dat geen Asdar meer?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten