Grensoverschrijdende verbindingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Daan »

meltrain schreef:Als de stellen eenmaal op snelheid zijn, kan de elektrische tractie toch wel uitgeschakeld worden?
Moet je wel bovenleiding hebben als je vertrekt...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door Vinny »

Nou ja, zullen we dan maar een 'good old' dieselloc inzetten. Of gewoon de TEE-tijden laten herleven...?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door playertwo »

Ik heb meegemaakt dat er een V-tje kapot ging in de toenmalige stoptrein Bd - Wt bij Gz. Het ging niet al te snel (60-80km/h) en met 15-20 minuten vertraging aangekomen in Tilburg, maar het motorvermogen van het V-tje was sterk genoeg om de complete trein op sleeptouw te krijgen (met het nodige kabaal tijdens de hele rit dat wel) en met de tussenstops in Gz, Tbr en Tbwt (moest er in Tb uit, dus het stuk naar Ehv en Wt heb ik maar niet meer gedaan). Met een diesel-GTW moet het dan ook wel lukken om een E-GTW mee te slepen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door webguy »

Klopt, maar "lukken" en "rendabel in reizigersdienst" is wat anders. Als dat gebeurt, dan slijten allemaal onderdelen veel sneller omdat er enorme stress op de motor wordt gezet. Dat lijkt me niet gezond en een recept om over 10 jaar die GTWtjes naar de sloop te sturen :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Meltrain »

Daan schreef:
meltrain schreef:Als de stellen eenmaal op snelheid zijn, kan de elektrische tractie toch wel uitgeschakeld worden?
Moet je wel bovenleiding hebben als je vertrekt...
Daarom kan dat ding ook niet in Landgraaf en Eygelshoven Markt stoppen, zoals ik al in mijn eerdere post aangaf. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door Daan »

Ja, en als je dan onverhoopt een rood sein tegenkomt sta je als een blok... Zie ook de hele discussie hierboven, dacht dat dat zo onderhand wel duidelijk was na twee pagina's eraan besteed te hebben...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door Jurjen »

Afbeelding

Tadaa. Kurswagen en treinstelletjes gaan prima samen!
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 15 jun 2009, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto passend gemaakt mbv smallimg
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door BR628 »

In Polen wel ja, maar in Polen is alles beter.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door Reiziger Delft »

Ja, vooral dat de treinen daar standaard maximaal 40 km/h rijden, IC of niet, en dan zelfs nog op tijd blijken te rijden. :P

(Althans, dat is mijn ervaring tot nu toe ;))
Job
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:40

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door Job »

Dan hoeven ze helemaal geen nieuwe treinen te kopen, en kunnen ze net zo goed weer overstappen op de stoomtrein, die ook 40 kan :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door Vinny »

De stoomtrein is zelfs in staat om in een kwartiersligging met reguliere treinen tussen Haarlem en Zandvoort te pendelen, zonder de dienstregeling in gevaar te brengen. Ik vraag me dan af: waarom zijn we er dan ooit van afgestapt....? 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Job
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:40

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door Job »

Oh, ja, inderdaad tijdens 100 jaar Haarlem.
Ik vond die Blokkendoos toch ook wel erg leuk. En stukke sneller.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door Fles »

Reiziger Delft schreef:Ja, vooral dat de treinen daar standaard maximaal 40 km/h rijden, IC of niet, en dan zelfs nog op tijd blijken te rijden. :P

(Althans, dat is mijn ervaring tot nu toe ;))
Nouwwww tussen Berlin en Warszawa wordt standaard gewoon 160 gereden hoor :P 40 zou misschien op wat erg incourante zijlijntjes kunnen, die ieder moment gesloten kunnen worden. Polen is gewoon een Europees land hoor, het is de Congo niet of zo.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door JeePee »

Volgens mij wordt in heel Oost Europa harder gereden dan hier... Sowieso in Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië wordt op de belangrijkste hoofdlijnen 160 of harder gereden.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door Jurjen »

JeePee schreef:Volgens mij wordt in heel Oost Europa harder gereden dan hier... Sowieso in Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië wordt op de belangrijkste hoofdlijnen 160 of harder gereden.
Dat is niet harder hè? Doen we hier ook met de Thalys.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door Karl »

Ja boohoo, een trein die een paar keer per dag rijdt en dan op zo'n lullig stukje is niet gelijk aan 160 km/h rijden op de belangrijkste lijnen.
Het is een spectrum.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door Jurjen »

Karl schreef:Ja boohoo, een trein die een paar keer per dag rijdt en dan op zo'n lullig stukje is niet gelijk aan 160 km/h rijden op de belangrijkste lijnen.
Niet gelijk aan, nee. Maar ook niet harder. ;-)

Maar iets serieuzer: ik rijd liever op het hele net 100-140 dan op de 'main lines' 160 en daarbuiten 40-80.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door Fles »

JeePee schreef:Volgens mij wordt in heel Oost Europa harder gereden dan hier... Sowieso in Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië wordt op de belangrijkste hoofdlijnen 160 of harder gereden.
Ja :pos:
Jurjen schreef:Dat is niet harder hè? Doen we hier ook met de Thalys.
Nee :neg:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door deadlock »

Een uursdienst naar København klinkt me wel leuk in de oren. Hoppa waar blijft de Fehrmanbeltbrug! Oh jah, 2018 :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door IC3 »

Ach, binnenkort weer naar Kopenhagen en daarom maar eens gekeken voor een alternatief. Vliegen met SAS is ook goedkoop, goedkoper dan met de trein en ergens onderweg overnachten... Van Zvb naar Kopenhagen op een dag met de trein vind ik eigenlijk toch iets te ver en vooral te lang duren. :wink:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Bericht door deadlock »

Ik vermaak me juist altijd prima, zowel met de CNL als overdag. En ik ben ook al een keer met een SchönesWochenendeTicket geweest tot aan Puttgarden, daarna lopende naar de boot en de eerste ICE naar Køb. H.

Overdag is het opzich wel fijn dat je lekker een half uurtje kan chillen in Osnabrück, daarna anderhalf in Hamborg en op de boot nog 45 min.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten