Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door flipje »

*blaast het stof eraf*

Jaja, je zou denken we horen er niks meer van, maar...
Burgemeester Hoogeveen wil snelweg naar Twente en trein naar Emmen
HOOGEVEEN - Een goede en snelle autoverbinding met Twente en een rechtstreekse spoorverbinding met Emmen waarbij Hoogeveen als logische intercitystop moet fungeren.Daar moet de gemeente Hoogeveen op inzetten, zei burgemeester Karel Loohuis vanavond in zijn nieuwjaarstoespraak.

Volgens de burgemeester is er de laatste jaren sprake van de ontwikkeling van een economische corridor Randstad - Noord-Nederland - Scandinavië. Hoogeveen is daarin een logische volgende stap en mag niet overgeslagen worden. "Men moet niet meteen doorschieten naar Emmen en Groningen. Maar daarvoor moet wel wat gebeuren", vindt Loohuis.
Bron
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door CamilleKreemers »

Hebben ze daar ook realisme in het programma zitten? Je mag toch hopen dat meerdere onderzoeken met conclusie genoeg moet zijn.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door flipje »

Als er een ambtenaar op Twitter al loopt te roepen dat station Hoogeveen het Utrecht Centraal van het Noorden kan worden... :') is het antwoord nee.
Laatst gewijzigd door flipje op di 03 jan 2017, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door AppleMoose »

Gelijk Scandinavië er bij betrekken ook :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door JWM »

En wat zijn de ambities voor Hoogeveen Airport? Ik neem aan toch minstens een hub met internationale allure?
Ronaldussen schreef:Gelijk Scandinavië er bij betrekken ook :')
Voor het wegverkeer ligt Hoogeveen weldegelijk op de kortste route tussen de Randstad, Hamburg en Scandinavië, zeker als de weg tussen Meppen en Bremen is uitgebouwd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door AppleMoose »

Er liggen wel meer plaatsen langs die route die een stuk minder hoog van de toren blazen :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door JWM »

Ja, maar dat zijn maar andere plaatsen. Het gaat hier om Hoogeveen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door AppleMoose »

Dat is waar. Stiekem moet ik ook bekennen dat wanneer ik op vakantie naar Scandinavië ga, ik altijd een stukje omrij en wil overnachten in Hoogeveen om even van deze stad te kunnen genieten. :@
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door reisthijs »

een rechtstreekse spoorverbinding met Emmen waarbij Hoogeveen als logische intercitystop moet fungeren.
Juist ja. Ze willen dus een nieuwe spoorlijn aanleggen met als enige doel dat er in Hoogeveen ergens op over te stappen valt, zodat een IC-stop ineens wel nuttig wordt. Wel creatief bedacht :mrgreen:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door JWM »

Ronaldussen schreef:Dat is waar. Stiekem moet ik ook bekennen dat wanneer ik op vakantie naar Scandinavië ga, ik altijd een stukje omrij en wil overnachten in Hoogeveen om even van deze stad te kunnen genieten. :@
Waarbij je uiteindelijk heel Scandinavie maar laat voor wat het is als je eenmaal in het bruisende Hoogeveen bent?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door AppleMoose »

Ik moet mij er altijd toe zetten om daarna weer door te reizen inderdaad. Maar het vooruitzicht dat ik op de terugweg weer langs Hoogeveen kan gaan zorgt ervoor dat ik de drempel tot nu toe altijd kan overwinnen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door isadora »

Ben er één keer geweest, word nog regelmatig schreeuwend en badend in het zweet wakker. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Vinny »

JWM schreef:Ja, maar dat zijn maar andere plaatsen. Het gaat hier om Hoogeveen.
Inderdaad. Is er al zicht op een ICE Kopenhagen-Amsterdam? Deze moet natuurlijk wel te Hoogeveen halteren. :Y

Oh ja, kan de gemeenteraad van het stadje zich gelijk sterk maken voor de renovatie van de Friesenbrücke :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Jef400 »

Ik dacht serieus even de speld te lezen :@
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Aking »

JeffreyMeijer schreef:Ik dacht serieus
Moet je nooit doen, komt altijd ellende van :')
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Wubbo »

Is het al 1 april?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Vinny »

In het noorden maken ze geen grapjes Wubbo :cry:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Suus »

Als we nu voortaan de sprinter Zwolle - Groningen een intercity noemen en de intercity's Den Haag/Rotterdam - Groningen een Intercity Direct, zou het probleem voor Hoogeveen dan opgelost zijn (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door MarkNL »

Ik dacht, laat ik Googelen op "bruisend Hoogeveen". Geeft notabene nog resultaten ook :shock:.
reisthijs schreef:Juist ja. Ze willen dus een nieuwe spoorlijn aanleggen met als enige doel dat er in Hoogeveen ergens op over te stappen valt, zodat een IC-stop ineens wel nuttig wordt. Wel creatief bedacht :mrgreen:
Met stops in het pittoreske Noordscheschut, metropolitane Geesbrug en parel van Drenthe: Diphoorn.
menno47
Berichten: 161
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 12:09
Locatie: Groningen

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door menno47 »

Door de vaart door Hoogeveen te dempen, hebben ze de juiste infra om zeep geholpen, de trekschuit is immers het juiste vervoermiddel voor die negorij ! *O*
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
evos
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 16:18

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door evos »

Suus schreef:Als we nu voortaan de sprinter Zwolle - Groningen een intercity noemen en de intercity's Den Haag/Rotterdam - Groningen een Intercity Direct, zou het probleem voor Hoogeveen dan opgelost zijn (A)
Die 'sprinter' is natuurlijk helemaal geen echte sprinter: hij wordt gereden met ICM en stopt maar een paar keer in het lege Drenthe. Hoogeveen mag al blij zijn.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door JWM »

Ach, je kan er wel spottend over doen en het idee voor een spoorlijn Emmen - Hoogeveen is natuurlijk absurd maar een Intercitystop in Hoogeveen is echt wel een twijfelgeval.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Suus »

Een spoorlijn Hoogeveen - Marienberg zou ik nuttiger vinden, de verbinding Groningen - Twente zou er fors korter door worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Bjarte »

Om er dan toch nog even serieus op in te gaan: Het zou natuurlijk de bereikbaarheid van vooral Emmen aanzienlijk verbeteren. Een spoorlijn in die regio lijkt mij wel erg moeilijk inpasbaar in het landschap. Er zijn twee tracé's die je zou kunnen overwegen:

- Na station Hoogeveen zo snel mogelijk afbuigen richting de A37 en de weg volgen
- Door het dunbevolkte gebeid in een lijn naar Oosterhesselen en dan net voor Emmen-Zuid aanhaken op het bestaande spoor. Voordeel is dat Oosterhesselen bediend kan worden.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door flipje »

Bjarte schreef: - Na station Hoogeveen zo snel mogelijk afbuigen richting de A37 en de weg volgen
- Door het dunbevolkte gebeid in een lijn naar Oosterhesselen en dan net voor Emmen-Zuid aanhaken op het bestaande spoor. Voordeel is dat Oosterhesselen bediend kan worden.
Een spoorlijn tussen Hoogeveen en Emmen gaat niet gebeuren, daarvoor zijn de reizigersaantallen te laag en de tussen liggende kernen te klein. Het is niet voor niks dat de Qliner tussen Hoogeveen en Emmen is opgeheven..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten