Goederentrein ontspoord in Venlo
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Goederentrein ontspoord in Venlo
Goederentrein ontspoord in Venlo
Geplaatst op: zondag 14 juni 2009 om 23:10
Laatst bijgewerkt: zondag 14 juni 2009 om 23:10
In Venlo is zondagavond omstreeks 22.00 uur een binnenkomende goederentrein uit Duitsland ontspoord. Hierbij is een portaal van de bovenleiding geraakt, wat door de klap is omgevallen.
Het treinverkeer tussen Venlo en Tegelen en tussen Venlo en Kaldenkirchen is stilgelegd.
Later meer.
OVNL Nieuwsredactie
Lees verder
Geplaatst op: zondag 14 juni 2009 om 23:10
Laatst bijgewerkt: zondag 14 juni 2009 om 23:10
In Venlo is zondagavond omstreeks 22.00 uur een binnenkomende goederentrein uit Duitsland ontspoord. Hierbij is een portaal van de bovenleiding geraakt, wat door de klap is omgevallen.
Het treinverkeer tussen Venlo en Tegelen en tussen Venlo en Kaldenkirchen is stilgelegd.
Later meer.
OVNL Nieuwsredactie
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Goederentrein ontspoord in Venlo
Hoe kan dat nou weer :neg:
Re: Goederentrein ontspoord in Venlo
Ook CNL 419 is uitgevallen en niet verder dan Ehv gekomen, in plaats van München/Zürich...
Re: Goederentrein ontspoord in Venlo
Dan moet het wel een hele klap zijn, wil dat ding omvallen.
Re: Goederentrein ontspoord in Venlo
En via Ah was natuurlijk geen optie...Jurjen schreef:Ook CNL 419 is uitgevallen en niet verder dan Ehv gekomen, in plaats van München/Zürich...
Re: Goederentrein ontspoord in Venlo
Dan was ie in Emmerich gestrand. Ook gezellig. De enige opties die er waren waren Heerlen-Aachen en Hengelo-Bentheim...
Re: Goederentrein ontspoord in Venlo
Ding schijnt om 23:30 in Ht aangekomen te zijn, daar (en dus niet in Ehv, zoals ik eerder zei i.v.m. AV NS 'Rijdt niet verder dan Ehv') te zijn gekeerd en om 00:10 weer richting noorden vertrokken te zijn, ik vermoed richting Ah. Ding is met +420 onderweg geweest naar Stuttgart en werd met +320 in München verwacht.
Re: Goederentrein ontspoord in Venlo
Gaaf. EVen dik anderhalf uur vertraging dichtrijden tussen Stuttgart en München. Hoe doen ze dat? :pos:
Re: Goederentrein ontspoord in Venlo
In Stuttgart zelf. Ruime haltering normaal gesproken.Fles schreef:Gaaf. EVen dik anderhalf uur vertraging dichtrijden tussen Stuttgart en München. Hoe doen ze dat? :pos:
Maar goed, de RIS zal ook wel niet kloppen hoor, het ding stond er later ook helemaal niet meer in.
Re: Goederentrein ontspoord in Venlo
Het kán dus wel... :DJurjen schreef:Ding schijnt om 23:30 in Ht aangekomen te zijn, daar (en dus niet in Ehv, zoals ik eerder zei i.v.m. AV NS 'Rijdt niet verder dan Ehv') te zijn gekeerd en om 00:10 weer richting noorden vertrokken te zijn, ik vermoed richting Ah. Ding is met +420 onderweg geweest naar Stuttgart en werd met +320 in München verwacht.
Re: Goederentrein ontspoord in Venlo
Mja, maar als ze op Stuttgart Hbf stoppen, dan heb je die haltering ook wel nodig, dat is een kopstation :?Jurjen schreef:In Stuttgart zelf. Ruime haltering normaal gesproken.Fles schreef:Gaaf. EVen dik anderhalf uur vertraging dichtrijden tussen Stuttgart en München. Hoe doen ze dat? :pos:
Maar goed, de RIS zal ook wel niet kloppen hoor, het ding stond er later ook helemaal niet meer in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Goederentrein ontspoord in Venlo
Een extra loc klaarzetten misschien? Kan je keren in 5-10 minuten.
Re: Goederentrein ontspoord in Venlo
Zal sowieso enig verschil zitten tussen simpel kop maken (lok voor eraf, nieuwe lok vooraan), of: rijtuigen bijplaatsen (vanaf Stuttgart rijden IC-rijtuigen mee voor vroege-ochtend-reizigers), wachten op overige treindelen (treindeel uit Paris lijkt vanaf Stuttgart mee te rijden) én kopmaken. Bovendien zullen ze dat in de nachtelijke rijtuigen hoop ik toch niet al te hardhandig doen, maar overdag maakt dat niet zoveel uit.Bee schreef:Mja, maar als ze op Stuttgart Hbf stoppen, dan heb je die haltering ook wel nodig, dat is een kopstation :?Jurjen schreef:In Stuttgart zelf. Ruime haltering normaal gesproken.Fles schreef:Gaaf. EVen dik anderhalf uur vertraging dichtrijden tussen Stuttgart en München. Hoe doen ze dat? :pos:
Maar goed, de RIS zal ook wel niet kloppen hoor, het ding stond er later ook helemaal niet meer in.
Reizigers waren trouwens sneller af met andere treinen. Vanaf Köln was je met vertrek om 4:20 met de ICE al even na 9 in München. Gok dat de meeste wachtenden in Köln dat ook wel gedaan hebben. ;-)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Goederentrein ontspoord in Venlo
De trein is volgens Somda inderdaad bij Emmerich de grens over gestuurd nadat de werkzaamheden aldaar klaar waren.Daan schreef:Het kán dus wel... :Dik vermoed richting Ah.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten