Eurostar Amsterdam - London

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door sirvinniei »

Chrysa schreef:Ryanair vliegt vanaf Eindhoven alleen naar Luton dacht ik, niet echt in de buurt van het centrum van London, en volgens mij zijn Britse treinen erg duur.
Met easybus rij je voor 2 pond naar het centrum vanaf alle vliegvelden rond Londen
Ik heb geen onderschrift
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door diederickx »

Excuses als dit al ergens anders geplaatst is, dat heb ik dan niet gezien.

Testdriving E320 in foggy conditions this night..

"This night" was eergisteren.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door hidihi »

sirvinniei schreef:
Chrysa schreef:Ryanair vliegt vanaf Eindhoven alleen naar Luton dacht ik, niet echt in de buurt van het centrum van London, en volgens mij zijn Britse treinen erg duur.
Met easybus rij je voor 2 pond naar het centrum vanaf alle vliegvelden rond Londen
Je betaald 2 pond als je ver van te voren boekt. Het is wel een optie als je naar het vliegveld reist om van te voren reserveren maar het is geen optie als je vanaf het vliegveld naar de stad gaat. je kunt niet voorspellen of een vliegtuig 3 uur te laat is of dat deze een half uur te vroeg is. Ik woon in Dordrecht als ik naar Eindhoven airport moet reizen kost mij dit al 18 euro. Daarna moet ik vanaf Stanstead 10 tot 15 pond betalen om met een bus naar Londen zelf te gaan. Met een beetje pech betaal je al 36 euro aan voor en na transport. Als je daar rekening mee houd dan is 59 euro helemaal niet veel (zeker niet als je elk willekeurig Nederlands station kan kiezen om je reis te beginnen of eindigen zoals het nu het geval is).

Een goedkoop vliegtuigticket hoeft geen goedkope reis te betekenen. Openbaar vervoerskosten, hotelkosten en zelfs eten is een grotere kostenpost tijdens een vakantie. Ik heb met de de lange afstandsbus, eurostar en vliegtuig gerezen om naar Engeland te gaan. Met het kiezen van het vervoersmiddel heb ik altijd naar de overige kosten(hotel en openbaar vervoer) gekeken. Hierdoor heb ik wel eens een duurdere trein of vliegtuig gekozen om er voor te zorgen dat ik bespaarde op m'n hotel of openbaar vervoer kosten.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door waldo79 »

Op zich heb je een goed punt, ware het niet dat het na 3 maanden een redelijke topickick is :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door Aking »

Maar na 6 dagen valt het wel mee :wink:

En verder is het inderdaad iets dat vaak vergeten wordt bij goedkoop vliegen: Je moet ook van en naar het vliegveld komen, zoals ik hier al een keer voorrekende.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door pedaalemmerzak »

Ik vraag me af of een rechtstreekse trein veel nut heeft vanuit Nederland tegenover de al bestaande opties:

1. Huidige treinverbindingen (wel overstap in Brussel maar je komt tenminste aan in het centrum van London).

2. Megabus en andere busmaatschappijen (duurt erg lang, maar je hebt heel weinig voor/natransportkosten want je vertrekt vanuit een bushalte dicht bij huis en komt aan in het centrum van london).

3. Goedkope vluchten eindhoven-stansted of iets minder goedkope vluchten amsterdam - southend/stansted/andere luchthavens bij London - snel, goedkope tickets, maar relatief hoge voor/natransportkosten

4. Duurdere vluchten vanuit amsterdam of rotterdam naar City of Heathrow - de vluchten naar city zijn meestal vrij prijzig, maar je landt wel in het centrum van London. Naar heathrow is ook vrij prijzig en ondanks dat het niet super ver van het centrum van london is, is de heathrow train link wel vrij duur.

Kortom, het hangt ervanaf waar in london je moet zijn en waar in NL je woont, en vooral ook hoe snel je er wil komen en wat je bereid bent te betalen voor comfort.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door en-es »

London City in het centrum van Londen? :shock:
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door pedaalemmerzak »

Ik zie dat je al voor 50 euro RETOUR rechtstreeks kan reizen van Amsterdam naar London. Verreweg de goedkopste optie, maar het duurt wel 10 uur.

Met easyjet kun je voor rond de 60 euro ook retour vliegen (ja, ook over een week ! als je langer van tevoren boekt kun je waarschijnlijk nog goedkoper). Alleen dan moet je wel geld rekenen om van/naar southend/stansted/luton in het centrum van london te komen.



Ik zou niet weten waarom je de trein zou pakken wat langer duurt en veel meer geld kost, dus.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door pedaalemmerzak »

en-es schreef:London City in het centrum van Londen? :shock:
In ieder geval een stuk dichterbij dan stansted en de andere luchthavens.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door JWM »

Definieer eerst centrum van London.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door en-es »

Het ligt het dichtst bij het centrum maar zeker niet in het centrum. Al kun je vanuit Heathrow met de snelle trein nog vlugger in de stad zijn. Wat ik zelf doe zodra ik met easyjet naar Londen vlieg is de trein naar het eerstvolgende station te nemen die onder de dagkaart van Londen valt. Daar uitstappen, een dagkaart kopen en weer verder. Terugreis de omgekeerde methode. Eurostar is ook leuk maar dan kan ik pas op z'n vroegst s'middags aankomen terwijl ik per vliegtuig al s'morgens aankom.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door hidihi »

Je hebt gelijk. Eigenlijk is geen enkel vliegveld echt in het centrum van Londen. Hoewel Londen city airport wel het dichtste bij het centrum van Londen is. Helaas is het wel zo dat je wel een hele diepe portemonnee moet hebben om daar naar toe te vliegen (vanuit Heathrow is het ook niet te betalen).

Ik ben 1 keer naar Londen gevlogen en toen moest ik niet in Londen maar in Borehamwood zijn. Waarschijnlijk ga ik in mei met het vliegtuig naar Londen stanstead om vanuit Stanstead naar Chelmsford en Long Stratton te reizen. Eigenlijk vindt ik het vliegtuig geen vervoersmiddel om naar Londen te gaan(tenzij je echt in Eindhoven of Amsterdam woont).

Je kunt vanuit Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam inderdaad heel vroeg naar Londen vliegen. Het probleem is dat ik met het openbaar vervoer vanuit Dordrecht nooit op tijd kan aankomen om het eerste vliegtuig te pakken. Als ik de eerste vlucht wil halen zal ik de nacht van te voren in een hotel moeten slapen of ik moet een dure parkeerplaats gaan boeken. In dat opzicht is de Eurostar trein om 8.30 uur in Rotterdam niet zo'n gek alternatief. Ik ben wel eens waar een ochtend kwijt maar ik kan gewoon vanuit huis naar het station reizen zonder dat ik gekke fratsen moet uithalen.

Ik ben ooit eens met de nachttrein van Penzance naar Londen gegaan en ik was onder de indruk van de luxe en het gemak. Het was heerlijk om in Penzance mijn ogen dicht te doen en wakker te worden in Londen. Het zou hemels zijn als ze zo'n nachttrein naar Engeland zouden hebben, maar ja zo'n trein heeft alleen kans als deze al in Nederland gecontroleerd kan worden. Dat is nu nog niet mogelijk(je moet blijven stoppen in Brussel of bij de grens voor de controles .
Laatst gewijzigd door hidihi op do 05 jan 2017, 23:57, 2 keer totaal gewijzigd.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door pedaalemmerzak »

hidihi schreef:
Je kunt vanuit Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam inderdaad heel vroeg naar Londen vliegen. Het probleem is dat ik met het openbaar vervoer vanuit Dordrecht nooit op tijd kan aankomen om het eerste vliegtuig te pakken. Als ik de eerste vlucht wil halen zal ik de nacht van te voren in een hotel moeten slapen of ik moet een dure parkeerplaats gaan boeken. In dat opzicht is de Eurostar trein om 8.30 uur in Rotterdam niet zo'n gek alternatief. Ik ben wel eens waar een ochtend kwijt maar ik kan gewoon vanuit huis naar het station reizen zonder dat ik gekke fratsen moet uithalen.

Als je per se 's ochtends wil aankomen zul je toch echt met de auto of de taxi moeten ja. Of je gaat de vorige avond en slaapt in london in een hotel. Dat lijkt me vrij logisch. Met de eurostar van 8:30 kom je ook pas rond 11u aan. Dan kun je beter een vlucht nemen die rond 10u op stansted aankomt, dat red je prima vanuit de meeste plaatsen in Nederland.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door hidihi »

Een vliegtuig halen om 10 uur dat kan natuurlijk wel. Het vliegtuigkaartje moet trouwens echt wel veel goedkoper dan de trein zijn want de voor en natransport kosten van en naar vliegvelden is best veel. Ik krijg het idee dat jij denkt dat een vliegtuig veel sneller is dan de eurostar. Als ik vanuit Dordrecht via Amsterdam of Eindhoven zou vliegen en ik pak vervolgens vanaf het vliegveld Stanstead of Luton de trein dan betwijfel ik of je echt heel veel sneller ben in vergelijking met de nieuwe eurostar dienst. Ik hoef in mei niet in Londen te zijn en dan is stanstead wel een optie voor mij.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door sirvinniei »

pedaalemmerzak schreef: Ik zou niet weten waarom je de trein zou pakken wat langer duurt en veel meer geld kost, dus.
Comfort? Het grootste deel van de tijd die je kwijt bent aan vliegen is vroeger op het vliegveld zijn, paspoortcontrole, bagage afgeven en ophalen, wachten bij je gate. Bij treinreizen zit je praktisch de hele reis in je trein en kun je daar ook makkelijker bijvoorbeeld werken.
Ik heb geen onderschrift
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door Bram »

En de trein is toch zo fijn. Zoef! Over het spoor. Jippie-a-jee. :o *zet feesthoedje op*
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door VIRM »

sirvinniei schreef:
pedaalemmerzak schreef: Ik zou niet weten waarom je de trein zou pakken wat langer duurt en veel meer geld kost, dus.
Comfort? Het grootste deel van de tijd die je kwijt bent aan vliegen is vroeger op het vliegveld zijn, paspoortcontrole, bagage afgeven en ophalen, wachten bij je gate. Bij treinreizen zit je praktisch de hele reis in je trein en kun je daar ook makkelijker bijvoorbeeld werken.
Daarom is het überhaupt de vraag of de trein qua tijd heel erg verschillend is t.o.v. het vliegtuig.

Ik weet nog wat jaartjes geleden had CNN een rapportage over het verschil in reistijd vanuit de Empire State Building in New York naar een punt in Washington D.C. De ene persoon ging met het vliegtuig (ik dacht van New York La Guardia naar Washington National/Reagan, waarbij je om het uur een vliegtuig hebt) en de andere nam de Acela (de HSL tussen Boston/New York/Washington). Ik dacht dat de trein zelfs ietsje sneller was.
Beul van de blindegeleidelijn
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door pedaalemmerzak »

VIRM schreef:
sirvinniei schreef:
pedaalemmerzak schreef: Ik zou niet weten waarom je de trein zou pakken wat langer duurt en veel meer geld kost, dus.
Comfort? Het grootste deel van de tijd die je kwijt bent aan vliegen is vroeger op het vliegveld zijn, paspoortcontrole, bagage afgeven en ophalen, wachten bij je gate. Bij treinreizen zit je praktisch de hele reis in je trein en kun je daar ook makkelijker bijvoorbeeld werken.
Daarom is het überhaupt de vraag of de trein qua tijd heel erg verschillend is t.o.v. het vliegtuig.

Ik weet nog wat jaartjes geleden had CNN een rapportage over het verschil in reistijd vanuit de Empire State Building in New York naar een punt in Washington D.C. De ene persoon ging met het vliegtuig (ik dacht van New York La Guardia naar Washington National/Reagan, waarbij je om het uur een vliegtuig hebt) en de andere nam de Acela (de HSL tussen Boston/New York/Washington). Ik dacht dat de trein zelfs ietsje sneller was.
Ik vind dat een beetje een slechte vergelijking, want ondanks dat london hemelsbreed erg dichtbij is, is de afstand met de trein veel verder. De afstand Amsterdam - London is ongeveer even groot als Amsterdam - Parijs met de auto. Terwijl het vliegtuig rechtstreeks gaat en dus nog veel sneller is dan een auto of trein.

NYC - Washington DC is veel dichterbij dan Amsterdam - Parijs of Amsterdam - Kanaaltunnel - London. Dus geen wonder dat velen gebruik maken van de trein. Al blijft voor dit soort afstanden het vliegtuig vaak de s nelste optie in de VS qua openbaar vervoer, want op de meeste van dit soort relaties bestaat er simpelweg geen trein.

Langeafstandsbussen zijn er wel, maar ook niet zo fijnmazig als in West-Europa.
Montecito08
Berichten: 22
Lid geworden op: do 09 jun 2011, 01:11

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door Montecito08 »

De Eurostar staat reeds vermeldt op een aantal vertrekstaten, als "EuroCity", en zou volgens deze vertrekstaten vanaf september gaan rijden:

http://www.ns.nl/vertrekstaten/shl4.pdf
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door Aking »

EuroCity _O_ *O*
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door Nitein-Repart »

Het blijft mij verbazen dat men ondanks de Brexit een dure treinverbinding naar Engeland weet op te tuigen. Het leek mij logischer om meer op het oosten te richten door te kijken of treinverbindingen naar Warschau en München mogelijk zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door Suus »

Daarvan is de reistijd te lang en de zakelijke vraag te laag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Zabe
Berichten: 108
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 18:05

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door Zabe »

Dus het is bevestigd dat het trein gaat 30 minuten stoppen te Brussel Zuid?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door waldo79 »

@Erno-BE: en een Brexit kan best gunstig zijn voor de handel met Londen.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door Dennenboom »

Aandeeltje Eurotunnel reageert steeds negatief op Brexit berichten. Gisteren een behoorlijke daling na het nieuws over een "hard" Brexit.
De markt verwacht op basis van Brexit dus minder vervoer naar en van de UK.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten