Mag ik even kwijt #22

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door mb90 »

Ja, Super Mario. Heb het ook lang gespeeld op de Game Boy. :P

Iets anders. De aanleg van de Tweede Maasvlakte is nu echt te zien. Er zijn al zanddelen opgespoten in de Noordzee voor de Maasvlakte 1. Hier is het opspuiten van land te zien vanaf Strand Slufter:
Afbeelding

Er is al een heel eiland ontstaan, goed te zien vanaf Slag Dobbelsteen. De plek waar ook het interessante informatiecentrum van Maasvlakte 2 staat:
Afbeelding

Later zag ik toevallig ook nog de RET Fast Ferry een keer varen, De Nieuwe Prins. Hier bij de aanlegsteiger van de halte Maasvlakte met op de achtergrond een nieuwe gasterminal in aanbouw en rechts ervan in de verte de aankomende Stena Line vanuit Harwich:
Afbeelding

Ik zag tot slot ook de Wadlopertjes 3226, 3110, 3222 en 3105 op de Maasvlakte, maar ik kon geen goede voor mij legale plek dicht bij de Wadlopers vinden voor een foto. Alleen vanuit de auto vanaf de N15 was het mogelijk, maar die plaat is niet echt gelukt door een lantaarnpaal voor de 3226.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door BR628 »

NS-Reiziger schreef:Niks mooiers dan Super Mario Bros. 3 op de NES. :pos:
Word! :D
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door JeePee »

??? Excel ???
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Jurjen »

JeePee schreef:??? Excel ???
OpenOffice. ;-)

Maar 'Word!' is een uitdrukking, die zoveel wil zeggen als 'daar ben ik het roerend mee eens.' Bij de laatste staat men ook niet in een potje te roeren om te laten zien hoe erg ze het ermee eens zijn, is het niet? ;-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Fles »

Jurjen schreef: Maar 'Word!' is een uitdrukking,
Onder straatnegers ja :idea:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Fles »

Kijk ik dan even bij de post krijgen vandaag :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Suus »

Voor bedrijven neem ik aan?

Zelfs "Supersnel Internet" van Surfnet is niet symmetrisch, maar ik heb weinig up te loaden, en de downloadsnelheid is wel iets hoger dan die van die SDSL abonnementen. Heerlijk dat glasvezel :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Justin »

Hoezeee... ben ook gek op de Mario franchise. Al vanaf toen ik 3 jaar was grootse fan :p. Ik heb ook een t-shirt met een paddestoel erop :p.

Maar ben in dit decennium vooral superfan geworden van de Golden Sun series. Na 6 jaar stilte eindelijk een nieuwe game in aantocht volgend jaar!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Stefan »

Zo, eindelijk m'n eerste SOV binnen, mocht eens tijd worden.. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door |Pim| »

Wat is een sov kaart eigenlijk :oops: ?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Fles »

Stefan schreef:Zo, eindelijk m'n eerste SOV binnen, mocht eens tijd worden.. :mrgreen:
Mijn 9e en laatste is al een tijdje niet meer geldig :mrgreen:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Karl »

Die van mij moet ik binnenkort inleveren. :(
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Fles »

Pimz0r schreef:Wat is een sov kaart eigenlijk :oops: ?

een Studenten OV-Jaarkaart. Hoe het tegenwoordig precies geregeld is weet ik niet, maar het komt er op neer dat je als student vanaf je 18e voor een belachelijk bedrag onsmakelijk lang en veel en vaak en hard in bus, tram, trein en metro kunt zitten :pos:

En dat hebben ze er met ZO veel moeite doorgedrukt, en al ZO vaak geprobeerd af te schaffen, dat het heus nog steeds wel bestaat als jij 18 wordt ;)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Ruben »

Donderdag en vrijdag naar Aachen. Wat kunnen we daar verder nog doen? Kroegaanbevelingen or whatsoever? Het wordt geen treinenspotgedoetje, ga met medestudenten :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Daantje »

Ow, dat moet ik ff aan m'n broer vragen, die was helemaal weg van een of andere kroeg in Aken! Hij raad je iig het Paulaner bier aan :)

Ik zelf vond Aken gewoon een leuke stad om ff doorheen te wandelen, dom enzo is veel kleiner dan in Keulen maar wel de moeite waard om ff te bekijken. Karel de Grote ligt daar begraven en je kan ook in die schatkamer enzo kijken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Geert »

Pimz0r schreef:Wat is een sov kaart eigenlijk :oops: ?
Check de wiki: OV-studentenkaart :pos:

Kortom: een OV-jaarkaart die doordeweeks of in het weekend geldig is (je mag zelf kiezen) voor studenten van het MBO, HBO en WO.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Karl »

Paulaner Weiss. <3
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:Donderdag en vrijdag naar Aachen. Wat kunnen we daar verder nog doen? Kroegaanbevelingen or whatsoever? Het wordt geen treinenspotgedoetje, ga met medestudenten :P
Elisenbrunnen is leuk om ff te zien :) Meer cultuurgericht, dat wel ;)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Jurjen »

Aldus 'Ontdek Europa - 33 eigenzinnige stedentrips' van de Volkskrant:
Volkskrant Reizen schreef:Uitgaan
Van de 270.000 inwoners van Aken (sic.) zijn er 40.000 student en dat is te merken in het uitgaansleven. Aan het einde van de Pontstrasse, vlak bij de technische universiteit, vind je overdekte terrassen, goedkope restaurantjes en disco's. Probeer bijvoorbeeld een drankje op een terras, een maaltijd en een cocktail bij M-Lounge en daarna een film en dansen in Apollo, allemaal op nog geen 100 meter van elkaar.
http://www.molkerei-ac.de, http://www.apollo-aachen.de
Mijn eigen standaardplek daar is toch de Starbucks aan de Markt. Heerlijke koffiedranken (voor koffie een willekeurig goed koffiehuis uitzoeken). Ook zit er bij de Markt nog een pub waar ik elke keer dat ik er langs loop eigenlijk wel zin in krijg. ;-) Het boekje raadt verder aan de Dom en het raadhuis te bezoeken, en op z'n minst een van de Konditoreien te proberen. Ze hebben een shortlist van 5, mocht er behoefte aan zijn typ ik 't wel over.
Laatst gewijzigd door Jurjen op di 16 jun 2009, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Dubbele P »

NS-Reiziger schreef:Donderdag en vrijdag naar Aachen. Wat kunnen we daar verder nog doen? Kroegaanbevelingen or whatsoever? Het wordt geen treinenspotgedoetje, ga met medestudenten :P
Als je toch langs Aachen-West komt, moet je vanuit de trein eens even kijken of de draaischijf en de locloods nog aanwezig zijn. Die zouden namelijk op zeer korte termijn verdwijnen. Toen ik er anderhalve maand geleden was, waren die er nog wel. :wink:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Fles »

:D gaan ze eindelijk die jungle saneren daar ja?? :lol:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Daan »

Ik heb vorige week in Amsterdam gebruik gemaakt van m'n OV-Chipkaart in tram en metro, maar die ritten vind ik niet terug op Mijn OV-Chipkaart... Wie o wie weet hoe dat precies zit?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Geert »

Daar zit wat vertraging tussen. Sowieso zijn ze niet erg snel bij OV-chipkaart, het formulier om je adres te wijzigen is al 3 maanden (!) defect op de site (maar het is kennelijk niet nodig om het formulier dan uit te zetten, ook al weten ze er van), en ook het handmatig laten veranderen van je adres kost minstens 3 weken. De reden? Virussen en computerstoringen op de helpdesk...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Suus »

Bij mij loopt het transactieoverzicht maar zes dagen achter, dat is niet veel, want het is wel eens een maand geweest. Jammer dat elke reis dubbel vermeld is.

Bovenaan de pagina staat trouwens tot welke datum de transacties verwerkt zijn, dat is op dit moment 12-06-2009.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Daan »

Gewoon afwachten dus... :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten