Over je reiservaringen in Januari 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Bedankt :wink: .

Maar:

Is dit vooraan, in het midden of achteraan van het treinstel?
Zoals ik schreef: tussen het toilet en de eerste klas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door ODRAIL »

Zit de eerste klas aan de kopeinden van het treinstel of in het midden?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door PatrickM »

In de kopbakken, volgens mij vooraan in de richting van Gouda.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

Ik zit nu in een R-NET trein waar de eerste klas aan de kant van Alphen zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

Overigens zag ik, toen ik uit die tweede klas opstond, dat er voor mij een mevrouw zat die ernstig aan het bibberen was en niet reageerde op de aankomst in Gouda. Ik heb haar geprobeerd aan te spreken, maar ze reageerde niet. Daarom direct maar op de deur van de machinist geklopt, die even later de cabine uitkwam. Ook de Machinist concludeerde dat ze niet aanspreekbaar was, en riep daarom Veiligheid en Service op, al snel kwam al het aanwezige personeel in Gouda naar de trein toe. Inmiddels was de vrouw wel weer aanspreekbaar, maar ik geloof dat er toch een ambulance is opgeroepen voor haar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Chrysa »

In Helsinki zijn alle bushaltes heuvelop lijkt het wel... Gaat lekker met dat ijs, bus kwam amper van zijn plek gisteren. :')

Inmiddels weer terug in Nederland, eerste wat ik zie als ik door de douane loop bij Schiphol is het bordje van de NS met daarop alleen maar vertraagde treinen. Welkom in Nederland dan maar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

Tegenvallende vervoerder van de dag is de RET.

Vanmiddag nam ik de tram van huis naar Rotterdam Centraal. Deze tram werd helaas opgeheven op de halte Mathenesserplein, omdat de deuren niet meer wilden vergrendelen. De bestuurder kon dit overbruggen, maar mag dit alleen doen zonder reizigers en moest direct inrukken naar de remise.

Vanavond nam ik de tram van Rotterdam Centraal naar huis. Deze tram werd helaas opgeheven op de halte Eerste Middellandstraat, omdat er voorin de tram een reiziger zat waarvoor inzet van een ambulance nodig was. De ambulance heb ik nooit gezien, nadat alle reizigers waren uitgestapt en RET Toezicht was ingestapt reed de tram zonder reizigers maar met de hulpbehoevende reiziger verder richting Marconiplein. :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Vanmiddag van Zaandam naar Alphen aan den Rijn. De [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] van 15:53 reed met +6, maar dat was genoeg voor de overstap op Sloterdijk op de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van 16:09. Die bleek uiteindelijk met +6 te rijden, maar uiteindelijk was het vertrek uit Sloterdijk met +14 (en de reisplanner gaf aan dat de optie via Woerden niet meer kon). De overstap op Leiden van 12 minuten ging de mist in, dus werd het een trein een half uurtje later. Met +30 aangekomen in Alphen.
Overigens werd er bij binnenkomst in Alphen omgeroepen: "Aan de overzijde van het perron kunt u overstappen op de concurrent naar Gouda". :mrgreen:

De terugweg was uiteraard veel leuker. Ik had reisassistentie aangevraagd voor op Sloterdijk voor de overstap van spoor 8 naar 9 (nog nooit in m’n eentje gedaan, dus wel even fijn). De [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] reed eerst met +6, maar dit liep op tot +14 (heb de reisassistentie maar afgebeld, want dat zou betekenen dat ik op Sloterdijk naar spoor 4 moest, wat ik al zo vaak heb gedaan). Dus als eerste kwam de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] binnen op spoor 2. Ik hoorde de portofoon van de HC iets zeggen over twee spoorlopers. De trein bleef in ieder geval even staan. Tot mijn verbazing hoorde ik ineens het geluid van een optrekkende ICM: de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] was zonder omroep of aankondiging op de TBP vertrokken van spoor 1. Dus kon ik onnodig een extra kwartier koukleumen op station Alphen aan den Ijspegel. De volgende [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] vertrok op tijd en in Leiden overgestapt op de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]. Heb AVG maar even lief gebeld of ze alsnog iemand konden optrommelen (dit moest een taxichauffeur zijn, want het personeel dat daar aanwezig was voor het busvervoer enzo was ‘niet bevoegd’); dat kon gelukkig nog, al stond hij boven in de stationshal te wachten want het aankomstspoor was niet doorgegeven. Dus alsnog de 3380 kunnen halen en met +30 weer thuis (gelukkig ging dat goed, anders werd het ongeveer +50).
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door en-es »

Vanochtend misschien wel de meest comfortabele reis ooit gemaakt in de Londense overgrondse. De 10.19 van Walthamstow Central naar Liverpool Street was geen typische Overground treinstel maar een voormalige Stansted Express treinstel compleet met een 1e klasse afdeling. Hier heb ik lekker gezeten! S'avonds van Schiphol naar Baarn was het minder comfortabel. Door werkzaamheden geen intercity's tussen Schiphol en Hilversum dus moest ik het gehele traject met een langzame sprinter afleggen. Opvallend wel dat de sprinter richting Almere zo'n 10 minuten stilstaat in Weesp.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door dylanwild94 »

Mijn eerste forensen reis gaat weer lekker. Moest om 10:25 uur op school zijn en was om 10:00 op metrostation slinge om lijn 68 te nemen althans dat was de bedoeling want ik kon de bus niet meer in en ben maar verder gaan lopen. :X -o-

Verder was ik om 14:00 uur klaar met school en lijn 68 rijdt een 10 min frequentie dan. De eerste bus waar ik in mee kon was de rit die om 14:30 uur vertrekt vanaf de Anthony fokkerweg.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Hendrik »

De machinist van 2463 maakte een stop op Sdm. Die was blijkbaar vergeten dat dat niet meer de bedoeling is... ;)
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend had de 4825 +8, waardoor hij om 07:24 van Sloterdijk vertrok. Dat was het tijdstip waarp mijn 2129 had moeten vertrekken, dus die kon er met +6 achteraan. Is het allemaal zo krap op Amsterdam Centraal dat ze de IC niet laten voorgaan in dit soort gevallen?

Op de terugweg met -2 in Zaandam aangekomen. De 4560 maakte wegens een aanrijding met een persoon tussen Uitgeest en Alkmaar een extra stop in Zaandam. Voor het eerst in lange tijd weer met een DDM1 gereisd.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Aking »

Ik zou zweren dat dat bericht net in "over je OV-chipkaart" stond (A)
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Aking schreef:Ik zou zweren dat dat bericht net in "over je OV-chipkaart" stond (A)
Je hoeft niet te zwren, want dat klopt. ;) Alleen zag ik na het posten dat ik het per ongeluk in het verkeerde topic had geplaatst, dus heb ik het verwijderd.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Meltrain »

Dat er vanwege werkzaamheden minder Sprinters rijden tussen Dordrecht en Rotterdam Centraal, kan ik nog begrijpen, maar het zou leuk zijn als de wél rijdende Sprinters verlengd worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Hendrik »

Het valt inderdaad erg tegen dat zowel de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] als de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] 'gewoon' met 5 bakken SGMm rijdt. Ook voor het traject Gvc - Rtd trouwens, aangezien de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] in zuidelijke richting niet in Sdm stopt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Michael »

Deze staat momenteel in Breda:

Afbeelding
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door dennistd »

Die zal wel Breda-Noorderkempen rijden voor de internationale reizigers (die met IC Direct (Breda) -> bus (Noorderkempen) -> NMBS Desiro (Antwerpen) -> NMBS IC (Brussel) moeten reizen).
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door en-es »

Wat een omslachtige reis.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:Deze staat momenteel in Breda
Die bedoelde ik dus in het Afwijkingen in materieelinzet-topic. :p
en-es schreef:Wat een omslachtige reis.
In reistijd nog geen kwartier langer dan wanneer de IC Brussel wel had gereden volgens mij.

Worden Nederlandse kaartjes nu eigenlijk geaccepteerd op Noorderkempen - Antwerpen?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door dennistd »

Als het een kaartje Dordrecht-Antwerpen of verder is wel neem ik aan, het is immers het officiële omreisadvies :wink:
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Etienne »

Overeenkomstig de NMBS wordt gemeld dat de bussen Essen - Roosendaal alleen bedoeld zijn voor reizigers op dat traject en dat reizigers verder dan Roosendaal via Noorderkempen moeten reizen. De treinen naar Noorderkempen worden tevens 5 minuten verlaat om op de Beneluxtijd te vertrekken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Dat er vanwege werkzaamheden minder Sprinters rijden tussen Dordrecht en Rotterdam Centraal, kan ik nog begrijpen, maar het zou leuk zijn als de wél rijdende Sprinters verlengd worden.
Ik vrees dat hier een verstoring elders roet in het eten gegooid heeft. Materieel wat in Dordrecht start overnacht daar vrijwel nooit en er stond vandaag natuurlijk wel het nodige in Roosendaal opgesloten.
Volgens berichten op Somda zal het ook nog wat extra moeite gaan kosten om dat materieel weer bruikbaar te krijgen omdat er door de plotse stroomuitval geenenkel stel correct "uitgezet" is waardoor ze nu mogelijk met te lage batterijspanning staan om weer normaal gereed voor de dienst gemaakt te worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend bij aankomst op station Zaandam bleek de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 07:08 met +9 te rijden, wat opliep tot +13. Dus dan maar de 3325 van 07:27 en overstappen in Leiden. In Leiden aangekomen bleek dat er een defecte trein stond bij Nieuw Vennep en dat Sassenheim en Nieuw Vennep (volgens de omroepster) onbereikbaar waren. Gelukkig kwam de 718 naar Den Haag gewoon. :)

Op de terugweg bij het binnenlopen van Den Haag Centraal hoorde ik dat er... een defecte trein stond tussen Leiden en Schiphol. Op de AV zag ik op een gegeven moment dat de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 17:53 uit Leiden niet reed, maar met even verder zoeken bleek dat hij vanaf Hoofddorp reed. Dus ik kon in de 765 blijven zitten tot Schiphol en daar overstappen op de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie]. Na Leiden de wisselstraat doorgegaan om linkerspoor te rijden en rond Hoofddorp weer de wissels door naar rechts, om uit te komen op spoor 2 op Schiphol. De [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] vertrok daarna met +4.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door reisthijs »

Het was ongebruikelijk druk net op het perron van Amsterdam Amstel. De trein waar ik in stap is ook al heel vol, nergens meer een zitplaats. Ik denk, hoe komt dat toch, kijk in de app en zie: ik blijk in de trein van een kwartier eerder te staan. :')
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten