Angst voor verschraling busvervoer Gelderland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Angst voor verschraling busvervoer Gelderland

Bericht door Cookie »

Angst voor verschraling busvervoer

APELDOORN
- Apeldoorn vreest dat de kwaliteit van het busvervoer minder wordt doordat de provincie minder eisen stelt bij de aanbesteding. (...)

Gedeputeerde Van Haaren denkt dat het busvervoer op peil blijft. Ze wil bedrijven meer ruimte geven, zodat ze met goede ideeën kunnen komen.

Volledig artikel op http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... voer-1.htm
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Angst voor verschraling busvervoer Gelderland

Bericht door Wubbo »

Interessant experiment. Ik kan zo snel even geen informatie vinden over hoe de aanbesteding er uit gaat zien, maar het niet tot in detail willen voorschrijven van het lijnennet en het geven van vrijheid aan de vervoerder om met innovatieve oplossingen te komen vind ik een goede ontwikkeling. Voorwaarde is wel dat het minimumpakket goed geformuleerd is, en het niet zo is dat degene die het minimumpakket biedt wint maar dat juist die innovatie (en daardoor geleverde groei van reizigerskilometers en/of klanttevredenheid) beloond wordt. Ik kan niet beoordelen hoe dat hier geregeld is.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Angst voor verschraling busvervoer Gelderland

Bericht door Ruben »

Ik snap het niet kunnen regelen van de dienstregeling niet helemaal. Er kan toch geeist worden dat naar elke wijk -gedefinieerd in het eisenpakket- een minimale dienstregeling wordt aangehouden? Of althans dat er in elke wijk OV is met een X aantal verbindingen per uur? Als dat betekent dat dit met een ringlijn, verbindende lijn en overstapjes op voorstadstations wordt, so be it.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Angst voor verschraling busvervoer Gelderland

Bericht door Geert »

Tja, en als blijkt dat reizigers daar niet gelukkig van worden, maar de overheid eist wel een gemiddeld tevredenheidscijfer van 7 of hoger, dan heeft de vervoerder dus een probleem en moet-ie aan de bak. Het lijkt mij wel een goede manier om wat meer vrijheid te geven aan de vervoerder en wat meer kwaliteit te eisen in plaats van een zo laag mogelijke prijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Angst voor verschraling busvervoer Gelderland

Bericht door Fles »

Geert schreef:de overheid eist wel een gemiddeld tevredenheidscijfer van 7 of hoger,
Ik ben benieuwd hoeveel veolia-klaarkomers er alleen al nodig zijn om mijn "waardering" te compenseren :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten