Het grote wintertopic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Winter 2017

Bericht door reisthijs »

KM46 schreef:
Aking schreef:Is die metroslettrambende niet een stuk zuiniger omdat het een stuk lichter is?
Klopt.
Klopt niet. Het is namelijk niet een stuk lichter.

Het is een stuk zuiniger door de vermogenselektronica (energie wordt efficiënter gebruikt).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Winter 2017

Bericht door isadora »

Koning Winter heeft het spoor, als voorzien, op sommige plekken in zijn greep (ijzel, rijp, wisselstoringen)

http://www.ns.nl/reisinformatie/actuele ... -het-spoor

Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter 2017

Bericht door Suus »

Tramnet van Rotterdam is een chaos. Er kan niet gereden worden tussen Marconiplein enerzijds en Woudhoek of Holy anderzijds. De Erasmusbrug kan niet bereden worden. De wissels bij Beurs functioneren niet, tram 21 en 24 rijden via de Goudsesingel, tram 8, 23 en 25 via Eendrachtsplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Winter 2017

Bericht door isadora »

De situatie op het spoor lijkt vooralsnog niet veel te verbeteren:

Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Winter 2017

Bericht door Daniel »

Nou heeft een deel van die meldingen ook met geplande werkzaamheden te maken. Als ik zo de verkeersinfo op de radio hoorde leek het op het spoor nog relatief mee te vallen met de gevolgen van het winterweer. Waren er in elk geval een stuk minder dan alle meldingen van geschaarde vrachtwagens op de snelwegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Winter 2017

Bericht door isadora »

Klopt: 8 storingen en 6 werkzaamheden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Winter 2017

Bericht door JWM »

Voorheen werd er bij de dreiging van een sneeuwvlokje gekozen om de treindienst preventief uit te dunnen. Waarom is hier nu niet voor gekozen?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Winter 2017

Bericht door Wubbo »

Waarschijnlijk omdat de verwachting was dat het met de sneeuwval wel mee zou vallen. Het lijkt er (gezien vanuit huis) op dat het op het spoor nog redelijk functioneert, op een paar ijzel- en rijpgerelateerde storingen na.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Winter 2017

Bericht door isadora »

Het kaartje wordt inderdaad wat "schoner":

Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Winter 2017

Bericht door en-es »

Zaterdag geen problemen gehad bij mijn treinreis van Baarn naar Schiphol. Om 6.38 vertrokken en nog geen 50 minuten later in Schiphol aangekomen. Ook de vliegreis naar Gatwick ging vlot. Apart dat het in Londen 10 graden was.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Winter 2017

Bericht door Geert »

Gisteren (ondanks code oranje) 's ochtends vroeg Den Haag-Dordrecht getreind, 's middags weer naar Den Haag en 's avonds/'s nachts Den Haag-Utrecht en weer terug. Zonder vertraging, mijn enige klacht was dat in twee treinen de kachel wel een standje hoger mocht, maar verder prima treinreisjes gehad :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Winter 2017

Bericht door Daantje »

Ik wilde naar Zeeland vanuit Rotterdam maar 's ochtends reden er geen treinen op de Zeeuwse lijn. Thuis gewacht tot dat wel weer reed en toen op pad gegaan en toen ging het allemaal prima.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Winter 2017

Bericht door regenmaker »

Dan pak je toch de 436/133? :P Dat is de manier hoe ik altijd naar Zeeland ga tenminste. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Winter 2017

Bericht door VIRM »

Gisteren van Zaandam naar Alphen aan den Rijn en terug. Op de heenweg +30 doordat de aansluiting in Leiden in de soep ging. Op de terugweg +30 omdat de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] in Alphen naar Leiden onaangekondigd werd gespoorwijzigd van 2 naar 1; aangezien hij toch al met +14 reed kon ik 16 minuten extra lang op het station in de kou staan. :(
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Winter 2017

Bericht door ODRAIL »

Goed voor een vertragingsformuliertje :pos: :wink: .
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Winter 2017

Bericht door VIRM »

Die is gisteren in de bus gedaan (en doorgegeven aan de OV Chip Plus-klantenservice, maar heb geen vertrouwen dat het op die weg wordt geregeld ;)). Al had ik natuurlijk liever in een warme trein gezeten... Kom je volgende keer erwtensoep brengen? :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Winter 2017

Bericht door Daantje »

regenmaker schreef:Dan pak je toch de 436/133? :P Dat is de manier hoe ik altijd naar Zeeland ga tenminste. :)
Rotterdam - Middelburg is dan wel een flink stuk langer. We gingen op verjaardag dus niet gebonden aan een specifieke tijd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter 2017

Bericht door Suus »

Vanwege de winter rijdt morgen de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] niet tussen 's-Hertogenbosch en Sittard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Winter 2017

Bericht door Mikos »

Ter aanvulling: Tot 14.00 uur.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Winter 2017

Bericht door Mr-W »

regenmaker schreef:Dan pak je toch de 436/133? :P Dat is de manier hoe ik altijd naar Zeeland ga tenminste. :)
De interliner 395 naar Zierikzee lijkt me makkelijker dan die langzamere route via Oude Tonge :wink:
Suus schreef:Vanwege de winter rijdt morgen de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] niet tussen 's-Hertogenbosch en Sittard.
Rijdt het deel Venlo-Schiphol wel door naar Den Bosch en Schiphol Airport.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Winter 2017

Bericht door isadora »

Volgens NS
Door winters weer rijden er op vrijdag 13 januari tussen 's-Hertogenbosch en Sittard minder Intercity's.
U bent ongeveer 15 minuten langer onderweg.
Dit duurt tot 14.00 uur.
U kunt gebruik maken van de Intercity Amsterdam-Maastricht. Plan uw reis in de reisplanner.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Winter 2017

Bericht door PatrickM »

Mr-W schreef:
regenmaker schreef:Dan pak je toch de 436/133? :P Dat is de manier hoe ik altijd naar Zeeland ga tenminste. :)
De interliner 395 naar Zierikzee lijkt me makkelijker dan die langzamere route via Oude Tonge :wink:
Die rijdt niet in het weekend....
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Winter 2017

Bericht door isadora »

Jajaja, ik ben antiek, dus gebruik nog steeds Teletekst:

Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Winterweer op het spoor

Bericht door wouter15 »

Aangepaste dienstregeling zondag 10 december

Zondag 10 december rijdt NS een aangepaste dienstregeling in verband met het winterweer. Gebruik de reisplanner om je reis te plannen.

Houd rekening met de volgende aanpassingen:

* Intercity direct Amsterdam-Rotterdam v.v. (serie 1000) rijdt niet (gebruik de IC Direct Amsterdam-Breda v.v. van een kwartier eerder/later)
* Intercity Den Haag-Utrecht v.v. (serie 2000) rijdt niet, gebruik de intercity Den Haag-Amersfoort/Enschede van een kwartier eerder/later
* Intercity Dordrecht-Breda v.v. (serie 2300) rijdt niet
* Intercity Duivendrecht-Schiphol-Leiden v.v. (serie 2400) rijdt niet
* Intercity Schiphol-Nijmegen v.v. (serie 3100) rijdt niet
* Intercity Enkhuizen-Amsterdam Centraal-Eindhoven-Sittard-Heerlen v.v. (serie 3900): rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven. Rijdt wel tussen Enkhuizen en Amsterdam en tussen Eindhoven en Heerlen.

Intercity Direct is op zondag toeslagvrij, maar rijdt wel minder vaak (2x/uur in plaats van 4x/uur). Houd rekening met extra overstappen, vertraging en treinuitval.

De treinen van Arriva, Blauwnet, Connexxion, Breng en Keolis rijden volgens de normale dienstregeling, evenals alle internationale treinen. Reis je per trein naar het buitenland, ga dan voor de zekerheid eerder op reis en houd rekening met extra overstaptijd.

Bron: Rijdendetreinen.nl
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aangepaste dienstregeling zondag 10 december

Bericht door Milco »

Ik mis de [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] die morgen in zijn geheel vervalt. [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie] is het alternatief.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten