Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Suus »

Geert schreef:Korte vraag over de eurobahn tussen Venlo en Duitsland: wie weet welke treinen er normaal gesproken rijden op deze verbinding? Ik zie in InfoPlus FLIRT3 en FLIRT4 (al dan niet in combinatie), iemand mailde naar rijdendetreinen dat er 5-delige treinen rijden en inmiddels ben ik zelf eerlijk gezegd het overzicht een beetje kwijt.

Weet iemand welke combinaties er uberhaupt voorkomen op die verbinding en (dat zou helemaal mooi zijn) wat er normaal gesproken rijdt?
Voor de RE3 en RE13 heeft Eurobahn vier vierdelige FLIRT's (genummerd ET 6.01 t/m ET 6.04) en veertien vijfdelige FLIRT's besteld (genummerd ET 7.01 t/m ET 7.14). Bijna alle treinen naar Venlo rijden met één vijfdelige FLIRT, een heel enkele met twee stellen. Meestal wordt een tweede stel in Mönchengladbach afgetrapt of bijgeplaatst en rijdt deze niet van/naar Venlo.

Eurobahn is op dit moment niet in het bezit van driedelige FLIRT's, vanaf december wel maar deze zullen niet op de RE13 gaan rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Geert »

Top, bedankt voor je snelle antwoord! *O* Kan ik wat mee. :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #21

Bericht door Ardan »

dylanwild94 schreef:theoretisch zou het kunnen en dan ga je naar het systeem wat de RET gebruikt bij de metro voor de bakbordjes waarbij de witte borden voor de (R)SG3 gelden en blauwe voor de MG/SG 2/1.
Op het spoor worden nu ook al blauwe en witte bordjes gebruikt. Die betekenen echter wat anders, witte bordjes zijn voor schuin binnenkomen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door reisthijs »

Mikos schreef:SLT heeft een afwijkende baklengte, daar rekent men ongeveer de helft (4=2, 6=3).
Dat lijkt me toch niet helemaal juist. Driekwart rekenen (4=3, 6=4) klopt beter, en zo doen de meeste machinisten het ook.

Op de juiste plek stoppen wordt nog belangrijker met de instapzones. Nu zag ik van de week dat die borden (begin/einde instapzone) nog steeds ingepakt waren, heeft iemand enig idee wanneer die proef met instapzones nou eindelijk gaat beginnen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
PHS

Re: Korte vragen #21

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #21

Bericht door Aking »

Probeer het uit? :P
PHS

Re: Korte vragen #21

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Geert »

Ook met je studenten-ov moet je bij de goede vervoerder inchecken toch? (En zeker als je op saldo reist?)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door webguy »

In de ICs Arnhem - Utrecht hoor ik ook regelmatig van iemand die in Arnhem bij Arriva ipv NS is ingecheckt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door regenmaker »

Hoe keert [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] bij Duivendrecht?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:Hoe keert [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] bij Duivendrecht?
Keerspoor ten oosten van Diemen Zuid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door reisthijs »

Is hier laatst nog uitgebreid besproken: viewtopic.php?f=32&t=12386&start=1650#p477619
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door regenmaker »

Bedankt. :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Korte vragen #21

Bericht door Gothic-Writer »

Ik heb even een vraag: kan virm en ddz gecombineerd rijden, want er rijdt momenteel 19:12 op dinsdag 10 januari, deze combinatie tussen Breda en Eindhoven?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #21

Bericht door Wubbo »

Nee dat kan niet, en waarschijnlijk gebruik je een digitale bron? Die heeft het dan fout.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #21

Bericht door Chrysa »

Ze kunnen toch wel gekoppeld worden zodat de een de ander kan slepen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Daniel »

Dat kan bij veel materieel wel ja, maar bij DDZ en VIRM nou net niet. DDZ heeft een ander type automatische koppeling (BSI) namelijk en die past niet op de koppeling van de VIRM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Korte vragen #21

Bericht door Widejo »

Is er een "regel" voor het omroepen van het reisverloop bij het beginpunt? In Vlissingen begint het altijd met "tot Roosendaal stoppen wij op alle tussengelegen stations", waarop het snel verder gaat met de stops achter Roosendaal. Heeft dit een reden?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #21

Bericht door Aking »

Tot Roosendaal is de Intercity een stoptreeeeuhsprinter en dus "afwijkend"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Geert »

Widejo schreef:Is er een "regel" voor het omroepen van het reisverloop bij het beginpunt? In Vlissingen begint het altijd met "tot Roosendaal stoppen wij op alle tussengelegen stations", waarop het snel verder gaat met de stops achter Roosendaal. Heeft dit een reden?
Scheelt een hoop stationnetjes oplepelen en netto effect qua reisinformatie is hetzelfde lijkt me.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen #21

Bericht door Hendrik »

Waarom is het op dit moment eigenlijk nodig dat de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] Sdm overslaat? Vanmiddag kwamen we al om .28 op Rtd, terwijl de vertrektijd .36 is...
Vinc
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 14:21

Re: Korte vragen #21

Bericht door Vinc »

Voor mijn scriptie ben ik van plan iets met het OV te doen. Hiervoor zou ik graag dienstregelingen willen vinden, het liefst in GTFS-formaat, maar zo lang er in te zien is wat de tijd tussen stops is, zou het moeten werken. Echter zou ik ze van voorgaande jaren nodig hebben. Ik heb al rondgekeken, maar verder dan GTFS en andere formats van 2016/2017 kwam ik niet. Jullie enig idee of die nog ergens te vinden zijn? In eerste instantie zou ik het landelijk willen, maar als dat niet mogelijk is het liefst Groningen / Drenthe.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte vragen #21

Bericht door Zugführer »

Klinkt interessant! Moet via het NDOV loket (OpenGeo versie) wel lukken denk ik. Daar kun je historische gegevens "tegen verstrekkingskosten" krijgen, maar voor een studieproject zijn die misschien niet zo hoog ;)
Vinc
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 14:21

Re: Korte vragen #21

Bericht door Vinc »

Zugführer schreef:Klinkt interessant! Moet via het NDOV loket (OpenGeo versie) wel lukken denk ik. Daar kun je historische gegevens "tegen verstrekkingskosten" krijgen, maar voor een studieproject zijn die misschien niet zo hoog ;)
Bedankt voor de tip. Ik zie "Historische gegevens niet-commercieel, onderzoek en educatief: gratis" staan bij tarieven, dus die zijn inderdaad niet zo hoog :P
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte vragen #21

Bericht door Zugführer »

Gezien mijn ervaringen met OpenGeo vermoedde ik dat al :D
Succes alvast!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten