Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Geert schreef:Korte vraag over de eurobahn tussen Venlo en Duitsland: wie weet welke treinen er normaal gesproken rijden op deze verbinding? Ik zie in InfoPlus FLIRT3 en FLIRT4 (al dan niet in combinatie), iemand mailde naar rijdendetreinen dat er 5-delige treinen rijden en inmiddels ben ik zelf eerlijk gezegd het overzicht een beetje kwijt.
Weet iemand welke combinaties er uberhaupt voorkomen op die verbinding en (dat zou helemaal mooi zijn) wat er normaal gesproken rijdt?
Voor de RE3 en RE13 heeft Eurobahn vier vierdelige FLIRT's (genummerd ET 6.01 t/m ET 6.04) en veertien vijfdelige FLIRT's besteld (genummerd ET 7.01 t/m ET 7.14). Bijna alle treinen naar Venlo rijden met één vijfdelige FLIRT, een heel enkele met twee stellen. Meestal wordt een tweede stel in Mönchengladbach afgetrapt of bijgeplaatst en rijdt deze niet van/naar Venlo.
Eurobahn is op dit moment niet in het bezit van driedelige FLIRT's, vanaf december wel maar deze zullen niet op de RE13 gaan rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94 schreef:theoretisch zou het kunnen en dan ga je naar het systeem wat de RET gebruikt bij de metro voor de bakbordjes waarbij de witte borden voor de (R)SG3 gelden en blauwe voor de MG/SG 2/1.
Op het spoor worden nu ook al blauwe en witte bordjes gebruikt. Die betekenen echter wat anders, witte bordjes zijn voor schuin binnenkomen.
Mikos schreef:SLT heeft een afwijkende baklengte, daar rekent men ongeveer de helft (4=2, 6=3).
Dat lijkt me toch niet helemaal juist. Driekwart rekenen (4=3, 6=4) klopt beter, en zo doen de meeste machinisten het ook.
Op de juiste plek stoppen wordt nog belangrijker met de instapzones. Nu zag ik van de week dat die borden (begin/einde instapzone) nog steeds ingepakt waren, heeft iemand enig idee wanneer die proef met instapzones nou eindelijk gaat beginnen?
Ik heb even een vraag: kan virm en ddz gecombineerd rijden, want er rijdt momenteel 19:12 op dinsdag 10 januari, deze combinatie tussen Breda en Eindhoven?
Dat kan bij veel materieel wel ja, maar bij DDZ en VIRM nou net niet. DDZ heeft een ander type automatische koppeling (BSI) namelijk en die past niet op de koppeling van de VIRM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Is er een "regel" voor het omroepen van het reisverloop bij het beginpunt? In Vlissingen begint het altijd met "tot Roosendaal stoppen wij op alle tussengelegen stations", waarop het snel verder gaat met de stops achter Roosendaal. Heeft dit een reden?
Widejo schreef:Is er een "regel" voor het omroepen van het reisverloop bij het beginpunt? In Vlissingen begint het altijd met "tot Roosendaal stoppen wij op alle tussengelegen stations", waarop het snel verder gaat met de stops achter Roosendaal. Heeft dit een reden?
Scheelt een hoop stationnetjes oplepelen en netto effect qua reisinformatie is hetzelfde lijkt me.
Waarom is het op dit moment eigenlijk nodig dat de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] Sdm overslaat? Vanmiddag kwamen we al om .28 op Rtd, terwijl de vertrektijd .36 is...
Voor mijn scriptie ben ik van plan iets met het OV te doen. Hiervoor zou ik graag dienstregelingen willen vinden, het liefst in GTFS-formaat, maar zo lang er in te zien is wat de tijd tussen stops is, zou het moeten werken. Echter zou ik ze van voorgaande jaren nodig hebben. Ik heb al rondgekeken, maar verder dan GTFS en andere formats van 2016/2017 kwam ik niet. Jullie enig idee of die nog ergens te vinden zijn? In eerste instantie zou ik het landelijk willen, maar als dat niet mogelijk is het liefst Groningen / Drenthe.
Klinkt interessant! Moet via het NDOV loket (OpenGeo versie) wel lukken denk ik. Daar kun je historische gegevens "tegen verstrekkingskosten" krijgen, maar voor een studieproject zijn die misschien niet zo hoog ;)
Zugführer schreef:Klinkt interessant! Moet via het NDOV loket (OpenGeo versie) wel lukken denk ik. Daar kun je historische gegevens "tegen verstrekkingskosten" krijgen, maar voor een studieproject zijn die misschien niet zo hoog ;)
Bedankt voor de tip. Ik zie "Historische gegevens niet-commercieel, onderzoek en educatief: gratis" staan bij tarieven, dus die zijn inderdaad niet zo hoog