(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag zat ik in een Citadis op lijn 25 (in Rotterdam, ja :P ) waarvan de lichtjes bij de laatste deur echt groen waren.
Normaal zijn deze lichtjes 9die aangeven wanneer de deur ontgrendeld is) groen/geel-achtig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Fiets ik vanmiddag langs de N3, komt ineens dit langs...
Afbeelding

Waarschijnlijk was de chauffeuse vanwege een storing een andere bus wezen halen, want de bus kwam vanaf de Staart waar lijn 3 niet komt maar de stalling zich wel bevindt en rijdt hier hard langs de Oudelandshoek (gelegen achter het geluidsscherm rechts op de foto).
Was nog even een race tegen de klok trouwens: kwam de bus hier om iets na 5 uur 's middags tegen en gezien de rit waarop ik 'm enige tijd later in de Oudelandshoek langs zag komen moest de bus om 17.10 uur uit Crabbehof vertrekken. Of hij is op 't station begonnen, da's ook nog een mogelijkheid. Was al heel wat dat 'ie reed, want de bus van een kwartier ervoor was uitgevallen op in ieder geval het stuk Station - Oudelandshoek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Best toeval, gisteren en vandaag een aantal foto's gemaakt en de laatste foto van gisteren was de Arriva 8381...
Afbeelding

En de eerste foto die ik vandaag maakte was ook de Arriva 8381.. :P
Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag rond een uur of twaalf stond de XX 3164 op lijn 41 ri. Wijk bij Duurstede defect bij stadion Galgenwaard in Utrecht. Het luik direct onder de achterruit stond open en de chauffeur was gevaarlijk aan 't doen: die zat geknield middenop de rijbaan om bij de accu's te kunnen kijken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag rond een uur of twaalf stond de XX 3164 op lijn 41 ri. Wijk bij Duurstede defect bij stadion Galgenwaard in Utrecht. Het luik direct onder de achterruit stond open en de chauffeur was gevaarlijk aan 't doen: die zat geknield middenop de rijbaan om bij de accu's te kunnen kijken.
Als 'ie geknield aan de achterkant naar de accu's keek, is er inderdaad iets goed mis; die dingen zitten namelijk onder de chauffeurscabine ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Mja, hij zat dus ook links van z'n bus geknield om onder de cabine bij de accu's te kijken. Tegelijk stond ook het genoemde luik aan de achterzijde open, al bleek dat kennelijk niet helemaal duidelijk uit m'n bericht :P

Iets meer dan een uurtje later kwam ik weer langs de betreffende plek, waar de bus inmiddels weg was. Met hulp waarschijnlijk, want vanaf dat punt reden we achter een busje van TSN Nieuwegein :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Ardan »

In Amsterdam is er weer een metro van kunst voorzien. Ik zat in BN-stel 53 voor een stoptonend sein voor CS stil te staan toen er twee LHB'tjes van de 53 passeerde. De achterste had een soort bomen-motief aan de binnenkant, en blauwe deuren. GVB zet het project wel heel snel door, nu zijn de 13, de 28 en de 30 voorzien, en deze nu dus.... iemand trouwens enig idee welk stel dit is?

Aangezien er hier meer lui uit Deventer rondloopt, kunnen die misschien ook antwoord geven op een vraag. Ik pak regelmatig de laatste bus van het station naar huis in Zandweerd-Zuid (lijn 3). En altijd, echt altijd, zie ik een wat oudere man die alle chauffeurs schijnt te kennen, en uitgebreid met hen staat te kletsen. Hij zit altijd voorin de bus, en neemt, net als ik regelmatig, altijd lijn 3 van 23.53. Soms komt hij ook op het station aan met lijn 3, soms met lijn 6. Ook overdag zie ik hem wel eens op het busstation rondlopen. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat hij bij de halte Verpleeghuis St. Jurrien woont. Dat hij een hobbyist is, is wel duidelijk, maar wie is het toch?
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Fles »

Bedankt Veolia! :pos: Ik was net al m'n woede kwijt, was net van plan om het er maar bij te laten zitten, die klachten waar totaal niet op gereageerd wordt. Dit had ik net even nodig: weer een bus die uitviel. Ga zo door, stelletje falende ellendelingen! :pos:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Fles schreef:Bedankt Veolia! :pos: Ik was net al m'n woede kwijt, was net van plan om het er maar bij te laten zitten, die klachten waar totaal niet op gereageerd wordt. Dit had ik net even nodig: weer een bus die uitviel. Ga zo door, stelletje falende ellendelingen! :pos:
Wat ben ik blij dat 't hier allemaal maar mee valt qua uitval van bussen.. :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Fles »

Grappig. Ik heb via http://www.ovloket.nl een klacht ingediend. Dat is gelukt :)
Website schreef:Hartelijk dank voor het indienen van uw klacht of vraag !
Wij streven ernaar u binnen veertien dagen te informeren over de wijze van afhandeling van de klacht.
Bevestigingsmailtje schreef:Hartelijk dank voor het indienen van uw klacht of vraag !
Wij streven ernaar u binnen 21 dagen te informeren over de wijze van afhandeling van de klacht.
:')

Nou ja, ik hoor het wel weer.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Chauf21 »

Ardan schreef:In Amsterdam is er weer een metro van kunst voorzien. Ik zat in BN-stel 53 voor een stoptonend sein voor CS stil te staan toen er twee LHB'tjes van de 53 passeerde. De achterste had een soort bomen-motief aan de binnenkant, en blauwe deuren. GVB zet het project wel heel snel door, nu zijn de 13, de 28 en de 30 voorzien, en deze nu dus.... iemand trouwens enig idee welk stel dit is?
Toevallig zag ik vanmiddag de 34 met bomen-motief aan de binnenkant :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

De ex-RET 676 rijdt nu met Qbuzz-logo's bij Qbuzz rond. In tegenstelling tot de RET 800-tjes die er gereden hebben is nu gelijk de hele bus bestickerd. De display is overigens nog steeds vaag met nu "N4 Barendrecht" i.p.v. 184 Barendrecht en het lijnnummer onderaan de ruit stond nog op lijn 146:
Afbeelding
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Ik zat net 2x in de TCR 451, een SprinterCity, op lijn 195. Op de terugweg stond de airco lekker aan, werkt goed in dat busje! Heb op een gegeven moment zelfs gevraagd of de airco wat lager of uit mocht, want het werd zelfs wat koud.. :oops:

Werkte de airco in de Amba's maar net zo goed, zucht. :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Etienne »

Tegen 13.00 stond vanmiddag dit juweeltje op het Zuidplein in Rotterdam:

Afbeelding

In Oud-Beijerland zat aan oud materieel alleen de TCR 87 op een schoolbus. De rest van de schoolbuslijnen werd gereden door (r)ambassador

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Maik »

Hier in Aalten waren vanmiddag ook weer goede oude bussen te zien. Rond 17.00 zag ik Volvo 7744 rijden als treinvervangend vervoer naar Winterswijk. :pos:
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Ardan »

Alweer geen treinen tussen Ah en Ww? Dat is al de derde keer in 10 dagen tijd! Wat was er dit keer aan de hand? Koe op de rails? (heb ik al eens meegemaakt bij Ltv, en paar weken later bij Vd :lol: )
Overigens zijn de 7700'jes nog wel in de reguliere dienst te vinden, op de 27 en de 29. En op het Radstake-nachtnet natuurlijk.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Fles »

Fles schreef:Grappig. Ik heb via http://www.ovloket.nl een klacht ingediend. Dat is gelukt :)
[..]
Nou ja, ik hoor het wel weer.
En vandaag al antwoord :pos: Ik moet bij de concessieverlener zijn en ik heb een emailadres gekregen :)
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik kan melden dat er weer een DOB'ske Alliance actief is vanuit Zaandam, zag wagentje 2683 op lijn 65 naar Zaandam Peldersveld op het station van dezelfde stad. Erachter stond overigens Mercedes-Comfort op lijn 64/66 naar Zaandam Peldersv. via Poelenburg, gelede wagen (jaja, het lusje bij Koog-Bloemw. zal wel weer een obstakeltje geweest zijn) 9170 was de sigaar ditmaal.

edit; nog een zeer schraal fotootje (à la kwaliteit Nokia van 17,95):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Rond twee uur waren er problemen met tramlijn 9 in Amsterdam. Er reden daarom geen trams op het trajectgedeelte tussen de Linneusstraat en het eindpunt in Diemen. Met busjes met omroepinformatie werd verteld wat de alternatieven waren. Uiteindelijk via een omweg wel bij Centraal gekomen.

Een paar uurtjes later toen ik weer terug wilde, reed de metro niet, was een metro gestrand bij Nieuwmarkt. Alternatief was tram 9. Jammer dat tram 9 door de verstoring met flinke vertraging reed, om precies te zijn een half uur. En als één tram een half uur vertraging heeft... juist, dan heeft minstens de helft van de trams vertraging. Dus reden er vijf (!) trams achter elkaar naar Diemen. Elke tram was wel voorzien van 3 personeelsleden voorin, maar de conducteurs waren nergens te bekennen. De rit naar Diemen, die maar liefst 45 minuten duurde, bleven de trams elke keer als een groepje rijden, nooit kwam er snelheid in. Bij elke halte werd buiten (?!?) omgeroepen welke tram het rustigste was en waar de passagiers konden instappen. In de tram waar ik in zat was het dikwijls nodig dwangsluiting toe te passen bij de conducteursingang.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Zag net de GVU 4454 op lijn 10 naar de Uithof rijden over de Socratesbrug in Utrecht, beetje klein.
En zit nu in de Arriva 6223 met een stuk karton met het lijnnummer achter de voorruit :p

Edit: fototje erbij...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

- Op Arriva-Buslijn 190 (Rotterdam Zuidplein --> Streefkerk) van 15:50 uur vanaf Rotterdam reed Qliner Integro 6153 i.p.v. een Wright of een Amba.
- De omroep in RET-Citaro 253 op buslijn 44 vanmorgen riep tijdens de hele reis maar 2 haltes om. De haltes Kerkstraat (in Poortugaal voor buslijn 65) en Asterlo (in Zuidwijk voor buslijn 63, 64, 70 en 71). Beiden zijn dus haltes die totaal niet op de lijn liggen. :P
- De ex-Connexxion 3153 die nu bij Qbuzz Ridderkerk rijdt heeft nu de Qbuzz-bestemmingen ingeprogrammeerd staan. Staat toch wat beter dan 144 Landsmeer o.i.d. :)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Chauf21 »

Er stond vanmiddag, pak 'm beet rond 13 uur, een Q-buzz met kleuren-striping en '170' op het achterste lijndisplay op het garageterrein van de RET aan de Kleiweg :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Volgens mij gebeurt het uitlezen van de chipkaartapparatuur van Qbuzz bij de RET, dus dat zou een reden kunnen zijn van de Qbuzz op de Kleiweg. De apparatuur zelf is namelijk ook voor een deel van de RET afkomstig.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door JeePee »

Dat gebeurde tijdelijk op de Kleiweg idd. Inmiddels niet meer. Alleen moeten alle bussen zodra de OVCP apperatuur ingebouwd is bij de RET 'dedicated' worden. Daarvoor rijden ze nog wel een keertje naar de Kleiweg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Etienne »

Vandaag naar de luchtmachtdagen in Volkel geweest, het volgende waargenomen:
- Ed Slangen 626, 639 (ex RET)
- Juijn Rossum met hun geledes (ex Hermes en ex Arriva Touring en ex BBA)
- Connexxion Tours met hun Integro's en O408
- GEBO Tours met de ex Luxemburgers en een MB230
- Betuwe Express met 2 alliances.
- Fortezz (ex Syntus 7110)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten