Eigenlijk zou je voor situaties als de aanleiding van dit topic een intercom moeten hebben zoals die in de nieuwere treinen wel vrijwel standaard zit. Zelf bij Arriva weleens gebruik van gemaakt nadat 'n trein in Gorinchem te vroeg stopte waardoor de deur waarbij ik stond voor een hek stond. In een GTW ben je zo snel niet bij de volgende deur, dus toen via die knop maar even de machinist gevraagd of hij nog een metertje verder wilde rijdenMikos schreef:En voor wat betreft die oeverloze discussie over het aan de noodrem trekken: Dat is alleen toegestaan wanneer er gevaar is voor mens of dier.
Trein'vergeet' station.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Trein'vergeet' station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Trein'vergeet' station.
Het gevaar zit hem in het springen in een rijdende trein. Daarnaast verstoort hij de vertrekprocedure, waarna er volgens het boekje wordt gehandeld.
Wanneer iemand door rood licht rijdt en een politieagent ziet dat, houdt de persoon daarvoor staande en er is verder niks gebeurt, moet die agent die persoon dan ook laten gaan, omdat er niks is gebeurt? Die persoon is toch veilig de kruising over gekomen?
Wanneer iemand door rood licht rijdt en een politieagent ziet dat, houdt de persoon daarvoor staande en er is verder niks gebeurt, moet die agent die persoon dan ook laten gaan, omdat er niks is gebeurt? Die persoon is toch veilig de kruising over gekomen?
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Trein'vergeet' station.
Maar bij het aan de noodrem trekken veroorzaak je weer een ander gevaar: een reiziger die nog een de trap staat verwacht niet dat een trein terwijl ie optrekt plotseling met een noodstop tot stilstand komt. Daardoor heb je kans dat diegene ernstig gewond raakt door een val van de trap. Een groter gevaar dan te zien is in dit filmpje lijkt me...Mikos schreef:Het gevaar zit hem in het springen in een rijdende trein. Daarnaast verstoort hij de vertrekprocedure, waarna er volgens het boekje wordt gehandeld.
Maar goed, het ging hier over het voorbijrijden van een station. Ik kan me de reactie van de reiziger best voorstellen, in tegenstelling tot de conducteur die meteen klaarstaat om een boete uit te delen. Een waarschuwing zou hier meer op zijn plaats zijn geweest. Nog beter is een publiekcampagne: "Rijdt de trein uw station voorbij? Trek dan niet aan de noodrem: er is geen gevaar, alleen de machinist is niet helemaal wakker."
Re: Trein'vergeet' station.
Afgelopen herfst een keer meegemaakt dat de machinist station De Vink oversloeg. Hij ging net voor het station vol in de remmen, maar dat was al veel te laat. Vermoedelijk dacht hij na station Leiden dat hij in een IC was beland. Overigens was zijn excuus door de intercom dat het spoor glad was en de wielen doorglipten
Bij station Assen ook weleens meegemaakt dat het maar net goed ging. De trein ging toen echt behoorlijk in de ankers en stond helemaal vooraan het perron.
Bij station Assen ook weleens meegemaakt dat het maar net goed ging. De trein ging toen echt behoorlijk in de ankers en stond helemaal vooraan het perron.
Laatst gewijzigd door Bjarte op di 10 jan 2017, 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Trein'vergeet' station.
dennistd schreef:Ik kan me de reactie van de reiziger best voorstellen, in tegenstelling tot de conducteur die meteen klaarstaat om een boete uit te delen.
Iedereen heeft altijd overal een mening over, kijk naar het gemiddelde van de reacties onder filmpjes op YouTube en bijvoorbeeld Dumpert; je ziet de helft niet, je weet de helft niet en tóch "vind ik"...Mikos schreef:Voor de rest zijn we er niet bij geweest, dus kunnen we er niet over oordelen.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Trein'vergeet' station.
Staande houden vind ik toch van een iets andere orde. Ze had hier prima het door jou zo geliefde boekje kunnen pakken en een bon kunnen schrijven, daarvoor was trekken aan de noodrem compleet overbodig. Dat zou ik dan vergelijken met het complete kruispunt plat leggen om jou terug te laten lopen naar waar je vandaan kwam, en dan overgaan tot de orde van de dag... Maar nogmaals, hij was al binnen, de deuren waren al dicht. Het gevaar is dan geweken. Wat had er nog fout kunnen gaan NADAT hij (veilig) in de trein sprong? Want ze trok niet aan de noodrem TIJDENS de sprong, maar erna.Mikos schreef:Het gevaar zit hem in het springen in een rijdende trein. ...
Wanneer iemand door rood licht rijdt en een politieagent ziet dat, houdt de persoon daarvoor staande en er is verder niks gebeurt, moet die agent die persoon dan ook laten gaan, omdat er niks is gebeurt? Die persoon is toch veilig de kruising over gekomen?
OVerigens denk ik dat de jongen in het filmpje het zo wel prima vond, want een boete heeft ie niet gekregen
Re: Trein'vergeet' station.
Veiligheidsjihad, Aking, veiligheidsjihad. Wat dat betreft is dit een discussie voor in het Mierenneuktopic; ik heb verteld hoe en waarom.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Trein'vergeet' station.
Mjah als je het gelijk op "procedure" had gegooid had ik inderdaad dat geroepen en was je van me af geweest, dan kun je nog discussiëren of dit nodig was maar heat of the moment en met de kennis van nu en bladiebla. Jij bent echter van mening dat er, op het moment dat ze aan de noodrem trok, sprake was van gevaar voor mens en dier, terwijl ik oprecht enkel gevaar zie dat op dat moment al geweken is.
En ik heb nou eenmaal een schurfthekel aan het altijd maar GEVAAR! roepen, zonder dat verder goed te kunnen onderbouwen, of dan met "procedure" aan te komen. Ze hebben geprobeerd me er voor te behandelen, maar helaas voor jou is dat niet geslaagd (A) :')
(En verder zal je best een toffe peer zijn en wil ik je best nog eens lastig komen vallen tijdens een dienst (en dan kunnen we best een deal maken over de noodrem in verband met mogelijke snelheidsovertredingen :') ) of een biertje met je drinken hoor, ik haat je niet )
En ik heb nou eenmaal een schurfthekel aan het altijd maar GEVAAR! roepen, zonder dat verder goed te kunnen onderbouwen, of dan met "procedure" aan te komen. Ze hebben geprobeerd me er voor te behandelen, maar helaas voor jou is dat niet geslaagd (A) :')
(En verder zal je best een toffe peer zijn en wil ik je best nog eens lastig komen vallen tijdens een dienst (en dan kunnen we best een deal maken over de noodrem in verband met mogelijke snelheidsovertredingen :') ) of een biertje met je drinken hoor, ik haat je niet )
Re: Trein'vergeet' station.
Nee, voor reizigers is de regel: In geval van gevaar voor mens of dier mag men aan de noodrem trekken.
Wij hebben als treinpersoneel daarnaast te maken met onze procedures.
Haal die twee niet door elkaar. En for the record; Ik heb er ook wel eens iemand uitgesodemieterd voor zoiets. En ook voor andere zaken. Dat helpt soms beter dan het schrijven van een bon.
Wij hebben als treinpersoneel daarnaast te maken met onze procedures.
Haal die twee niet door elkaar. En for the record; Ik heb er ook wel eens iemand uitgesodemieterd voor zoiets. En ook voor andere zaken. Dat helpt soms beter dan het schrijven van een bon.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Trein'vergeet' station.
Laat je wel iets over van het schrikbeeld dat ik van je heb?Mikos schreef:En for the record; Ik heb er ook wel eens iemand uitgesodemieterd voor zoiets. En ook voor andere zaken. Dat helpt soms beter dan het schrijven van een bon.
Maargoed: Hoe vaak ben jij al een station vergeten? (A)
Re: Trein'vergeet' station.
Met omroepen wel eens. En ik heb één keer een machinist gehad die Ede-Wageningen bijna voorbij reed. Die hebben we daarna standrechtelijk geëxecuteerd voor deze grove fout. En zijn vrouw krijgt geen pensioen.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Trein'vergeet' station.
Kijk! Zo mag ik het graag zien
Re: Trein'vergeet' station.
Ik ging half december met de R-NET-trein naar Boskoop toen de servicemachinist Waddinxveen Noord voorbij remde. Die heeft de trein een klein stukje achteruit laten rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Trein'vergeet' station.
Ook ik vergeet wel eens te stoppen, maar daar hoor je al snel van achter: "Chauffeur, ik had gedrukt hoor". Kwestie van op de eerst mogelijke veilige plek alsnog stoppen, wat dat betreft is het wat makkelijker dan met een trein
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Trein'vergeet' station.
Stationsomroep vergeten is niet zo erg, want de helft van de tijd doen de intercoms het toch niet, of ze staan veel te zacht, of ze staan juist KEIHARD of er komt een afgrijselijke doofmakende piep uit (had ik laatst, oh vergeten te melden in je doorgeefluik ! maar ik heb er bijna tinitus aan overgehouden joh, wat een schel gepiep kwam er uit de intercom zondagavond).Mikos schreef:Met omroepen wel eens. En ik heb één keer een machinist gehad die Ede-Wageningen bijna voorbij reed. Die hebben we daarna standrechtelijk geëxecuteerd voor deze grove fout. En zijn vrouw krijgt geen pensioen.
Waarom is er in IC materieel eigenlijk nog geen automatische omroep ingevoerd? Niet dat ik de verhaaltjes van de conducteur niet leuk vind hoor, maar dan heeft de conducteur meer tijd om bonnen te schrijven als hij niks meer hoeft om te roepen in normale situaties (uiteraard wel in geval van vertraging of andere bijzonderheden).
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Trein'vergeet' station.
Oh, dan ben jij een aardige buschauffeur.dennistd schreef:Ook ik vergeet wel eens te stoppen, maar daar hoor je al snel van achter: "Chauffeur, ik had gedrukt hoor". Kwestie van op de eerst mogelijke veilige plek alsnog stoppen, wat dat betreft is het wat makkelijker dan met een trein
Ik heb vrij vaak gehad dat ze gewoon doorrijden na het drukken op de stop knop en de buschauffeur zei dan gewoon 'ja dan heb je niet goed gedrukt' en reed gewoon door naar de volgende halte een kilometer verderop :')
Re: Trein'vergeet' station.
Geen topics op internet, geen boze tweets naar de Klantenservice met de eis dat het bedrijf je op je verantwoordelijkheden wijst, geen boze menigten met brandende fakkels die je thuis op komen zoeken om je voor deze grove fout te straffen?!dennistd schreef:Ook ik vergeet wel eens te stoppen
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Trein'vergeet' station.
Opeens heb je het, je wordt buschauffeur? *bus*
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Trein'vergeet' station.
Overigens mogen de de verhaaltjes van de conducteur wel iets korter dan dit ;) https://speld.nl/2014/03/23/volgende-station-schiphol/
Re: Trein'vergeet' station.
Jij noemt hier zomaar de naam van Het Forum Dat Niet Genoemd Mag Worden?! Als ik hier toch forumbeheerder was...!Aking schreef:Opeens heb je het
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Trein'vergeet' station.
Nee, want buschauffeurs zijn doorgaans aardiger! (A)Mikos schreef:Geen topics op internet, geen boze tweets naar de Klantenservice met de eis dat het bedrijf je op je verantwoordelijkheden wijst, geen boze menigten met brandende fakkels die je thuis op komen zoeken om je voor deze grove fout te straffen?!dennistd schreef:Ook ik vergeet wel eens te stoppen
Re: Trein'vergeet' station.
Oh kut! :o Heb ik even mazzel dat jij hier geen beheerder bent dan! :YMikos schreef:Jij noemt hier zomaar de naam van Het Forum Dat Niet Genoemd Mag Worden?! Als ik hier toch forumbeheerder was...!Aking schreef:Opeens heb je het
Re: Trein'vergeet' station.
Dit is een ov forum .Mikos schreef:Buiten het feit dat ik dit geen eigen topic waardig vind (het had ook in Over je Reiservaringen kunnen staan, bijvoorbeeld)...
En dan vind ik het juist goed dat hier nu een apart topic over is.
Re: Trein'vergeet' station.
Achteruitrijden mag toch niet :? ?Suus schreef:Ik ging half december met de R-NET-trein naar Boskoop toen de servicemachinist Waddinxveen Noord voorbij remde. Die heeft de trein een klein stukje achteruit laten rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten