Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Wat gaat er eigenlijk rijden tussen schalkwijk en Haarlem noord op de route 73 want die dienstregeling op Cxx.nl geldt tot 10-12 en vanaf 16-01. Alleen lijn 273 staat er in tussen noord en Santpoort.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Volgens mij dus helemaal niets, zo omschrijven ze het ook in de lijst met veranderingen: https://www.connexxion.nl/reizen/1190/n ... jmond/2137. Daar staat ook in waar ze het geld hebben gevonden voor de extra buslijn in Beverwijk, in de avonden en weekenden worden er flink wat ritten geschrapt.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Maar zolang ie niet op de website staat, staat ie ook niet in de infoxx, ook niet in de reisplanners.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 14:32
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Waarom krijgt Beverwijk-Ruysdaelstraat het nummer 72 als het voor 90% de route van de huidige 74 rijdt? Dit nummer had toch hetzelfde kunnen blijven? Nu maak je het onnodig verwarrend door een nieuwe 74 via het 73 tracé te laten lopen.
En welke lijn gaat door naar IJmuiden als de Velsertunnel weer open is? Het zou mooi zijn als dit niet de 72 is. Dan kan je 2x blijven zitten voor Heemskerk-IJmuiden.
En welke lijn gaat door naar IJmuiden als de Velsertunnel weer open is? Het zou mooi zijn als dit niet de 72 is. Dan kan je 2x blijven zitten voor Heemskerk-IJmuiden.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Lijn 74 gaat gewoon als de tunnel open is weer doorrijden naar IJmuiden.
Je had namelijk regelmatig overstappers op beverwijk van 74 op 73 en andersom en dan kunnen ze blijven zitten
Je had namelijk regelmatig overstappers op beverwijk van 74 op 73 en andersom en dan kunnen ze blijven zitten
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 14:32
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
De nieuwe 74 met rondje Breedweer dus. Dat is mooi.Remco1989 schreef:Lijn 74 gaat gewoon als de tunnel open is weer doorrijden naar IJmuiden.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
In september 2017 gaat eindelijk de nieuwe concessie Haarlem-IJmond in: http://www.ovpro.nl/bus/2017/01/11/conn ... em-ijmond/.
Een paar bijzondere punten uit het artikel:
*De lijnen 75 en 82 worden R-net lijnen
*Vanaf de start van de concessie gaan er 8 BYD bussen en nog 8 andere elektrische bussen van een andere leverancier rijden
*De huidige aardgasbussen blijven rijden tot 2020 waarna ze vervangen worden door elektrische bussen worden vervangen.
Een paar bijzondere punten uit het artikel:
*De lijnen 75 en 82 worden R-net lijnen
*Vanaf de start van de concessie gaan er 8 BYD bussen en nog 8 andere elektrische bussen van een andere leverancier rijden
*De huidige aardgasbussen blijven rijden tot 2020 waarna ze vervangen worden door elektrische bussen worden vervangen.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dat werd tijd.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
R-net gasbussen? *bus*
Geweldig :')
Geweldig :')
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Gaat R-net nu ook aan het gas ja.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
https://noord-holland.nl/Actueel/Archie ... lem_IJmond
Komen dus toch 28 diesel wagens, dat zullen we de R-NET wagens worden.
Komen dus toch 28 diesel wagens, dat zullen we de R-NET wagens worden.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Gaat de 82 dan ook alle haltes in IJmuiden overslaan? Als je daar alleen een rode bus voor krijgt en niet een hogere frequentie vind ik het wat karig. Of krijg je een R-Netlijn die overal stopt en eentje die lekker doorrijdt?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
75 en 82 slaan op 1 halte na al haltes over in ijmuiden. Die ene halte wordt straks aangedaan door lijn 3 die doorgetrokken word naar de Dennenkoplaan.
Dus dan krijg je straks:
Dennenkoplaan
Zeewijkplein
Zwaanstraat
Scheldenstraat(?)
Marktplein
Plein 1945
Daarna ieder zijn eigen route.
Dus dan krijg je straks:
Dennenkoplaan
Zeewijkplein
Zwaanstraat
Scheldenstraat(?)
Marktplein
Plein 1945
Daarna ieder zijn eigen route.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Scheldestraat wordt geen R-NET halte. Dat is o.b.v. dat er geen fatsoenlijk bushok is geplaatst. (3)75 gaat straks stoppen op Westerveld, Groeneweg, Troelstraweg (Vellesan College), Plein 1945, Marktplein, Zwaanstraat, Zeewijkplein, Dennekoplaan. Ik ga er dus vanuit dat (3)82 de haltes Velsen Zuid, Parkweg, Noostraat, Plein 1945, Marktplein, Zwaanstraat, Zeewijkplein, Dennekoplaan gaat aandoen.
Overigens, t.o.v. de orginele situatie gaat 75 net zoveel haltes aandoen op het gewijzigde tracé. Halte Zeeweg, Heerenduinweg, Waterloolaan vallen weg, maar in de nieuwe situatie komen daar dus Troelstraweg, Groeneweg en Westerveld bij. Driehuis verliest voor een groot deel zijn rechtstreekse verbinding met Haarlem, omdat de 3 geen overstap biedt nabij de Santpoortse dreef op de 375. Weet iemand wat de frequentie van de 3 wordt?
Overigens, t.o.v. de orginele situatie gaat 75 net zoveel haltes aandoen op het gewijzigde tracé. Halte Zeeweg, Heerenduinweg, Waterloolaan vallen weg, maar in de nieuwe situatie komen daar dus Troelstraweg, Groeneweg en Westerveld bij. Driehuis verliest voor een groot deel zijn rechtstreekse verbinding met Haarlem, omdat de 3 geen overstap biedt nabij de Santpoortse dreef op de 375. Weet iemand wat de frequentie van de 3 wordt?
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 14:32
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Vandaag voor het eerst weer door de Velsertunnel met de 73 vanuit Haarlem. Ik moest in Beverwijk overstappen op de 71 richting Uitgeest. Daar zag ik dat de bus waar ik net uitkwam verder gaat als 71. Weet iemand of dit altijd zo zal zijn? Die twee ritten per uur zouden anders net zo goed vanaf Haarlem al het nummer 71 kunnen dragen.
Overigens reden we met 2min vertraging weg bij Delftplein en kwamen we 5min te vroeg aan in Beverwijk. Lijkt te veels te veel rijtijd gepland te zijn, in ieder geval buiten de spits.
Overigens reden we met 2min vertraging weg bij Delftplein en kwamen we 5min te vroeg aan in Beverwijk. Lijkt te veels te veel rijtijd gepland te zijn, in ieder geval buiten de spits.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
FlyingHollander schreef:Vandaag voor het eerst weer door de Velsertunnel met de 73 vanuit Haarlem. Ik moest in Beverwijk overstappen op de 71 richting Uitgeest. Daar zag ik dat de bus waar ik net uitkwam verder gaat als 71. Weet iemand of dit altijd zo zal zijn? Die twee ritten per uur zouden anders net zo goed vanaf Haarlem al het nummer 71 kunnen dragen.
Overigens reden we met 2min vertraging weg bij Delftplein en kwamen we 5min te vroeg aan in Beverwijk. Lijkt te veels te veel rijtijd gepland te zijn, in ieder geval buiten de spits.
100% zekerheid durf ik je niet te geven van 73 -> 71 en andersom en die rijtijd is ivm aansluiting op de trein op beverwijk en als er iets bij de tunnel is.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Volgens de lijnfolder (702) van Beverwijk en omgeving gaat de 73 door als 71 op station Beverwijk en andersom.
Zag het in de papieren folder die ik hier heb liggen. Verder kan je de folder vinden op de connexxion site en op mijn een archief met dienstregelingen (link in onderschrift)
Zag het in de papieren folder die ik hier heb liggen. Verder kan je de folder vinden op de connexxion site en op mijn een archief met dienstregelingen (link in onderschrift)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Zover ik kan zien zit er inderdaad een koppeling van de 73 (Tot Beverwijk) op de 71 naar Uitgeest en v.v.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Gedeputeerde Elisabeth Post vertelt over de loting waardoor Connexxion de aanbesteding won:
http://www.ovpro.nl/bus/2017/01/17/gede ... jk-gunnen/
http://www.ovpro.nl/bus/2017/01/17/gede ... jk-gunnen/
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 14:32
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ik zag deze week toevallig dat de 71 in Heemskerk niet meer stopt op Plesmanweg/Goudvink en Breedslaglaan. Weet iemand wat het idee hierachter is? O.a. een middelbare school, het politiebureau en het gemeentehuis worden door deze haltes bediend. Tijd win je je er niet echt mee, en als dat een prioriteit zou zijn dan valt er elders veel meer te winnen.
Het maakt de dienstregeling ook niet duidelijker voor de reiziger. Hoe moet je überhaupt weten dat daar niet gestopt wordt? Dat blijkt niet uit de kaart en ook niet uit de lijst met haltes, aangezien daar niet altijd alle haltes tussen staan.
Het maakt de dienstregeling ook niet duidelijker voor de reiziger. Hoe moet je überhaupt weten dat daar niet gestopt wordt? Dat blijkt niet uit de kaart en ook niet uit de lijst met haltes, aangezien daar niet altijd alle haltes tussen staan.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Mike schreef:Komen dus toch 28 diesel wagens, dat zullen we de R-NET wagens worden.
Is er al bekend welke fabrikanten bussen (dus de 28 diesel en 8 'andere' elektrische bussen) mogen gaan leveren in Haarlem-IJmond?wouter15 schreef: *Vanaf de start van de concessie gaan er 8 BYD bussen en nog 8 andere elektrische bussen van een andere leverancier rijden.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ik gok op Iveco of Solaris voor de diesel en VDL voor elektrisch gezien de bestelde bussen voor Amstelland Meerlanden voor december a.s. Ik denk dat die Chinese BYD bussen uitgeprobeerd gaan worden, in de komende jaren gaan we veel meer zero emissie eisen tegenkomen van de lokale overheden, ik gok dat CXX eens gaat uitproberen hoe die zich houden.
Edit: ik kan me zo voorstellen dat de BYD bussen een stuk goedkoper zijn dan de Europese zero emissiebussen.....
Edit: ik kan me zo voorstellen dat de BYD bussen een stuk goedkoper zijn dan de Europese zero emissiebussen.....
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ja...flipje schreef:Mike schreef:Komen dus toch 28 diesel wagens, dat zullen we de R-NET wagens worden.Is er al bekend welke fabrikanten bussen (dus de 28 diesel en 8 'andere' elektrische bussen) mogen gaan leveren in Haarlem-IJmond?wouter15 schreef: *Vanaf de start van de concessie gaan er 8 BYD bussen en nog 8 andere elektrische bussen van een andere leverancier rijden.
Lijstje:
Doorrijden met:
63 x huidige CNG bussen t/m 2020
Groen gas
Aanschaf:
21 x VDL Citea LLE 120 t.b.v R-NET
5 x VDL Citea LLE 120 t.b.v. OV-inzet (nieuwe kleurstelling)
2 x VDL Citea XLE 145 t.b.v 81/84/680/N80 (nieuwe kleurstelling)
8 x BYD 12m ZE (nieuwe kleurstelling)
8 x midi ZE (de fabrikant die ze in gedachten hadden is failliet dus ze zijn naar nieuwe opzoek ivm max 2,2m breed op spaarndammerdijk)
2 x Buurtbus
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dank u :pos:
Ik vind het toch wel een verrassende materieelkeuze. Ik had toch wel gedacht dat ze mee zouden liften met de bestelling voor AML.
8x midi ZE bussen, is dat voor de huidige lijntjes waar de Procity's rijden (lijn 4/9/14)?
Ik vind het toch wel een verrassende materieelkeuze. Ik had toch wel gedacht dat ze mee zouden liften met de bestelling voor AML.
8x midi ZE bussen, is dat voor de huidige lijntjes waar de Procity's rijden (lijn 4/9/14)?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
In ieder geval voor de 14, want grote bussen kunnen niet in Spaarndam komen, de weg is te smal.
Wat betreft de dienstregeling vanaf september, het advies van het rocov is zojuist online geplaatst. Wat punten:
- Lijn 79 rijdt mogelijk een andere route in Beverwijk (niet over Populierenlaan)
- Ik denk dat ze met nummertjes aan het spelen zijn geweest, want ze hebben het over een lijn 78 'via Meerstate'.
- Connexxion wil een extra bus van en naar de ferry in IJmuiden
- Lijn 14 rijdt door naar Bennebroek en mogelijk Vogelenzang
- Op lijn 82 en 73 wordt in de haltes geschrapt
http://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/2 ... art-17.doc
Wat betreft de dienstregeling vanaf september, het advies van het rocov is zojuist online geplaatst. Wat punten:
- Lijn 79 rijdt mogelijk een andere route in Beverwijk (niet over Populierenlaan)
- Ik denk dat ze met nummertjes aan het spelen zijn geweest, want ze hebben het over een lijn 78 'via Meerstate'.
- Connexxion wil een extra bus van en naar de ferry in IJmuiden
- Lijn 14 rijdt door naar Bennebroek en mogelijk Vogelenzang
- Op lijn 82 en 73 wordt in de haltes geschrapt
http://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/2 ... art-17.doc
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten