Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

En de Erasmusbrug is weer afgesloten, er valt ijs naar beneden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
krispinl
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 13:07
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door krispinl »

bus die stiekem een tram zou willen worden :-)
vandaag, vanwege problemen op het tramspoor kreeg ie dus een kans!
maar weinig succes ...

Afbeelding

Een buschauffeur van de RET is zaterdag in Vlaardingen muurvast in de modder komen te zitten. De bus was ingezet om vervangend vervoer op een door de ijzel gestremde tramlijn te verzorgen.

De chauffeur wilde volgens de RET mensen bij een volgende halte niet in de steek laten. Daarvoor moest hij dan wel ter hoogte van de Holysingel over de onverharde tramroute rijden.

Het lukte de chauffeur om tien meter over de tramrails op te rijden. Daarna zakte de zware bus diep weg in het gras.

Een truck van een bergingsbedrijf heeft de bus uit de modder getrokken. Daarna kwam het tramverkeer weer op gang.


Bron: rijnmond.nl
schrijf ik iets niet helamaal correct? don't hate, laat me weten, zo kan ik steeds beter nl spreken
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Suus schreef:En de Erasmusbrug is weer afgesloten, er valt ijs naar beneden.
Architectonische hoogstandjes hebben dus ook zo zijn nadelen. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Geert »

dylanwild94 schreef:Het argument zal de geluidsoverlast zijn voor de omwonenden rond het spoor. :wink:
Al eens gekeken hoe weinig huizen er dicht langs het spoor staan in Vlaardingen? Dat geldt alleen voor het kleine stukje langs de dijk tussen Vlaardingen Oost en de brug bij Vlaardingen Centrum.
@die brief: wat een mafketel.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Geert schreef:
dylanwild94 schreef:Het argument zal de geluidsoverlast zijn voor de omwonenden rond het spoor. :wink:
Al eens gekeken hoe weinig huizen er dicht langs het spoor staan in Vlaardingen? Dat geldt alleen voor het kleine stukje langs de dijk tussen Vlaardingen Oost en de brug bij Vlaardingen Centrum.
De parallelweg heeft er ook nog behoorlijk last van. En dan heb je ook nog het stukje Schiedam centrum - Schiedam Nieuwland waar de trein door een woonwijk gaat.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Etienne »

https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... -2017.html

Op de website van de RET is nu aangegeven hoe de lijnvoering van het vervangend busvervoer er uit gaan zien:
- Buslijn 711: sneldienst Hoek van Holland Zeeplein - station Schiedam Centrum
- Buslijn 712: sneldienst Maassluis West - station Schiedam Centum
- Buslijn 713: stopdienst Hoek van Holland Zeeplein - station Schiedam Centrum
- Buslijnen 56 en 156: stations Vlaardingen West, Vlaardingen Oost - metrostation Vijfsluizen

Een exacte dienstregeling is nog niet bekend.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Er wordt opvallend genoeg een "garage" in Hoek van Holland geregeld voor het stallen van de bussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Waarom vind je dat opvallend? Omdat de RET de bussen niet in een eigen stalling onderbrengt? Of omdat de bussen in Hoek van Holland (en niet in een andere plaats) worden gestald?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Hoek van Holland heeft als nadeel dat het relatief slecht bereikbaar is en dat voor de medewerkers (uitzendkrachten) die van ver komen al snel overnachtingen geregeld moeten worden. Ik denk dat dat minder was geweest als je de bestaande voorzieningen in Rotterdam had gebruikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Hoek van Holland is niet slecht bereikbaar. Ik werk in HvH en ik rij vanaf Rotterdam Zuid het stuk in 20 minuten. Voordeel is dat de chauffeurs vanaf deze garage al ver voor de spits op locatie zijn! 8-) Overnachting zal niet nodig zijn, naar het aantal inhuur zal wel gekeken worden.... :)
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

De RET 1015 heeft in brand gestaan, net na de Heinenoordtunnel (ri. Rotterdam). Volgens diverse berichten was de bus bezig met een proefrit (na reparatie?).
http://www.rijnmond.nl/nieuws/150542/RE ... -Vaanplein
http://www.ad.nl/rotterdam/bus-in-brand ... ~adf273d7/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend hoorde ik in de metro een nieuwe Engelstalige omroep. Ditmaal wel een native speaker. Klonk een stuk beter :D
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Hendrik schreef:De RET 1015 heeft in brand gestaan, net na de Heinenoordtunnel (ri. Rotterdam). Volgens diverse berichten was de bus bezig met een proefrit (na reparatie?).
http://www.rijnmond.nl/nieuws/150542/RE ... -Vaanplein
http://www.ad.nl/rotterdam/bus-in-brand ... ~adf273d7/
Hoekse Waard, het mooiste uithoekje van Zuid-Holland.
Was dat zeker voor de nachtbus? Die gaat onder Connexxion aan de RET worden uitbesteed toch. Althans heb ik dat wel ergens gelezen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door PatrickM »

Ik weet er niks van, dus het lijkt me sterk.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Ik schreef er toch bij: proefrit (na reparatie?).
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Hendrik schreef:Ik schreef er toch bij: proefrit (na reparatie?).
Ja, dat las ik ook, maar ik dacht verder dan mijn neus lang was.
Hendrik schreef:
Hendrik schreef:Hoe kom je erbij dat het T100-bussen worden? Ik juich het toe hoor, maar ik vrees dat ze er niet zullen komen...
Om hier op terug te komen: Gisteravond in het staartje van een bijeenkomst nog bevestigd gekregen dat er geen T100-bussen komen. Connexxion heeft het wel overwogen voor lijn 436, maar de winst qua rijtijd woog niet op tegen de extra kosten. Klinkt logisch, hoewel ik het natuurlijk wel jammer vind... :P
Verder heeft Connexxion toegezegd lijn 436 nauwgezet te monitoren en meer sneldiensten op die lijn zeker niet op voorhand af te wijzen. Maar voorlopig moeten we het in elk geval doen met de dienstregeling zoals die nu is gepubliceerd...

Mogelijk gaat de RET nachtbussen rijden in HWGO, maar dat is op dit moment nog niet zeker.
Uit de topic hwgo. Dat heb ik er nog even ingehouden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Sinds de concessie overgang van Arriva naar Connexxion is overgegaan zijn de nachtnetlijnen naar de HW-GO geschrapt. De provincie heeft bij Connexxion aangeklopt om weer lijnen te laten rijden van ZA op ZO nacht. Connexxion vind deze te duur maar heeft wel toegezegd dat een andere vervoerder met kennis van zaken de nachtnetten mag rijden. Aangezien RET al enkele concessieoverschrijdende lijnen rijdt in de nacht lijkt dat de voornaamste partner om het uit te laten voeren.

BOB-lijn 18 rijdt ook naar Voorne Putten (Rozenburg-Brielle-Zwartewaal-Heenvliet-Geervliet-Spijkenisse) van ZA op ZO nacht om maar een voorbeeld te noemen.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door PatrickM »

Ik zal er eens naar informeren.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Chauf21 schreef:Vanochtend hoorde ik in de metro een nieuwe Engelstalige omroep. Ditmaal wel een native speaker. Klonk een stuk beter :D
Ik hoorde 'm vandaag ook! Klinkt inderdaad veel beter!
Wel opvallend dat "RET" gewoon op z'n Nederlands wordt uitgesproken. :wink:
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MarkNL »

Ook vandaag kunnen ervaren. Klinkt echt vele stukken beter. Blij dat dit snel is opgepakt, compliment richting de RET!
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Frank93 »

Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen (volgens mij), maar Pedro Peters neemt afscheid als directeur van de RET:
Na twaalf jaar stopt Pedro Peters op 1 juni 2017 als algemeen directeur van de Rotterdamse vervoerder RET. Peters startte bij de RET in 2005. “Bij de RET werk je niet alleen, je wordt ook RET-er. Maar goed, na twaalf jaar is het goed als er weer een ander komt ik ga zelf zeker nog niet achter de geraniums zitten”, meldde Peters tijdens de nieuwjaarsspeech van RET op maandag.
Bron: OVPro
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Eind februari verschijnen er weer grootschalige werkzaamheden in de dienstregeling van de metro. Op maandag 27 februari rijden de lijnen D en E niet tussen Zuidplein en Maashaven. De spitsdiensten van lijn D worden omgeleid via Schiedam naar De Terp, lijn C rijdt hierdoor dus elke 5 minuten in de spits. Hierdoor zal er voor het eerst in jaren weer een 2,5 minuut frequentie gereden worden tussen Schiedam en Capelsebrug. Hoe lang de werkzaamheden gaan duren weet ik nog niet, maar ik vermoed dat het de hele voorjaarsvakantie zal zijn.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door PatrickM »

Bemined schreef:Eind februari verschijnen er weer grootschalige werkzaamheden in de dienstregeling van de metro. Op maandag 27 februari rijden de lijnen D en E niet tussen Zuidplein en Maashaven. De spitsdiensten van lijn D worden omgeleid via Schiedam naar De Terp, lijn C rijdt hierdoor dus elke 5 minuten in de spits. Hierdoor zal er voor het eerst in jaren weer een 2,5 minuut frequentie gereden worden tussen Schiedam en Capelsebrug. Hoe lang de werkzaamheden gaan duren weet ik nog niet, maar ik vermoed dat het de hele voorjaarsvakantie zal zijn.
Het gaat er dus volledig uit (ipv enkelspoor)?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Dat is inderdaad wat 'niet rijden' betekent :P Wel een bijzondere buitendienststelling, want er gaan dus geen stations dicht, alleen het baanvak tussen twee stations welke op iets meer dan een kilometer van elkaar liggen.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Het schijnt dat connexxion het metrovervangend vervoer gaat doen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten