Trein'vergeet' station.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Aking »

KM46 schreef:Dit is een ov forum :idea:
Serieus? :shock:
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door huibf »

waldo79 schreef:Die bekeuring is ook terecht, een stop overslaan is bepaald geen noodgeval :idea:
Nee. Maar doorrijden is wel ok? Terecht middel mijn inziens.

Wellicht ook 50 euri voor de getroffen reizigers retour waarvan het station wordt overgeslagen?
Overigs ook voor stations die express door de verkeersleiding worden overgeslagen of ritten worden ingekort....
Laatst gewijzigd door huibf op di 10 jan 2017, 21:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door ODRAIL »

Doorrijden is ok.

Maar als er op die manier reizigers in de problemen komen? Is dit dan ook ok?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Aking »

Dat is het probleem van de reiziger! Niet van de Mikossen op deze wereld. Die krijgen dan juist een bonus :Y (A)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Wubbo »

Zullen we het hier gewoon on-topic houden?
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Widejo »

KM46 schreef:
Suus schreef:Ik ging half december met de R-NET-trein naar Boskoop toen de servicemachinist Waddinxveen Noord voorbij remde. Die heeft de trein een klein stukje achteruit laten rijden.
Achteruitrijden mag toch niet :? ?
Dat voorbijremmen heb ik laatst in Middelburg gehad. Alleen het laatste rijtuig stond volgens mededeling nog aan het perron. Iedereen werd verzocht via die deuren uit en in te stappen. Het hele gebeuren resulteerde in een overwegstoring tot voorbij Arnemuiden waardoor men op een langzamer tempo de reis moest vervolgen.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door dennistd »

Mikos schreef:
dennistd schreef:Ook ik vergeet wel eens te stoppen
:shock: Geen topics op internet, geen boze tweets naar de Klantenservice met de eis dat het bedrijf je op je verantwoordelijkheden wijst, geen boze menigten met brandende fakkels die je thuis op komen zoeken om je voor deze grove fout te straffen?!
Nee, want in de bus heb je direct contact met de reizigers, die je onmiddellijk op je fout wijzen (nou ja, de meesten dan) waardoor je meteen actie kunt ondernemen door je excuses aan te bieden en alsnog te stoppen. Zo stappen ze toch nog met een goed gevoel uit en gaan ze niet online of bij de klantenservice klagen (dat doen ze immers wel direct bij mij).

In een trein is het toch allemaal wat minder direct: je kunt niet even de machinist op zijn fout wijzen en hij kan niet 100 meter voorbij de halte alsnog stoppen om je eruit te laten, en er is niet altijd een conducteur aanwezig om je woede op los te laten waardoor je dat meeneemt naar buiten (en gaat klagen).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door ODRAIL »

Zijn van het vergeten te stoppen op een station statistieken en zijn deze ook ergens te vinden op het internet?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door julsteren »

dennistd schreef:Ook ik vergeet wel eens te stoppen, maar daar hoor je al snel van achter: "Chauffeur, ik had gedrukt hoor". Kwestie van op de eerst mogelijke veilige plek alsnog stoppen, wat dat betreft is het wat makkelijker dan met een trein :wink:
Hoe vaak ik door jouw collega's dichterbij Dreef dan Seringenstraat zelf word afgezet is ook al niet meer op een hand te tellen ja :twisted:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door dennistd »

Daar stapt verder ook nooit iemand uit, niet zo vreemd dus :6
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door pedaalemmerzak »

KM46 schreef:Zijn van het vergeten te stoppen op een station statistieken en zijn deze ook ergens te vinden op het internet?
Denk het niet, want het is geen veiligheidsovertreding (zoals het negeren van een rood sein, wat een grove overtreding is waar ook sancties aan vastkleven).

Net als dat buschauffeurs ook wel eens per ongeluk fout rijden, dit heb ik ook wel eens meegemaakt. Toen reed de chauffeur dus met een stadsbus achteruit in een smal straatje, ik vond het eigenlijk wel grappig, haha. Was toen toch op tijd zat voor m'n werk.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door julsteren »

dennistd schreef:Daar stapt verder ook nooit iemand uit, niet zo vreemd dus :6
Na al mijn waarnemingen de afgelopen jaren ben ik sinds mijn moeder verhuisd is de enige reiziger die gebruikmaakt van de halte ja. :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Chrysa »

julsteren schreef: Na al mijn waarnemingen de afgelopen jaren ben ik sinds mijn moeder verhuisd is de enige reiziger die gebruikmaakt van de halte ja. :')
I know that feel...
Buschauffeurs hebben wel eens de neiging om mijn halte te skippen omdat het zo moeilijk parkeren is tussen alle geparkeerde auto's. :')
Dan is dat ook wel zo, laat me er dan tenminste op de hoek van de straat uit in plaats van een dorp verderop.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Wubbo »

KM46 schreef:Zijn van het vergeten te stoppen op een station statistieken en zijn deze ook ergens te vinden op het internet?
Dat moet met Google wel te vinden zijn. Ik vind hier cijfers van 2014.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door JWM »

Ik denk dat KM46 doelt op cijfers waar machinisten per ongeluk een station passeren, dit zijn statistieken waar stations worden overgeslagen om bijvoorbeeld vertraging in te halen.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Chrysa »

Amsterdam Sloterdijk 319 keer, Rotterdam Blaak 191 keer?! :?
Verder erg veel overgeslagen ex-sprinterstations in Zeeland...
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 807
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door The Greyhound »

waldo79 schreef:@regenmaker: Het blijft mensenwerk. Er kan wel een machinist op rijden, die net uit de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] of [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] komt gestapt :mrgreen:
Misschien helpt het rondje rond de kerk om dit soort dingen te voorkomen. :lol:
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door MarkNL »

Chrysa schreef:Amsterdam Sloterdijk 319 keer, Rotterdam Blaak 191 keer?! :?
Verder erg veel overgeslagen ex-sprinterstations in Zeeland...
Men laat vaak bij hoge vertraging van de IC naar Vlissingen, deze rijden als echte intercity met stops op de belangrijkste stations zoals Goes en Middelburg.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Dennenboom »

Heel verstandig.
Alargule

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Alargule »

Ja, het wordt toch eens tijd dat daar in Zeeland een soort vervangende buslijn al die intercity-onwaardige stationnetjes gaat bedienen.

*kuch*
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Klaasje »

Dan zou ik via de dorpen rijden in plaats van lanhs de stations.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Bjarte »

Almere Buiten wordt drie keer per week vergeten aldus de NS tegenover Omroep Flevoland

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/14 ... uiten-over
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door huibf »

Bjarte schreef:Almere Buiten wordt drie keer per week vergeten aldus de NS tegenover Omroep Flevoland

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/14 ... uiten-over
Vergeten of express overgeslagen. Dat is nogal een verschil.
Eerste is acceptabel, iedereen maakt een fout.
Het tweede niet, volstrekt onacceptabel. Reizigers zouden hier zonder pardon door NS moetem worden gecompenseerd in gartis taxi terug of een behoorlijke compendatie, tot 5x de ritprijs retour. Dit soort boetes zal NS weerhouden op het nog een keer te flikken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Suus »

Ik denk dat het vanzelf minder wordt. Sinds december 2012 sloegen intercity's Almere Buiten over en nu stopt er slechts een van de twee passerende series, dus dat is gewoon even wennen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Vinny »

Stations overslaan om de dienstregeling te redden kan zinvol zijn. Een alternatief, namelijk om de trein eerder dan zijn eindbestemming al te keren is ook erg reizigersonvriendelijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten