Discussies over busmaterieel
Re: Discussies over busmaterieel
Ook een Citea LLE kost rond de 250.000 euro. Dat is in elk geval wat de BVG (Berlijn) per bus betaalt. Sowieso is 2,5 ton wel een goed gemiddelde voor een 12-meterbus. Uiteraard is ook het nodige afhankelijk van de opties die je bestelt maar elke bus heeft toch stoelen, airco en betaalmogelijkheden nodig.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Discussies over busmaterieel
Zo rijk is Syntus zeker niet...OmniLezer schreef:Qbuzz en Syntus zijn een beetje de rijke vervoerders onder de anderen.
Een VDL Ambassador/Citea LLE krijg je vanaf de 120.000,- als je afgaat op de prijzen van Connexxion.
Een Citaro, welke dan ook, is gewoon super duur. Je kan al bijna richting de 200.000,- denk ik.
Een Ambassador begon bij 200.000,- een LLE EEV motor bij 225.000,- en een Citaro ligt niet alleen qua prijs daarboven, maar ook de kwaliteit is er naar.
Ik citeer even uit een testbericht van BUS-fahrt over een Citaro LE:
http://busfahrt.com/images/stories/test ... _le_ue.pdfMit Premium-Preis. Ein besonderes Schnäppchen ist der LE nicht, 270.000 verhandelbare Euro sind nicht eben wenig für einen Low-Entry-Bus. Ein vergleichbarer Ambassador ist für weniger als 200.000 Euros zu haben, doch daran möchten die Mercedes-Verantwortlichen nicht gemessen werden. Schließlich bekommt der Kunde hochwertige Technik made and developed in Germany. Klingt ein wenig arrogant, doch bei Mercedes empfiehlt man zur Einstimmung eine Probefahrt. Schon auf den ersten Metern stellt sich eine absolute Wohlfühlatmosphäre ein – hinter dem Lenkrad, aber auch auf den „billigen“ Plätzen der letzten Reihe.
Groeten,
Nick
Nick
Re: Discussies over busmaterieel
Qua conform is dat wel zo. Een aantal chauffeurs zeiden ook dat de vering beter is dan een MAN en waarschijnlijk ligt de conform daarvan hoger dan een Citea. Maar ja als je grote aantallen haalt, zit je echt wel op een groot voordeel.
En zoals werd gezegd, spuwen de drie fabrieken bussen uit als of het niets is.
En zoals werd gezegd, spuwen de drie fabrieken bussen uit als of het niets is.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Discussies over busmaterieel
Ik ervaar zelf ook dat de vering van een MB bus een stuk beter is. Sowieso zijn MB bussen fijne wagens om mee te rijden. Hebben relatief een stuk minder storingen. (De bussen van schiphol lijn 197 uitgezonden)OmniLezer schreef:Qua conform is dat wel zo. Een aantal chauffeurs zeiden ook dat de vering beter is dan een MAN en waarschijnlijk ligt de conform daarvan hoger dan een Citea. Maar ja als je grote aantallen haalt, zit je echt wel op een groot voordeel.
En zoals werd gezegd, spuwen de drie fabrieken bussen uit als of het niets is.
Laatst gewijzigd door Mike op wo 20 jan 2016, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Discussies over busmaterieel
Mike schreef:Ik ervaar zelf ook dat de vering van een MB bus een stuk beter is. Zoizo zijn MB bussen fijne wagens om mee te rijden. Hebben relatief een stuk minder storingen. (De bussen van schiphol lijn 197 uitgezonden)OmniLezer schreef:Qua conform is dat wel zo. Een aantal chauffeurs zeiden ook dat de vering beter is dan een MAN en waarschijnlijk ligt de conform daarvan hoger dan een Citea. Maar ja als je grote aantallen haalt, zit je echt wel op een groot voordeel.
En zoals werd gezegd, spuwen de drie fabrieken bussen uit als of het niets is.
sowieso schrijf je zo
Re: Discussies over busmaterieel
Het was al laat
Re: Discussies over busmaterieel
Ik kwam in Hannover gelede hybride bussen van Solaris tegen. Het merk is helemaal onbekend in Nederland maar hybride gelede bussen lijken mij een behoorlijke noviteit. Zal wel een enorme accu in zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Discussies over busmaterieel
RET 401/402 (Citaro G) zijn toch ook hybride?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Discussies over busmaterieel
Van Hool en Volvo leveren hun hybrides ook als gelede bus.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Discussies over busmaterieel
Hierbij een gelede Volvo 7900 Hybrid:
Re: Discussies over busmaterieel
.
Laatst gewijzigd door Stadsbus op do 03 mei 2018, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Discussies over busmaterieel
Syntus heeft als eerste vervoerder in Nederland Setra in gebruik genomen, de meningen over deze voertuigen zijn ronduit verdeelt dus daarom stof ik het topic af.
Setra S 415 LE
Junijn reed er al eerder lijndiensten mee in Riverenland maar dan met de voorganger S 415 NF.
Setra S 415 LE
Junijn reed er al eerder lijndiensten mee in Riverenland maar dan met de voorganger S 415 NF.
Re: Discussies over busmaterieel
Die van Juijn is dan een Niederflursbus(lagevloersbus), maar het grappige is dat ze alleen klagen over die Setra's van Syntus terwijl de MAN bussen van de RET ook gewoon podesten hebben op elke plaats die je maar kan verwachten. Lage- en hogevloer met podesten dus waarom ze hier een probleem van maken, is gewoon een fobie voor nieuwe materieel.
Oh shit, het is geen VDL of MAN! Werk het nu het land uit!
Ik vind dat juist mooi dat er nieuw materieel instroomt.
De Citea SLE is voor het eerst gebruikt binnen Nederland door Hermes/Bravo, wat ik vrij bijzonder vind.
Ik wacht nu op de Solaris New Urbino LE en de Van Hool newA360 binnen Nederland.
Oh shit, het is geen VDL of MAN! Werk het nu het land uit!
Ik vind dat juist mooi dat er nieuw materieel instroomt.
De Citea SLE is voor het eerst gebruikt binnen Nederland door Hermes/Bravo, wat ik vrij bijzonder vind.
Ik wacht nu op de Solaris New Urbino LE en de Van Hool newA360 binnen Nederland.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Discussies over busmaterieel
Zowel de opstapjes bij bussen van MAN, Iveco en Setra bij de stoelen voorin zijn erg onprettig en zouden er niet moeten zijn. VDL en Mercedes lukt het, dus het kan wel. Scania doet een goede poging, nu zou ik alleen nog uit het raam willen kijken (A)
Van Hool's worden ingericht door bezatte Belgen, daar zit ik helemaal niet op te wachten.
Van Hool's worden ingericht door bezatte Belgen, daar zit ik helemaal niet op te wachten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Discussies over busmaterieel
Waar is die bovenste foto geschoten?Mr-W schreef:FOTO'S (anders krijg ik ruzie met de moderators)
Re: Discussies over busmaterieel
Capelsebrug Laag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Discussies over busmaterieel
Die Scania's zijn ontworpen voor lange mensen, wat ik vooral niet ben. Er zijn wel vaak stukken waar je net niet uit het raam kan kijken. Voorin achter de chauffeur kan je ook maar in een hoek van 90 graden naar links kijken of rechts. Anders niet.Suus schreef:Zowel de opstapjes bij bussen van MAN, Iveco en Setra bij de stoelen voorin zijn erg onprettig en zouden er niet moeten zijn. VDL en Mercedes lukt het, dus het kan wel. Scania doet een goede poging, nu zou ik alleen nog uit het raam willen kijken (A)
Van Hool's worden ingericht door bezatte Belgen, daar zit ik helemaal niet op te wachten.
Er rijden Van Hooltjes in Utrecht en dat lukt ook aardig(daar lees ik geen geklaag over).
MAN had ook dezelfde bussen (Lion's City LE A78) zonder opstapjes geleverd aan Connexxion. Dat was de 87xx/88xx serie.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Discussies over busmaterieel
het type dat jij nu bedoeld is de 5132-5166 serie. De 3800/3900 en 8700/8800 serie zijn man lion's city T modellen.OmniLezer schreef: MAN had ook dezelfde bussen (Lion's City LE A78) zonder opstapjes geleverd aan Connexxion. Dat was de 87xx/88xx serie.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Discussies over busmaterieel
Je bedoelt die Nog niet eens stadsbuswaardige bankjes in de Van Hools van De Lijn? De BBA-bussen hadden een goed interieur naar mijn idee.Suus schreef:Van Hool's worden ingericht door bezatte Belgen, daar zit ik helemaal niet op te wachten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Discussies over busmaterieel
Ligt eraan welke Van Hools van de BBA je bedoelt. Van de Bredase stadswagens (de paarse) was ik nooit zo'n fan: weinig zitplaatsen en daarvan dan ook nog heel veel achteruit of met rare opstapjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Discussies over busmaterieel
De gelede Van Hools bedoel ik. Ik had iets specifieker moeten zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Discussies over busmaterieel
Jullie hebben zeker geen beeldmateriaal om dit alles te illustreren?
Re: Discussies over busmaterieel
Dit type had dan wel een (deels) gelijke vloer bij de stoelen.. maar die zaten toch niet echt prettig.. vooral ook het kozijn zat in de weg (te hoog) om je arm op te kunnen leggen, kan ik mij herinneren..
Wél fleurig blauwe bekleding. :pos:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten